Heeft iemand Nova gekeken (Anky contra Aalderen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:08

het gaat er niet om om die 3,5 ton terug te krijgen, maar alleen om iemand te "pakken" Haha! . Kom op zeg, daar ga je geen dure rechtzaak voor doen.
en als wordt aangetoond dat die methode slecht is, wat dan nog? anky is toch niet heilig ofzo, jammer dan dat hun reputatie verknalt is, maar het lijkt me belangrijker voor de dressuurwereld dat er duidelijkheid komt over deze methode, dan dat anky nog aanzien heeft Tong uitsteken
Het stelt mij persoonlijk al een beetje teleur dat je geen onderzoek laat doen naar je omstreden trainingsmethode, als twee (of was het nou drie) van je paarden er zomaar bij neer vallen, of het nou waar is of niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:12

TomL schreef:
Aimee, dat is misschien ook een opmerking richting jouw lijstje van feiten: het is veeeel te lang Tong uitsteken

Helemaal waar, echter is het lijstje dat vA bij de rechter terecht wil doen komen is nóg véééél langer.........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:20

sanne83 schreef:
het gaat er niet om om die 3,5 ton terug te krijgen, maar alleen om iemand te "pakken" Haha! . Kom op zeg, daar ga je geen dure rechtzaak voor doen.
Sanne, kennelijk dus wel. Bij deze mensen speeld geld veel minder een rol dan bij jou en mij. Dan kun je dingen doen met je geld die voor ons nutteloos lijken.

Citaat:

en als wordt aangetoond dat die methode slecht is, wat dan nog? anky is toch niet heilig ofzo, jammer dan dat hun reputatie verknalt is, maar het lijkt me belangrijker voor de dressuurwereld dat er duidelijkheid komt over deze methode, dan dat anky nog aanzien heeft Tong uitsteken
Het stelt mij persoonlijk al een beetje teleur dat je geen onderzoek laat doen naar je omstreden trainingsmethode, als twee (of was het nou drie) van je paarden er zomaar bij neer vallen, of het nou waar is of niet.

Sanne, alsjeblieft zeg. Denk je nu echt dat A&S de enige zijn die twee of drie paarden verliezen???
Vanuit jou oogpunt zou dan elke ruiter onderzoek moeten laten doen naar het wel en wee van zijn trainingsmethode. Ik denk dat de methode van A&S de meest onderzochte methode is van dit moment, zij vertrouwen op onderzoeken die een positief effect uitwijzen. Wat denk je nu, dat wanneer de klassieke methode wordt onderzocht deze totaal geen negatieve onderdelen zal bevatten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:20

Aimee schreef:
Naar mijn idee oordelen jullie nog te veel n.a.v. de Nova-uitzending. Anky heeft Nova een uur te woord gestaan, daarvan is misschien één minuut uitgezonden. Weten jullie wat ze in de rest van de tijd heeft gezegd?
Verder zijn er meerdere onderzoeken gedaan naar de LDR-methode, waaronder een onderzoek dat uitwijst dat het systeem een positief effect heeft op een paard. Dat is het onderzoek waar A&S vanuit gaan.

Ik heb de uitzending niet gezien Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:32

Haha! Haha! Haha!
Go Pipo!!!

Er maakte toch iemand de opmerking dat de enige verdediging van Anky was dat ze zei dat hun systeem zichzelf wel bewezen had. Het was echter heel duidelijk dat dit stukje eruit geknipt was, wie weet had ze eigenlijk wel een betere verklaring..........???!!!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:38

dat hoop ik wel voor haar aimee, want ik vind het een heel zwakke verdediging. hoe dan ook, de beelden van sjef blijven hangen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:47

Tja, als je stils neemt van de opnames van Sjef, zoals jij er een hebt geplaatst in dit topic, is het idd niet zo'n mooi beeld. Wanneer je het filmpje echter bekijkt zie ik veel minder negatieve punten. Hierover is echter al geschreven in het begin van het topic, ik weet niet meer wie, maar diegene beschreef erg goed hoe dit paard loopt op de video.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:10

sorry, maar ik vond het filmpje ook niet om aan te zien Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:15

Aimee schreef:
Tja, als je stils neemt van de opnames van Sjef, zoals jij er een hebt geplaatst in dit topic, is het idd niet zo'n mooi beeld. Wanneer je het filmpje echter bekijkt zie ik veel minder negatieve punten. Hierover is echter al geschreven in het begin van het topic, ik weet niet meer wie, maar diegene beschreef erg goed hoe dit paard loopt op de video.

Aimee, ik heb dat filmpje op mijn pc staan en al diverse keren bekeken, maar ik word er echt niet blij van als ik daar naar kijk. Ictenos schijnt wel een extreem moeilijk paard te zijn en is niet makkelijk te rijden.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:16

Aimee schreef:
:D Haha! Haha!
Go Pipo!!!

