Pendelen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:11

Ik ben van mening dat het niks met geesten te maken heeft en gidsen hebben een ander spiritueel niveau dan geesten.
Mocht ik fout zitten en het wel zo zijn dan moet je geestelijk niet zo sterk in je schoenen staan wil je last krijgen van kwade entiteiten.

En Kaitlyn dat kan gewoon!!

Edit: wij zijn geen ouders van die kinderen. Ik snap dat je op die leeftijd erg zoekende bent. En als je het interessant vind, prima. Ik zit er ook al vanaf mn geboorte in. Als kinderen het interessant vinden kunnen ze toch bij de ouders terecht?

Kaitlyn

Re: Pendelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:16

Zou zo'n bedel met as niet teveel beïnvloeden? Is as van mijn moeder.

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:18

Juist niet lijkt me, je heb dan juist meer een band met de mogelijke pendel dan als je er bijv. Een bestelt via internet om maar zo te zeggen!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:22

Hmmm zo had ik het nog niet bekeken!
Moet ik deze dan ook reinigen en opladen?

Heb er 0 verstand van. Morgenavond toch maar eens het boek pendelen van a tot z bestellen. :j

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:28

ECM schreef:
Haha oeh sorry heb echt een hekel aan het woord O:). Ik hou het gewoon op paganist hahaha
Beide kanten(vaders als moeders kant) bestaat uit "heksen" om het zo te zeggen. Ik ben ook zo deels opgevoed door mn ouders, ze zijn niet zo extreem. Tante's daarentegen wel, die zitten ook bij covens e.d.

Covens?? Dan moet ik denken aan die serie American Horror Story seizoen 3 die ging ook over een coven. Ik wist niet dat dit echt bestond!

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:33

haflover3 schreef:
ECM schreef:
Haha oeh sorry heb echt een hekel aan het woord O:). Ik hou het gewoon op paganist hahaha
Beide kanten(vaders als moeders kant) bestaat uit "heksen" om het zo te zeggen. Ik ben ook zo deels opgevoed door mn ouders, ze zijn niet zo extreem. Tante's daarentegen wel, die zitten ook bij covens e.d.

Covens?? Dan moet ik denken aan die serie American Horror Story seizoen 3 die ging ook over een coven. Ik wist niet dat dit echt bestond!

Hahahaha :')
Oké sorry, nee ze bestaan idd. Meestal maar hele kleine groepjes met idd een hogepriester/priesteres! :j

Kaitlyn schreef:

Heb er 0 verstand van. Morgenavond toch maar eens het boek pendelen van a tot z bestellen. :j

Ja, lijkt me wel. Dit omdat ik van mening ben dat in alle dingen energie kan zitten. En dus ook te veel energie e.d. waardoor iets dus moet ontladen. Ik neem aan dat dit bij jou ketting net zo is :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 07:36

Kaitlyn schreef:

Dat zou je aan de pendel/ketting moeten vragen.. :)

Volgens mij heb ik hier al eens eerder verteld dat ik mijn pendel regelmatig reinig omdat ik veel pijn bij mensen weg haal. :)

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:44

oke super interessant ECM! Wel leuk dat je zo opgevoed bent als paganist! hoor je niet zo vaak!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:20

Kaitlyn schreef:
Even heel stom. Kun je pendelen met een ketting waar een bedel aan hangt waar as in zit?

Ik wil er sowieso ergens een halen. Heb met iemand uit dit topic pb's uitgewisseld en die zij dat een pendel jou kiest. Hoe kan je dan bijvoorbeeld zomaar een pendel bij iemand bestellen met paardenhaar erin? Heeft dat dan hetzelfde effect als dat je naar een winkel gaat?
Ik vind ze namelijk wel erg mooi. :o

En toen voelde ik me aangesproken :+

Juist een zelfgemaakte pendel met haren van een dierbaar dier geeft een betere band met de pendel. Klinkt misschien wat raar maar zo voel ik het. Het is iets 'eigens' en daarom meer vertrouwd. En ik moet je zeggen, ik wil niet anders meer. Heb al op zo veel beurzen en in winkels naar pendels staan kijken maar ik houd het echt bij mijn paardenhaarpendel.
Wanneer ik een pendel of sieraad voor iemand anders maak dan doe ik dat met liefde en mijn intuïtie. Voor mijn gevoel veel magischer dan zo'n pendel die door tig handen is gegaan en gemaakt is in een ver land :o

