ik mag geen vegetariër zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:37

Nee, ik dus niet :) of ik moet aan meer pillen en dat is ook niet wenselijk.

Zonder vlees zou ik een fiks tekort oplopen, omdat ik het niet kan vervangen door andere dingen elke dag.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-08-14 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:38

vuurneon schreef:
Nee, ik dus niet :) of ik moet aan meer pillen en dat is ook niet wenselijk.

nee, dat is niet fijn nee

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:39

Meningen verschillen nou eenmaal. Ik zou niet weten waarom het iemands goed recht is om je kind te dwingen vlees te eten. Maar goed, dit blijft gewoon een 'welles nietes' kwestie vrees ik.

@Vuurneon,
Ik ben dan wel benieuwd wat je niet mag hebben, welke vervanging van vlees heb jij nodig en mag je niet, als ik vragen mag?

Ik ben allergisch/intolerant voor appels, kersen, wortels, tomaat, nectarine's en nog veel meer soorten fruit, noten en groente, en ik ben toch echt vegetariër. :)

Dat zal het waarschijnlijk ook wel zijn, ik kan me gewoon inleven in TS haar situatie. Ik zou voor geen goud een kadaver in mijn mond stoppen, niemand die mij dwingt. :)

En waarom is dat volgens jou geen goede reden, Ladybird? Want los van alle andere redenen, is het ook gewoon zielig, niet soms?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:41

Miracle_ schreef:
Meningen verschillen nou eenmaal. Ik zou niet weten waarom het iemands goed recht is om je kind te dwingen vlees te eten. Maar goed, dit blijft gewoon een 'welles nietes' kwestie vrees ik.

@Vuurneon,
Ik ben dan wel benieuwd wat je niet mag hebben, welke vervanging van vlees heb jij nodig en mag je niet, als ik vragen mag?

Ik ben allergisch/intolerant voor appels, kersen, wortels, tomaat, nectarine's en nog veel meer soorten fruit, noten en groente, en ik ben toch echt vegetariër. :)

Dat zal het waarschijnlijk ook wel zijn, ik kan me gewoon inleven in TS haar situatie. Ik zou voor geen goud een kadaver in mijn mond stoppen, niemand die mij dwingt. :)

En waarom is dat volgens jou geen goede reden, Ladybird? Want los van alle andere redenen, is het ook gewoon zielig, niet soms?

je kan toch wel wat fruit en groente eten of helemaal niks?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:42

Nee natuurlijk eet ik niet alleen vlees :') ik heb nog veel meer intoleranties en allergieën oa bonen, soya, lactose. Dus uit eten gaan betekend een dag van te voren het restaurant opbellen zodat ze met de voorbereiding al rekening kunnen houden en op verjaardagen ook rustig zelf eten mee nemen. Vlees heeft echter geen beperking, dat kan en mag ik gerust eten en is goed voor mij :)

Ziekenhuis heeft mij ook sterk afgeraden om te stoppen met vlees eten (want ik ben echt geen grage vleeseter) en dat is niet zomaar natuurlijk :)
Ben ook zeer bewust met mijn gezondheid bezig, die is al kwetsbaar namelijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-08-14 18:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:42

Naja ik vind dat je het vlees maar gewoon op moet eten. Miljarden mensen in de wereld doen dat. Een vegetariër meer of minder gaat echt niet zorgen voor afname van vlees in de verkoop.
Als je ouders het niet willen dan is dat zo. Je ouders zijn verantwoordelijk voor jou en je gezondheid, en ik snap eerlijkgezegd ook heel goed dat je als ouder geen vleesvervangers gaat staan bakken naast het gewone vlees wat jijzelf eet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:43

Goh dat is ook rot vuurneon, al die dingen. Ik at al niet gezond, doordat ik bijna niets lust, en nu eet ik ook nog maar heel soms vlees. Merk er niets van! Ik vraag me ook wel af of je echt vlees of vleesvervangers (of bijv. veel noten oid) nodig hebt om genoeg gezond te zijn. Vind het nogal hypocriet om te zeggen dat iemand per se vlees moet eten omdat het zo gezond is, maar voor de rest dan wel lekker ongezond doen, met al die e-nummers, zoetstoffen, bestrijdingsmiddelen etc.

