Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 04:53

ik werk bij de action achter de kassa, soms komt er volk..
-mensen die het beurtbalkje niet tussen de boodschappen leggen waardoor ik lekker doordscan, waardoor ik vervolgens me leidinggevende moet roepen omdat ik zelf maar 1 product eraf kan halen, en mij dan aankijken waarom t zolang duurt..
- mensen waar geen hallo of dag vanaf komt
-50 euro's
-mensen die beweren dat dit product toch echt goedkoper was omdat t bij dat kaartje lag, boos worden op ons omdat t verkeerd ligt, terwijl wij niet degene zijn die de winkel overhoop trekt
-klanten met veel boodschappen die toch echt eerst alles in een tasje willen doen voordat ze betalen (terwijl er een dikke rij staat)
- die niet normaal 1 tasje pakt, maar er nog 10 meeneemt voor de prullebak thuis
- als ik vraag of ze t bonnetje willen, en dan zeggen jaaaa want... (zo van duh dat snap je toch wel) en andersom ook dus neeheee, alsof ik kan ruiken wanneer ze een bonnetje willen ja of nee
-vragen als ze met 50 betalen of ik t aub zo klein mogenlijk terug wil geven (helaas hebben we in de action chronisch last van kleingeld tekort,, dus NEE)
-als ik vraag of ze het alstjeblieft kleiner hebben, (je ziet duidelijk geld zitten) nee zeggen,
- 10 minuten voor sluitingstijd komen, en daarna klagen dat ze maar zo kort konden winkel en dat t belachlijk is dat ze eruit worden gezet, want je moet minimaal 15 minuten kunnen winkelen

zo :Y) dat was dat, de meeste klanten zijn gewoon normaal hoor, maar helaas heb je ook minder leuke,

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:58

kelly534 schreef:
-als ik vraag of ze het alstjeblieft kleiner hebben, (je ziet duidelijk geld zitten) nee zeggen,
Dan hebben ze het dus wel kleiner, maar niet voor jou.. Weet jij veel wat ze daarna nog moeten doen..

Sappos

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:31

Alcoholwet wordt isd erg lastig :( we hebben al vaak genoeg ruzie met jongeren. Tot aan uigescholden worden voor prutsmuts :\ om een flesje bier of pakje sigaretten. Denk dat dat alleen maar erger wordt. Nu moet ik me zelfs weer legitimeren :=

Wat betreft ouders die drank kopen voor kinderen, vind ik hun verantwoordelijkheid. We kunnen een hele hoop doen om het tegen te houden, maar we kunnen niet alles doen. Ik vind het te genant om aan ouders te vragen of die breezers toevallig voor een zoon of dochter zijn. Niet mijn zaak. Net als met groepjes jongeren waarvan er 1 naar binnen gaat en de groep buiten blijft staan. Als ik het zie zal ik het voorkomen, maar ik kan ook niet alles zoen.

Verhalen over klanten die laat binnenkomen zijn wel bekend. Gelukkig hebben we er niet heel veel last van. Zijn gelukkig vaak uitzonderingen :) verzoek mensen altijd vriendelijk doch dringend zich naar de kassa te begeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:15

Ik zie ook wel een beetje tegen de alcoholwet per januari op..
Wat ouders met kinderen betreft, wij hebben afgesproken dat het de verantwoordelijkheid van de ouders is, niet die van ons, dus wij hoeven in dat geval niet te weigeren, als je dat hier zal doen heb je ook echt een probleem denk ik :=
Zelfde verhaal met duidelijk volwassen mensen die al iets op hebben, ik vind het als twintiger niet mijn verantwoordelijkheid om iemand van bijvoorbeeld 50 de les te lezen.

Bij ons krijgt de klant het artikel ook voor de prijs die aangegeven staat, staat het fout in de folder of bij het schap, of hangt het kaartje van vorige week er nog dan krijgen ze het voor die prijs.
Is er een artikel uitverkocht of niet leverbaar in de reclameweek dan kunnen ze een tegoedbon krijgen zodat ze het product voor de reclameprijs kunnen ophalen zodra het er weer is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:19

dees_daan schreef:
Bij ons krijgt de klant het artikel ook voor de prijs die aangegeven staat, staat het fout in de folder of bij het schap, of hangt het kaartje van vorige week er nog dan krijgen ze het voor die prijs.

Dat is zelfs wettelijk verplicht :)

Zo heb ik ooit eens een boek voor 0,01ct meegekregen :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:20

Terwijl dat dan wel weer als 'kennelijke fout' is te zien :)

(Hoe betaal je trouwens 0,01 ct? Muntje in snippertjes hakken?)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:23

Sammie schreef:
dees_daan schreef:

Bij ons niet, staat achter in de folder dat drukfouten voorbehouden zijn...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:24

Shadow0 schreef:
Terwijl dat dan wel weer als 'kennelijke fout' is te zien :)

(Hoe betaal je trouwens 0,01 ct? Muntje in snippertjes hakken?)

