Wraakactie... Tips....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Re: Wraakactie... Tips....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:14

Dan heb je inderdaad een misselijkmakende kerel aan de haak geslagen :).

Als er gewoon veilig gesekst wordt, heb ik bijvoorbeeld geen enkel probleem met een FWB die er meerdere neukertjes op nahoudt. Ieder zijn keuze.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:15

Myfairytale schreef:
En hoezo gaat het niet om willen weten? Als iemand het mij verteld en ook nog eens bewijs kan leveren is er weinig geloven meer nodig.

Sammie schreef:
Stel jij hebt een vriend(in) en jullie relatie is super en geweldig. Het kan niet op. Je vertrouwt hem verder helemaal etc. etc. Vervolgens komt er een meisje die je helemaal niet kent met een verhaal over je vriend die volgens haar wilde verleiden. Je krijgt misschien wat vage what app berichtjes of een foto te zien. Je bent boos en je vertrouwt het niet. Je gaat naar je vriend en die zegt kwaad en woedend oh dat wijf.. Die is echt achterlijk.. Dat is een vage kennis van Bas en die heeft toen en toen om mijn nek in de kroeg gehangen.. Ik heb gezegd dat ik al een vriendin had, maar vervolgens viel ze me lastig. Ja stom dat ik mijn telefoonnr. heb gegeven/ Bas heeft mijn telefoonr gegeven. Daar was ik ook echt niet blij mee/ die what app berichtjes die zijn fake! Dat wijf dat spoort niet hoor!~

Wie geloof je dan? Eerder je vriend en niet dat mens die je niet kent..

Ik heb dit nu al een paar keer bij anderen meegemaakt en het is altijd de wigmaker die de boosdoener is of ze nu wel of géén gelijk had.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:16

Roosch schreef:
Welnee joh, zo is het toch helemaal niet, Jannepauli. Niks mis met FWB maar dan moet er geen vriendinnetje thuis zitten en daar moet al helemaal niet over gelogen worden.
Ik zou me inderdaad gebruikt voelen als er zo met me gesold zou worden.

Hoezo niet? Verwacht jij van je vrienden ( met of zonder benefits) dat ze alleen maar voor jou op de wereld zijn? Wat een onzin.
Als je er voor kiest om een FWB te zijn, dan kies je kennelijk ook voor een niet-vaste relatie. Zo simpel is dat want anders zou je er heel anders in staan.
Blijft het feit dat wraak totaal zinloos is en erg foute energie.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:18

_San87_ schreef:

Als er gewoon veilig gesekst wordt, heb ik bijvoorbeeld geen enkel probleem met een FWB die er meerdere neukertjes op nahoudt. Ieder zijn keuze.

Nee, dan zóu ik een misselijkmakende kerel aan de haak hebben geslagen.

Prima dat jij er geen problemen mee hebt maar ik ben wél van de monogame relaties. Ik hoef geen vent die ook maar de behoefte heeft met een andere meid iets te delen.

@Jannepauli, ik ben sowieso niet van de FWB, maar als dat zo zou zijn, zou ik op z'n minst verlangen dat er eerlijk gecommuniceerd wordt. Voor mijn part heeft ie er 10 neukertjes naast, maar een relatie vind ik wat anders.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:25

Roosch schreef:
_San87_ schreef:

Nee, dan zóu ik een misselijkmakende kerel aan de haak hebben geslagen.

Prima dat jij er geen problemen mee hebt maar ik ben wél van de monogame relaties. Ik hoef geen vent die ook maar de behoefte heeft met een andere meid iets te delen.

@Jannepauli, ik ben sowieso niet van de FWB, maar als dat zo zou zijn, zou ik op z'n minst verlangen dat er eerlijk gecommuniceerd wordt. Voor mijn part heeft ie er 10 neukertjes naast, maar een relatie vind ik wat anders.

En er zijn mensen die niet geloven in monogamie. Is dat zo lastig te accepteren :)? Als de vriendin van TS haar FWB er geen probleem mee heeft, wie zijn wij dan om haar zielig te vinden?

Niet dat ik zeg dat het zo is, overigens. TS d'r FWB kan net zo goed een misselijkmakende klootzak zijn. Maar het is niet aan TS dit bij zijn vriendin aan te kaarten. Vind ik dan. En al helemaal niet omdat zij zo nodig wraak moet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:28

Voor mij niet lastig te accepteren hoor, maar MIJN koppie thee is het niet.