Arc_En_Ciel

Re: ik mag geen vegetariër zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:46

Vlees is totaal niet gezond hoor, sorry. Biologisch vlees is gezond.
Een normale kip zit namelijk bomvol hormonen, maar helaas neemt 75% van de bevolking niet de moeite om meer geld uit te geven.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:47

Geryon schreef:
Goh dat is ook rot vuurneon, al die dingen. Ik at al niet gezond, doordat ik bijna niets lust, en nu eet ik ook nog maar heel soms vlees. Merk er niets van! Ik vraag me ook wel af of je echt vlees of vleesvervangers (of bijv. veel noten oid) nodig hebt om genoeg gezond te zijn. Vind het nogal hypocriet om te zeggen dat iemand per se vlees moet eten omdat het zo gezond is, maar voor de rest dan wel lekker ongezond doen, met al die e-nummers, zoetstoffen, bestrijdingsmiddelen etc.

wat denk je dat in vlees zit? is ook zo gezond...
(bedoel dus dat het niet gezond is)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:54

Arc_En_Ciel schreef:
Naja ik vind dat je het vlees maar gewoon op moet eten. Miljarden mensen in de wereld doen dat. Een vegetariër meer of minder gaat echt niet zorgen voor afname van vlees in de verkoop.
Als je ouders het niet willen dan is dat zo. Je ouders zijn verantwoordelijk voor jou en je gezondheid, en ik snap eerlijkgezegd ook heel goed dat je als ouder geen vleesvervangers gaat staan bakken naast het gewone vlees wat jijzelf eet.

Meen je dit serieus? :') Ja, als iedereen zo denkt, dan zal er inderdaad nooit wat veranderen.

vuurneon schreef:
Nee natuurlijk eet ik niet alleen vlees :') ik heb nog veel meer intoleranties en allergieën oa bonen, soya, lactose. Dus uit eten gaan betekend een dag van te voren het restaurant opbellen zodat ze met de voorbereiding al rekening kunnen houden en op verjaardagen ook rustig zelf eten mee nemen. Vlees heeft echter geen beperking, dat kan en mag ik gerust eten en is goed voor mij :)

Ziekenhuis heeft mij ook sterk afgeraden om te stoppen met vlees eten (want ik ben echt geen grage vleeseter) en dat is niet zomaar natuurlijk :)

Super naar dat je die intolerantie hebt natuurlijk. Ik snap ook wel dat je niet zomaar kan stoppen met vlees eten.

Maar wat ik wil zeggen, is dat je prima gezond kan leven zonder vlees, zonder dat je stoffen te kort komt.
(Ik snap uiteraard dat het in jouw geval wel wat gecompliceerder ligt. :) Ik eet trouwens zelden soja, bonen of zuivel, en ik kom niks te kort, wel neem ik dagelijks vitamines en mineralen. Maar als jij stopt met vlees eten blijft er natuurlijk weinig anders over.)

Ik vul mijn vlees niet aan door vervangers, dat je die stoffen in vlees per se nodig hebt is eigenlijk gewoon echt onzin. Sterker nog, vlees is juist super ongezond en slecht voor je.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:14

Ik gebruik overigens het woord vervanger ook voor producten met soortgelijke vitaminen en mineralen als vlees.
Gewoon in de breedste zin van het woord.

Vlees en vis blijft ook gewoon in mijn dieet aanwezig daardoor :j (want anders blijft er echt te weinig over en eten moet ook leuk zijn natuurlijk! )

Maar ja, als ouders er niet achter staan dan moet je als kind er maar wat voorover hebben om het zelf op te pakken. En ja, ik was daar echt te lui voor en vond het zonde van mijn geld (zo principieel was ik dus :') ) en mijn ouders weigerden ook mede om mijn gezondheid (en hoewel ik toen meer kon verdragen, was er over goed vervangen minder bekend en geen internet). Dus was ook een prima reden voor mijn ouders natuurlijk :) t lag ook meer aan mijzelf en mijn ehm blijkbaar niet echt denderende principes :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 00:03

Miracle_ schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Meen je dit serieus? :') Ja, als iedereen zo denkt, dan zal er inderdaad nooit wat veranderen.

vuurneon schreef:

Super naar dat je die intolerantie hebt natuurlijk. Ik snap ook wel dat je niet zomaar kan stoppen met vlees eten.

Maar wat ik wil zeggen, is dat je prima gezond kan leven zonder vlees, zonder dat je stoffen te kort komt.
(Ik snap uiteraard dat het in jouw geval wel wat gecompliceerder ligt. :) Ik eet trouwens zelden soja, bonen of zuivel, en ik kom niks te kort, wel neem ik dagelijks vitamines en mineralen. Maar als jij stopt met vlees eten blijft er natuurlijk weinig anders over.)

Ik vul mijn vlees niet aan door vervangers, dat je die stoffen in vlees per se nodig hebt is eigenlijk gewoon echt onzin. Sterker nog, vlees is juist super ongezond en slecht voor je.

En dat wat jij denkt, dat denkt dus ook iedereen, en in al die jaren dat de meningen al verdeeld zijn over vlees eten, is de vleesverkoop nog niet geminderd. Buiten dat zal het nooit gebeuren dat de vegetariërs in de meerderheid zijn.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 00:16

Blue_Eyes schreef:
We horen hier alleen de kant van een puber, dus ik vind het nogal vlot om de ouders al voor kortzichtig uit te maken. Welke informatie die zij wel hebben, horen wij niet?

