Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfiL92

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:23

Dan zet je normaal neer : bieden vanaf. Weten mensen waar ze aan toe zijn :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:24

Bij de meeste mensen is het gebruikelijk om juist de vraagprijs hoger in te stellen dan wat je er eigenlijk voor wil krijgen, juist omdat mensen gaan afdingen. Dan kun jij boos worden omdat mensen naar jouw zin te weinig bieden, maar hee, er zijn maar weinig mensen die d.m.v. biedingen uiteindelijk hoger uitkomen dan hun vraagprijs :Y)

Zet dan gewoon je vraagprijs erin en maak meteen duidelijk dat het onder een bepaald bedrag niet weggaat. Probleem opgelost.

Jadeleigh263

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:25

Ja indd, zet dan in je advertentie, bieden vanaf. dat heb ik zelf ook erbij staan :).

friendly

Marjoow: Weet je, zoek het maar lekker uit. Je snapt het duidelijk niet. Iedereen hier denkt er zo beetje hetzelfde over. De prijs die je noemt gaat het voor weg, of zelfs minder als zijnde richtprijs. NOOIT meer. Dan moet je je prijs hoger zetten zodat je biedingen krijgt die wel naar het zin zijn. En geloof nooit dat veel mensen dat zo doen, wellicht de nieuwelingen op een marktpagina.

Marjo

Nouja zo werkt het voor mij duidelijk niet :P En voor wel meer mensen die ik ken ;)
Bieden vanaf had ik niet eens gevonden, leek mij duidelijk dat als je een vraagprijs/minimumprijs dat je daar niet onder gaat zitten.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:26

Marjoow schreef:
Mayflower_ schreef:
Dus jij wil dat mensen meer betalen dan jouw minimumprijs? Zet dan gewoon je vraagprijs in de advertentie en doe niet zo moeilijk..

Nee ik verkoop mijn producten voor een zo hoog mogelijke prijs.

Ga nog even de betekenis van het woord "minimum" opzoeken anders... Je verwart het met "maximum" namelijk.

Dan kun je mij wel een sneer geven maar jij snapt mij ook niet ;)
But nevermind.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:27

onder die prijs zitten.. zo dat doet bijna iedereen...

zijn maar weinige die echt de vraagprijs bieden :)
ligt trouwens wel aan het artikel dat je verkoopt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:27

Marjoow, uit Upendo gaat berichtje hadden mensen niet kunnen afleiden dat dit 'om jou' ging. Bovendien, de een heeft andere standards/gewoontes dan anderen. Ik vind afdingen niet normaal, maar sommigen hebben daar geen problemen mee. Verschil in meningen, dat maakt dat je een irritatie krijgt. Daar is dit topic toch ook voor?

Zullen we nu weer OT gaan?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:28

Mayflower_ schreef:
Marjoow schreef:
Nee ik verkoop mijn producten voor een zo hoog mogelijke prijs.

Ga nog even de betekenis van het woord "minimum" opzoeken anders... Je verwart het met "maximum" namelijk.

Dan kun je mij wel een sneer geven maar jij snapt mij ook niet ;)
But nevermind.

Nouja aan je eigen bericht te lezen weet je niet eens de juiste betekenis, dus wat valt er te snappen? ;)

Jadeleigh263 schreef:

Tis bij mij tot nu toe altijd voor de vraagprijs of meer weg gegaan ;) Dus zo gek vind ik het allemaal niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:28

Marjoow: ik geef je nog 1 tip. Stop hier maar met praten over jouw manier van zaken doen. Hier krijg je je gelijk niet. Het is voor IEDEREEN gebruikelijk dat de prijs die genoemd wordt de prijs is waar het voor weggaat of dat je een bod naar wens (welke meestal minder is) kan doen. Echt waar. Je hoeft het niet te geloven maar blijf hier dan niet je gelijk proberen te halen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:29

Ik had laatst een tas voor een vriendin geplaatst. Replica van een heeeeeele dure merk tas. Duidelijk bij verteld dat het geen originele is maar nog steeds een prachtige tas. Krijg ik me toch een boze mail van iemand dat ie nep is en er af moet. Nou ja zeg {:)-:( waar maak je je druk om? Iedereen die weet waar het over gaat weet dat er van deze tas geen echte op mp wordt gezet. Alsof alle gucci's en chanel's wel echt zijn.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:29

ik zei nog ligt aan het artikel dat je verkoopt -.-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:30

friendly schreef:
Marjoow: ik geef je nog 1 tip. Stop hier maar met praten over jouw manier van zaken doen. Hier krijg je je gelijk niet. Het is voor IEDEREEN gebruikelijk dat de prijs die genoemd wordt de prijs is waar het voor weggaat of dat je een bod naar wens (welke meestal minder is) kan doen. Echt waar. Je hoeft het niet te geloven maar blijf hier dan niet je gelijk proberen te halen.