Er maakte toch iemand de opmerking dat de enige verdediging van Anky was dat ze zei dat hun systeem zichzelf wel bewezen had. Het was echter heel duidelijk dat dit stukje eruit geknipt was, wie weet had ze eigenlijk wel een betere verklaring..........???!!!

Waarom zou nova alles tegen anky hebben?? Ik denk inderdaad dat dit hun mening is, ook omdat alle voorstanders hier op bokt niets kunnen aanreiken van positieve bewijzen, en dan bedoel ik medisch en niet het enige "bewijs" waar iedereen hier mee komt: anky doet het ook.
Terwijl ik nu wel al verschillende pagina's aan zeer overtuigende negatieve bewijzen heb gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:18

Het probleem is met de media, die maakt het verhaal.........en dan ook echt maken. De manier waarop zij het programma uitzenden, en ze ook de boodschap maken, daarmee kunnen ze veel doen qua presentatie.

Propaganda lijkt mij op zijn plaats.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:25

ja tuurlijk, maar feit is dat anky niet met argumenten komt, maar niemand hier op bokt ook. Als er positieve onderzoeken zijn, zullen die toch vast wel ergens staan. Daarbij komen ook nog eens die beelden van sjef, wat je met je eigen ogen kan zien.....
ik vond het wel een redelijk verslag. Ook die van aalderen kwam niet echt heel overtuigend over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:34

Ik heb een klein stukje video gezien, en vind dat ze beide hard toe zijn aan een mediatraining.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 16:57

sanne83 schreef:
ja tuurlijk, maar feit is dat anky niet met argumenten komt, maar niemand hier op bokt ook.

Bokt is niet alwetend, nogmaals; we weten niet wat Anky in de rest van het uur gezegd heeft en ik vind het nogal logisch dat ze nu niet naar buiten komt met haar pro-argumenten. In een normale rechtszaak komt een advocaat toch ook niet op de proppen met zijn verdedigingsargumenten als de zaak nog niet gevoerd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:01

Aimee"]
[quote="sanne83 schreef:
ja tuurlijk, maar feit is dat anky niet met argumenten komt, maar niemand hier op bokt ook.

Bokt is niet alwetend, nogmaals; we weten niet wat Anky in de rest van het uur gezegd heeft en ik vind het nogal logisch dat ze nu niet naar buiten komt met haar pro-argumenten. In een normale rechtszaak komt een advocaat toch ook niet op de proppen met zijn verdedigingsargumenten als de zaak nog niet gevoerd is.
[/quote]
Aimee, iedereen zegt voortdurend dingen die niet op tv komen. Anky heeft genoeg media ter beschikking om haar verhaal te doen, vandaag had ze nog een lieflijk interview in Maastricht na de kür.

De pro-argumenten zijn o.a. naar buiten gebracht met de Professionals on Tour serie. Het systeem is al vaker uitgelegd, ook gedeeltelijk in "Onbeteugeld".

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:12

Ik heb al uitgelegd waarom ik denk dat het verstandig is om verder niet op de zaak in te gaan in de media, zijnde Anky. In het zelfde stukje Lovely........

Sjuimpje schreef:
Zag jij een gekweld paard?
Nou ik niet, ik zag een paard wat compleet los van de bijzet én hand, diep, maar over de rug én op het achterbeen liep.
Wat was er slecht aan?

Behalve dat het een gogue is en Sjef nooit mooi op z'n paard zit, sluit ik me hierbij aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:15

Maar waarom mopperen jullie dan dat de pro's nu niet naar voren kunnen worden gebracht, terwijl dat al sinds de early nineties wordt gedaan????
Iedereen die de visie van de RLD'ers had willen weten, had dat allang ergens kunnen horen of lezen of zien. Er is genoeg over geschreven lijkt mij. Het valt mij alleen op dat niemand in staat is om het in een paar kernachtige zinnen te herhalen, behalve dan 'ze wint er prijzen mee'.

TomL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:19

Lovely"]
[quote="Aimee"]Tja, als je stils neemt van de opnames van Sjef, zoals jij er een hebt geplaatst in dit topic, is het idd niet zo'n mooi beeld. Wanneer je het filmpje echter bekijkt zie ik veel minder negatieve punten. Hierover is echter al geschreven in het begin van het topic, ik weet niet meer wie, maar diegene beschreef erg goed hoe dit paard loopt op de video.
[/quote]

