Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:32

_Cowgirl schreef:
Bah, bij het idee alleen al een kippenhart te eten... Nee, dat zou ik gewoon niet weg krijgen.. :')

Doe mij dan maar "gewoon" lekker Italiaans eten. :j

Nou zo gewoon is Italiaans eten ook niet altijd. := :))

Ik was een keer bij mijn schoonouders en toen kwam er een schaal op tafel, en ik dacht op het eerste gezicht nog, ah lekker nootjes! Dat bleken dus slakken te zijn. := Op aandringen heb ik toch maar eentje geprobeerd (doorgeslikt :P ). En ze eten ook heel veel paardenvlees waar mijn vriend weg komt, maar dat vind ik nu wel echt lekker. En verder heb ik ook ooit iets heel smerigs gehad, wat eigenlijk wel lekker smaakte maar toen ik wist wat er doorheen zat kon ik wel kotsen. :') Het was een soort van vloeibare pasta van chocola en bloed erdoorheen wat je op brood doet (het heet letterlijk vertaald ook iets van 'bloedje'). :r
Laatst bijgewerkt door Loose op 28-04-14 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:35

Slakken schijnen lekker te zijn? Nog nooit op, maar dat eten sommige Nederlanders ook. Net als kikkerbilletjes, bah. :P
Paardenvlees is toch ook niet echt raar? Wij eten het thuis niet, maar ik zou er geen problemen mee hebben hoor. :)
Chocopasta met bloed! :P

Ik ben niet zo'n moeilijke eter, bij biefstuk zit ook bloed denk ik dan. Je wilt ook niet weten wat je bij de Chinees eet als "kipsaté", ik geloof gewoon niet dat dat kip is, dat kan niet. :') Kikkerbilletjes, slakken, katten/honden ed. zou ik meer moeite mee hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:37

Nee paardenvlees zou ik ook niet zo'n probleem vinden, maar dat orgaanvlees inderdaad.
In Turkije eten ze dat erg veel, ze vinden het goddelijk lekker. Is het misschien ook wel, maar ik ben er simpelweg niet mee opgegroeid dus voor mij is het niet normaal.
Wat ze er ook veel eten zijn nieren, als vlees, maar ook gewoon in plakjes voor op brood. Daar sta ik dus niet voor open, nieren zijn er om je pis te regelen, niet om te eten :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:37

Oef, ik ga naar Turkije deze zomer. Hopelijk krijg ik geen orgaanvlees. :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:38

Loose schreef:
En verder heb ik ook ooit iets heel smerigs gehad, wat eigenlijk wel lekker smaakte maar toen ik wist wat er doorheen zat kon ik wel kotsen. :') Het was een soort van vloeibare pasta van chocola en bloed erdoorheen wat je op brood doet (het heet letterlijk vertaald ook iets van 'bloedje'). :r

Naaah, dat klinkt nog vele malen ranziger dan harten, nieren of levers :r :r

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:39

Ik vind slakken toch wel in de categorie kikkerbilletjes vallen hoor. :))

Dat spul met chocola en bloed is trouwens vloeibaarder als chocopasta (vergelijkbaar met de vloeibaarheid van magere yoghurt? :P ) en dan zitten er ook nog een soort van korreltjes door en je eet het warm. Maar biefstuk met bloed vind ik geen probleem, maar gewoon chocola met bloed ieieiel. :r

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:40

Loose schreef:
Ik vind slakken toch wel in de categorie kikkerbilletjes vallen hoor. :))

Dat spul met chocola en bloed is trouwens vloeibaarder als chocopasta (vergelijkbaar met de vloeibaarheid van magere yoghurt? :P ) en dan zitten er ook nog een soort van korreltjes door en je eet het warm. Maar biefstuk met bloed vind ik geen probleem, maar gewoon chocola met bloed ieieiel. :r

Oh warm en met stukjes! Bah, dat maakt het wel vies. :r
Ik dacht gewoon net als chocopasta en dan vloeibaar bloed er doorheen gemixed. :P

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:48

Omaro schreef:
Wat ik ook leuk vind van een vriend met een andere nationaliteit is de keuken en de toch net iets andere gerechten die je er weer bij leert ter variatie in de keuken.
Gisteren bijvoorbeeld Kartoffelpuffer met appelmoes gegeten, mmmm :9 (soort aardappel-pannenkoekjes)

Zijn dat niet gewoon "reibekuchen"? Die eten wij hier ook wel eens. Alleen doen wij daar mayonaise bij, Duitsers weten ook niet hoe kijken als mijn moeder daar aan een kraam vraagt of ze geen mayo hebben voor erbij _O- _O- .

