"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:53

Ja en dat vind ik niet echt gezond, dat je er bijna doorheen kan kijken :/ overigens zal dit ook niet erg gezond zijn, maar als die mevrouw een beetje op d'r eten let en lekker blijft paaldansen, zal ze straks wel in het 'ideaalbeeld' passen.

Edit
Chelle_dora, ik zeg niet dat er geen meningen worden gegeven oid. Ik vind wél dat sommige hief wat meer op hun uitspraken moeten letten.
Laatst bijgewerkt door Alexandra_ op 22-04-14 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:54

Ik moest overigens zeggen dat ik die sexy bewegingen toen ze op de grond lag wel too much vond. Maar dat zou ik ook vinden van een slank persoon in een gymzaal. Die bewegingen horen in de slaapkamer of danstent thuis en hoort imo niet bij de sportprestatie wat het paaldansen zeker is. Verder zeg ik chapeau, zonder ubersexy dansmoves zou het me heel tof lijken om dit ooit eens te proberen (vraag me af ik het vol zou houden).

xSogno

Mensen mogen van mij zeggen dat ze het niet mooi vinden. Maar t feit is, ti's een filmpje. Klik het lekker weg en hup klaar. Wat ik niet snap is dat je niet zou mogen paaldansen of niet zoiets zou mogen dragen met zo'n figuur. Waarom zouden mensen dat moeten bepalen voor elkaar? Is het een grotere moeite voor jou om weg te kijken en haar lekker haar ding laten doen dan haar in een hokje stoppen met jij mag dat niet aan? Moeten mensen zich altijd maar aanpassen aan het ideaalbeeld?

Dat je iets minder mooi vindt kun je misschien niet eens zoveel aan doen, dat is je zo geleerd of een gevoel. Maar verwacht niet dat iedereen zich aan dat ideaalbeeld van jezelf voldoet.

Ninx

demo_love schreef:
Edit.
Maar als je googled op paaldansen, dan zie je toch allemaal dunne dingen met uitstekende ribben. }>

Nou, je ziet functioneel gebouwde vrouwen.
Voldoende vlees en spieren, sterk... gewoon gezond en functioneel.
Absoluut niet mager.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:56

Alexandra_ schreef:
Ja en dat vind ik niet echt gezond, dat je er bijna doorheen kan kijken :/ overigens zal dit ook niet erg gezond zijn, maar als die mevrouw een beetje op d'r eten let en lekker blijft paaldansen, zal ze straks wel in het 'ideaalbeeld' passen.
.

Huh, als ik google kom ik geen ongezonde lichaamsproporties tegen hoor....

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:58

Ninx schreef:
demo_love schreef:
Edit.
Maar als je googled op paaldansen, dan zie je toch allemaal dunne dingen met uitstekende ribben. }>

Absoluut niet mager.

Sorry, maar dat zou ik hiervan ook niet willen zeggen.

Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:58

xSogno schreef:
Dat je iets minder mooi vindt kun je misschien niet eens zoveel aan doen, dat is je zo geleerd of een gevoel. Maar verwacht niet dat iedereen zich aan dat ideaalbeeld van jezelf voldoet.

Wat wel interessant is:
waarom zijn we boos als mensen een hond hebben met zwaar overgewicht en vinden we dat dierenmishandeling?
Waarom zijn er veel topics te vinden van mensen die hun paard te dik vinden en willen laten afvallen, en vinden we te dikke paarden echt niet fraai en vrezen we voor hun gezondheid?

Dat is best dubbel... we willen slanke, gezonde dieren, maar te zware mensen.... daar moeten we niet over zeuren.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:59

Jennyj01 schreef:
Ik heb liever dat ze allemaal gaan paaldansen, die kan er beter tegen.

en als de paal er niet tegen kan heb je je zelf er mee en niet het paard! :D

ik doe ook met een vriendinnen clubje aan paaldansen, en maatje 38 ben ik al jaren geleden kwijt geraakt tussen mijn geintegreerde dekentje :+ ik heb niet hetzelfde postuur als de dame uit het filmpje, ik ben langer denk ik, maar slank en vol slank kan je me toch niet meer noemen hahaha.
ik vind het dat ze HELE stoere dingen doet ik kan maar een fractie van wat zij doet en ben een jaar bezig en soms 2x p/w. zou ik het op fb zetten nee maar ja als je trots bent op wat je kan waarom niet, er komen soms hele rare dingen langs op tv/internet, dus waarom niet een workout?!\

Mijn beste vriendinnetje heeft een eigenpaard en daar ga ik niet op zitten omdat hij een iets wat zwakke/gevoelige rug heeft en ik (aangezien ik al een hele tijd niet meer gereden heb) alles behalve een meewerkende/goede zit heb.

Verosjaak

Ninx schreef:
demo_love schreef:
Edit.

