Ik blijf erbij dat het niet zo moeilijk is, eerst contact met iemand maken om te vragen of je kunt helpen zou nooit kwaad moeten kunnen. Mensen die daar al fel op reageren, hadden waarschijnlijk nog veel feller gereageerd als je meteen te hulp was gesprongen en mensen die een beetje fatsoen hebben, kunnen je dan prima bedanken voor het aanbod of aangeven waar de hulp bij nodig is.
Er zijn natuurlijk ook gewoon heel vervelende mensen op de wereld, daar vallen mensen met een beperking niet ineens buiten omdat ze een beperking hebben. Al maak je het dan wel nog moeilijker voor jezelf, denk ik.
) en een aantal opmerkingen is me toch wel bijgebleven (overigens niet vergelijkbaar met een aantal dingen die ik hier langs heb zien komen...).

Nu is een gebroken bovenbeen iets heel uitzonderlijks (sterkste bot in je lichaam) en nu hebben veel mensen geen voorbeeld meer van hetzelfde bot. Komen ze met gebroken enkels, onderbenen en knieën. Nou is het 'gunstiger' om je bovenbeen te breken dan een enkel of knie, maar het ongeluk is meestal heftiger omdat het dus niet zomaar breekt. Ik ben uit de koets gevallen met geschat 40 km p/u en misschien nog wel harder
(niet omdat ik ze per se vervelend vind, maar... Gewoon...) en heb ik nooit een idee wat ik moet antwoorden
Sorry, ik dacht dat alleen mijn familie zo gestoord was om zulke verhalen te vertellen. Mijn tante vertelde de dag voor me operatie vrolijk dat de schroeven die ik zou krijgen er vanzelf wel weer uit zouden komen zweren. En nog een paar van die verhalen.