Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

A ja
469 (83%)
B nee
37 (6%)
C misschien
46 (8%)
D nu niet
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 561

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:54

Imitador schreef:
Mijn beste vriendin heeft het zo meegemaakt. Ze vermoedde al maanden wat, waren in relatietherapie waar zij (en de therapeut) hem meerdere keren hadden gevraagd of hij iets met iemand anders had en dat het niet het einde van het huwelijk hoefde te betekenen als hij eerlijk zou zijn, bla bla. Hij beweerde bij hoog en bij laag niemand anders te hebben. Eén van de meisjes met wie hij een relatie had, en met wie hij had gebroken, is op een avond verhaal komen halen. Het meisje heeft mijn vriendin opgebeld om te vragen waar ze precies woonde en is het toen komen vertellen (zou ik persoonlijk niet voor kiezen en liep helemaal uit de hand, want de ex van vriendin werd agressief naar beiden).
Mijn vriendin is uiteraard nooit beste vriendinnen met dit meisje geworden, maar ze is heeeeeel blij dat ze het te weten is gekomen. Want ze heeft +- een jaar gevoeld dat er iets mis was, maar niet de vinger achter kunnen krijgen en opgelucht dat de waarheid uiteindelijk boven tafel kwam.
Het betekende wel het einde van het huwelijk, maar dat was meer omdat hij er zo lang over gelogen had.

Ik vind dat iemand het recht heeft om te weten als zoiets gebeurt, al hoewel ik me kan voorstellen dat sommigen vinden dat het de zaak van de vreemdganger is om te vertellen of niet.

Nou in dit geval zou ik het ook zeker willen weten. Wat een e***l

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:54

Brainless schreef:
Alleen degene met een relatie is daar persoonlijk verantwoordelijk voor.
Ook al liggen er 10 mooie vrouwen met hun benen wijd voor hem, dan is het aan hem om daar gebruik van te maken of niet.

Daar ben ik het echt niet mee eens. Natuurlijk kun je meiden die niet weten dat iemand bezet is, dat niet kwalijk nemen; maar als je een relatie aangaat met iemand die al een relatie heeft en je weet dat, ben je echt niet onschuldig of niet verantwoordelijk. Er bestaat toch ook nog zoiets als een geweten en medegevoel met degene die bedrogen wordt? Of leven we allemaal 100% voor onszelf en geven we helemaal niks meer om anderen?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:05

Wat een heerlijk verhit topic is dit zeg :o .

TS; denk aan de toekomst: heeft wat dan ok investeren in deze gast zin? Je kunt het zeggen tegen zijn vrouw. Dan gaan ze werken aan hun relatie, ze gaan uitelkaar of ze gaan er eerst aan werken en vervolgens alsnog uitelkaar. Mochten ze uitelkaar gaan dan kan het best zijn dat hij bij jou aanklopt.

Maar wat voor basis heb je dan? Hij komt met hangende pootjes bij jou, schijnbaar zijn tweede keus (wil je dat? echt?). Hij was of is dan boos op jou omdat jij in zijn hoofd zijn relatie hebt gekost of hem erin geluisd hebt (ik zeg niet at ik dat vind he, maar wat hij zou kunnen denken) maar komt toch bij jou omdat hij niet zonder vrouw/sex/aandacht kan (vul zelf maar in wat het in dit geval is). Gaat hij dan voor de rest van zijn leven gelukkig worden met/ door jou? Ik vermoed dat deze man issues heeft waar jij het fijne bij lange na niet van weet.