Wat ik ook wel eens doe is met een foto van iemand naar een stenenwinkel gaan. Daar een steen uitpendelen voor diegene en daar maak ik dan een sieraad van. Dat zou dan ook een pendel kunnen worden.
Dit is ook echt een steen waar geen gat door heen zit of waar niet al een oog op is geplakt. Mijn gevoel zegt namelijk dat stenen met een gat of met een lijmgeplakt oog er op minder energie afgeven.

edit: dit geldt dus ook voor een pendel gemaakt met een askraal van een dierbaar persoon!
Laatst bijgewerkt door singasong op 09-05-14 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:25

Kaitlyn schreef:

Je kunt dingen die je wilt reinigen 'afstrijken'. Had het al eerder in dit topic gezet door dit gewoon met je hand te doen. Liefst 3x.
Citaat:
Je kunt niet iedere edelsteen onder stromend water houden daarom is het veiliger dat als je het niet weet of het kan hem in het (volle)maanlicht te leggen.
Een aantal keren 'afstrijken' helpt ook om hem te reinigen en daarbij te zeggen dat je de steen reinigt van alle negatieve invloeden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:26

ECM schreef:
Haha nu maak je me nieuwsgierig waarom!! :D

Dat kwam door een healing die ik pas heb gehad, waar meerdere vorige levens naar voren kwamen :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:38

singasong schreef:
Kaitlyn schreef:
Even heel stom. Kun je pendelen met een ketting waar een bedel aan hangt waar as in zit?

Ik wil er sowieso ergens een halen. Heb met iemand uit dit topic pb's uitgewisseld en die zij dat een pendel jou kiest. Hoe kan je dan bijvoorbeeld zomaar een pendel bij iemand bestellen met paardenhaar erin? Heeft dat dan hetzelfde effect als dat je naar een winkel gaat?
Ik vind ze namelijk wel erg mooi. :o

En toen voelde ik me aangesproken :+

Juist een zelfgemaakte pendel met haren van een dierbaar dier geeft een betere band met de pendel. Klinkt misschien wat raar maar zo voel ik het. Het is iets 'eigens' en daarom meer vertrouwd. En ik moet je zeggen, ik wil niet anders meer. Heb al op zo veel beurzen en in winkels naar pendels staan kijken maar ik houd het echt bij mijn paardenhaarpendel.
Wanneer ik een pendel of sieraad voor iemand anders maak dan doe ik dat met liefde en mijn intuïtie. Voor mijn gevoel veel magischer dan zo'n pendel die door tig handen is gegaan en gemaakt is in een ver land :o

Wat ik ook wel eens doe is met een foto van iemand naar een stenenwinkel gaan. Daar een steen uitpendelen voor diegene en daar maak ik dan een sieraad van. Dat zou dan ook een pendel kunnen worden.
Dit is ook echt een steen waar geen gat door heen zit of waar niet al een oog op is geplakt. Mijn gevoel zegt namelijk dat stenen met een gat of met een lijmgeplakt oog er op minder energie afgeven.

edit: dit geldt dus ook voor een pendel gemaakt met een askraal van een dierbaar persoon!

Dat was niet mijn bedoeling. :o
Ik probeerde juist meer de reden daarachter te vinden omdat ik eerder hoorde dat een pendel jou uitzoekt. Wat je zegt, over de band met zo'n pendel klinkt heel erg logisch. Ik vind ze juist prachtig en denk (nu helemaal met je uitleg) er over om er eentje bij jou te bestellen. Ik zal je vandaag even een pb sturen met de mogelijkheden. :)

Mijn excuses als het verkeerd overkwam want het was echt niet verkeerd bedoeld. :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:46

Kaitlyn schreef:
Dat was niet mijn bedoeling. :o Ik probeerde juist meer de reden daarachter te vinden omdat ik eerder hoorde dat een pendel jou uitzoekt. Wat je zegt, over de band met zo'n pendel klinkt heel erg logisch. Ik vind ze juist prachtig en denk (nu helemaal met je uitleg) er over om er eentje bij jou te bestellen. Ik zal je vandaag even een pb sturen met de mogelijkheden. :)

Mijn excuses als het verkeerd overkwam want het was echt niet verkeerd bedoeld. :)

Ik vond het ook niet negatief overkomen hoor dus excuses maken hoeft echt niet. Voelde me alleen aangesproken om meer uitleg te geven ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:47

En die uitleg had ik nodig hihi. :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:54

