Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Alexandra_ schreef:Ja en dat vind ik niet echt gezond, dat je er bijna doorheen kan kijken :/ overigens zal dit ook niet erg gezond zijn, maar als die mevrouw een beetje op d'r eten let en lekker blijft paaldansen, zal ze straks wel in het 'ideaalbeeld' passen.
.
Ninx schreef:demo_love schreef:Edit.
Maar als je googled op paaldansen, dan zie je toch allemaal dunne dingen met uitstekende ribben.
Nou, je ziet functioneel gebouwde vrouwen.
Voldoende vlees en spieren, sterk... gewoon gezond en functioneel.
Absoluut niet mager.
xSogno schreef:Dat je iets minder mooi vindt kun je misschien niet eens zoveel aan doen, dat is je zo geleerd of een gevoel. Maar verwacht niet dat iedereen zich aan dat ideaalbeeld van jezelf voldoet.
Jennyj01 schreef:Ik heb liever dat ze allemaal gaan paaldansen, die kan er beter tegen.
ik heb niet hetzelfde postuur als de dame uit het filmpje, ik ben langer denk ik, maar slank en vol slank kan je me toch niet meer noemen hahaha. Ninx schreef:demo_love schreef:Edit.
Maar als je googled op paaldansen, dan zie je toch allemaal dunne dingen met uitstekende ribben.
Nou, je ziet functioneel gebouwde vrouwen.
Voldoende vlees en spieren, sterk... gewoon gezond en functioneel.
Absoluut niet mager.
Ninx schreef:xSogno schreef:Dat je iets minder mooi vindt kun je misschien niet eens zoveel aan doen, dat is je zo geleerd of een gevoel. Maar verwacht niet dat iedereen zich aan dat ideaalbeeld van jezelf voldoet.
Wat wel interessant is:
waarom zijn we boos als mensen een hond hebben met zwaar overgewicht en vinden we dat dierenmishandeling?
Waarom zijn er veel topics te vinden van mensen die hun paard te dik vinden en willen laten afvallen, en vinden we te dikke paarden echt niet fraai en vrezen we voor hun gezondheid?
Dat is best dubbel... we willen slanke, gezonde dieren, maar te zware mensen.... daar moeten we niet over zeuren.
demo_love schreef:Kinke schreef:Dat snap ik dus echt niet he, het is dus moeizaam om naar te kijken omdat ze niet superslank is? Dat overtreft dus het 'knap vinden'?
Dat is dan wel weer een flinke understatement. Deze vrouw mollig noemen vind ik best een belediging voor mensen met maatje 40-42.
Het paaldansen zelf is misschien nog tot daaraan toe, maar de 'sexy' bewegingen worden denk ik al snel geassocieerd met seksclubs. Niet raar, want dat is de oorsprong van het paaldansen. Aangezien weinig mensen dit sexy vinden, zal het velen in het verkeerde keelgat schieten. Dat betekent niet dat mensen haar als persoon niet zouden waarderen of geen respect hebben voor deze prestatie.
Volgens mij zit er tegenwoordig zo'n lading op 'te dik zijn', vanwege jaloezie of vanwege de moeite die mensen moeten doen om slank te worden/blijven, dat de reacties steeds feller worden. En tegelijkertijd mogen mensen er dus ook geen mening meer over hebben.
en ik heb meer dan genoeg "gezond" gewicht
demo_love schreef:
Collie2008 schreef:Uiteindelijk slaat de discussie ook nergens op. Het gaat om een volwassen vrouw die aan sport doet en daar een filmpje van maakt die wij niet hoeven te bekijken.

(functioneel) blote huid maakt voor mij een sport niet erotisch. Ik vind haar juist ontzettend gracieus, ondanks de inspanning en kracht die ze voor sommige oefeningen moet leveren.