Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Netam89 schreef:Ik heb vroeger bij een meisje in de klas gezeten en haar zusje heette '' Mensje'' en apart genoeg was haar achternaam van steen. Resultaat: Mensje van steen. Zij is toen ook in de show van Paul de leeuw geweest met mensen die nog meer van zulke aparte namen hadden..
Dan denk ik ook hoe kun je als ouder dit bedenken.
Bambolina schreef:Wat ik ook echt een verschrikkelijke naam vind: Gina. Daar heb ik toch zo'n hekel aan! Maar dat komt ook vooral omdat het voor mensen die me nog niet zo lang kennen blijkbaar heel makkelijk om me zo te noemen (ik heet Nina G.) Moet altijd moeite doen om niet heel hard IK HEET NNNNNNINA!! te roepen
Urielle schreef:Bambolina schreef:Wat ik ook echt een verschrikkelijke naam vind: Gina. Daar heb ik toch zo'n hekel aan! Maar dat komt ook vooral omdat het voor mensen die me nog niet zo lang kennen blijkbaar heel makkelijk om me zo te noemen (ik heet Nina G.) Moet altijd moeite doen om niet heel hard IK HEET NNNNNNINA!! te roepen
Sorry voor jou, maar Nina vind ik ook afschuwelijk. Ook vanwege de betekenis, wensten je ouders je niks goeds?
Ik heb het zelf inmiddels omarmt. Heeft Nina nog een andere betekenis van 'meisje' dan? 

" "Oh
" )
Urielle schreef:Nina betekent "De Ontevredene"
Dus beetje sneu voor je
Ik ben ook niet echt gezegend trouwens hoor, Rivka Johanna Tamar. En Rivka is letterlijk te vertalen als "schuilstalletje" (het wordt bedoeld in figuurlijke zin, iemand die bescherming biedt in barre omstandigheden maar come on "wat betekent jouw naam?" "Schuilstal" "Oh
" )
EDIT: er hoorde nog een haakje achter