Waarom is het niet aan TS om dit te delen met de vriendin in kwestie?
Kan 2 kanten op gaan.
Of ze hebben geen monogame relatie en vriendin in kwestie kijkt niet raar op.
Of ze hebben er wel een en TS redt haar van een bedriegende klootzak waarvan vriendin in kwestie verwachtte dat hij monogaam was.

Echt serieus, mocht ik ooit in zo'n situatie komen te zitten als vriendin zijnde.. ik ben niet gelovig maar ik ga spontaan bidden dat het mij wel verteld zou worden. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:00

Het kan veel meer dan die 2 kanten opgaan. Het is niet zo zwart-wit.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:04

lieveli schreef:
Het kan veel meer dan die 2 kanten opgaan. Het is niet zo zwart-wit.

Was het maar zo zwart-wit, dan was het leven makkelijk :D.

Veel mensen vergeten dat de bedrogen vrouw het de minnares vaak ook (onterecht) kwalijk neemt dat de man vreemd is gegaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:54

En helemaal als de man in kwestie er een zielig verhaal over op gaat hangen. En een bekende wordt altijd eerder geloofd dan volstrekt vreemde vrouw..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:14

meggiemeg schreef:
Suzanne F. schreef:
Ach TS moet lekker zelf weten wat ze doet. Ze vroeg hier tips... ze hoeft niemand verantwoording af te leggen.
Ben wel benieuwd wat ze uiteindelijk gedaan heeft! :j
*pakt de popcorn*

Precies daarom hoopte/verwachte ik ook een reactie!

Volgens mij moet TS eerst lekker van haar vakantie genieten en dan komt er vast wel een reactie over wat ze er uiteindelijk mee gaat doen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:26

Roosch schreef:
Of ze hebben er wel een en TS redt haar van een bedriegende klootzak waarvan vriendin in kwestie verwachtte dat hij monogaam was.

Of het arme meisje trapt in zijn stomme leugens en TS komt als de slechterik uit het verhaal...

Het verhaal kan heel veel kanten op, maar de 'minnares' komt zelden of nooit als heldin uit zo'n situatie. Meestal geeft de vriendin de schuld van het vreemdgaan aan de andere vrouw, en is ze blind genoeg om de leugens of excuses van haar vriend te slikken.

Ik zou eerst zorgen dat je je geld terug hebt, na je wraakactie lukt dat namelijk niet meer. Wat je daarna doet is afhankelijk van wat jij ziet als wraak nemen. Wil je hem gewoon terug een streek lappen voor je eigen gevoel, of wil je zijn vriendin verwittigen.
Als het gewoon is om hem te 'straffen' zou ik gaan voor de "Ik ben zwanger, ik ben dolverliefd op je en wil dat we samen de kleine grootbrengen" aanpak. Zo kan je hem eens goed laten schrikken, maar hou er wel rekening mee dat hij je waarschijnlijk zal afwijzen.
Gaat het je om zijn vriendin, dan kan je het haar best gewoon rechtuit vertellen. Maar ook hierbij moet je er rekening mee houden dat jij als schuldige uit de situatie kan komen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:28

Dan heeft TS in ieder geval alles gedaan wat in haar macht lag, als zij het dan niet gelooft is het haar probleem.
Denk niet dat TS een heldenrol nastreeft na zo'n actie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:32

Dat is dus de boemerang.. Geen heldenrol, maar een "vuil vies jaloers *&(#*^(%^% takkew*f die een goede relatie probeert te verstoren.. Dan ben je zielig, joh..." En als dat dan ook nog eens wordt rondbazuint.. zit je als ts met wat extra rotte peren.. Ik geloof niet dat ts daar behoefte aan heeft of het verdient.

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:34

Ik heb de reacties niet gelezen, maar ik vind dat je moet zorgen dat zijn vriendin het weet.

Wat een klootzak bah..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:38

Maar verdient de vriendin in kwestie het dan om het niet te weten?
Verdient de vriendin in kwestie het dan om zo hard besodemieterd te worden? (even ervan uitgaan dat..)

