Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Liesje1611 schreef:Precies Resistance, ik krijg ook vaak het gevoel dat stevigere/vollere/dikke mensen vaak afgeven op slanke mensen (zie 'botten zijn voor watjes, vlees voor echte mannen' foto's op fb), puur om hun eigen eetgedrag en omvang goed te praten..
Wat zijn sommige mensen toch sneu.. Moet er altijd ontzettend hard om lachen
Geryon schreef:Liesje1611 schreef:Precies Resistance, ik krijg ook vaak het gevoel dat stevigere/vollere/dikke mensen vaak afgeven op slanke mensen (zie 'botten zijn voor watjes, vlees voor echte mannen' foto's op fb), puur om hun eigen eetgedrag en omvang goed te praten..
Dit is zo waar!Wat zijn sommige mensen toch sneu.. Moet er altijd ontzettend hard om lachen
Lauratje_88 schreef:Weer een discussie dik of dun. Zolang je je goed voelt in je vel heeft niemand anders het recht om je dat te proberen benemen. Ben je dun wees blij je bent wat de meeste willen zijn. Ben je dik wees blij je bent wat de meeste willen zijn (nouja of toch curvy). Doet het er echt toe wat en hoe iemand eet? Niemand dwingt jou toch om hetzelfde te doen? Tot slot er zijn zowel hele dikke als hele dunne mensen die perfect gezond zijn net zoals er hele dunne en hele dikke mensen zijn met veel problemen.
En dat is alleen te zien op een MRI. Denk niet dat iedereen die echt serieus dun is dat doet. Of er überhaupt aan denkt!! Sammy_xxs schreef:Nou ik voel me nu een beetje aangesproken, omdat ik 1 van de mensen ben die zegt dat maatje 40 dik is.
Misschien even mij posten goed nalezen, ik weet ook heus wel dat als iemand 180 is dat diegene geen maatje 34 aan kan.
Maar voor mij ( ik heb zelf nu maat 40 ) vind ik dat echt te dik, en dus niet mooi, ik zit nu een beetje tussen 38/40 in, maar ook maat 38 vind ik dus dik ( VOOR MIJ )
en misschien ook wel bij andere mensen ( met een vergelijkbare bouw/lengte als mij)
Maat 34/36 vind ik bij een lengte tussen 60-170 goed. 38 gaat al naar de mollige kant en 40 vind ik dan te dik.
Maarja dit is mijn mening, en ik ben ook van liever iets te dun dan te dik.
Mijn vriend ziet me al komen als ik zeg dat ik mollig of dik ben. Ik heb een maat 38/40 en ben 1.67/1.68. Maar ik ben echt niet dik, gewoon normaal en ik zou zelfs durven zeggen slank. (Iemand noemde me gisteren nog graatmager, wat dan ook weer lichtelijk overdreven is
) Mijn tieten passen gewoon niet in een 36, dat spant langs alle kanten, laat staan in een 34. Dus nee, ook de stelling dat je met een lengte tussen 1 meter 60 en 1 meter 70 dik bent als je maatje 40 hebt gaat imo niet op. Janine1990 schreef:Lauratje_88 schreef:Weer een discussie dik of dun. Zolang je je goed voelt in je vel heeft niemand anders het recht om je dat te proberen benemen. Ben je dun wees blij je bent wat de meeste willen zijn. Ben je dik wees blij je bent wat de meeste willen zijn (nouja of toch curvy). Doet het er echt toe wat en hoe iemand eet? Niemand dwingt jou toch om hetzelfde te doen? Tot slot er zijn zowel hele dikke als hele dunne mensen die perfect gezond zijn net zoals er hele dunne en hele dikke mensen zijn met veel problemen.
Hele dikke en hele dunnen mensen hebben altijd een verhoogd gezondheidsrisico![]()
Dikke gezonde mensen met name in de gewrichten. Dunne mensen hebben kans op hart en vaatziekten omdat ze toch vaak van binnen meer vet (orgaanvet!!) hebben dan van de buitenkant te zien is. Daar word je ook niet vrolijk van.En dat is alleen te zien op een MRI. Denk niet dat iedereen die echt serieus dun is dat doet. Of er überhaupt aan denkt!!
