Waarom wil je eigenlijk wel kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:59

Volgens mij moet je in dit soort dingen écht je hart volgen. Het blijft lastig. Wij hebben bewust voor een kinderloos leven gekozen, maar als ik m'n man bezig zie met de kinderen (van bijv. vrienden/familie) in ons leven, vind ik het soms sneu voor hem dat hij geen vader is geworden. Anderzijds heb ik nooit het gevoel gehad dat ik er 300% voor wilde gaan. Moet je het dan toch doen? Ik heb vroeger thuis al voldoende mee mogen zorgen; wil ik dat weer?
Allemaal vragen die in je hoofd spelen in zo'n proces.
De tijd wijst je vanzelf de weg voor jou.
Succes!!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:35

VivaLaVida schreef:
Ha je wil niet weten hoe vaak mensen dat onbeschaamd vragen. Of "was het wel gepland"?
"Zo jong al?" (Ben 25 maar goed)

Voor Nederlandse begrippen is tegenwoordig 25 jaar' 'jong' om een kindje te krijgen. In bijv. Canada is 25 heel normaal en gemiddeld, en zul je nooit dergelijke vragen of opmerkingen krijgen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:05

_Linda schreef:
VivaLaVida schreef:
Ha je wil niet weten hoe vaak mensen dat onbeschaamd vragen. Of "was het wel gepland"?
"Zo jong al?" (Ben 25 maar goed)

Voor Nederlandse begrippen is tegenwoordig 25 jaar' 'jong' om een kindje te krijgen. In bijv. Canada is 25 heel normaal en gemiddeld, en zul je nooit dergelijke vragen of opmerkingen krijgen.

Behalve als je in zeeuws vlaanderen woont. Daar ben je al oud. Tegen mij werd zelfs door familie gezegd dat als ik nog aan kinderen zou beginnen dat ten zeerste onverantwoordelijk zou zijn gezien mijn leeftijd. Ik was toen 32.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:15

Mooi topic, ik zou ook graag kinderen willen, het is dat ik nog maar 17 ben en geen inkomen heb _O-

Ayasha
Blogger

Re: Waarom wil je eigenlijk wel kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:43

25 is hier ook wel een normale leeftijd hoor... :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:48

Uit onderzoek is gebleven dat de Nederlandse vrouw gemiddeld 29.4 jaar is bij de geboorte van haar eerste kind.

Ik ben trouwens 30 en heb geen kinderen. Misschien komen ze wel of misschien ook helemaal niet. Ik heb eigenlijk niet veel met kinderen,vanaf een jaar of zeven vind ik ze eigenlijk pas leuk worden. Ik ben nu bijna een jaar tante,maar krijg echt geen moedergevoelens als ik mijn neefje zie.
Laatst bijgewerkt door Lous op 19-01-14 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:50

Mja of het ook de gemiddelde leeftijd is weet ik niet maar 25 hoor ik hier iig geen "gekke" reacties op..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:55

25 is toch ook netjes? De meeste zijn hier dan al klaar met school. Je hebt voldoende levenservaring en vaak dan al een eigen leven opgebouwd.

Dat bedoel ik algemeen he. Ik weet dat jij ze niet wilt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:09

Ja hoor weet ik! Begrijp alleen niet dat de 25 jarigen irl de vraag krijgen of het gepland was... Hoe lang moet je wachten? Als je ze wil, kan krijgen en ze kan betalen is het gewoon een mooie leeftijd. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:32

Het hangt er ook wel een beetje vanaf hoelang je studeert. Als je de schoolbanken op je 18/20e verlaat kan het heel goed zijn dat je na een jaar of 5-7werken zin hebt in "een volgende stap" waar een ander met 25 net de studie afrond eerst ook nog even een paar jaar van het leven wil genieten zonder alteveel verantwoordelijkheden en rompslomp.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:22