Face it: als jij de liefde van zijn leven was geweest zou hij al lang een eind aan zijn relatie hebben gemaakt of op zijn minst niet hebben gezegd dat hij boos zou worden als je het zou vertellen. Want als hij eigenlijk met jou door had gewild maar het niet zou durven zeggen zou hij juist blij zijn als jij het woord voor hem zou doen en van zijn vrouw af zou komen.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:06

Ik vind persoonlijk dat vreemdgaan de eerste keer een fout kan worden genoemd, de tweede keer is het een keuze.
TS ik heb zelf aan beide kanten gestaan en geloof me: ik nam het aan van het meisje dat het me vertelde dat mijn vriend met haar was vreemdgegaan (en bij lange na niet 1 keer..) direct aan en haar heb ik het vergeven (hem niet). Bij een ander meisje waarmee hij is vreemd gegaan (die woonde samen en ook dit was niet 1 keer) ben ik er zelf achter gekomen en ik ben nog steeds ontzettend woest op allebei. Niet nodig om te zeggen dat het met deze jongen ook al een tijdje uit is denk ik..
Aan de andere kant heb ik zelf 1 keer die fout gemaakt met een bezette jongen, hij heeft het zijn vriendin niet vertelt en het gebeurd echt niet nog een keer zolang hij een relatie heeft dus vertel ik het haar ook niet (ik denk niet dat zij daar gelukkiger van wordt en ik weet wel dat hij echt om haar geeft..).

Ik denk dat je dus zelf moet kijken wat je er mee doet..
Maar uit je teksten kan ik opmaken dat hij je eigenlijk gewoon gebruikt, en dat is sowieso niet oké.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:20

Kipje39 schreef:
Ik niet, want daar bereik je niks mee, pak je spullen en vertrek bij zo'n gestoorde gek, maar vreemd gaan, wat los je daar mee op? Als die kerel er achter komt heb je alleen maar meer sores.

Ik vind dat idd ook een beetje vreemd, dan ga je idd weg bij zo'n vent..

Buiten dat vind ik nog steeds als je niet gelukkig bent met/in je relatie je daar een punt achter zet voordat je verder gaat met een ander.

Mijn relatie met mijn ex lag ook op z'n gat, waren niet meer gelukkig.
Ik ben verliefd geworden op een ander hij ook op mij maar we hadden beide nog een relatie. Ik heb dus afstand gedaan van die man want ik wilde eerst mijn relatie verbreken en hij moest zijn relatie dan ook stop zetten.

Echter kwam ik erachter dat mijn ex wel rond lag te neuken, en ja dan ben je in mijn ogen de grootste mislukkeling die er loopt! Thuis je natje en je droogje.. Maar niet het lef te hebben om uit te spreken dat je er klaar mee bent..

Hoe dan ook, er zat misschien geen spanning meer in onze relatie, je houdt wel van iemand en diegene heeft wel je vertrouwen..

Het heeft dan ook ruim 3 jaar gekost om mijn huidige vriend ook maar niets kwalijk te nemen om het feit wat mijn ex geflikt had! Ik vertrouwde niets en niemand meer door mijn ex zijn geneuk..

Leuk he dat vreemdgaan voor je eigen plezier!

Het is niet altijd zo makkelijk als hier beschreven... Dat is alles wat ik bedoelde.

Overigens vind ik het wel sneu dat jouw nieuwe vriend dus meer dan 3 jaar heeft moeten 'boeten' voor iets waar hij helemaal niets aan kon doen :o.
Laatst bijgewerkt door Sees op 23-12-13 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:20

Ik heb vluchtig het topic door gelezen.. Wil er wel op reageren.. Maar mijn antwoord is zo goed als gegeven.

Ik weet hoe het is als je het van een andere hoort, dat je vriend (gelukkig ex) er om liegt en het uit eindelijk na veel vragen en weet ik veel wat het een x toe geeft.
Heb het hem 'vergeven'. Tenminste dat zei ik tegen hem, maar puntje bij paaltje nooit echt gedaan.. de band die je met elkaar hebt, het vertrouwen, de liefde was voor mij ook anders.. Later heeft hij het nog eens gedaan maar dan een stapje verder.. Dit ook van een ander gehoord. Waarom ik toendertijd met hem verder ben gegaan weet ik echt niet...
Maar iemand heeft mij laten inzien dat hij meteen de deur uit kon gaan op dat moment. Wat was ik kwaad.

Succes met je keuze TS

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:22

Sees schreef:
Kipje39 schreef:
Ik niet, want daar bereik je niks mee, pak je spullen en vertrek bij zo'n gestoorde gek, maar vreemd gaan, wat los je daar mee op? Als die kerel er achter komt heb je alleen maar meer sores.

