Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:09

Wat een heerlijke topic! Ik ben ook echt heel erg hoor... Hebben jullie even?

Vroeger toen ik nog thuis woonde, durfde ik inderdaad niet in alleen in het donker de trap op of af, omdat het zo'n open trap is en ik bang was dat ik bij mijn enkels gegrepen zou worden.

Ik las heel veel griezelboeken en ik dacht 's nachts altijd dat er vampiers in mijn kamer stonden. Dus ik zorgde altijd dat mijn deken strak over mijn nek en de onderkant van mijn gezicht heen lag, voordat ik ging slapen. En als ik echt bang was, kroop ik gewoon helemaal onder de deken, haha. Ik durfde me 's nachts ook niet om te draaien, omdat ik echt heel erg bang was dat wanneer ik mijn ogen open zou doen, er een vampier zou staan. En ik sprong inderdaad ook van een afstandje in mijn bed!

Ik had (en heb) een hekel aan de kelder, door de spinnen, maar ook omdat ik gewoon de kriebels van dat ding krijg. Vooral in het donker! Laatst was ik 's avond op bezoek en m'n vriend had zin in cola, dus dat moest ik uit de kelder pakken. Zodra ik de lamp uit heb gedaan, krijg ik nog steeds zo'n kriebel dat ik zo snel mogelijk de trap op moet rennen, haha.

Ik was bang op de zolder boven de schuur, de ene helft van de zolder was vroeger het kantoor van mijn vader en daarachter zat dan nog een grote donkere bergruimte, waar al onze zooi neergezet werd en ook heel veel oude kasten stonden. Echt zo'n zolder die je in van die horrorfilms ziet. Vroeger, toen het nog het kantoor van mijn pa was, moest ik daar altijd mijn werkstukken achter de computer maken. Mijn hemel, hoe vaak ik het daar wel niet bijna in mijn broek heb gedaan.... Of als ik van mijn ouders wat op zolder moest gaan zoeken, op die horror plek. Brrr.... Ik liep dan altijd rond met zo'n grote MagLite zaklamp, klaar om iemand neer te knuppelen, haha. En ik vond (en vind) het nog steeds creepy om van buiten naar de ramen van de zolder te kijken, want het is heel donker daarboven en ik heb nog steeds het gevoel dat als ik naar het raam kijk, ik dan een schim zal zien, of iemand terug zal zien kijken.

Vooral bij oppasadressen vond ik het 's avonds eng als de gordijnen nog open waren. Ik paste vaak op bij "goed bedeelde gezinnen", met van die mooie grote huizen en die hebben vaak ook veel en grote ramen. Ik dacht steeds dingen te horen, of dingen te zien, ik kon mezelf helemaal gek maken. Ook omdat die huizen zo groot waren en er in dat soort wijken ook vrij regelmatig in werd gebroken. Brrr....

In het huis van mijn vriend zijn ouders (een heel oud huis) was ik eerst nooit bang. Tot ze me doodleuk zaten te vertellen dat ze vroeger last hadden gehad van een geest en dat ze die uit hadden laten drijven ofzo. 's nachts durfde ik echt niet meer naar de wc en zodra het donker was bleef ik ook alleen maar bij mijn vriend in de buurt. Durfde 's nachts ook niet mijn ogen open te doen, omdat ik bang was dat ik dan een geest zou zien.

In mijn eigen huis ben ik niet echt bang, maar soms ligt mijn vriend al op bed en ben ik nog in de badkamer. Dan moet ik alle lampen uitdoen en ik hoef serieus maar 3 stappen te zetten van de badkamer naar de slaapkamer, maar toch ren ik die paar passen, omdat het heel ongemakkelijk voelt met het donkere halletje achter me. En als ik alleen thuis ben, voel ik me toch ook wat schrikkeriger en ongemakkelijker.

Oja, en wat ik soms ook echt vreselijk creepy vond waren mijn schoonmaakadresjes. Ben je helemaal alleen in zo'n onbekend huis en ik schrok me steeds dood van petjes die op de trapleuning lagen. Was vanuit mijn ooghoek net of er iemand met een pet in de hoek stond. Of als er een kastdeur op een kier stond, daar kon ik ook echt niet tegen. Soms had ik gewoon het gevoel alsof er vanuit de kast naar me werd geloerd, ik deed de kast dan snel dicht en als het even kon op slot. Ze zullen wel gedacht hebben "wat raar, elke keer als de schoonmaakster is geweest zit de kast op slot" hahaha. En in een van die huizen, die serieus ook nog eens naast een begraafplaats ligt, was er ingebroken. Als ik daar dan heen ging, ging ik eerst aanbellen en daarna heel hard meezingen met de muziek. Daar heb ik ook een paar keer gehad dat de stofzuiger uit het niets opeens uit ging, dan deed ik het ook zowat in mijn broek, terwijl er vast een goede reden voor zou zijn geweest, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:54

Ik weet alweer waarom ik geen horrorfilms kijk :P
Was wel grappig geweest als ik gisteravond op bed dat filmpje zag :')

Ik vind het trouwens ook niet leuk als ik de garagedeur moet afsluiten.. Dan is het schemerig/donker en sta je daar, brr!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:20

Toen ik nog bij mijn ouders woonde vond ik de open trap ook echt verschrikkelijk eng, vooral als ik 's nachts naar beneden moest om naar de wc te gaan. Brrr.

