love_western schreef:Ik vind sommige reacties ook heftig. Bij mijn vader is het zeker geen hotel. En ik help ook gewoon mee in de huishouding en kook 9 van de 10 keer. En ik verzorg bijna alle dieren. Behalve de kattenbakken, die doet mijn vader.
En ook al verdien ik nu 1200 euro netto per 4 week. Ik geef echt niet alles op aan shoppen en uitgaan. Laatste keer dat ik kleren kocht was vorig jaar ergens. En dan ook nog bij een winkel waar de duurste broeken 20 euro zijn. En uitgaan doe ik nauwelijks. Alleen de dieren betaal ik. Dus het meeste geld verdwijnt zo naar mijn spaarrekening. En dat is wat mijn ouders willen. Dat ik gewoon spaar.
En laatste keer dat mijn vader een kleine uitkering kreeg, kreeg ik niet eens de mogelijk om te helpen. Want zijn moeder wou hem helpen.
Daarnaast ben ik mij zeer bewust van de vaste lasten. Dit komt omdat mijn ouders hier altijd eerlijk zijn over geweest. Want ze hadden het beide na de scheiding erg krap. En ze hebben mij vaak uitgelegd hoe het kwam. Dus ik koop mijn eigen kleding al vanaf mijn 14e. Nu af en toe krijg ik wat van mams.
En ik schrik er van dat sommige hun opleiding word betaald en dan ook nog hun zorgverzekering. Ik betaal dit gewoon zelf. Maar omdat ik veel spaar, kan ik elk jaar schoolgeld en boeken in 1 x betalen.
En waarom ik nog thuis woon? Omdat ik erg ziek ben geweest de laatste jaren. En nu graag eerst volop op mijn studie wil storten. Daarnaast is mijn vader veel weg. Dus meestal run ik alles al in mijn eentje.
Petje af voor je, jij kunt blijkbaar heel goed met geld en verantwoording omgaan, dankzij je ouders en je doet ook nog eens heel veel thuis. Ondanks dat je ouders zijn gescheiden hebben ze wel hun verantwoording voor je genomen met duidelijke uitleg. Knap.