Buiten dat vind ik nog steeds als je niet gelukkig bent met/in je relatie je daar een punt achter zet voordat je verder gaat met een ander.

Ik ben verliefd geworden op een ander hij ook op mij maar we hadden beide nog een relatie. Ik heb dus afstand gedaan van die man want ik wilde eerst mijn relatie verbreken en hij moest zijn relatie dan ook stop zetten.

Echter kwam ik erachter dat mijn ex wel rond lag te neuken, en ja dan ben je in mijn ogen de grootste mislukkeling die er loopt! Thuis je natje en je droogje.. Maar niet het lef te hebben om uit te spreken dat je er klaar mee bent..

Hoe dan ook, er zat misschien geen spanning meer in onze relatie, je houdt wel van iemand en diegene heeft wel je vertrouwen..

Het heeft dan ook ruim 3 jaar gekost om mijn huidige vriend ook maar niets kwalijk te nemen om het feit wat mijn ex geflikt had! Ik vertrouwde niets en niemand meer door mijn ex zijn geneuk..

Het is niet altijd zo makkelijk als hier beschreven... Dat is alles wat ik bedoelde.

Overigens vind ik het wel sneu dat jouw nieuwe vriend dus meer dan 3 jaar heeft moeten 'boeten' voor iets waar hij helemaal niets aan kon doen :o.

Dat is zeker sneu, maar ik herken het wel. Mijn huidige vriend heeft het mij ook meegemaakt, hoe moeilijk het is om weer te vertrouwen. En nog wel eens dat ik zijn telefoon pak en dingen ga nalezen, om mij er daarna afschuwelijk over te voelen dat ik weer gecontroleerd heb, en gelukkig om niks.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:30

Sorry heb niet alles doorgelezen. :o
Je wilt het vertellen om de verkeerde redenen. Jij voelt je gebruikt en daarom wil je het zeggen.
Ik heb zo'n verhaal ook eens meegemaakt bij een bekende maar vond die meid meer een stoker dan iets anders. Die vent moet eerlijk zijn en nu gebruikt hij jullie beide. Snel wegwezen en laat het maar in zijn sop gaarkoken. Wat een loser. En waarom zou hij jou wel trouw zijn...?

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:36

Sees schreef:
Kipje39 schreef:

Onbewust neem je het toch mee. Ik ben ook bedrogen en heb er nu soms nog moeite mee.. Gelukkig heb ik een vriend die heel open is, waar ik gesprekken mee mag lezen als ik daar behoefte aan heb, altijd probeert te reageren en als hij een lange tijd niet kan reageren, zegt waar hij is of na die tijd verteld wat hij heeft gedaan. Nu klinkt het alsof ik hem vreselijk controleer, maar hij doet het uit zichzelf. Ik heb van tevoren verteld hoe de situatie in elkaar steekt en hoe onzeker ik er nog over kan zijn en hij ondervangt het door zo te reageren. Dus hij 'boet' er niet voor in mijn ogen en zo voelt hij het ook zeker niet, dat zegt hij keer op keer.

Sees

Re: Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:38

Als je je partner niet vertrouwd vanwege de fouten van een ander, boet je partner in mijn ogen altijd :o. Maar goed da's een andere discussie.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:41

Sees schreef:
Kipje39 schreef:

Ja dat is heel sneu! En het ergste eraan is, dat wij beide niets aan konden dorn dat mijn vertrouwen vernield was.

Echter heb ik hem nooit gecontroleerd of geclaimd.

Maar... Ik had wel duizende totaal nergens opslaande scenario's in m'n hoofd en ja daardoor hebben wij wel eens woorden gehad. Omdat mijn gedachtegang compleet vernield was door iemand anders.

Gelukkig begreep mijn vriend het, en wist hij ook dat het er niet omging dat ik hem niet vertrouwde, want dat deed ik wel. Maar ik bleef achterdochtig door mijn verleden.. Wat als.. Want diep van binnen geen je iemand je vertrouwen en geloof je daarin.. Maar de negatieve ervaring vergeten is heeeeel moeilijk.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:43

Sees schreef:
Als je je partner niet vertrouwd vanwege de fouten van een ander, boet je partner in mijn ogen altijd :o. Maar goed da's een andere discussie.