Of ze had er nog een pen bij van 99 cent?
Offf.. pinnen misschien?

Anoniem

Sammie schreef:
dees_daan schreef:

Ik vind dat ook gewoon een stukje klantvriendelijkheid, of het nou wel of niet verplicht is, het is een fout van de winkel, niet van de klant.

Wij hadden er 1 klant tussen zitten die blijkbaar ergens 50% kortingstickers gescoord heeft, en die op artikelen plakte, we hadden al langer vermoedens omdat de datum vaker niet klopte.
Producten heeft ze niet meegekregen en ze is gewaarschuwd.

Sammie

Die prijs stond zo in de kassa, maar hij had geen zin om het aan te passen ('t was al een aanbieding). Volgens had ik toen ook een cd ofzo gekocht oid. Ik heb dus wel wát betaald :D (en toen was de afronding er ook nog niet, dus ik had 't wel met 1ct kunnen betalen :D )

Floor_x schreef:
Bij ons niet, staat achter in de folder dat drukfouten voorbehouden zijn...

De wet gaat voor. Dus deze vlieger gaat niet op. Tenzij het overduidelijke prijsfouten zijn. Dus een bankstel die in een folder voor 5 euro te koop staat en in de winkel voor 500 bijv. Maar een bankstel voor 395 en op het kaartje voor 359 is 359 de prijs waarvoor ie weg hoort te gaan.

zo heb ik bij de free record shop 't ook een keer gehad. Een dvd die in de kassa nog voor 25 oid stond, maar aangeboden werd voor 19,95. Heb 'm meegekregen voor 19,95 (dit was dus overduidelijk een fout in de kassa)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:08

Floor_x schreef:
Sappos schreef:
Klanten die bellend aan de kassa staan zeg ik niets tegen. Geen hoi geen doei en je kan wel raden waar ze hun bon kunnen steken :')

Ik zie echt het probleem van bellende klanten niet :')

ik wel en ik werk niet eens in een winkel...
ik vind gewoon stug door blijven kleppen aan de telefoon tijdens het afrekenen echt ronduit asociaal...
hoeveel moeite is het om die telefoon even 2 minuten weg te stoppen en gewoon beleefd je zaken aan de kassa af te handelen ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:25

Maar, toch iets van nuance, een buschauffeur is ooit flink boos op mij geworden omdat ik bellend naar binnen liep. Alleen... ik was aan het bellen met 9292 omdat bleek dat de busroute was veranderd en de bus ook nog te laat was, en ik dus mijn route moest herplannen.
En die kun je dus niet zomaar vragen om even te wachten.

Zelf bel ik eigenlijk nooit zonder een rustig plekje op te zoeken - ik snap de frustratie wel en ik weet dat het vaak onnodig en onbeleefd is. Maar zo heel af en toe is er wel een goede reden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:44

Shadow0 schreef:
Maar, toch iets van nuance, een buschauffeur is ooit flink boos op mij geworden omdat ik bellend naar binnen liep. Alleen... ik was aan het bellen met 9292 omdat bleek dat de busroute was veranderd en de bus ook nog te laat was, en ik dus mijn route moest herplannen.
En die kun je dus niet zomaar vragen om even te wachten.

Zelf bel ik eigenlijk nooit zonder een rustig plekje op te zoeken - ik snap de frustratie wel en ik weet dat het vaak onnodig en onbeleefd is. Maar zo heel af en toe is er wel een goede reden.

Dat zal best, maar de buschauffeur kan dat ook niet weten. Die ziet de honderdste persoon bellend binnen lopen, dan zou ik het ook weleens zat zijn. Afgezien van het feit dat sommige mensen dus wél een goede reden hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:55

Shadow : uitzonderingen zijn er altijd wel, maar als ik soms zie hoe ronduit onbeschoft sommige mensen aan de kassa staan, telefoon aan het oor, de kassadame word een beetje bezicht en bekreunt omdat de persoon die aan het bellen is de vraag om zegels of bon een stoorzender vind in het telefoongesprek en de kassadame zijn/haar aandacht onwaardig is ...
" wel een beetje onbeleefd om niet te wachten tot mevrouw klaar is met bellen" met dikke knipoog naar de kassadame of heer is een opmerking die mij wel eens is ontschoten...
werd door de bellende klant niet gewaardeerd, door de mensheid er om heen wel...
(gesprek ging ook over dingen als de die nieuwe string die ze bij de Hunkemöller had gekocht of zo...iets onzinnigs wat echt wel even had kunnen wachten )

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:08

"Zie ik eruit als 15 ofzo" uhm ja:'). Ik kan er ook niks aan doen dat jij er zo jong uitziet, moet je maar meer rimpels kweken >:)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:13