Mijn schoonouders hebben blijkbaar volgens mijn vriend laatst ook zoiets met organen gemaakt, ik geloof dat het maag was. Maar toen heeft hij voor zichzelf iets anders gemaakt, dat vindt hij ook maar niks :D .

Ik ben helemaal fan van dit :D

Afbeelding
Lekkere rolletjes met fettakaas in

En dit ook
Afbeelding

Ik vind het ook wel geestig dat er blijkbaar ook wel wat dingen zijn die de Grieken ook hebben, maar gewoon anders benoemen. En dan is het "maar dat hebben ze van ons gepikt hoor, wij hadden dat het eerst!" :d

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 19:50

oh dat laatste ziet er wel heerlijk uit maar bloed-chocopasta?? Geef mij maar nutella dan :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:51

Kwanyin schreef:
Ik vind het ook wel geestig dat er blijkbaar ook wel wat dingen zijn die de Grieken ook hebben, maar gewoon anders benoemen. En dan is het "maar dat hebben ze van ons gepikt hoor, wij hadden dat het eerst!" :d

Oh my, hoe herkenbaar.
Mijn vriend moet bij al-les benadrukken dat zij het eerder hadden dan de grieken en het liefst wordt het nog benadrukt met een kijkje op Wikipedia _O- _O- _O- _O-
Van Turkse yoghurt tot tulpen, alles is al langs gekomen :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:14

Oeh die Griekse dingen zien er wel lekker uit! :9
Ik vind het Italiaanse eten over het algemeen wel heel lekker, lekkerder dan Nederlands ook. :)

Nog even een foto van het bloed-choco drapje :P :
Afbeelding

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:16

Ziet eruit als een soort chocoladepudding. :P
Het ziet er misschien lekkerder uit dan het is / wanneer je weet wat erin zit.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:17

Loose schreef:
Oeh die Griekse dingen zien er wel lekker uit! :9

Dat mijn vriend het niet hoor _O- _O- _O-

Dat bloeddrapje ziet er eigenlijk best smakelijk uit :') .

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:48

Heb ik iets verkeerds gezegd? :')

Haha ja ik zat ook plaatjes te zoeken en ik kwam er een paar tegen die echt heel lekker leken en ook mooi glad van structuur waren, dit leek het meeste op wat ik gehad heb. :') Een wolf in schaapskleren dat drapje, het is ook wel lekker tot je weet wat er in zit.

Wat ik wel weer jammer vind, mijn vriend vindt heel veel Nederlandse dingen niet lekker. Behalve frituur, vooral als het uit de muur komt. :') Hij probeert het allemaal wel hoor, maar zijn eigen keuken is toch altijd beter. :+ Ik ben trouwens een groot fan van patat met appelmoes, dat krijg ik er bij hem niet in dat dat lekker is. :)) Wat vinden jullie vriendjes van onze keuken (voor zover we die hebben := )?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:57

Loose schreef:
Wat vinden jullie vriendjes van onze keuken (voor zover we die hebben := )?

Ik heb hem nog nooit stamppot of aardappals ofzo voorgezet, gaat hij niet gelukkig van worden. Wij eten altijd vis of vlees met veel groente. Soms aangevuld met wat noodles of pasta, maar ook niet altijd. Meestal Turkse yoghurt erbij. Helemaal lekker.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:52

Loose schreef:
Heb ik iets verkeerds gezegd? :')

Haha ja ik zet een paar gerechten uit de Turkse keuken neer, zeg dat Grieken vaak hetzelfde hebben maar mijn vriend alleen maar heilig overtuigd is dat ze dat gewoon gepikt hebben en het helemaal niet "Grieks" is, en dan zeg jij het Grieks eten lekker is _O- _O- _O- .

