Belasting aangifte jaar 2013

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Belasting aangifte jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:37

Idd bedankt! De mijne is nu ook de deur uit:)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:49

Ik ben zo benieuwd wanneer het op onze rekening gestort wordt :j

Krijgen met zn tweeën ook een behoorlijk bedrag terug :):)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:52

Ik kan ook niet wachten tot ik mijn centjes krijg, dan kan ik eindelijk met mijn rijbewijs beginnen *\o/*

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:49

als je nou 1 juli aanhoudt dan kan het eigenlijk alleen maar meevallen :)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:17

Zijn er inmiddels al mensen die een blauwe enveloppe hebben ontvangen?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:26

Ja ik vandaag toevallig :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:31

Ik ook maar niet van de centen :') Was een andere envelop van de BD

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:57

Nu al? Dat is toch supersnel of niet?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:29

Vond ik ook , geen idee of ik m'n geld nu ook snel ontvang :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:47

mag ik hier een vraag stellen? ik heb helaas (nog steeds) geen jaaroverzicht en ook geen idee wat ik moest invullen bij de aangifte (ook niets bekend bij de belastingsdienst? ) o ja loon ben ik ook nog om aan het vechten maar ik heb dus uitstel aangevraagd. nu kreeg ik vrijdag dus een brief dat dat uitstel niet in behandeling werd genomen omdat er geen afspraak van 2013 bekend was? en als ze dat hadden dan werd het alsnog inbehandeling genomen. maar krijg ik nu een boete omdat ik het dan niet heb gedaan? ik was ervan overtuigd dat ik uitstel had omdat ik na 1 april niets meer had gehoord tot vrijdag...
( o ja en als ik digid inlog komt ie steeds met u heeft 3x fout uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd tot .... terwijl ik maar 1 x inlog? ) ik wil wel nu aangifte doen maar potverdorie heb ik nog geen jaaroverzicht...
edit: ik heb uitstel voor betaling aangifte aangevraagd ofzo? := ik snap er neits meer van :+ ik hoor geld te krijgen.. stond onder aangifte doen dus daar maar op geklikt :=

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:46

ik berijp niet veel van je verhaal maar zal proberen er iets van te maken :)

Kan het zijn dat je niet verplicht bent om aangifte te doen? Oftewel, heb je een brief gekregen dt je aangifte moet doen voor 1 april? Als dat zo is (geen brief en dus ook niet verplicht om aangifte te doen) dan heb je ook geen uitstel nodig omdat je dan de tijd hebt tot 5 jaar na het jaar waar je aangifte over wil doen. En dan krijg je dus een brief waarin staat dat je verzoek niet in behandeling is genomen.

Als je wel verplicht bent om aangifte te doen en je hebt voor 1 april uitstel tot het doen van aangifte aangevraagd dan heb je normaal gesproken automatisch uitstel tot 1 september. Heb je geen uitstel gekregen dan krijg je tzt een herinnering om aangifte te doen, daar staat een nieuwe einddatum in, doe je het dan nog niet dan krijg je een aanmaning, daar staat ook weer een nieuwe datum in, reageer je dan ook nog niet dan zal je een boete krijgen.

Niet op tijd aangifte doen kan gevolgen hebben voor komende ja(a)r(en) het is goed mogelijk dat je dan geen uitstel van aangifte kan krijgen.

Als je wel loonstroken hebt gehad dan kun je de laatste van het jaar erbij pakken, daar staan altijd cumulatieven op. Dat wat je tot die maand totaal hebt ontvangen en wat er totaal is afgedragen aan de belasting. Die bedragen kan je dan invullen op je aangifte.

Wat je kan doen, als je verplicht bent om aangifte te doen, is sowieso aangifte doen en dan zo goed mogelijk schatten wat je inkomen is geweest. Dat is ff lastig rekenen maar kan je veel gedoe en geld schelen, niets doen is echt niet goed.

Als het je niet duidelijk is, of je nou wel of niet verplicht bent om aangifte te doen dan ff de belastingtelefoon bellen, zij kunnen je het vertellen. Ze zijn open van ma -do van 8.oo tot 20.00 en vrij van 8.00 tot 17.00 uur

Met je digid kan ik je niet helpen, dat is een andere instantie, je kan evt de helpdesk van digid bellen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:10

Alik schreef:
ik berijp niet veel van je verhaal maar zal proberen er iets van te maken :)

Kan het zijn dat je niet verplicht bent om aangifte te doen? Oftewel, heb je een brief gekregen dt je aangifte moet doen voor 1 april? Als dat zo is (geen brief en dus ook niet verplicht om aangifte te doen) dan heb je ook geen uitstel nodig omdat je dan de tijd hebt tot 5 jaar na het jaar waar je aangifte over wil doen. En dan krijg je dus een brief waarin staat dat je verzoek niet in behandeling is genomen.

Als je wel verplicht bent om aangifte te doen en je hebt voor 1 april uitstel tot het doen van aangifte aangevraagd dan heb je normaal gesproken automatisch uitstel tot 1 september. Heb je geen uitstel gekregen dan krijg je tzt een herinnering om aangifte te doen, daar staat een nieuwe einddatum in, doe je het dan nog niet dan krijg je een aanmaning, daar staat ook weer een nieuwe datum in, reageer je dan ook nog niet dan zal je een boete krijgen.

Niet op tijd aangifte doen kan gevolgen hebben voor komende ja(a)r(en) het is goed mogelijk dat je dan geen uitstel van aangifte kan krijgen.

Als je wel loonstroken hebt gehad dan kun je de laatste van het jaar erbij pakken, daar staan altijd cumulatieven op. Dat wat je tot die maand totaal hebt ontvangen en wat er totaal is afgedragen aan de belasting. Die bedragen kan je dan invullen op je aangifte.

Wat je kan doen, als je verplicht bent om aangifte te doen, is sowieso aangifte doen en dan zo goed mogelijk schatten wat je inkomen is geweest. Dat is ff lastig rekenen maar kan je veel gedoe en geld schelen, niets doen is echt niet goed.

Als het je niet duidelijk is, of je nou wel of niet verplicht bent om aangifte te doen dan ff de belastingtelefoon bellen, zij kunnen je het vertellen. Ze zijn open van ma -do van 8.oo tot 20.00 en vrij van 8.00 tot 17.00 uur

Met je digid kan ik je niet helpen, dat is een andere instantie, je kan evt de helpdesk van digid bellen.

aah ik heb niet zo'n brief gekregen nee... dus dan kan het later wel. ja ik doe ook niet niets... waar ik werk is weer een onderdeel van een ander bedrijf dus die al gemaild en het wordt dan weer gedaan door een boekhouder maar het is dan te moeilijk omdat ik maar een deel van het jaar heb gewerkt :+ dus daar ben ik nu ook met de baas van die aan het mailen. maar je verhaal is echt duidelijk +:)+ ik hoor alleen al die reclamedingen enzo van doe je aangifte voor 1 april dus voelde me nogal verplicht :o

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 22:13

Nou fijn dat ik het iets duidelijker heb kunnen maken, ik kan me ook voorstellen dat het wat verwarrend is door die reclame......die is nou juist bedoeld voor die mensen die zich wat minder verplicht voelen :P

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:49

Hallo allemaa! Hebben jullie na de aangifte nog een bevestiging oid per post gekregen? Ik heb de digitale bevestiging uiteraard gekregen, maar daarna doodse stilte. Bevalt me niks :=

Kan 't me niet meer herinneren van voorgaande jaren namelijk.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:50

ik heb nu een brief via post gekregen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:54

Duurt vaak wel even voordat je een brief ontvangt met voorlopige aanslag (tot 1 juli).
No worries :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:58

Naaaaa ik dacht; de belastingdienst is mooi op tijd!
Zorgtoeslag terug betalen :') wat een deceptie haha

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:38

jaaaa heb hem ook binnen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:33

:') typisch ik heb mijn enveloppe al gehad en ik moet betalen. Mijn vriend krijgt terug maar heeft nog geen envelop gehad. We wonen samen dus het zou toch heel welkom zijn om eerst te ontvangen en dan te betalen.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:47

Ik heb ook nog geen floppie gehad, wel bevestiging via digid

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:48

Kun je ergens online nog terug vinden hoe veel je krijgt of moet betalen?

Dehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:40

Ik wacht het in spanning af...

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:02

moonsparkle schreef:
Kun je ergens online nog terug vinden hoe veel je krijgt of moet betalen?

Staat als het goed is aan de eindpagina van je aangifte.

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:02

Ik heb vandaag een brief gekregen waarin ze vragen om een kopie van van mijn bankrekingnummer met daarop mijn naam, zodat ze er zeker van zijn dat ze het op de juiste rekening storten.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:47