Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
palousa_boy schreef:Dat moet ik ook nog leren dus het zal niet meteen goed gaatmaar ook hier staan filmpjes van op YouTube dus het zal vast ooit goed gaan komen.
Er moet veel vlees en vet van de huid geschraapt worden, waar je niet te lang mee moet wachten nadat je je konijn z'n jasje uit hebt gedaan.
Dus bij de eerste zal het die dag ook wel bij die ene blijven denk ik, dan de volgende dag de volgende 1 of 2 enz..
Als ik er handiger in ben zal het hele nest wel in 1 keer kunnen maar het is best veel werk dus ben ik dan wel een tijdje mee bezig.
Hele vette beesten zijn moeilijker, daar hield ik nog wel eens vet op de huid en dat er achteraf nog af krijgen is idd tijdrovend ***werk.
Poten en kop gaat wel veel tijd in zitten(daar zit de huid goed vast en moet je het echt stukje voor stukje lospeuteren), maar als je sloffen wil maken heb je die eigenlijk toch niet nodig, dus dat kan je ook gewoon laten voor wat het is. 
Dus als iemand een geschikt slachthuis/poelier/jager..?? weet omgeving provincie Drenthe dan hoor ik het graag
peer2005 schreef:Bedankt voor de reacties alleen ik wil het dus Niet zelf doen, wil dat het goed gebeurt en ga niet zelf klussen met een bijltje en een hamer, arme beestenDus als iemand een geschikt slachthuis/poelier/jager..?? weet omgeving provincie Drenthe dan hoor ik het graag