TS moet dit niet zeggen om zichzelf beter te laten voelen of om een heldenrol te krijgen/schouderklopje, dit gaat puur om het inlichten van die meid.
De wraakactie daarentegen is een ander verhaal, daar ben ik wel benieuwd naar trouwens. :D :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:43

De TT doet mij vermoeden dat TS het de vriendin niet wil vertellen uit de goedheid van haar hart :7.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:43

Sammie schreef:
Dat is dus de boemerang.. Geen heldenrol, maar een "vuil vies jaloers *&(#*^(%^% takkew*f die een goede relatie probeert te verstoren.. Dan ben je zielig, joh..." En als dat dan ook nog eens wordt rondbazuint.. zit je als ts met wat extra rotte peren.. Ik geloof niet dat ts daar behoefte aan heeft of het verdient.

Dat risico loop je inderdaad. Maar die reputatie kan me gestolen worden, vooral als het iemand is die ook toch niet ken en verder dus niks mee te maken zal hebben. Ik loop liever het risico om gezien te worden als het jaloerse takkewijf, dan weten dat hij zijn vriendin belazert en hij daar gewoon mee wegkomt. In het geval het gaat om een open relatie wordt het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Maar hij heeft met zijn actie wel bewezen dat hij ertoe in staat is om de waarheid niet te vertellen aan iemand.
En of het nu echt gaat om vrienden of niet, hij heeft TS wel handig gevonden om dat geld te lenen, blijkbaar is ze daar dus wel goed genoeg voor.
Ik blijf erbij: wraak nemen los je niets mee op, hoe aantrekkelijk het idee ook lijkt. Maar uiteindelijk voel je, je er alleen maar ellendiger door. Mijn advies is dus: zorg in eerste instantie dat je, je geld terugkrijgt. Laat hem weten dat je niet langer in zijn leugen gelooft, bepaal voor jezelf of jij het nodig vindt dat zijn vriendin weet van jullie contact en laat het daar dan bij.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:44

_San87_ schreef:

"neukertjes", is dat echt een woord.... _O-

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:45

Kuggur schreef:
_San87_ schreef:

"neukertjes", is dat echt een woord.... _O-

In mijn woordenboek wel :)).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:46

In mijn woordenboek bestaat dat woord ook gewoon hoor. Het draagt overigens niet een heel positieve lading. O:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:52

Roosch schreef:
Maar verdient de vriendin in kwestie het dan om het niet te weten?
Verdient de vriendin in kwestie het dan om zo hard besodemieterd te worden? (even ervan uitgaan dat..)
Tja.. wat is verdienen.. Waarom vindt iedereen dat zij het moet weten omdat ts iets meer verwacht van een FWB dan wat je van een FWB kan en mag verwachten.. waarom gaat iedereen er vanuit dat hij liegt, dat zij (de vriendin) het niet weet, dat je wraak 'moet' nemen, dat je je beter voelt na het vertellen.., dat die vriendin vervolgens kwaad wordt en hem dumpt.., dat die vriendin vervolgens in jouw armen rent met oh dankjewel voor het vertellen!!..

En ik denk dat als je je al poedersuiker voelt naar aanleiding van ts de situatie, vervolgens denkt even wraak (dus beter te voelen - wat al niet zo is, maar dat terzijde) te nemen door het te vertellen en vervolgens als een achterlijk stom k*tw*f wordt uitgemaakt tegenover kennissen en mogelijk ook vrienden.. dat je dat niet gestolen wordt.. Dan voel je je nog rotter dan je je al voelt. Dan verdenkt iedereen je nl. ergens van wat al niet waar is. Dan ben jij nl. de leugenaar en relatiebreker... dus dat 'het kan mij gestolen' worden is onwaar. Het staat compleet haaks op de sociale menselijke belevenis over de verwachte situatie en gevolgen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:55

Ik probeer me voor stellen hoe het is voor die vriendin in kwestie, daarom vind ik dat zij het moet weten.
Als dit mij was overkomen zou ik het mezelf niet kunnen vergeven als ik wist dat hij haar bedonderde (even ervan uitgaande dat er geen afspraken over zijn gemaakt) en haar daar niet over had ingelicht.
Dat meisje leeft misschien al weken, maanden, jaren in een relatie die eigenlijk niet eens wat voorstelt als haar vent neukertjes heeft. Ik merk dat hier mensen zijn die het principe 'wat niet weet, dat niet deert' hanteren, maar zo werkt het voor mij gewoon niet. Als ik er na jaren achterkom dat ik bedonderd ben.. brrrr.. moet er niet aan denken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:03

Sammie schreef:
Tja.. wat is verdienen.. Waarom vindt iedereen dat zij het moet weten omdat ts iets meer verwacht van een FWB dan wat je van een FWB kan en mag verwachten.. waarom gaat iedereen er vanuit dat hij liegt, dat zij (de vriendin) het niet weet, dat je wraak 'moet' nemen, dat je je beter voelt na het vertellen.., dat die vriendin vervolgens kwaad wordt en hem dumpt.., dat die vriendin vervolgens in jouw armen rent met oh dankjewel voor het vertellen!!..