Jullie praten hard! Moest 2 pagina's bijlezen haha

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:21

Ik lees even mee. Altijd al interesse gehad hierin, maar uit angst niets mee gedaan. Net een pendel besteld waar ik echt een klik mee heb. Het is geen edelsteen, maar het is een zaad. Ik hou enorm van de natuur en alles wat organisch en biologisch is. Daarom was het voor mij belangrijk dat het ooit geleefd heeft, ik kon nergens vinden of dit invloed zou hebben op de werking? Het is een goudkleurige pendel met een Rudraksha zaad.
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 09-05-14 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:26

Wat apart! Daar had ik nog nooit van gehoord :)
Ik zou me daar geen zorgen om maken, dat het invloed op de werking zou hebben! Als deze voor jou heel goed voelt, is dat voldoende! (vermoed dat deze niet gereinigd kan worden onder water?!)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:28

Cyella, met deze pendel sta je dan zeker verbonden met de natuur! Ik pendel met een Rozenkwarts omdat die zacht roze kleur mij heel rustig maakt. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:31

Ik vind rozenkwarts sowieso een héle fijne steen! heb er o.a. een waxinelichtbrander van en die voelt ook zo fijn!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:35

Klopt echt een hele zachte liefelijke steen, wat klinkt dat weer lekker stom. :)

Ik weet nog de eerste steen die ik kocht was een Rozenkwarts, ik ging met mijn buurmeisje mee en die vertelde ook je moet pakken wat je aantrekt. Dus ik pak de Rozenkwarts en kreeg toen een papiertje mee waar voor het goed was, toevallig was mijn toenmalige relatie net uit gegaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:37

Hij is zeker zacht! Ook een steen die goed aan kinderen gegeven kan worden!

De citrien trekt mij ook erg aan. Was grappig te lezen dat hij goed was bij diabetes :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:37

Dat klinkt in ieder geval positief! Rozenkwarts vind ik zelf ook een mooie steen! Denk dat als ik voor een steen was gegaan, dat het dan ook rozenkwarts was geworden. Heb ook meteen Pendelen van A tot Z besteld, helaas is de levertijd 10 werkdagen voor mijn pendel, maar dan heb ik tenminste iets om naar uit te kijken ;)

Wat zijn jullie ervaringen met pendelen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:38

Ik vind het wel heel apart dat ik meestal een Rozenkwarts pak zowel bij stenen als bij pendels. Ik vind Amethist ook een prettige steen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:41

Cyella schreef:
Dat klinkt in ieder geval positief! Rozenkwarts vind ik zelf ook een mooie steen! Denk dat als ik voor een steen was gegaan, dat het dan ook rozenkwarts was geworden. Heb ook meteen Pendelen van A tot Z besteld, helaas is de levertijd 10 werkdagen voor mijn pendel, maar dan heb ik tenminste iets om naar uit te kijken ;)

Wat zijn jullie ervaringen met pendelen?

Sinds ik pendel zit ik veel fijner in mijn vel, ik was altijd wat chagrijnig maar dat kwam omdat ik dingen voelde (energie dus) die ik niet kon plaatsen. Na dat ik ben gaan pendelen heb ik die energie dus om kunnen zetten in positief waar door ik nu dus nooit meer chagrijnig ben. :) Het voelt ook gewoon heel goed om mensen en dieren te helpen waardoor ik als maar beter in mijn vel ben komen te zitten.

Verder zou ik op mijn dooie gemak gewoon het hele topic eens door lezen er staan al heel veel tips trics en ervaringen in dit topic. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:43

Ametist is zeker ook mooi! Maar je hebt de lichte en donkere. Ik ken toevallig een paar mensen die hoofdpijn krijgen van de donkere (te krachtig) :P

Cyella, het boek is in trek :D We hadden hem beter met z'n allen tegelijk kunnen bestellen en korting regelen }>

Ik doe er niet heel veel mee en wil hem ook zeker niet gebruiken om alles te vragen en vanaf te laten hangen!
Maar als ik echt ergens over twijfel. We hebben bijvoorbeeld een keer behoorlijk lopen klooien met een van onze honden (wond aan poot) Had ondertussen meerdere smeersels. Toen heb ik wat vragen gesteld als welke wel en niet te gebruiken en of mijn gevoel klopte of wat de dierenarts zei :P Het kwam helemaal uit!
Een vriendin van mij gebruikt hem veel. Verkoopt o.a. ook stenen en gebruikt hem dan om een steen voor iemand uit te pendelen.