Over het algemeen zijn klanten vaak heel leuk. Ik verlies alleen helaas regelmatig mijn geduld bij opdringerige en betweterige mensen.. _-:( Gelukkig kan ik dat meestal met een smile best goed verbergen. Maar aaarghhhh wat kan ik sommige mensen schieten. Ook als ze doen alsof ik of mijn collega's dom zijn. Zo had ik eens een vrouw die het knap vond dat ik kon werken met mijn verstandelijke beperking. :+ Nou bedankt mevrouw!

oja: en domheid.. Is een kassa waar niemand achter zit, die gesloten is.. Gaat daar een vrouw haar spullen opladen en 10 minuten staan wachten. Als ik dan vraag wat ze aan het doen is zegt ze beledigd dat de kassa open moet. :? Ja hoor.. zeker :+

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:47

Vandaag een man die heeel rasistisch was.
Komen 2 vrouwen binnen. Donker getint en komen regelmatig bij ons hele leuke vrouwen.
Komt die man. Ja die 2 negerinnen die stelen alles af zijn ook altijd dezelfde ja toch ??
We moeten al die mensen het land uit zetten.
Toen had ik het gehad met die man.
Dus ik zei sorry maar wat u nu zegt is onzin.
De 2 vrouwen zijn heel aardig. En buiten dat dat zou betekenen dat mijn vriend ook het land uit moet en me tante en neefjes.

Dus u kunt meteen vertrekken voordat ik plof.
Met een groot rood hoofd liep die de deur uit. Collega gaf me groot gelijk. Vondt dat echt niet kunnen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:49

Kani_ejj, heel dapper en goed, rustig maar superduidelijk gezegd. +:)+

Mijke_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:34

Wat een heerlijk topic om al die frustraties van anderen zo te lezen, kan me in veel dingen erg vinden!
Ik werk zelf op een Food-afdeling van de Hema, waar ook het helpen van je klanten aan onze kassa op de afdeling bijhoort.

Waar ik mij heel erg aan kan ergeren:
-Ik scan eerst alles, reken dan af, en vraag dan netjes of mensen er een tasje omheen willen. Maar je hebt er mensen tussen zitten die nog voordat ik alles goed en wel gescand heb al blèren: 'Doe je er wel een tasje omheen!' Pff, dat wilde ik nog vragen hoor..
- Mensen stellen je een vraag, jij geeft ze netjes naar waarheid antwoord. En toch geloven ze je niet, en stellen vervolgens dezelfde vraag aan een collega in de buurt, die geen idee heeft en de klant weer naar mij stuurt.. Dan schaamt de klant in kwestie zich toch vaak wel.
- Als extra service, kunnen wij, als klanten dit graag willen, de taarten gratis voor ze snijden. Ik doe dit graag voor beleefde klanten. Maar af en toe.. eisen klanten bijna dat je hun taart(en) voor ze snijdt, dat vinden ze doodnormaal, ook al staan er drie wachtende klanten achter ze, en heeft de desbetreffende klant máár 4 vlaaien... en even bedanken ho maar.. en ook nog klagen als de stukken niet exact gelijk zijn. Doe het dan lekker zelf!
- Die eeuwige zelfde grapjes elke dag weer. De rookworsten in het rookworsten meubel zijn bijv. op. Of ik ze even aan wil vullen. Tuurlijk! Kom je aan lopen met een zak met daarin 50 rookworsten. 'Nou, zoveel hoef ik er nou ook weer niet hoor!' Ja, haha dat dacht ik al, grappig.
- Onze gebaksvitrine is ook meteen onze toonbank. Hij is dus van glas. Ik kan me zo ergeren aan mensen die hun sleutels, handtassen, zwaar volgepakte boodschappenmandjes en flessen wijn erop neerkwakken alsof het het aanrecht bij hun thuis is. Of de producten helemaal aan het randje aan hun kant neerleggen, waardoor ik bijna horizontaal op de toonbank moet gaan liggen om de spullen te kunnen pakken. En mensen die het raar vinden dat ze hun spijkerbroeken, vesten, lingerie etc. niet bij mij mogen afrekenen, maar hun taart wel...

Gelukkig is het merendeel van de klanten in onze winkel erg aardig en beleefd, en ga ik elke dag weer met plezier naar mijn werk!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:12

Kani_ejj netjes gezegd!

Een klant vond ons racistisch, omdat we een steekproef moesten doen bij een meneer uit Turkijke/Marokko. Hij bleef volhouden dat wij hem controleerden omdat wij hem niet zouden vertrouwen. Hij komt nooit meer terug in onze racistische winkel.

Of we zijn racistisch omdat een taart die overduidelijk gevallen is (vlaaispul lag overal in de doos en doos kapot) niet willen omruilen. Klanten kwamen een uur na aankoopdatum pas terug. Maakt echt niet uit wie hem terugbrengt hoor. Klant dacht daar anders over.