Absoluut niet mager.

Veel mensen denken bij ribben zien dat het meteen slecht is. Wat is ons beeld op gezond de verkeerde kant op gegaan zeg... Zowel bij paarden, honden als mensen is opeens ribben zien niet gezond. Er bestaat niets gezonder dan bij paarden en honden een klein beetje de ribben te zien, evenals veel ribben bij de mens. Ondanks mijn maatje 40/42 zie je bij mij vet veel ribben ivm taille. Als je slim bent en kijkt naar een gezond mens dan moet je kijken naar de benen.

Als die uitgemergeld zijn zit je met een anorexia persoon, maar een gezond persoon met pezige armen en veel ribvertoon zal mooie volle bovenbenen hebben waar veel spier aan zit.

En wat een bokker dus mager vind zoals onderstaande afbeelding, onderstreept vooral mijn verhaal hierboven. Kijk eens naar haar bovenbenen. Dit is een heel gezond persoon:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 22-04-14 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninx

demo_love schreef:

[ Afbeelding ]

Ehm... iedereen met een gezond gewicht heeft zichtbare ribben wanneer je je op die manier uitstrekt....
Mensen moeten niet een verkeerd beeld krijgen van wat een gezond gewicht is.
Je ziet dat er voldoende vlees aan haar billen en benen zit.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:00

demo_love schreef:

[ Afbeelding ]

Ik denk dat je daar pas over kunt oordelen als je de dame staand ziet.
Met deze oefening gaan je ribben vanzelf wel uitsteken :+

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:02

Ninx schreef:
xSogno schreef:

Wat wel interessant is:
waarom zijn we boos als mensen een hond hebben met zwaar overgewicht en vinden we dat dierenmishandeling?
Waarom zijn er veel topics te vinden van mensen die hun paard te dik vinden en willen laten afvallen, en vinden we te dikke paarden echt niet fraai en vrezen we voor hun gezondheid?

Dat is best dubbel... we willen slanke, gezonde dieren, maar te zware mensen.... daar moeten we niet over zeuren.

Mensen kunnen zelf nadenken en keuzes maken. Als iemand te zwaar wil zijn heb ik daar persoonlijk niet zoveel last van (nu gaan er mensen beginnen over zorgkosten e.d maar dan zouden rokers ook niet meer mogen roken, of wij niet meer mogen paardrijden wat ook een vrij risicovolle sport is).
Als mijn paard mocht kiezen zou die de hele dag muesli staan te vreten. Maar ik ben verantwoordelijk voor zijn welzijn dus dat mag niet.
Als ik me wil volvreten met MacDonalds heeft niemand daar last van behalve ik zelf. Dat is een keuze die ik bewust maak.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:03

demo_love schreef:
Kinke schreef:
Dat snap ik dus echt niet he, het is dus moeizaam om naar te kijken omdat ze niet superslank is? Dat overtreft dus het 'knap vinden'?

Dat is dan wel weer een flinke understatement. Deze vrouw mollig noemen vind ik best een belediging voor mensen met maatje 40-42.

Het paaldansen zelf is misschien nog tot daaraan toe, maar de 'sexy' bewegingen worden denk ik al snel geassocieerd met seksclubs. Niet raar, want dat is de oorsprong van het paaldansen. Aangezien weinig mensen dit sexy vinden, zal het velen in het verkeerde keelgat schieten. Dat betekent niet dat mensen haar als persoon niet zouden waarderen of geen respect hebben voor deze prestatie.

Volgens mij zit er tegenwoordig zo'n lading op 'te dik zijn', vanwege jaloezie of vanwege de moeite die mensen moeten doen om slank te worden/blijven, dat de reacties steeds feller worden. En tegelijkertijd mogen mensen er dus ook geen mening meer over hebben.

Dat klopt niet helemaal, de oorsprong ligt in het oude China en India. Chinese pole is nog steeds een circusact (ook in Cirque du Soleil), de Indiase variant heet Mallakahmb (als ik het goed schrijf) en het huidige polefitness bevat nog bewegingen uit deze sporten.
Uiteindelijk is het dus in stripclubs terecht gekomen maar paaldansen in een stripclub en paaldansen/polefitness als sport zijn verschillende dingen :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:04

Denk dat heel veel hier op Bokt (en daarbuiten ook!) het haar absoluut niet na kunnen doen!
Het is zo makkelijk om kritiek te geven op haar, waarom?
Zij doet iets wat ze leuk vindt en jij bent niet verplicht om er naar te kijken.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:06

[quote=
Ehm... iedereen met een gezond gewicht heeft zichtbare ribben wanneer je je op die manier uitstrekt....
quote]

nou zelfs bij mij hoor!! :o en ik heb meer dan genoeg "gezond" gewicht
:D

oh en met paaldansen moet je ook echt een beetje gezond spek hebben anders blijf je niet hangen. wij hebben een meisje in de les dat echt heel dun is (geen anorexia!!) en die kan dus ook niet blijven zitten!
Laatst bijgewerkt door doebidon op 22-04-14 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:08

Er is een verschil tussen te dikke dieren en te dikke mensen...
De te dikke dieren worden niet uitgelachen, bespot, of genegeerd door hun soortgenoten.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:09

Ik vind het super knap. Ik weet hoe overgewicht voelt, en nee dan is dit zeker niet makkelijk. Ziet het er charmant uit? nee niet echt, maar hé, je hoeft er niet naar te kijken.