Mijn vriend is dan wel hier geboren maar thuis eten ze ook veel Turkse keuken. Dat maakt het voor mij gemakkelijk, hele simpele "boerenkost" is voor hem al vaak speciaal :') . Wortelpuree met braadworst is feest.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:21

Oh hahaha oeps. :)) Ik dacht dat je het over de Griekse vs de Belgische keuken had. Ik vond het ook al zo raar dat je het had over dat beide keukens best veel dezelfde dingen hebben. :P Maar je vriend is dus Turks en niet Grieks, ik hoop dat ie niet stiekem meeleest op bokt. :))

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:42

Kwanyin schreef:
Omaro schreef:
Wat ik ook leuk vind van een vriend met een andere nationaliteit is de keuken en de toch net iets andere gerechten die je er weer bij leert ter variatie in de keuken.
Gisteren bijvoorbeeld Kartoffelpuffer met appelmoes gegeten, mmmm :9 (soort aardappel-pannenkoekjes)

Zijn dat niet gewoon "reibekuchen"? Die eten wij hier ook wel eens. Alleen doen wij daar mayonaise bij, Duitsers weten ook niet hoe kijken als mijn moeder daar aan een kraam vraagt of ze geen mayo hebben voor erbij _O- _O- .

Ik heb Reibekuchen even opgezocht en ja dat is wel hetzelfde ja. In verschillende delen van Duitsland hebben ze er verschillende namen voor, mijn vriend komt uit Berlijn en daar is het dus Kartoffelpuffer.

Haha, mijn vriend vindt mayo ook helemaal niks. Het enig waarvoor mayo goed is volgens hem is om aardappelsalade te maken :Y)

Voor degenen die het recept willen (het is namelijk über-makkelijk te maken en heel lekker): 400 gram kruimige aardappelen, 1 ei 1-1,5 eetlepel bloem (beetje naar inzicht, is om het geheel beetje aan elkaar te laten plakken)

Aardappelen raspen, na het raspen het geraspte uitknijpen zodat het meeste van het vocht eruit is. Ei en meel goed met de aardappels vermengen, klein theelepeltje zout erdoorheen mengen.

Zonnebloemolie in koekenpan lekker heet laten worden. Flinke eetlepel van het mengsel in de pan doen en plat drukken. Aan beide kanten op middelmatig vuur goudbruin bakken (hij wordt niet helemaal egaal bruin dus daar hoef je niet op te wachten, gewoon totdat het meeste wel lekker bruin is maar niet zwart haha :P ), laten uitlekken op keukenpapier en dan appelmoes erop en smullen maar :)

edit: als ik zie wat sommige van jullie voorgeschoteld krijgen door vriendjelief ben ik blij dat die van mij "maar" een Duitser is haha :D

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:47

Goof schreef:
Loose schreef:
Wat vinden jullie vriendjes van onze keuken (voor zover we die hebben := )?

Ik heb hem nog nooit stamppot of aardappals ofzo voorgezet, gaat hij niet gelukkig van worden. Wij eten altijd vis of vlees met veel groente. Soms aangevuld met wat noodles of pasta, maar ook niet altijd. Meestal Turkse yoghurt erbij. Helemaal lekker.

Stamppot vindt hij vreselijk vies, vooral boerenkool-stamppot. (een van mijn favorieten juist :D ) Hutspot is maar raar en zuurkool is gewoon schandalig dat wij daar stamppot van maken, dat eet je toch gewoon zo :Y) Voor de rest verschilt de Nederlandse en de Duitse keuken natuurlijk niet heel veel. Al hebben ze in Duitsland veel lekkerder brood en veel lekkerder vleesdingetjes voor op het brood. (Mortadella, mjam :9 en lachs-schinken met augurken mmmmmm)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 03:15

Mortadella kan je in NL ook krijgen :p

De Canadese keuken is eigenlijk vrij saai.. wat ik wel lekker vind is "sweet corn" van de kolf en poutine. Omg poutine is goed :') patat met jus en kaas. Het klinkt ontzettend vies totdat ik na een maand of 9 toch maar eens besloot het te proberen en het is echt heel goed :D
Verder is hier vrij veel fastfood pizza en McDonald's like restaurantjes en zelfs "gewone" restaurants zijn ketens waarvan er in elk groot dorp wel een zit. Familie restaurants zijn toch wat zeldzamer en buitenlands vind je hier helemaal niet (behalve de chinees :')) tenzij je miss naar Toronto ofzo gaat.
Vis and chips is wel goed maar op zich niet zo heel bijzonder..
En Tim Hortons :D maar dat is een beetje vergelijkbaar met Starbucks maar dan met heel veel donuts en op elke hoek vd straat. Donuts zijn lekker :')
En álles gaat met ketchup. Friet met mayo werd ik in het begin toch wel raar mee aangekeken :P en kaas is vies. T is vrij moeilijk lekkere NL kaas te vinden, bijna alles is Cheddar of nep mozzarella.
Slagroom zoals in NL kennen ze niet net zoals vruchtenvlaai oid. Wel appeltaart like maar verder is t allemaal een grote blok cake met kilo's suikerspul of dingen als cream coconut of cheesecake ofzo.