@Miracle, geen wedstrijd, maar als ik de berichten van TS lees krijg ik wel zwaar de indruk van een drammerige puber. Dat ging bij mij echt ook niet door.

Volgens mij plaats ik geen drammerige berichten? Ik vraag gewoon jullie mening, meer niet? Ik ben gewoon van mening dat iemand zelf mag bepalen of je vlees eet of niet. Helaas mag ik ook niet van mijn eigen geld vervangers kopen dus ik denk dat het hier ophoud :(

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 01:23

Oké, ik kom er nu pas achter dat je 12 bent.
Toen ik 12 was had ik echt niets te zeggen over wat ik at. Dingen als eiersalade/paté hoefde ik niet per se, maar dat bord met lasagne waar ik een hekel aan had ging leeg, anders telefoon inleveren. Ik denk dat het feit dat je 12 bent ook meespeelt in de mening van je ouders, als je 15 of 16 was denk ik dat het wat makkelijker was gegaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:30

Maar je mag vast wel een feestmaal organiseren voor je ouders; pap, mam; zondag kook ik én doe de afwas voor jullie!
(Denk dat weinig ouders daar bezwaar tegen maken :') )

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:37

Arc_En_Ciel schreef:
Een normale kip zit namelijk bomvol hormonen, maar helaas neemt 75% van de bevolking niet de moeite om meer geld uit te geven.

Biologisch vlees is ook niet altijd gezond. Je weet nooit waar het vandaan komt.
Als je een eerlijk stukje vlees wil, moet je gewoon naar de plaatselijke slager gaan, die haalt zijn vlees uit de buurt. Kost iets meer, maar dat proef je ook ;-)

Ts, toen ik zo oud was, mocht ik ook echt dat soort dingen niet zelf bepalen :n Ik at erg slecht, maar reken maar dat mijn bord leeg moest, hoe lang het ook duurde :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:00

furtje schreef:
Blue_Eyes schreef:
We horen hier alleen de kant van een puber, dus ik vind het nogal vlot om de ouders al voor kortzichtig uit te maken. Welke informatie die zij wel hebben, horen wij niet?

@Miracle, geen wedstrijd, maar als ik de berichten van TS lees krijg ik wel zwaar de indruk van een drammerige puber. Dat ging bij mij echt ook niet door.

Volgens mij plaats ik geen drammerige berichten? Ik vraag gewoon jullie mening, meer niet? Ik ben gewoon van mening dat iemand zelf mag bepalen of je vlees eet of niet. Helaas mag ik ook niet van mijn eigen geld vervangers kopen dus ik denk dat het hier ophoud :(

Ik denk dat op jou leeftijd er heel veel kinderen vegetarisch willen zijn, ze praten het elkaar aan. Ik denk alleen dat menige 12 jarige absoluut niet weet wat vegetarier zijn inhoudt.

En die opmerking "van je eigen geld vervangers kopen", schiet mij al helemaal verkeerd. Jij krijgt zakgeld en misschien af en toe een bedrag op je verjaardag, maar eigen geld kan ik dat niet noemen. Groot gelijk dat je ouders je dat verbieden.

Als jij mijn kind was geweest had ik het ook niet goed gevonden. Genoeg ellende gezien, veroorzaakt door een dochter die veganist wilde worden, wat haar ook was aangepraat door een lerares. Heeft het gezin behoorlijk ontwricht.

Dus wacht even af tot je op jezelf woont, maar in de periode dat je thuis zit, zou ik me gewoon aan de regels houden die thuis gelden. En die maken je ouders, en niet jij.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:21

In het kader van je gezondheid zouden je ouders JUIST moeten toejuichen dat je geen vlees wil eten.
Als ouder zou ik ook blij zijn met zo'n bewust kind.

Toch hebben veel ouders blijkbaar liever een domme consument die iedere dag lappen ongezond supermarktvlees naar binnen gooit.
En ze besteden te weinig aandacht aan echt goede hoeveelheden groenten en fruit.

Ik begrijp niet waar iedereen vandaan haalt dat iedere dag vlees eten zo gezond zou zijn?! We weten inmiddels toch wel beter?!

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:36

Ninx schreef:
In het kader van je gezondheid zouden je ouders JUIST moeten toejuichen dat je geen vlees wil eten.

Toch hebben veel ouders blijkbaar liever een domme consument die iedere dag lappen ongezond supermarktvlees naar binnen gooit.
En ze besteden te weinig aandacht aan echt goede hoeveelheden groenten en fruit.

Ik begrijp niet waar iedereen vandaan haalt dat iedere dag vlees eten zo gezond zou zijn?! We weten inmiddels toch wel beter?!