Lauratje_88 schreef:Ze hebben misschien verhoogd risico op, wil niet zeggen dat ze het hebben of gaan krijgen.
Liesje1611 schreef:Ik denk dat je gevíld wordt als je een topic start over een celebrity die een aantal kilo's is aangekomen, en wat we hier nou wel niet van moeten vinden.. Kunnen we verdorie nou eens iedereen in zn waarde laten, béíde kanten op! Of iemand nou dik is of dun, who cares, hou je mond erover en ga verder met je leven.
Resistance schreef:Wat een gezeur hier weer....
Ik vind veel reacties in dit topic erg onbeschoft, vooral tegenover dunne mensen. Ik heb zelf maatje 34, gewoon omdat ik klein gebouwd ben. Mijn moeder en zus hebben dat ook. Als er dan gezegd wordt dat "echte vrouwen" rondingen hebben... waar slaat dat op?! Ik voel me vrouwelijker als ik in een mooie jurk pas, dan wanneer er bij je oksels net vetrolletjes over de stof heen hangen, ik zou niet weten wat daar zo vrouwelijk aan is. Natuurlijk kan je wat meer rondingen hebben, maar dat ligt vooral aan je bouw, niet aan hoeveel vet je op je lichaam hebt.

pniekepnak schreef:Liesje1611 schreef:Ik denk dat je gevíld wordt als je een topic start over een celebrity die een aantal kilo's is aangekomen, en wat we hier nou wel niet van moeten vinden.. Kunnen we verdorie nou eens iedereen in zn waarde laten, béíde kanten op! Of iemand nou dik is of dun, who cares, hou je mond erover en ga verder met je leven.
Dit dus. Dat dit topic al 12 pagina's loopt, mijn hemel...
Ik vind het wel vermakelijk. Ik kwam onderstaand plaatje tegen op fb, heel hard moeten lachen
higgins schreef:Het is maar net wat je mooi vind maar ook waar jij je goed bij voelt.
Er zit ook verschil in maatje 36. Sommige vrouwen zijn dan een graatpakhuis terwijl ( vaak de kleinere vrouw ) er dan goed uit ziet.
Ik moet zeggen dat ik de oude Yolanthe er veel beter uit vind zien, maar goed dat is mijn smaak.
Wat betreft dik en dun. Geloof mij, als je overgewicht hebt wordt je daar vaak genoeg op aangesproken en om nagekeken... Het is echt niet zo dat een slank/mager iemand dit alleen heeft.
Kijk maar eens naar de tv bv. The biggest loser...die naam alleen al ... Over onrespectvol en vooroordelen gesproken!
En om misschien alvast een vooroordeel uit de wereld te helpen. Ik heb geen overgewicht en heb dit ook nog nooit gehad
Wat ik eng vind aan ondergewicht (met name de jonge meisjes ) is dat ze daarin kunnen doorslaan.
Thight gap en bikini bridge... Dat zijn dan de nieuwste trends.... Vreselijk!
N0a schreef:Haar grote dieet tip; "Eet een halve komkommer, en drink daarbij 2 glazen water."
Ja, daar zitten absoluut geen voedingsstoffen in. Moet ze allemaal lekker zelf weten, maar ga dat dan niet aanprijzen. Mensen/kinderen die haar als voorbeeld zien gaan dan straks allemaal leven op een halve komkommer per dag.
Citaat:Maar hé, ze zegt zelf fitter dan ooit en heel gelukkig te zijn, dus dat is het belangrijkste. Waar ze wel een beetje mee moet oppassen, zijn haar dieetadviezen. In Shownieuws vroeg Patty Brard (die overigens door het dólle was met haar YC-Jewels armbandje dat ze van Yolanthe had gekregen) hoe Yo toch zo slank geworden is. “Ik sport veel en zit lekker in mijn vel”, aldus de voetbalvrouw. Een prima antwoord, dat gelijk weer teniet wordt gedaan door het volgende: “En weet je wat je moet doen? Elk uur een komkommer eten en veel water drinken. Daar krijg je een vol gevoel van.”
N0a schreef:Ze is nu nog dunner als op de foto in de OP. Nu vind ik haar hier absoluut niet mooi meer.
[ Afbeelding ]
)