Henry de Vries vermist - hulp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Henry de Vries vermist - hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:08

Jeetje wat heftig, heel veel sterkte de komende tijd Inger....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:48

Beste lezers,

Vermoedelijk volgen velen van u de ontwikkelingen rondom Henry de laatste dagen op de voet. Graag vermeld ik de laatste berichtgeving van de politie over het afgeronde onderzoek:

Henry de Vries geen slachtoffer van misdrijf

Harderwijk, Zeewolde - Op woensdag 23 juli is er sectie verricht om duidelijkheid te krijgen over de doodsoorzaak van Henry de Vries. Het onderzoek heeft uitgewezen, dat er geen aanwijzingen zijn dat hij slachtoffer van een misdrijf is geweest en de familie is hierover geïnformeerd.

De uit Harderwijk afkomstige De Vries was eind november 2013 als vermist opgegeven. Het was niet duidelijk of hij vrijwillig was weggegaan of dat hij het slachtoffer was geworden van een misdrijf.

Zoekacties
De familie stelde vanaf het eerste moment alles in het werk om antwoord te krijgen waar de vermiste man en zijn auto konden zijn. Zoekacties, media-aandacht en de inzet van zoekhonden van de Stichting Signi Zoekhonden leverden niets op.

Politieonderzoek
Het plaatselijke politieteam en het later opgeroepen Team Grootschalige Opsporing kreeg ook geen duidelijkheid over de vermissing.

Doorbraak
Op zondag 20 juli zorgden honden van de eerdergenoemde Stichting Signi Zoekhonden voor een doorbraak. Zij vonden de auto van De Vries in de Hoge Vaart in Zeewolde. Uit onderzoek bleek, dat het stoffelijk overschot van de vermiste man in de auto aanwezig was. De sectie gaf uitsluitsel over de doodsoorzaak. Er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf.

Contact met familie
Tijdens het onderzoek werd de familie door een contactpersoon van de familie op de hoogte gebracht. Hen is ook uitgelegd, dat het politieonderzoek nu wordt afgesloten.

Norbert Dikkeboom

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:56

Duidelijke update. Vreselijk om te lezen dat het geen ongeluk is geweest.

Nogmaals veel sterkte. Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:01

Het is geen misdrijf geweest... staat er.. weet niet of het wel een ongeluk kan zijn geweest?
In elk geval is het vreselijk..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:03

VivaLaVida schreef:
Het is geen misdrijf geweest... staat er.. weet niet of het wel een ongeluk kan zijn geweest?

Hoe ik het begrijp heeft hij zichzelf van het leven beroofd.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:04

Goede update...voor familie fijn dat er nu duidelijkheid is na zo'n lange periode van onzekerheid maar nu komt het lastigste....plekje geven van alles. Heftig hoor...inger en fam heeeel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:06

Suzanne F. schreef:
VivaLaVida schreef:

Waar staat dit dan?
Volgens mij staat in alle nieuwsberichten dat een misdrijf wordt uitgesloten.
Dit betekent dus dat het ofwel een ongeluk kan zijn ofwel zelfdoding.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:27

Rowdine schreef:
Suzanne F. schreef:

Waar staat dit dan?
Volgens mij staat in alle nieuwsberichten dat een misdrijf wordt uitgesloten.
Dit betekent dus dat het ofwel een ongeluk kan zijn ofwel zelfdoding.

Het staat niet hier in dit bericht, maar ik heb gisteren een update gelezen waarin stond dat de familie ervan uitging dat er sprake is van zelfdoding. Hij zou financiele problemen hebben gehad.

Edit: ik heb het gisteren gelezen op NOS.nl (http://nos.nl/artikel/678493-harderwijker-niet-dood-door-misdrijf.html)

Aan Inger en familie nogmaals heel veel sterkte! Het blijft een rollercoaster waar jullie nu inzitten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:35

Gezien de omstandigheden is het zeer waarschijnlijk dat hij voor zijn einde heeft gekozen en dat vind ik ook zo vreselijk.... Dat hij geen andere uitweg meer zag. Heel erg heftig :(:)

De NOS bevestigd dit ook:
De politie weet nog niet hoe de auto in het water terecht is gekomen. Een woordvoerder van de familie zegt bij Omroep Gelderland dat de nabestaanden ervan uitgaan dat Henry de Vries zelfmoord heeft gepleegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:45

Ik vind het nogal wat aannames. Maargoed, laten we daarover maar niet in discussie gaan. Veel sterkte aan de ts en familie/vrienden.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:31

Ik las op tv gelderland ook dat de familie uitgaat van zelfmoord. Vond het nogal vreemd omdat Inger juist aangaf dat ze dat niet verwachtte. Maar misschien zijn er aanwijzingen gevonden waardoor dat is veranderd.

Inger1993 schreef:
@Horse_xx: Omdat ze 6 maanden uitgebreid onderzoek hebben gedaan.
Daarbij gaan ze ALLE mogelijke theorieën na en die gaan ze één voor één uitsluiten.

De enige 3 die over zijn, zijn:
1. 95% misdaad
2. 3% zelfmoord
3. 2% vrijwillige verdwijning.