Niet vertrouwen of onzeker zijn is gelukkig nog wel iets anders. Ik vertrouw mijn vriend volledig.

Ontopic: Ik zou het niet willen horen van de minnares van mijn vriend, maar uit de mond van mijn vriend zelf. Als hij het lef heeft om vreemd te gaan, hoop ik dat hij ook het lef heeft om het eerlijk tegenover mij te zeggen. Ik vind wel zo dat vriendinnen het zouden moeten zeggen als ze het weten, maar dus niet de minnares zelf.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:46

Sammy, als je de behoefte hebt om gesprekken mee te lezen is het imo toch eerder een kwestie van vertrouwen :o...

Maar goed dat is een andere discussie.

On topic, TS ik zou echt mijn energie ergens anders in gaan steken. Dan houdt het contact ook vanzelf op.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:49

Sees schreef:
Sammy, als je de behoefte hebt om gesprekken mee te lezen is het imo toch eerder een kwestie van vertrouwen :o...

Maar goed dat is een andere discussie.

On topic, TS ik zou echt mijn energie ergens anders in gaan steken. Dan houdt het contact ook vanzelf op.

Laatste reactie, dan hou ik erover op: 'als ik daar behoefte aan heb', dit betekent niet dat ik het doe of überhaupt de behoefte er toe heb, het is alleen dat hij heeft gezegd dat het mag als ik het wil :)

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 15:11

Ik vind de poll wel degelijk bij mijn situatie horen. Van de man zelf zul je het denk ik in 9 van de 10 gevallen niet te horen krijgen, of je moet er zelf achter komen en hem ermee confronteren. Ik zou het willen weten, maar ik weet ook heel goed dat ik het nu vooral zou zeggen voor mezelf (omdat ik me gekwetst voel en hem terug wil pakken). Ik zou het ook zeker willen horen van de dame in kwestie, of ik haar geloof is een tweede.

Misschien had ik de antwoorden iets anders moeten neerzetten, zou je het dan van iemand anders willen horen? Dat je het wilt weten spreekt eigenlijk wel voor zich (al zijn er uitzonderingen), maar de kans is heel klein dat je het van je vriend/man zelf hoort.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:19

PM1 schreef:
Ik vind de poll wel degelijk bij mijn situatie horen. Van de man zelf zul je het denk ik in 9 van de 10 gevallen niet te horen krijgen, of je moet er zelf achter komen en hem ermee confronteren. Ik zou het willen weten, maar ik weet ook heel goed dat ik het nu vooral zou zeggen voor mezelf (omdat ik me gekwetst voel en hem terug wil pakken). Ik zou het ook zeker willen horen van de dame in kwestie, of ik haar geloof is een tweede.

Misschien had ik de antwoorden iets anders moeten neerzetten, zou je het dan van iemand anders willen horen? Dat je het wilt weten spreekt eigenlijk wel voor zich (al zijn er uitzonderingen), maar de kans is heel klein dat je het van je vriend/man zelf hoort.

Je schrijft het nu zo alsof het nomaal is dat je dat niet van de man in kwestie hoort. Maar dat ben ik niet met je eens. In dít geval is het misschien zo, maar dat zegt alleen iets over hoe onbetrouwbaar deze man is.

Een poll wordt vaak ingevuld voordat het eerste bericht gelezen wordt (ook door mij in dit geval), doordat je het als algemene vraag stelt vult dus iedereen ja in. Daardoor wordt jij gesterkt in je mening dat je er iets van moet zeggen, maar die onderbouwing berust dus op verkeerde informatie.

