Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Was een andere envelop van de BD
ik snap er neits meer van
ik hoor geld te krijgen.. stond onder aangifte doen dus daar maar op geklikt

Alik schreef:ik berijp niet veel van je verhaal maar zal proberen er iets van te maken
Kan het zijn dat je niet verplicht bent om aangifte te doen? Oftewel, heb je een brief gekregen dt je aangifte moet doen voor 1 april? Als dat zo is (geen brief en dus ook niet verplicht om aangifte te doen) dan heb je ook geen uitstel nodig omdat je dan de tijd hebt tot 5 jaar na het jaar waar je aangifte over wil doen. En dan krijg je dus een brief waarin staat dat je verzoek niet in behandeling is genomen.
Als je wel verplicht bent om aangifte te doen en je hebt voor 1 april uitstel tot het doen van aangifte aangevraagd dan heb je normaal gesproken automatisch uitstel tot 1 september. Heb je geen uitstel gekregen dan krijg je tzt een herinnering om aangifte te doen, daar staat een nieuwe einddatum in, doe je het dan nog niet dan krijg je een aanmaning, daar staat ook weer een nieuwe datum in, reageer je dan ook nog niet dan zal je een boete krijgen.
Niet op tijd aangifte doen kan gevolgen hebben voor komende ja(a)r(en) het is goed mogelijk dat je dan geen uitstel van aangifte kan krijgen.
Als je wel loonstroken hebt gehad dan kun je de laatste van het jaar erbij pakken, daar staan altijd cumulatieven op. Dat wat je tot die maand totaal hebt ontvangen en wat er totaal is afgedragen aan de belasting. Die bedragen kan je dan invullen op je aangifte.
Wat je kan doen, als je verplicht bent om aangifte te doen, is sowieso aangifte doen en dan zo goed mogelijk schatten wat je inkomen is geweest. Dat is ff lastig rekenen maar kan je veel gedoe en geld schelen, niets doen is echt niet goed.
Als het je niet duidelijk is, of je nou wel of niet verplicht bent om aangifte te doen dan ff de belastingtelefoon bellen, zij kunnen je het vertellen. Ze zijn open van ma -do van 8.oo tot 20.00 en vrij van 8.00 tot 17.00 uur
Met je digid kan ik je niet helpen, dat is een andere instantie, je kan evt de helpdesk van digid bellen.
dus daar ben ik nu ook met de baas van die aan het mailen. maar je verhaal is echt duidelijk

wat een deceptie haha