Ja TS er zijn andere manieren van bewegen, Echter heeft men vaak niet zomaar overgewicht en is het er ook niet zomaar ff af. Speel conditie sporten kunnen door overgewicht niet uitgevoerd worden ivm slijtage van de gewrichten. Daarbij heb ik juist respect voor mensen die een sport vinden die ze leuk vinden en daar ook plezier in hebben..
Waarom zou je moeten bikkelen in de sportschool op een loopband, omdat de buitenwereld dat beter aanvaard, terwijl je meer lol haalt uit aan een paal dansen, want dan dus ook veel effectiever is.

Moet het dan met zo'n pakje? nee voor mij niet, maar stel nou dat zij zich daar dan zekerder, lekkerder of handiger in voelt?
Lekker doen! filmen voor prive? ook helemaal goed, delen met je vrienden op facebook? Ook goed.
Alleen om dit dan te delen met de rest van de wereld, dan zou ik dan weer niet doen.

Maar het is en blijft een kwestie van leven en laten leven...
Laat die meid lekker paaldansen! Ik hoop voor haar dat ze er nog lang plezier een beleeft en dat het wat doet met haar overgewicht, mocht ze dat zelf willen uiteraard

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:19

demo_love schreef:

[ Afbeelding ]

Euhm, als je bovenstaande houding aanneemt dan denk ik dat zelfs de dame uit het openingsfilmpje zichtbare ribben heeft. :')

Ik vind dat we hierin doorslaan. Van zodra een persoon zwaarlijvig is, staan er velen meteen op hun achterste benen. Van zodra een persoon zwaarlijvig is, is iedere kritische opmerking of iedere mening meteen discriminatie.

Waarom zouden mensen niet mogen zeggen dat ze dit pakje niet mooi vinden op deze vrouw? Ik draag heel graag leggings en treggings, terwijl heel veel mensen dat absoluut not done vinden. Moet ik mij dan ook iedere keer gekwetst en gediscrimineerd voelen?

Collie2008

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:22

Uiteindelijk slaat de discussie ook nergens op. Het gaat om een volwassen vrouw die aan sport doet en daar een filmpje van maakt die wij niet hoeven te bekijken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:24

Collie2008 schreef:
Uiteindelijk slaat de discussie ook nergens op. Het gaat om een volwassen vrouw die aan sport doet en daar een filmpje van maakt die wij niet hoeven te bekijken.

Dit is wel waar.....
Hoe fijn is het dat iedereen lekker zelf weten wat hij/zij wil doen?
Ik vind het niet echt fantastisch om naar te kijken, dus kijk ik niet.... op zich is het dan einde discussie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:27

Collie2008 schreef:

:j beste post sinds 12 pagina's :')

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:29

geerke schreef:
Collie2008 schreef:

:j beste post sinds 12 pagina's :')

eens *\o/* :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:30

Maar naar aanleiding van dat filmpje is een discussie opgestart, dus dat mag toch?
Eigenlijk vind ik zwaarlijvigheid en hoe mensen daar tegenaan kijken juist wel een interessant onderwerp.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:30

Dit is de facebook van Anastasia, wereldkampioene paaldansen. Ook bovenstaande foto met 'uitstekende ribben' is van haar. Ze heeft heel wat foto's en filmpjes geupload, misschien dat sommigen dat leuk vinden om eens te bekijken :)
Ik vraag mij af, vinden jullie het dan nogsteeds zo 'erotisch?' Ik bedoel, bij haar foto's kan ik niets erotisch vinden. := (functioneel) blote huid maakt voor mij een sport niet erotisch. Ik vind haar juist ontzettend gracieus, ondanks de inspanning en kracht die ze voor sommige oefeningen moet leveren.

https://m.facebook.com/Anastasiaskuhtor ... 99453&_rdr

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:31

Ik vind het wel knap maar niet sexie en volgens mij is dat wel een beetje de bedoeling van de poses die worden aangenomen. Daarin slaat ze wat mij betreft de plank mis, maar als zij het leuk vindt... vooral blijven doen dan.

^^ over het filmpje in de OP dan he.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 22-04-14 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt