Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lauratje_88

Re: Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:09

Weer een discussie dik of dun. Zolang je je goed voelt in je vel heeft niemand anders het recht om je dat te proberen benemen. Ben je dun wees blij je bent wat de meeste willen zijn. Ben je dik wees blij je bent wat de meeste willen zijn (nouja of toch curvy). Doet het er echt toe wat en hoe iemand eet? Niemand dwingt jou toch om hetzelfde te doen? Tot slot er zijn zowel hele dikke als hele dunne mensen die perfect gezond zijn net zoals er hele dunne en hele dikke mensen zijn met veel problemen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:10

Liesje1611 schreef:
Precies Resistance, ik krijg ook vaak het gevoel dat stevigere/vollere/dikke mensen vaak afgeven op slanke mensen (zie 'botten zijn voor watjes, vlees voor echte mannen' foto's op fb), puur om hun eigen eetgedrag en omvang goed te praten.. :n

Dit is zo waar! _O- Wat zijn sommige mensen toch sneu.. Moet er altijd ontzettend hard om lachen :D

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:12

Geryon schreef:
Liesje1611 schreef:
Precies Resistance, ik krijg ook vaak het gevoel dat stevigere/vollere/dikke mensen vaak afgeven op slanke mensen (zie 'botten zijn voor watjes, vlees voor echte mannen' foto's op fb), puur om hun eigen eetgedrag en omvang goed te praten.. :n

Dit is zo waar! _O- Wat zijn sommige mensen toch sneu.. Moet er altijd ontzettend hard om lachen :D

Net zoals pannenlatten afgeven op vrouwen met borsten en een kont. Zal wel normaal zijn zeker iedereen wil altijd wat een ander heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:17

Lauratje_88 schreef:
Weer een discussie dik of dun. Zolang je je goed voelt in je vel heeft niemand anders het recht om je dat te proberen benemen. Ben je dun wees blij je bent wat de meeste willen zijn. Ben je dik wees blij je bent wat de meeste willen zijn (nouja of toch curvy). Doet het er echt toe wat en hoe iemand eet? Niemand dwingt jou toch om hetzelfde te doen? Tot slot er zijn zowel hele dikke als hele dunne mensen die perfect gezond zijn net zoals er hele dunne en hele dikke mensen zijn met veel problemen.

Hele dikke en hele dunnen mensen hebben altijd een verhoogd gezondheidsrisico ;)
Dikke gezonde mensen met name in de gewrichten. Dunne mensen hebben kans op hart en vaatziekten omdat ze toch vaak van binnen meer vet (orgaanvet!!) hebben dan van de buitenkant te zien is. Daar word je ook niet vrolijk van. ;) En dat is alleen te zien op een MRI. Denk niet dat iedereen die echt serieus dun is dat doet. Of er überhaupt aan denkt!!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:17

Sammy_xxs schreef:
Nou ik voel me nu een beetje aangesproken, omdat ik 1 van de mensen ben die zegt dat maatje 40 dik is.
Misschien even mij posten goed nalezen, ik weet ook heus wel dat als iemand 180 is dat diegene geen maatje 34 aan kan.
Maar voor mij ( ik heb zelf nu maat 40 ) vind ik dat echt te dik, en dus niet mooi, ik zit nu een beetje tussen 38/40 in, maar ook maat 38 vind ik dus dik ( VOOR MIJ )
en misschien ook wel bij andere mensen ( met een vergelijkbare bouw/lengte als mij)
Maat 34/36 vind ik bij een lengte tussen 60-170 goed. 38 gaat al naar de mollige kant en 40 vind ik dan te dik.
Maarja dit is mijn mening, en ik ben ook van liever iets te dun dan te dik.

_O- Mijn vriend ziet me al komen als ik zeg dat ik mollig of dik ben. Ik heb een maat 38/40 en ben 1.67/1.68. Maar ik ben echt niet dik, gewoon normaal en ik zou zelfs durven zeggen slank. (Iemand noemde me gisteren nog graatmager, wat dan ook weer lichtelijk overdreven is :+ ) Mijn tieten passen gewoon niet in een 36, dat spant langs alle kanten, laat staan in een 34. Dus nee, ook de stelling dat je met een lengte tussen 1 meter 60 en 1 meter 70 dik bent als je maatje 40 hebt gaat imo niet op.

Edit: Wat Yolanthe verder doet moet ze helemaal zelf weten, maar hier moest ik toch even op reageren.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 17-01-14 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:20

Ik vind Yolanthe nu veel mooier. Eerder had ze toch wel een spekrandje. Ik denk dat Yolanthe goed laat zien wat gezond eten en elke dag sporten met je doet. Ik vind haar prachtig nu.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:20

Janine1990 schreef:
Lauratje_88 schreef:

Hele dikke en hele dunnen mensen hebben altijd een verhoogd gezondheidsrisico ;)
Dikke gezonde mensen met name in de gewrichten. Dunne mensen hebben kans op hart en vaatziekten omdat ze toch vaak van binnen meer vet (orgaanvet!!) hebben dan van de buitenkant te zien is. Daar word je ook niet vrolijk van. ;) En dat is alleen te zien op een MRI. Denk niet dat iedereen die echt serieus dun is dat doet. Of er überhaupt aan denkt!!

Ze hebben misschien verhoogd risico op, wil niet zeggen dat ze het hebben of gaan krijgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:24

Lauratje_88 schreef:
Ze hebben misschien verhoogd risico op, wil niet zeggen dat ze het hebben of gaan krijgen.

Voor dikke mensen is het een kwestie van tijd. Of afvallen, dan verlaag je het risico.

Voor dunne mensen...
http://www.nu.nl/algemeen/1927295/veel- ... k-dik.html
Lees dat maar eens, is nogal een percentage dat je hier leest...

Maar het artikel is van 2009, volgens mij is de focus in de afgelopen vijf jaar wel verlegd van diëten naar fit zijn en sporten.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:37

Liesje1611 schreef:
Ik denk dat je gevíld wordt als je een topic start over een celebrity die een aantal kilo's is aangekomen, en wat we hier nou wel niet van moeten vinden.. Kunnen we verdorie nou eens iedereen in zn waarde laten, béíde kanten op! Of iemand nou dik is of dun, who cares, hou je mond erover en ga verder met je leven. :n

Dit dus. Dat dit topic al 12 pagina's loopt, mijn hemel... :roll:

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:38

Resistance schreef:
Wat een gezeur hier weer....

Ik vind veel reacties in dit topic erg onbeschoft, vooral tegenover dunne mensen. Ik heb zelf maatje 34, gewoon omdat ik klein gebouwd ben. Mijn moeder en zus hebben dat ook. Als er dan gezegd wordt dat "echte vrouwen" rondingen hebben... waar slaat dat op?! Ik voel me vrouwelijker als ik in een mooie jurk pas, dan wanneer er bij je oksels net vetrolletjes over de stof heen hangen, ik zou niet weten wat daar zo vrouwelijk aan is. Natuurlijk kan je wat meer rondingen hebben, maar dat ligt vooral aan je bouw, niet aan hoeveel vet je op je lichaam hebt.

Helemaal mee eens! Ik met mijn 174 cm en 52 kilo hoor ook Goh eet je wel genoeg of heb je een eetprobleem. Zou ik eens moeten zeggen tegen iemand met een maatje mee Goh heb je een eetprobleem..... nou dan ben ik nog niet jarig. Ook is ons lichaamsbeeld en wat wij slank of dik vinden verandert, omdat mensen in de norm steeds zwaarder worden en dus wat eerst een maatje meer was nu als normaal gewicht word beschouwd. Ook met maatje XS ben je vrouwelijk. Idd heeft vet daar weinig mee te maken. Dan houd je alleen nog kwestie van smaak over en gelukkig hebben we allemaal een andere smaak.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:48

Het is maar net wat je mooi vind maar ook waar jij je goed bij voelt.
Er zit ook verschil in maatje 36. Sommige vrouwen zijn dan een graatpakhuis terwijl ( vaak de kleinere vrouw ) er dan goed uit ziet.
Ik moet zeggen dat ik de oude Yolanthe er veel beter uit vind zien, maar goed dat is mijn smaak.

Wat betreft dik en dun. Geloof mij, als je overgewicht hebt wordt je daar vaak genoeg op aangesproken en om nagekeken... Het is echt niet zo dat een slank/mager iemand dit alleen heeft.
Kijk maar eens naar de tv bv. The biggest loser...die naam alleen al ... Over onrespectvol en vooroordelen gesproken!

En om misschien alvast een vooroordeel uit de wereld te helpen. Ik heb geen overgewicht en heb dit ook nog nooit gehad ;)

Wat ik eng vind aan ondergewicht (met name de jonge meisjes ) is dat ze daarin kunnen doorslaan.
Thight gap en bikini bridge... Dat zijn dan de nieuwste trends.... Vreselijk!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:50

pniekepnak schreef:
Liesje1611 schreef:
Ik denk dat je gevíld wordt als je een topic start over een celebrity die een aantal kilo's is aangekomen, en wat we hier nou wel niet van moeten vinden.. Kunnen we verdorie nou eens iedereen in zn waarde laten, béíde kanten op! Of iemand nou dik is of dun, who cares, hou je mond erover en ga verder met je leven. :n

Dit dus. Dat dit topic al 12 pagina's loopt, mijn hemel... :roll:

Haha echt hé :') Ik vind het wel vermakelijk. Ik kwam onderstaand plaatje tegen op fb, heel hard moeten lachen :')

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 3622_n.jpg
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 26-01-14 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:52

gatver...geef dan yolanthe maar..

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:53

higgins schreef:
Het is maar net wat je mooi vind maar ook waar jij je goed bij voelt.
Er zit ook verschil in maatje 36. Sommige vrouwen zijn dan een graatpakhuis terwijl ( vaak de kleinere vrouw ) er dan goed uit ziet.
Ik moet zeggen dat ik de oude Yolanthe er veel beter uit vind zien, maar goed dat is mijn smaak.

Wat betreft dik en dun. Geloof mij, als je overgewicht hebt wordt je daar vaak genoeg op aangesproken en om nagekeken... Het is echt niet zo dat een slank/mager iemand dit alleen heeft.
Kijk maar eens naar de tv bv. The biggest loser...die naam alleen al ... Over onrespectvol en vooroordelen gesproken!

En om misschien alvast een vooroordeel uit de wereld te helpen. Ik heb geen overgewicht en heb dit ook nog nooit gehad ;)

Wat ik eng vind aan ondergewicht (met name de jonge meisjes ) is dat ze daarin kunnen doorslaan.
Thight gap en bikini bridge... Dat zijn dan de nieuwste trends.... Vreselijk!

Ik moest dat ff googlen hoor hihi nooit van gehoord, maar heb ik ook en wist niet eens dat dat een trend wasen heb t al zolang ik weet(behalve bij mij zwangerschap) Ook weer terug gekregen naar mijn zwangerschap. Bij mij is het toch echt mn lichaamsbouw, maar goed als je daar naar toe gaat werken vind ik t ook wel eng worden.Biggers loosers vind ik idd ook niet sympathiek blegh!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:13

Lieveli: _O-

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:18

Ze is nu nog dunner als op de foto in de OP. Nu vind ik haar hier absoluut niet mooi meer.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:20

Oeps, beeeetje uit verhouding nu inderdaad. _O-

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:23

Ze begint er behoorlijk oud uit te zien. Zonde! Ze is inderdaad ook niet meer in verhouding :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:27

duidelijk doorgeslagen :7 der hoofd is groter als der lijf :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:30

Haar grote dieet tip; "Eet een halve komkommer, en drink daarbij 2 glazen water."
Ja, daar zitten absoluut geen voedingsstoffen in. Moet ze allemaal lekker zelf weten, maar ga dat dan niet aanprijzen. Mensen/kinderen die haar als voorbeeld zien gaan dan straks allemaal leven op een halve komkommer per dag.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:30

Ergens heb ik er medelijden mee....erg om de hele dag zo met je lichaam bezig te zijn :(:)

Lijkt mij geen pretje om te moeten leven op een berg groenvoer, een ei en een gestoomd witvisje per dag, want dat is het size zero dieet....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:31

N0a schreef:
Haar grote dieet tip; "Eet een halve komkommer, en drink daarbij 2 glazen water."
Ja, daar zitten absoluut geen voedingsstoffen in. Moet ze allemaal lekker zelf weten, maar ga dat dan niet aanprijzen. Mensen/kinderen die haar als voorbeeld zien gaan dan straks allemaal leven op een halve komkommer per dag.

Misschien mist er een deel...
"Als je honger hebt...."

Persoonlijk zou ik dat namelijk wel als een tip zien. Ik probeer ook gewicht te verliezen. Alleen heb ik vooral 'lekker' honger. Als ik serieus honger zou krijgen, zie ik een halve komkommer met 2 glazen water wel als een idee. Het vult een beetje, maar je krijgt in feite gewoon niets binnen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:34

Ja, dat stond er niet bij. Hier een andere bron die z'n ongenoegen uit over haar dieet tips.

Citaat:
Maar hé, ze zegt zelf fitter dan ooit en heel gelukkig te zijn, dus dat is het belangrijkste. Waar ze wel een beetje mee moet oppassen, zijn haar dieetadviezen. In Shownieuws vroeg Patty Brard (die overigens door het dólle was met haar YC-Jewels armbandje dat ze van Yolanthe had gekregen) hoe Yo toch zo slank geworden is. “Ik sport veel en zit lekker in mijn vel”, aldus de voetbalvrouw. Een prima antwoord, dat gelijk weer teniet wordt gedaan door het volgende: “En weet je wat je moet doen? Elk uur een komkommer eten en veel water drinken. Daar krijg je een vol gevoel van.”

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:34

N0a schreef:
Ze is nu nog dunner als op de foto in de OP. Nu vind ik haar hier absoluut niet mooi meer.

[ Afbeelding ]

Behoorlijk lolly syndroom (lijf is een stokje en hoofd het bolletje :+ )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:35

als ik op een halve komkommer en twee glazen water bomen moet omzagen dan gaat er iets niet goed :+
Als ik de hele dag bezig ben met voor de spiegel zitten red ik het misschien wel. :D