Ayasha schreef:
Ja hoor weet ik! Begrijp alleen niet dat de 25 jarigen irl de vraag krijgen of het gepland was... Hoe lang moet je wachten? Als je ze wil, kan krijgen en ze kan betalen is het gewoon een mooie leeftijd. :)

vind ik ook...als je ze toch wil dan liever jong.
Moeders die in ene het licht zien tegen de veertig, moeten vaak met kunst en vliegwerk zwanger worden.
En dan is het kind zoooo gewenst dat het behandelt word als een lid van de koninglijke familie....en dat maakt vaak geen leuke kinderen :+

(even uitzonderingen daar gelaten...niet de juiste partner,niet zwanger kunnen worden...)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:17

Sammie schreef:
Geluk is zo'n vaag begrip en heel persoonlijk. Als jij als bijstandsmoeder niet voor een playstation en dergelijke kan zorgen, maar je kind wil dat wel want dat is gaaf faal je al. Want dan heb je een mokkend kind.

Ik heb persoonlijk niet het idee dat ik faal als ik mijn kinderen niet kan geven wat ze willen op materialistisch gebied. Ik zou falen als ik mijn kinderen niet leer om daarmee (tegenslag/ zin niet krijgen) op een goede manier om te gaan.

Uiteindelijk moet je hopen dat je je kinderen de juiste opvoeding, normen/waarden en levenslessen hebt meegegeven om hun eigen leven te leiden en zijn ze verantwordelijk voor hun eigen geluk.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:01

Patsab schreef:
Aria_zz schreef:
Voor mij zou er maar 1reden zijn: omdat iemand voor mij zorgt als ik en mijn vriend oud zijn. En dat ze voor ons betalen.

En dat is de enige reden, verder kom ik niet

Wauw, nou als je oud bent kun je verzorgd worden in een bejaarden tehuis en wat moeten ze dan voor je betalen?

Vraagt zich serieus af of jij je ouders straks in huis neemt en voor ze gaat betalen??

Als de huidige situatie in NL zo blijft. Dan kan de huidige generatie al voor zijn eigen dementerende ouders zorgen. Wegens alle bezuinigingen.

Ik vraag me af hoe dat gaat met mensen die ongewild kinderloos zijn gebleven. Die hebben niemand die voor ze kan zorgen als ze het zelf niet meer kunnen.

Ontopic. Voor mij geen kinderen, ik ben onvruchtbaar. Ik heb een periode gehad dat ik daar echt ontroostbaar om was en iedereen in mijn omgeving zwanger was of wilde worden.

Als ik nu vruchtbaar zou zijn zou ik nu toch geen kinderen willen. Ik wil dat een kind later kan studeren en dat ik het alles kan geven wat het nodig heeft en dat zit er niet in.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:37

Tegen de tijd dat ik ernstig hulpbehoevend ben hoop ik dat de euthanasiewet versoepeld is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:42

Aria_zz schreef:
Voor mij zou er maar 1reden zijn: omdat iemand voor mij zorgt als ik en mijn vriend oud zijn. En dat ze voor ons betalen.

En dat is de enige reden, verder kom ik niet

Wauw, nou als je oud bent kun je verzorgd worden in een bejaarden tehuis en wat moeten ze dan voor je betalen?

Vraagt zich serieus af of jij je ouders straks in huis neemt en voor ze gaat betalen??[/quote]

Als de huidige situatie in NL zo blijft. Dan kan de huidige generatie al voor zijn eigen dementerende ouders zorgen. Wegens alle bezuinigingen.

Ik vraag me af hoe dat gaat met mensen die ongewild kinderloos zijn gebleven. Die hebben niemand die voor ze kan zorgen als ze het zelf niet meer kunnen.

Ontopic. Voor mij geen kinderen, ik ben onvruchtbaar. Ik heb een periode gehad dat ik daar echt ontroostbaar om was en iedereen in mijn omgeving zwanger was of wilde worden.