Ze kunnen uitsluiten door gedragsanalyses te maken, maar ook door zijn gangen tot in jaren terug na te gaan.
Als hij er zelf vandoor was geweest hadden ze met het uigebreide onderzoek wel wat bewijs gevonden.
En er zijn eigenlijk geen zelfmoorden waarbij iemand zolang vermist is. Daarnaast waren en 0 tekenen waarom hij zelfmoord zou plegen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:05

Op fb:

Er zal op maandag 28 juli gelegenheid zijn tot condoleren van de familie. Voor verdere details verwijs ik u graag naar bijgevoegde kaart.

De reacties en condoleances op en via deze pagina zijn overweldigend en sluiten aan bij de enorme betrokkenheid van u allen in de afgelopen maanden. De familie laat u graag weten dat zij zeer geraakt zijn door alle warme en persoonlijke berichten. Het geeft hen steun in deze moeilijke dagen in aanloop naar het afscheid van Henry.

Namens de familie,

Norbert Dikkeboom

Er zit ook een kaart onder het bericht op fb.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:47

Iedere keer als ik dit topic aan klik voel ik me verplicht om te reageren... Alleen heb ik geen idee wat ik moet zeggen... Ik heb vanaf het begin met jullie mee geleefd en toen het wat stiller was dacht ik ook vaak aan jullie en controleerde ik Facebook even om te zien of er een update was... Maar nu die update er eenmaal is heb ik geen idee wat ik kan zeggen... Sterkte en gecondoleert is al zo vaak gezegd maar bij deze nog een keer. Ik zal het niet zo voelen zoals jullie maar ik voel me ook al rot de laatste dagen. Het is zo dubbel, de duidelijkheid is weg maar de afloop is zo rot....

:(:)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:59

Wat erg!
Ik vind het echt naar dat je dit moet meemaken, volgens mij is dit na deze zoektocht nog minder te bevatten dan een misdaad.
Je zal altijd achterblijven met een waarom -O-

Ik wens je veel sterkte toe! ;(

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:41

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:27

Lees de artikels die hierboven vernoemd werden. Alles nu achter de rug...stilte....veel sterkte!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:37

Blijft toch verschrikkelijk he... maandenlang aan het zoeken. Dan is het nu ineens voorbij allemaal,maar de vragen blijven onbeantwoord... wat een nachtmerrie. Hoop dat de familie ooit de rust mag vinden wbt antwoorden. Sterkte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:44

Wat goed trouwens van die speurhonden. Heel knap dat ze dat konden opspeuren.
En wat een mooi gebaar van de familie om te doneren aan die stichting.

Ik wens de familie heel veel sterkte met de verwerking van het verlies. Je zal altijd vragen blijven houden. Waarom? Waarom daar? Waarom zo?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 05:02

Och nee.. Fijn dat hij uiteindelijk is gevonden, maar dit was natuurlijk niet het soort nieuws waarop jullie hadden gewacht...

Heel veel sterkte aan Ingrid en familie en vrienden van Henry de Vries. Y;( Y;(

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 13:33

Hoi lieve iedereen,

Ben een tijd niet op bokt.nl geweest, maar wil toch even iedereen bedanken voor het meeleven, -denken en -zoeken.

Het gaat inderdaad om zelfdoding.
Niemand, ook ik niet, heeft dit zien aankomen.
In alle verklaringen die de politie heeft opgenomen bij vrienden, familie en bekenden staat dat iedereen zelfdoding altijd als laatste optie heeft gezien.
Een vreemde doch harde klap is het nu het toch om zelfdoding blijkt te gaan.
Hier is genoeg bewijs voor.

Het brein van mensen is een vreemd en complex iets.
Ik neem mijn vader niks kwalijk, want ik weet dat het niet door ons was.
Ook weten we dat hij geen financiële problemen e.d. had, al proberen een aantal mensen dat keer op keer de wereld in te gooien.
Waarom is een raadsel.
Zijn werk liep goed en zijn privé leven liep goed.
Maar geluk komt niet altijd van buitenaf, het is van grote invloed, maar uiteindelijk moet geluk uit jezelf komen.
En blijkbaar ontbrak het daaraan.

We hebben mijn vader een mooi afscheid kunnen geven.
En er waren honderden mensen om afscheid te nemen.
Het grootste compliment dat hij op dat moment kon krijgen.

Mijn vader was een man met vele gezichten.
Zakelijk, vriendschappelijk, familie.... maar in alle opzichten zorgde hij voor de mensen om zich heen, was hij een leider en probeerde hij de juiste keuzes te maken.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:46

:(:) Liever Inger,
Wat heb je dat mooi opgeschreven. Respect.
Ik wens je toe dat alle mooie herinneringen aan je vader steeds meer de nare herinneringen van de maandenlang spoorloos zijn kunnen overstemmen. Ik ben "blij" voor jullie dat het jullie gegund is geweest om een mooi afscheidsdienst te houden.

Heel veel liefs <3

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:50

Heel veel sterkte Inger. Heel mooi geschreven en denk maar aan je vader zoals ie was! :(:)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:51

Mooi geschreven meid. Nogmaals heel veel sterkte.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:59

Heel heftig. Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en ik wens jullie alle kracht van de wereld toe, veel sterkte!

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:01

vreselijk zeg, had het gezien in opsporing verzocht..
veel sterkte Y;(