En mensen die vinden de 4e wachtende te zijn en dus gratis boodschappen eisen. Ja eisen. Niet eens direct aan de balie, maar achteraf in een zeer onvriendelijk en dwingend mailtje. Eisen dat de medewerker aangesproken wordt en alleen accepteren dat de baas terugbelt (terwijl hij het aan mij moet vragen, want ik was er bij). En dan ook nog allerlei aannames in een mailtje: cassière maakt ons uit voor leugenaar (wij zeggen dat de klant geen 4e wachtende was, niet meer en niet minder), cassière hoeft niet zo chagerijnig te doen, omdat ze het uit eigen zak moet betalen (ik hoef niks te betalen hoor).
Het leukste is dan dat als je de beelden bekijkt en ziet dat de klant inderdaad geen vierde wachtende is, maar zoals jij zei de derde. Die stilte is dan werkelijk goud waard. Wel een beetje jammer dat dit regelmatig het geval is (dat de klant dus onterecht zeurt).
En de kans om het uit te leggen krijg je niet 'laat maar. Met jou praat ik niet meer. Het is altijd hier en ik ben echt niet dom'. En dan gaan klagen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:22

Vandaag: gewoon even iets stoms :p.

Mevrouw doet haar portemonnee los.. zien we een grote spin eruit lopen !! Ik natuurlijk meteen uit schrik opgesprongen, kwam een oude dame ons wel even 'redden' door mister spin op de grond te zetten.. hele middag dus goed opgelet wat ik zag :p

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:28

Ik kreeg ook een keer mijn boodschappen gratis bij de Jumbo! Maar toen keek de cassière ook wel heel chagerijnig om eerlijk te zijn := (Ik trok gewoon eventjes de aandacht terwijl ik daar in de rij stond, helemaal niet onvriendelijk ofzoiets maar blijkbaar werd het niet gewaardeerd dat ik mijn dingetjes gratis kreeg :P)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:35

YellowGray schreef:
Ik kreeg ook een keer mijn boodschappen gratis bij de Jumbo! Maar toen keek de cassière ook wel heel chagerijnig om eerlijk te zijn := (Ik trok gewoon eventjes de aandacht terwijl ik daar in de rij stond, helemaal niet onvriendelijk ofzoiets maar blijkbaar werd het niet gewaardeerd dat ik mijn dingetjes gratis kreeg :P)

Het maakt mij echt niet uit als iemand gratis boodschappen krijgt. Juist leuk voor de klant. Maar het is zo ontzettend vervelend dat mensen echt stampij staan te maken terwijl ze het gewoon echt niet zijn. Daar word ik echt chagerijnig van, vooral omdat je geen kans krijgt uit te leggen hoe de regel werkt, het altijd dezelfde zijn en ze ook nog eens zo'n dwingende eisende mail sturen.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:37

Zo hebben wij 1 keer een klant gehad (of eigenlijk stel) die zelfs beweerde dat onze camerabeelden niet klopten.
Je kan bij ons ook geld bijpinnen. In eerste instantie belde die vrouw kwaad op: Jaaaa hoe kan dat, mijn man
heeft alleen maar een scooter en toch 60 euro afgeschreven, stelletje dieven!! Schreeuw schreeuw.
Zij de tijd en datum genoemd en wij dus op zoek naar het bonnetje (ook zo'n leuk klusje).
Bleek dus: 50 euro bijgepind.
Wij netjes terug bellen: Haar man had dat niet gedaaaaan!!! Want die deed dat nooit.
En ook die man beweren dat hij dat geld nooit heeft ontvangen. Hij wist van niks zei hij.
Dus wij camerabeelden nagezocht en hun uitgenodigd om ze te komen bekijken.
Komen ze op hoge poten binnen, gelijk verder bléren en dreigen: wij willen dat geld terug.
Je zag op de beelden.duidelijk die man pinnen en mijn collega hem dat geld overhandigen.
En nóg klopte het volgens hun niet en hebben we ze uiteindelijk resoluut het pand uit moeten zetten.
Na een hoop stampij. Toen was er toch ook wel een einde gekomen aan mijn klantvriendelijkheid :')
Die mensen spoorden werkelijk waar van geen kant.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:45

Inderdaad de kleine bedragen betalen met 50 of 100 (!!)

Of bijvoorbeeld 25 cent bij vragen en de klant dan meteen nee schreeuwen.. met wissel geld terug geven zien dat ze heel veel klein geld hebben

Ik werk bij de deka markt, daar moet het fruit Door de klant gewogen worden. Heel irritant als ze dat niet hebben gedaan. Roep je iemand om, om te wegen.. worden ze meteen chagrijnig dat het lang duurt