En ik denk dat als je je al poedersuiker voelt naar aanleiding van ts de situatie, vervolgens denkt even wraak (dus beter te voelen - wat al niet zo is, maar dat terzijde) te nemen door het te vertellen en vervolgens als een achterlijk stom k*tw*f wordt uitgemaakt tegenover kennissen en mogelijk ook vrienden.. dat je dat niet gestolen wordt.. Dan voel je je nog rotter dan je je al voelt. Dan verdenkt iedereen je nl. ergens van wat al niet waar is. Dan ben jij nl. de leugenaar en relatiebreker... dus dat 'het kan mij gestolen' worden is onwaar. Het staat compleet haaks op de sociale menselijke belevenis over de verwachte situatie en gevolgen.

Daar ga jij van uit dan blijkbaar. Ik ga er van uit dat vriendin in kwestie woest wordt áls ze het niet weet dat ie op een ander kruipt op wekelijkse basis en ik betwijfel of TS zich daar dan op dat moment beter van gaat voelen maar dat doet er wat mij betreft allemaal niet toe. Laat maar kwaad worden. Vanuit mijn ideaal vind ik dat ik verplicht ben om iets dergelijks te zeggen. En dat heeft dan niks met wraak te maken (want dat raad ik haar eigenlijk ook af. Heeft geen zin, kost je enkel energie) . Maar ik zou niet blij zijn met mezelf als ik een dergelijke wetenschap verzweeg om mijn eigen hachje te redden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:03

Maar ze is wel bedonderd door hem (er vanuit gaande dat ze geen open relatie hebben en dit niet goedkeurt en de relatie al aangegaan was voor de FWB inging) niet door haar. Hij bedonderd haar, niet die derde partije.. En in elke andere situatie snap ik het vertellen heel goed, maar niet in de situatie van ts. TS ging iets aan, wist wat ze kon verwachten en nu blijkt dat er toch iets meer van had verwacht en iets meer van had geëist dan standaard is bij dit soort relaties. Feitelijk is het enige dat blijft staan in deze situatie is hij heeft misschien tegen haar gelogen.. En dat hij geld van haar heeft geleend.. Verder weten we eigenlijk vrij weinig..

En als je het wil vertellen moet je dit toch wel op zo'n neutrale manier doen met voldoende en vooral ondubbelzinnig bewijs, dan die boemerang er gewoon niet is. Je moet het echt niet doen uit wraak, niet doen in de hoop van hahaha nu gaat ze hem vast verlaten en is het een zielig mannetje *gniffel gniffel*. Neutraal en daarbij ook hand in eigen boezem steken. En dan nog blijft de rest afhankelijk van het karakter van de vrouw en wat hij er van kan maken. En dan trek je je handen ervan af. Want wat zíj vervolgens doet met die informatie kun je niet beïnvloeden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-07-14 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:07

Dat heb ik ook al gezegd, dat TS in wezen helemaal niks heeft om onnozel over te doen. Hij heeft haar geen verantwoording af te leggen. Maar aan zijn vriendin heeft hij dat wel (er net als jij van uit gaande dat ze geen open relatie hebben. Als hij die wel had, zou hij er niet over moeten liegen lijkt me.). :)
Zelfs met bewijs en als je het zo neutraal mogelijk doet is de kans heel reëel dat haar eerste reactie en reactie is om zichzelf te beschermen zijnde: TS de schuld geven van het feit dat haar kerel vreemd gegaan is. Realiteitszin komt, als die komt, vrijwel altijd pas later. :)
Ik garandeer ook niet dat degene die mij komt vertellen dat mijn man vreemd gaat uitgenodigd wordt voor de koffie op het moment dat ze het komt vertellen. :+