Dat hopen we dan, maar oude gewoontes slijten slecht....

Ik ben ook als tiener vegetariër geworden. Mijn ouders vonden het maar lastig en raar (andere tijden...:)) en uiteindelijk was ik zo eigenwijs dat ik in hongerstaking ging. Mocht ik niet vega eten, dan at ik niets! Na drie dagen mocht het, als ik maar zelf kookte. Natuurlijk stonden alle vleesdingen die ik lekker vond eerst op het menu, ze waren wel benieuwd of ik het vol kon houden....:) (ik was eigenwijzer dan ze dachten)
Nu, 20 jaar later, is het toch een ander verhaal, want een stuk makkelijker om vlees uit je voedingspatroon te halen. En geloof het of niet, mijn ouders eten sinds een paar jaar nu ook geen vlees meer:):)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:56

Ik ben zelf geen vegetarier maar eet hooguit 1 keer per week een hap vlees en 1 keer per week bij de friet gaat er een viandel in. Verder totaal niet bezig met eten en kan zo gauw niemand bedenken die ongezonder of minder zou eten dan mij maar kan nu zeker niet zeggen dat ik ongezond ben. Voel me fit en lekker in mijn vel, altijd wel actief bezig en ziek echt zeer zelden.
Dit is al heel wat jaren zo en vlees eet ik eigenlijk zolang ik weet niet veel.
Ik vind het gewoon niet echt lekker.

Verder is het de toon die de muziek maakt inderdaad, maar als ik naar mijn nichtjes kijk en ze zouden met een wel overdachte reden komen waarom ze een bepaald iets willen dan vind ik dat juist fijn en zie dat ze er over nagedacht hebben en zou juist trots zijn als ouder zijnde.

Ik zelf ben trouwens ook een volhouder, wat ik niet wil dat doe ik ook niet en als iemand zegt dat iets moet dan is standaard het antwoord dat alleen dood gaan moet.
Ben op zich heel makkelijk maar ligt eraan hoe iemand iets brengt, en aangezien de reden die haar ouders hebben onzin is vind ik dat ze gelijk heeft en toch met argumenten komen weer om het te proberen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:14

Ninx schreef:

Wie zegt dat vleesconsumptie dagelijks moet en wie zegt dat de ouders dan per definitie hele lappen ongezond supermarktvlees naar binnen werken?

Ook ouders kunnen bewust met voeding omgaan en hun kinderen dingen voorzetten waarvan zij vinden dat dit gezond is. En als de ouder vindt dat daar vlees bij hoort, dan is dat hun beslissing. Hun kind, hun huis, hun regels.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:17

Wellicht niet cassidy.
Maar de ouders die 3x per week een biologisch stukje vlees kopen, en verder een gebalanceerde maaltijd serveren kun je met een lampje zoeken hoor.

De meeste kinderen groeien op met pakjes, potjes, goedkoop vlees en veel te weinig groenten.

En ja, hun huis, hun regels. Maar belangrijker: hun verantwoordelijkheid zich te verdiepen in hoe je je kind nou echt gezond voedt.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:51

kuzznathalie schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Biologisch vlees is ook niet altijd gezond. Je weet nooit waar het vandaan komt.
Als je een eerlijk stukje vlees wil, moet je gewoon naar de plaatselijke slager gaan, die haalt zijn vlees uit de buurt. Kost iets meer, maar dat proef je ook ;-)

Ts, toen ik zo oud was, mocht ik ook echt dat soort dingen niet zelf bepalen :n Ik at erg slecht, maar reken maar dat mijn bord leeg moest, hoe lang het ook duurde :')

Daar heb je gelijk in :j Maargoed, als je geen slager in de buurt hebt zitten is biologische kip nog altijd stukken beter dan plofkip :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:56

Veel reacties hier waarbij de ouders worden aangevallen zeg. Dat begrijp ik echt niet. TS heeft gezegd dat ze vegetariër wilde worden omdat het zielig is. Als ik kinderen zou hebben en zij zouden met zo'n reden komen dan is het ook jammer voor ze. Kom eerst maar eens met een doordachte goede reden aan, dan valt er over te praten omdat kind zich er dan echt in verdiept heeft.

Waarom zou je als ouders het zomaar moeten accepteren? Als je dat bij alles doet krijg je strontverwende kinderen. Kind zegt: ik eet geen fruit meer, wat zeg je dan? Oké dat is goed liefje? Nee natuurlijk niet!

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:10

Ik zou eens voorstellen om 1 of 2 dagen per week met zijn allen vegatarisch te eten, en dan kan je daarmee misschien je ouders overtuigen dat vegatarisch eten echt niet slecht/erg is. En daarbij als elk gezin dit zou doen dan denk ik dat de vleesproductie al een heel stuk minder word!