En met je IEDEREEN zeg je iets te weten terwijl het duidelijk niet waar is en het NIET voor iedereen zo geld ;)

Anders was het me al die andere keren toch niet gelukt? Of wel soms?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:30

Jadeleigh263 schreef:
ik zei nog ligt aan het artikel dat je verkoopt -.-

Jaja, allemaal verschillende artikelen/categorieën -.-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:31

Ik ga niet meer op jou in Marjoow. Je leert uiteindelijk nog wel hoe het werkt. En anders succes met een nette reactie typen op de vele geïrriteerde mails die je ontvangt als blijkt dat jij meer wil dan je vraagt ;)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:32

friendly schreef:
Ik ga niet meer op jou in Marjoow. Je leert uiteindelijk nog wel hoe het werkt. En anders succes met een nette reactie typen op de vele geïrriteerde mails die je ontvangt als blijkt dat jij meer wil dan je vraagt ;)

_O- :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:33

Marjoow schreef:
Jadeleigh263 schreef:

Tis bij mij tot nu toe altijd voor de vraagprijs of meer weg gegaan ;) Dus zo gek vind ik het allemaal niet.

Nou, dat is dan fijn voor je. Voor veel mensen werkt het zo niet, dus voel je in hemelsnaam niet zo op je teentjes getrapt als het eens niet zo gaat als je zelf zou willen.

Kunnen we nu weer gezellig verder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:34

Als je mazzel hebt bieden ze tegen elkaar op en komt het hoger uit.
Als ik een mail van iemand krijg die het voor de vraagprijs wil overnemen dan is het bij mij meteen verkocht. Ik ga er dan geen €5 of €10 overheen gooien, vraagprijs staat er bij dus ze weten waarvoor het weg mag.
Weet ik zelf niet zo goed wat ik er voor wil hebben dan is het gewoon notk, heb ik wel een richtprijs maar kans dat het ook hoger wordt dan stel ik bieden vanaf in.
Je kan er ook nog in zetten richtprijs: * meteen verkocht bij *
Dan is het helemaal duidelijk

Ik heb iemand die vraagt wat ik voor iets wil hebben, prijs gegeven en krijg antwoord ok dan bied ik dat incl verzenden.. Tsja dag.. Dan is het nog €6,75 minder dan wat ik al aangeef er voor te willen hebben.

Badeendje

Ik klik net een advertentie aan van een dekje, waarbij staat: Nog helemaal nieuw, nooit gebruikt! Kijk je naar de foto's, zitten er duidelijk waskreukels in. Dat vind ik ook zo raar. Dan zeg je toch gewoon dat je 'm een aantal keer hebt gebruikt? :P

Marjo

friendly schreef:

Nogmaals: Als het al zó vaak gaat op hoe ik het doe, waarom moet het dan zo in twijfel getrokken worden? Gezien het feit dat jij blijft zeggen dat het voor iedereen hetzelfde geld (wat dus nergens op slaat).
Geïrriteerde mails reageer ik niet op, doe ik niet eens moeite voor :') Als mensen al geen moeite doen om de andere kant te begrijpen, is het heel jammer. Nog altijd is het mijn product en IK bepaal wat de prijs word.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:36

Ik verkoop niet veel op marktplaats. Maar uk heb al maanden mijn wintec te koop staan maar ik krijg geen reacties. ..

En laten we nu allemaal gewoon niet meer reageren op Marjoow, ik vond het gezellig hier mee te lezen al verschillende delen, maar zij verziekt gewoon de sfeer nu.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:37

Marjoow schreef:
friendly schreef:

Nogmaals: Als het al zó vaak gaat op hoe ik het doe, waarom moet het dan zo in twijfel getrokken worden? Gezien het feit dat jij blijft zeggen dat het voor iedereen hetzelfde geld (wat dus nergens op slaat).
Geïrriteerde mails reageer ik niet op, doe ik niet eens moeite voor :') Als mensen al geen moeite doen om de andere kant te begrijpen, is het heel jammer. Nog altijd is het mijn product en IK bepaal wat de prijs word.

Ik ga er even van uit dat je wel kan lezen maar er staat voor iedereen HIER, dus in het topic. Iedereen biedt minder en als ze tegen elkaar opbieden kan het wel eens hoger uitvallen dat je VP maar is niet gebruikelijk. Of jij doet een tegenbod. Dat was mijn laatste reactie op jou.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:38

Ik verziek geen sfeer, ik reageer alleen op een enorme steek onder water die naar mijn mening volledig onterecht is.

Wanneer ik dan door iedereen onwijs aangevallen word en niet eens een mening kan delen, waardoor word het dan verziekt?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:38

Je zet of een vaste prijs neer of een bieden vanaf prijs.
Maar geen prijs wat bedoeld is als lokkertje, is namelijk misleiding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:40

Marjoow schreef:
Ik verziek geen sfeer, ik reageer alleen op een enorme steek onder water die naar mijn mening volledig onterecht is.

Wanneer ik dan door iedereen onwijs aangevallen word en niet eens een mening kan delen, waardoor word het dan verziekt?

Weet je wanneer het een steek onder water is, wanneer ze je met naam en toenaam genoemd had. Als jij niet gereageerd had niemand geweten om wie het ging.
Je kiest er zelf voor om hier binnen te vallen met een grote mond. En ja daarmee verziek je de sfeer hier.

Je hebt je punt gemaakt, nu weer on topic. En doe het verder via pb