Ik zou het laten rusten. Behalve dat je je frustratie heel eventjes kwijt bent heb je er helemaal niets aan om het te melden. Je schaadt er alleen anderen mee, en uiteindelijk ook jezelf.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:22

Mijn ex is ook vreemd gegaan. Ik ben het meisje waarmee hij vreemd ging nu nog dankbaar.
Ik kwam er zelf achter.
Heb kort daarna mijn huidige man leren kennen en dik 7 jaar samen en getrouwd.
Het meisje waarmee mijn ex is vreemdgegaan heb ik nu op Facebook, mijn ex heb ik nooit meer gesproken of gezien.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:29

Sorry ik heb niet alles doorlezen.

Ik denk niet dat alles altijd zo zwart wit is.
In sommige gevallen geloof ik dat zo'n bedriegen aan het licht moet komen, in andere gevallen niet.
Sowieso zou ik het nooit willen horen van de vrouw die erin meedeed. Als de man in kwestie het inderdaad niet zelf zou zeggen, dan nog liever via een vriendin ofzo.

In eerste instantie denk ik dat het belangrijk is dat je eerlijk kijkt naar de relatie tussen de beide personen. Niet iedere man die zijn vrouw bedriegt is een absolute kl.....k die hier geen enkel excuus voor heeft.
De zaken kunnen ingewikkelder dan dat liggen.
Moest in mijn relatie, die erg goed gaat, mijn vriend mij bedriegen, maar er spijt van hebben, dan zou ik het niet willen weten.
Ik zou het hem waarschijnlijk wel vergeven, maar vergeten dat kan je niet, wat je had is finaal geruïneerd, en soms was dat gewoon echt niet de beste optie.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:33

Storm schreef:
Mijn ex is ook vreemd gegaan. Ik ben het meisje waarmee hij vreemd ging nu nog dankbaar.
Ik kwam er zelf achter.
Heb kort daarna mijn huidige man leren kennen en dik 7 jaar samen en getrouwd.
Het meisje waarmee mijn ex is vreemdgegaan heb ik nu op Facebook, mijn ex heb ik nooit meer gesproken of gezien.

Hoe ben je erachter gekomen dat hij is vreemdgegaan?

en hoe kan het dat jij met dat chickie nu zo "goed" bevriend bent terwijl zij net zo goed eraan heeft mee geholpen :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:43

sallandval schreef:
Je schrijft het nu zo alsof het nomaal is dat je dat niet van de man in kwestie hoort. Maar dat ben ik niet met je eens. In dít geval is het misschien zo, maar dat zegt alleen iets over hoe onbetrouwbaar deze man is.

meestal zal je het niet horen van de man in kwestie, anders is het een open relatie en niet 'vreemd'-gaan, me dunkt?
Euh, deze man onbetrouwbaar, ja duh :D Maar dat zijn vreemdgangers sowieso toch?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:47

Ja ik zou het willen weten.
Als er zoiets gebeurt dan is er kennelijk iets mis in de relatie, voor mij zou het dan ook klaar zijn.
Ik ben daar heel duidelijk in.

En een man die vreemdgaat met jou, dan moet je je bedenken, als het zo makkelijk gaat met jou, zou hij het dan niet, als hij een relatie met jou aangaat, ook weer heel makkelijk kunnen doen?

Das mijn mening :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:05

Caelum schreef:
Ja, maar dan van hem zelf, Als een ander het zeet vind ik dat niet oke. Ik wil het van hem zelf horen.

Maar uit jou verhaal haal ik dat hij jou gebruikt? Vind dat niet echt oke

Je hebt ook nog zoiets als láten gebruiken..

En het is niet aan jou om te vertellen dat haar vriend vreemd gaat. Ik zou dat toch persoonlijk dan liever horen van mijn vriend zelf.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:28

Ik vroeg me zo ineens even af of jullie eigenlijk wel beseffen dat 1 op de 4 mensen vreemdgaat.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:29

ShamalArabs schreef:
Ik vroeg me zo ineens even af of jullie eigenlijk wel beseffen dat 1 op de 4 mensen vreemdgaat.

:j als ik in mijn omgeving kijk wellicht wel meer :o :o :o

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:33

ShamalArabs schreef:

Ja zoiets wist ik, echt niet normaal.. Maar wel goed voor te stellen, want wat zijn mensen toch egoïstisch.. De een nog meer dan de ander :+