Het enige wat mijn vriend op heeft zijn NL appeltaart en ik denk boerenkool wat ie beide wel lekker vond en NLe pannenkoeken die hij maar raar vond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 03:28

Ik weet niet of jij in the middle of nowhere zit, maar wij hebben echt 24920 restaurants per 'land'. := Egyptisch, Indisch, Chinees, Grieks, etc. Ik vind het toch allemaal niet lekker dus het maakt me ook niks uit. :') Ik vind ze ook allemaal nogal sketchy. :')
Tim Hortons heeft lekkere broodjes maar de koffie vind ik niet zo lekker, die haal ik liever bij Starbucks maarrrrr die vind ik wel belachelijk duur.

Ik mis in Canada altijd lekker brood.. Die mensen weten gewoon niet hoe ze brood moeten bakken denk ik want het smaakt allemaal nergens naar. :')

Mijn vriend is gek van zuurkoolschotel. :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 03:41

Ik eet niet zoveel brood maar het smaakt idd lang niet zo lekker :) ik leef wat dat betreft op bagels :')
maar volgens mij zit jij vlakbij/in de stad toch? Ik zit idd in de country, zo'n 2-3u van Toronto en zo'n 2u van London. De rest is max 30.000 inwoners ofzo maar het meeste niet meer dan 1.000-10.000 ofzo dus doorgaans ook niet interessant voor iets "buitenlands"/aparts :)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:08

Blacky94 schreef:
Mortadella kan je in NL ook krijgen :p

De Canadese keuken is eigenlijk vrij saai.. wat ik wel lekker vind is "sweet corn" van de kolf en poutine. Omg poutine is goed :') patat met jus en kaas. Het klinkt ontzettend vies totdat ik na een maand of 9 toch maar eens besloot het te proberen en het is echt heel goed :D
Verder is hier vrij veel fastfood pizza en McDonald's like restaurantjes en zelfs "gewone" restaurants zijn ketens waarvan er in elk groot dorp wel een zit. Familie restaurants zijn toch wat zeldzamer en buitenlands vind je hier helemaal niet (behalve de chinees :')) tenzij je miss naar Toronto ofzo gaat.
Vis and chips is wel goed maar op zich niet zo heel bijzonder..
En Tim Hortons :D maar dat is een beetje vergelijkbaar met Starbucks maar dan met heel veel donuts en op elke hoek vd straat. Donuts zijn lekker :')
En álles gaat met ketchup. Friet met mayo werd ik in het begin toch wel raar mee aangekeken :P en kaas is vies. T is vrij moeilijk lekkere NL kaas te vinden, bijna alles is Cheddar of nep mozzarella.
Slagroom zoals in NL kennen ze niet net zoals vruchtenvlaai oid. Wel appeltaart like maar verder is t allemaal een grote blok cake met kilo's suikerspul of dingen als cream coconut of cheesecake ofzo.

Het enige wat mijn vriend op heeft zijn NL appeltaart en ik denk boerenkool wat ie beide wel lekker vond en NLe pannenkoeken die hij maar raar vond :')

O echt? Ik ben het nog nooit ergens tegen gekomen, ook niet bij de slager.. Toch maar eens beter zoeken :Y)

Klinkt alsof Canadese en Amerikaanse keuken erg op elkaar lijken? Dat van de kaas en de ketchup ken ik van mijn zusje die een tijdje in de VS heeft gewoond. Laat jij ook af en toe wat opsturen vanuit Nederland? Mijn moeder stuurde om de zoveel tijd wat aan mijn zusje met echt Hollandse dingen en fatsoenlijke kaas etc. :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:20

Mortadella kan je ook gewoon bij de AH kopen. Maar idd wel lekker! Vooral op dat wat hardere brood! Op een gewoon slap Nederlands broodje vind ik het niet zo lekker.
Maar het is eigenlijk Italiaans. :P

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:47

Wat een leuk (en lekker :+ ) topic. Mag ik me hier ook melden?

Ik heb sinds 4 jaar ongeveer een relatie met een Amerikaan, we wonen nu inmiddels 3 jaar samen. Hij is Cajun en kookt graag, ik heb nu al diverse dingen leren eten door hem. Nu was ik altijd al een tutje met eten, hoor. :o Het eerste Nederlandse eten wat ik voor hem klaar maakte was boerenkool met worst en zowaar ... hij vond het erg lekker. :)