Ik sliep ook een tijdje met mijn broertje op een kamer en altijd als er een beest vlak bij ''mijn kant van de kamer'' zat moest en zou ik altijd ruilen met mijn broertje van bed :P.

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:20

dat filmpje van Gianti was best wel heel erg eng :oo

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:43

Hangt zo'n clown op een schommeltje aan de muur bij mij in de woonkamer en kijkt mij steeds aan... (wil 'm toch niet wegdoen)

BRRRRR!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:02

Zon clown hangt er bij ons dus ook op de WC!!! Moet je je voorstellen zit je daar rustig (xD) en die clown staart je constant aan. Brrrr

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:45

Dan te bedenken dat mijn tante clowns verzamelt en een hele vitrinekast ervan vol heeft staan in haar woonkamer 8)7

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:57

Als ik moest kiezen, is het (zoals velen) de open trap. Ik woon in een bovenappartement, maar beneden is mijn hal met badkamer, gangkast en wasmachine. Opzich niks engs aan, maar ben gewoon bang dat ik er met mijn slaaphoofd af val. :Y)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 00:36

Ik heb er toch wel eentje.. ben niet zo bang aangelegd maar als de honden gaan zitten zenuwen en je komt erachter dat er iemand rond je huis loopt. Als ie binnen komt wacht ik m op haha.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:00

Ik was vroeger bang voor de koekjes kast in het huis van m'n opa en oma omdat m'n nicht mij had wijsgemaakt dat Michael Jackson erin zat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:46

Amira_ schreef:
Ik was vroeger bang voor de koekjes kast in het huis van m'n opa en oma omdat m'n nicht mij had wijsgemaakt dat Michael Jackson erin zat :')

Ik zie 'm ook echt zo heel traag uit die kast komen als jij die opentrekt. _O-
Afbeelding

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:17

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:10

Ach, over een week durf je wel weer te gaan slapen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:53

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 06:49

Britta31 schreef:
Ach, over een week durf je wel weer te gaan slapen hoor.

agg heb die nacht ook wel geslapen maar was gewoon meer op mn hoede,, O:)

honkbalknuppel onder mn kussen ofzo +:)+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:51

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:30

Gianti schreef:
zal niet zo naast je bed gaan zitten :(:)

Danku :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:49

Ga topic nieuw leven in plaatsen.

Gister avond liep ik vanaf de kamer naar de wc. dacht serieus dat er iemand in de trapopgang stond. Ik natuurlijk gelijk alle lichten aan. Je raadt het al helemaal niks. Heb echt een hekel aan die hoek.

Ga ik slapen, kijk op, ja hoor een vieze dikke zwarte spin op mijn muur. heel voorzichtig er langs en mijn vader geroepen, blegh.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:51

En die spin stond in eerste instantie in je deuropening? :')

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 07:27

Jolien87 schreef:
En die spin stond in eerste instantie in je deuropening? :')

Waarschijnlijk haha. Ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan spinnen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:58

Ik sliep met een vriendin in de camper.. Staat in de wei, en met een klein paadje ga je door de heg en ben je achter het huis.

Ik werd midden in de nacht wakker.
'uhm... Tineke.. Ik moet naar de wc! Tot zo..'

Zaklamp bij de deur vandaan, en het donker in!

Het is niet echt fijn om in het donker langs de heg te lopen etc!
Met de zaklamp (mega goede maglite) eerst alle kanten opgeschenen om te kijken of er niemand ergens zat :')

Kwam ik in huis, naar de wc.. Klapt er zomaar een deur dicht!
Ik had de deur naar buiten niet goed divhtgedaan.. Dus die klapperde een beetje door de wind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:30

Weet je zeker dat het de wind was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 00:54

_Dominique schreef:
Weet je zeker dat het de wind was?

Het waaide, en wat moest het anders zijn?
Toen ik erheen liep ging ie ook een beetje heen en weer, en ik had hem zekers niet goed dichtgedaan :)
Geen zin om hem van binnen voor dat minuutje op slot te doen, vandaar :)

Brrr. Lig nu op.mn ouders bed! Doodeng :')
Hoorde zonet de keukendeur, en net geleden een klap op het dak hier :') (vogels.. Hoorde zonet een vogeltje bij het raam :) )
Sliep ik maar op.mn eigen kamer, haha!

Ik denk dat mijn vader even in huis was, hij slaapt vannacht in de camper. Heb de wc gehoord, keukendeur 2x en een man die.poes buiten riep, op dezelfde manier als pa :P zelfde woorden en de stem leek ook wel erg :))

Ga nu proberen te slapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 01:03

Edit, het was mn broer :')
Even gewhatsappt.. Ik wist t maar niet!

Zit die klojo voor de tv.. :P

Verklaarde de 'bam' op het dak niet..
Er zijn hier wel vogeles! *keeping in mind*