Aimee, ik heb dat filmpje op mijn pc staan en al diverse keren bekeken, maar ik word er echt niet blij van als ik daar naar kijk. Ictenos schijnt wel een extreem moeilijk paard te zijn en is niet makkelijk te rijden.
[/quote]
haha, moet je maar eens een willekeurige topsporter (menselijk) nemen, op film zetten en achteraf gaan analyseren. Om nog maar te zwijgen over stills die getoond worden zonder de gehele contex te kennen.
Elke lichamelijke inspanning zorgt voor (is een) een degeneratief proces. Helaas wordt er veel te veel aan de hand van diverse stills geconcludeerd. Een still is niets meer dan een microseconde in de tijd. Het geeft aan wat er zich in die microseconde afspeelt. Wat er een minuut er voor of er na gebeurd kun je dus niet afleiden adh van een still (om nog maar te zwijgen over 10 minuten/half uur etc etc). Helaas doen sommigen dit wel.
En tsja, modder is er natuurlijk nooit genoeg om een zaak mee te winnen die je eigenlijk al zelf verloren hebt (imho). Nu maar hopen dat er een rechter zit met enigzins kennis van zaken. Maar dat zal wel niet, mbt paardensport en dus mogen er weer allerlei "deskundigen" aan het woord komen...
En ja, sommige zaken welke hier worden voorgesteld zijn inderdaad erg zwart wit en kort door de bocht en lang niet voldoende onderbouwd. Maar voor mij geen RSI. ;D dat komt later wel... (over degeneratief proces gesproken..)

[quote="Lovely schreef:
Maar waarom mopperen jullie dan dat de pro's nu niet naar voren kunnen worden gebracht, terwijl dat al sinds de early nineties wordt gedaan????
Iedereen die de visie van de RLD'ers had willen weten, had dat allang ergens kunnen horen of lezen of zien. Er is genoeg over geschreven lijkt mij. Het valt mij alleen op dat niemand in staat is om het in een paar kernachtige zinnen te herhalen, behalve dan 'ze wint er prijzen mee'.

Volgens mij is het systeem ook niet in een paar krachtige kernachtige zinnen uit te leggen, met name omdat het op het paard toegepast dient te worden (imho, wederom) een hele mooie uitleg/verdediging vond ik die zoals Zwelgje deze omschreef.
Laatst bijgewerkt door TomL op 14-12-03 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:22

ik heb nog nooit van ldr gehoord voor dat ik op bokt kwam, sorry, maar als ik nu naar onderzoeken (en dan het liefst medisch) vraag, komt er niemand met iets. En nee, bokt is niet alwetend, maar er zijn hier zulke sterke aanhangers dat ik wel verwacht dat er hier mensen zijn die de positieve dingen hierover kunnen vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 17:26

Tom, je trekt wel erg snel conclusies moet ik zeggen. Maar als jij denkt dat ik een mening vorm op basis van 1 filmpje in 2 delen, dan laat ik je maar bij die veronderstelling.
Maar dan nog kan bijna niemand het systeem onder woorden brengen, of durft zich er niet aan te wagen misschien?

Sanne83, er is vroeger al vrij veel over geschreven, ik heb hier nog artikelen uit bijvoorbeeld '94 liggen, die over precies hetzelfde gingen. De discussie loopt dus al een tijdje, met nog steeds dezelfde bedenkingen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:30

iemand een link ofzo, ik heb een beetje gezocht, maar kan alleen maar negatieve verhalen vinden

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:32

sanne83 schreef:
ik heb nog nooit van ldr gehoord voor dat ik op bokt kwam, sorry, maar als ik nu naar onderzoeken (en dan het liefst medisch) vraag, komt er niemand met iets. En nee, bokt is niet alwetend, maar er zijn hier zulke sterke aanhangers dat ik wel verwacht dat er hier mensen zijn die de positieve dingen hierover kunnen vertellen.

Ik zal in een zin omschrijven wat LDR voor mij betekent: Het paard los door zijn lijf laten lopen, niks meer niks minder; het is als het ware een (losrij) methode om de oefeningen optimaal te kunnen uitvoeren. Dus gewoon het gymnastiseren van je paard.

Meeste mensen denken dat LDR van A&S de manier is, maar zij hebben het echt niet uitgevonden, hun hebben gewoon hun eigen draai eraan gegeven en varianten erop gemaakt.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:25

SuperPepeijn schreef:
dat hoop ik wel voor haar aimee, want ik vind het een heel zwakke verdediging. hoe dan ook, de beelden van sjef blijven hangen.

Als het echt Ictenos was waar Sjef op reed..
Hij zou starten in Maastricht,maar werd teruggetrokken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 00:06

En dan nog iets:

de manier van rijden zoals Anky en Sjef die toepassen hebben ze ontwikkeld voor zichzelf en het soort paarden dat zij graag rijden. Dat "de massa" zonder gevoel en op paarden van minder kwaliteit het thuis graag nadoet kun je hen toch niet aanrekenen? Moet Anky dan maar punten laten liggen omdat haar manier van werken een ander misschien niet helemaal past? Gelul natuurlijk...

Ik vind de hele manier waarop dit wordt opgeklopt zo ontzettend overdreven. Ik heb trouwens nog wel veel ergere dingen gezien dan een paard dat los van de gogue loopt... Maar mensen gooien nou eenmaal alles op 1 hoop.

Denk je nou echt dat hier ook maar een minuut aandacht aan besteed gaat worden in die zaak? No way, want de zaak gaat hier helemaal niet over! Als van Aalderen een sterkere zaak had rond de levering en de dood van Idool had hij deze stemmingmakerij waarschijnlijk helemaal niet nodig!