Als ik nu vruchtbaar zou zijn zou ik nu toch geen kinderen willen. Ik wil dat een kind later kan studeren en dat ik het alles kan geven wat het nodig heeft en dat zit er niet in.[/quote]

Is dat niet vreemd om er zo maar...voordat het uberhaupt geboren zou zijn(in jou geval gaat het dus nooit geboren worden)...van uit te gaan dat een kind wil of kan studeren?Dat hoor ik wel meer van ouders,ik vind dat niet normaal eigelijk.
Stel je voor dat een kind dat nou helemaal niet kan?Moet hij zijn hele leven op zijn tenen lopen omdat de ouders weet ik veel wat van hem verwachten?
Of denk ik nu gewoon raar?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:08

Denk eerder dat er bedoeld wordt dat er qua financiën de mogelijkheid dan iig is/moet zijn.
Als een kind niet wil/kan dan hoeft het niet.
Maar als het wel graag wil/kan dát het dus ook kan omdat er geld voor is.

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:20

Princesj schreef:
Ik denk dat er bij mij nooit iets gaat rammelen.. Ik vind baby's maar niks. Ik wil ze absoluut niet vast hebben (bij sommige is in de buur al vervelend), moet er niet aan denken dat ik helemaal opzwel tijdens een zwangerschap, als iets kwijlt ga ik al over mij nek.. Ik heb er niks mee.

Mijn schoonmoeder zegt altijd op de vraag waar de kleinkinderen blijven: Ik gok dat ze me eerder bellen dat ze een veulen verwachten. :+

Inmiddels wonen we al 3 jaar samen en zijn we verloofd, maar nog geen haar op mijn hoofd dat er de komende jaren een kleine komt!

Dat vind ik wel heel stellig. Wat vind jouw verloofde daarvan dan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:24

Dat mag toch haar stelling zijn? Als je het maar bespreekt.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:35

We was zo topic over de namen van kinderen weet iemand waar ik die kan vinden

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:37

Ik heb die stelling ook altijd gehad.
En was de partner het niet mee eens dat kan, maar dat zou betelend hebben dat de relatie dan niet zou werken.

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:57

Vandaar mijn vraag..

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:35

Ik vind kinderen veel belangrijker dan trouwen. Trouwen is 'maar' een papiertje, een kind is echt van jullie samen, voor altijd.

Ik wil wel heel graag kinderen, maar om even kort uit te leggen waarom? Dat kan ik niet zo makkelijk.

De redenen die ik zo snel voorbij zie komen (ik heb niet alles gelezen) vind ik vooral smoesjes, dingen die er niet toe doen en egoistisch.

Op het moment dat je voor kinderen kiest worden zij het allerbelangrijkste en sta je zelf niet meer op nummer 1 (voor jezelf, maar ook voor je partner).

Als je beiden er voor kiest geen kinderen te willen, prima, jullie keuze. Maar wat als de 1 het wel wil en de ander niet? Vandaar mijn vraag aan princesj... Wat vind jouw verloofde hiervan? Niet aanvallend bedoeld, gewoon een oprechte vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:37

Trouwen is voor mij heel belangrijk, al is het voor de jurk :')

Mijn vriend is er trouwens volledig van overtuigd om kinderen te krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:39

little_king schreef:
Ik heb die stelling ook altijd gehad.
En was de partner het niet mee eens dat kan, maar dat zou betelend hebben dat de relatie dan niet zou werken.

Ik ook, mijn man wist eerder dat ik geen kinderen wilde dan of ik interesse had in 'm. _O-

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:56

Okey, joolien, wat vind jouw man daarvan? Is hij het er 'mee eens', heeft ie zich erbij neergelegd of hoopt hij dat je nog van gedachte veranderd?

Ayasha en litlle king, duidelijk, eerlijk. Zijn jullie dan niet bang om een geweldig iemand aan je neus voorbij te laten gaan? Alleen 'maar' omdat jullie anders denken over kinderen krijgen.. Wat als je eierstokken toch nog gaan klapperen?