Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
ECM schreef:Haha oeh sorry heb echt een hekel aan het woord. Ik hou het gewoon op paganist hahaha
Beide kanten(vaders als moeders kant) bestaat uit "heksen" om het zo te zeggen. Ik ben ook zo deels opgevoed door mn ouders, ze zijn niet zo extreem. Tante's daarentegen wel, die zitten ook bij covens e.d.
haflover3 schreef:ECM schreef:Haha oeh sorry heb echt een hekel aan het woord. Ik hou het gewoon op paganist hahaha
Beide kanten(vaders als moeders kant) bestaat uit "heksen" om het zo te zeggen. Ik ben ook zo deels opgevoed door mn ouders, ze zijn niet zo extreem. Tante's daarentegen wel, die zitten ook bij covens e.d.
Covens?? Dan moet ik denken aan die serie American Horror Story seizoen 3 die ging ook over een coven. Ik wist niet dat dit echt bestond!
Kaitlyn schreef:Hmmm zo had ik het nog niet bekeken!
Moet ik deze dan ook reinigen en opladen?
Heb er 0 verstand van. Morgenavond toch maar eens het boek pendelen van a tot z bestellen.
Heb er 0 verstand van. Morgenavond toch maar eens het boek pendelen van a tot z bestellen.
Kaitlyn schreef:Even heel stom. Kun je pendelen met een ketting waar een bedel aan hangt waar as in zit?
Ik wil er sowieso ergens een halen. Heb met iemand uit dit topic pb's uitgewisseld en die zij dat een pendel jou kiest. Hoe kan je dan bijvoorbeeld zomaar een pendel bij iemand bestellen met paardenhaar erin? Heeft dat dan hetzelfde effect als dat je naar een winkel gaat?
Ik vind ze namelijk wel erg mooi.
Citaat:Je kunt niet iedere edelsteen onder stromend water houden daarom is het veiliger dat als je het niet weet of het kan hem in het (volle)maanlicht te leggen.
Een aantal keren 'afstrijken' helpt ook om hem te reinigen en daarbij te zeggen dat je de steen reinigt van alle negatieve invloeden.
singasong schreef:Kaitlyn schreef:Even heel stom. Kun je pendelen met een ketting waar een bedel aan hangt waar as in zit?
Ik wil er sowieso ergens een halen. Heb met iemand uit dit topic pb's uitgewisseld en die zij dat een pendel jou kiest. Hoe kan je dan bijvoorbeeld zomaar een pendel bij iemand bestellen met paardenhaar erin? Heeft dat dan hetzelfde effect als dat je naar een winkel gaat?
Ik vind ze namelijk wel erg mooi.
En toen voelde ik me aangesproken![]()
Juist een zelfgemaakte pendel met haren van een dierbaar dier geeft een betere band met de pendel. Klinkt misschien wat raar maar zo voel ik het. Het is iets 'eigens' en daarom meer vertrouwd. En ik moet je zeggen, ik wil niet anders meer. Heb al op zo veel beurzen en in winkels naar pendels staan kijken maar ik houd het echt bij mijn paardenhaarpendel.
Wanneer ik een pendel of sieraad voor iemand anders maak dan doe ik dat met liefde en mijn intuïtie. Voor mijn gevoel veel magischer dan zo'n pendel die door tig handen is gegaan en gemaakt is in een ver land
Wat ik ook wel eens doe is met een foto van iemand naar een stenenwinkel gaan. Daar een steen uitpendelen voor diegene en daar maak ik dan een sieraad van. Dat zou dan ook een pendel kunnen worden.
Dit is ook echt een steen waar geen gat door heen zit of waar niet al een oog op is geplakt. Mijn gevoel zegt namelijk dat stenen met een gat of met een lijmgeplakt oog er op minder energie afgeven.
edit: dit geldt dus ook voor een pendel gemaakt met een askraal van een dierbaar persoon!
Kaitlyn schreef:Dat was niet mijn bedoeling.Ik probeerde juist meer de reden daarachter te vinden omdat ik eerder hoorde dat een pendel jou uitzoekt. Wat je zegt, over de band met zo'n pendel klinkt heel erg logisch. Ik vind ze juist prachtig en denk (nu helemaal met je uitleg) er over om er eentje bij jou te bestellen. Ik zal je vandaag even een pb sturen met de mogelijkheden.
Mijn excuses als het verkeerd overkwam want het was echt niet verkeerd bedoeld.
Cyella schreef:Dat klinkt in ieder geval positief! Rozenkwarts vind ik zelf ook een mooie steen! Denk dat als ik voor een steen was gegaan, dat het dan ook rozenkwarts was geworden. Heb ook meteen Pendelen van A tot Z besteld, helaas is de levertijd 10 werkdagen voor mijn pendel, maar dan heb ik tenminste iets om naar uit te kijken
Wat zijn jullie ervaringen met pendelen?