Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:39

9 vd 10 rijke stinkers (okee nee, dan hebben we het inderdaad niet over de vrouwen die thuis niks doen, maar degene die daadwerkelijk werken) zijn ook zo rijk omdat ze gewoonweg de tijd niet hebben om het uit te geven. ja dat is makkelijk sparen :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:41

Ceriadwen schreef:
eilleen333 schreef:
Heel veel van die 'rijke stinkers' werken zich helemaal uit de naad bij hun stressvolle baan voor meer dan 60 uur in de week, niemand wordt slapend rijk hoor ;)

En eigenlijk is het al raar dat ze meer dan 50% van hun verdiensten al af mogen dragen... Maar goed, dat is weer een hele andere discussie ;) . Terug naar de taxibusjes :

Precies, die mensen zitten dus de helft van hun tijd op hun werk, moeilijke dingen te doen om ons allemaal van voorzieningen te voorzien die ons alleen maar verwend hebben gemaakt.

Moet je je voorstellen hoe gelukkig je dan bent met je 60 urige werkweek, wetende dat je er 30 draait voor de gemeenschap, en dan ook nog eens als klap op de vuurpijl rijke stinkert genoemd te worden die ook nog eens egoistisch en asociaal is.

Eigenlijk is dat schandalig ja! Maar ja, wat doe je eraan? Ik merk het nu zelf ook. Tijd fulltime gewerkt, maar nog geen cent overgehouden door alle onkosten. Verzekeringen, reiskosten, belastingen... Ik sta gewoon te werken voor bijna niets. Na alle vaste laten is er weinig over om eens wat leuks van te doen....
Maar ja, zo is het leven nou eenmaal. Je werkt je je hele leven kapot om zo rond je 70ste met pensioen te mogen en dan krijg je weer bijna niets :P. Toch eens een rijke vent aan de haak slaan...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:42

Vanillia schreef:
eilleen333 schreef:
Maar veel van die rijke stinkers hebben of hard gewerkt, of waren zo snuggen om goed te beleggen... Nou ja, hebben zij even mazzel... :)

Heel veel van die 'rijke stinkers' werken zich helemaal uit de naad bij hun stressvolle baan voor meer dan 60 uur in de week, niemand wordt slapend rijk hoor ;)

Precies... hard werken mag best beloond worden :) (zegt degene wiens vriend een riant salaris verdient met z'n werk maar die nauwelijks tijd heeft om er iets leuks mee te gaan doen vanwege datzelfde werk)
Bovendien is het ook niet de schuld van die harde werkers dat er mensen zijn die kinderen willen. Zélfs de mensen die een erfelijke aandoening hebben waardoor hun kind misschien wel net zo'n zorgenkind wordt. Of die op kosten van de staat een peperdure IVF behandeling laten doen, want ze willen het zo graag. Nou ik wil heel graag een paard, denk maar niet dat dat vergoed word door de staat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:51

Magrathea schreef:
Vanillia schreef:

Precies... hard werken mag best beloond worden :) (zegt degene wiens vriend een riant salaris verdient met z'n werk maar die nauwelijks tijd heeft om er iets leuks mee te gaan doen vanwege datzelfde werk)
Bovendien is het ook niet de schuld van die harde werkers dat er mensen zijn die kinderen willen. Zélfs de mensen die een erfelijke aandoening hebben waardoor hun kind misschien wel net zo'n zorgenkind wordt. Of die op kosten van de staat een peperdure IVF behandeling laten doen, want ze willen het zo graag. Nou ik wil heel graag een paard, denk maar niet dat dat vergoed word door de staat :+

Inderdaad. Was er niet onlangs een topic dat iemand graag een IVF behandeling wilde hebben, maar afgewezen werd vanwege het overgewicht en daar ontzettend boos over was? Moest ook allemaal gewoon maar kunnen want daar had ze "recht" op.

Ik wil inderdaad ook een hele hoop, maar ben allang blij dat al m'n ziekenhuisbezoeken worden vergoed op het moment :+

eilleen333

Nu ga ik vast heel bokt over me heen krijgen...

Maar een kennis van mij is lesbisch... En ze wilde een kind. Daar kan ik inkomen. Dat daar een donor voor nodig is begrijp ik ook. Dat je dat niet aan je buurman kan vragen, dat snap ik ok nog. Maar wat ik niet snap...
Zij is naar Denemarken gegaan omdat je daar 100% anonieme donoren hebt. Zo kan er nooit achterhaald worden wie de vader is van je kind. Ten eerste vind ik dat echt niet kunnen tegenover het kind, wie ben jij om dat voor een kind te bepalen? Dat ze hun vader niet kunnen gaan zoeken? Ten tweede.. Die reis werd grotendeels vergoed... "Ja, dus we plakken er direct een vakantie aan." Sorry?! Omdat jij niet wil dat je kind zijn/haar vader ooit kan vinden krijg je extra vergoeding om naar het buitenland te gaan?!
Echt bizar dat dat vergoed werd...

En inderdaad. Je weet dat wanneer je aan kinderen begin je voor (onverwachte) uitgaven komt te staan. En dat dat voor mensen met kinderen met een berperking meer is, dat is heel vervelend, maar feit is wel dat je weet dat het kan... Ik vind wel dat je dat moet meenemen als je bewust aan kinderen begint.

truus1970

Ik schrik van de reacties van sommigen hier. mijn zoon gaat met taxibusje naar school, cluster 4, waarschijnlijk moet hij volgend schooljaar ook met OV. Hij wordt dan 15. Hij mag spontaan 'genezen'. Ik laat hem echt niet alleen gaan met ov. Moet hij op centraal station de goede bus opzoeken en ook nog opletten waar hij loopt. Die 2 prikkels zijn al teveel voor hem.

De jongste zit met rugzakje op regulier. En dat gaat goed. Je moet niet eens willen dat kinderen die geindenticeert zijn voor een cluster school op regulier komen. Komt er van leren in de hele klas niks meer.

Ik kan me TS begrijpen. Cluster scholen liggen niet en paar kilometer verder op, om maar even dagelijks heen en weer te rijden. Er moet ook gewerkt worden. En het kost een vermogen. Mijn zoon gaat 45 kilometer verderop naar school, als ik die moest brengen en halen. Werd armoe hier. Niet kunnen werken en wel veel autokosten.
De kinderen gaan niet voor niks naar speciaal onderwijs. Is een strenge indicatie voor.

Ik hoop voor TS dat ze de taxi geregeld krijgt. Net als hier 2 zorgen kindjes.

Ik zou veel willen zeggen tegen diegene boven mij. Beter is dat ik me stil houd. Wat zij zegt gaat heel ver, te ver.

Sofy

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:00

Ik vind het vervelend dat dit voor de TS problemen oplevert.

Maar: als ik naar m'n werk wil, moet ik de kosten daarvoor zelf betalen. Als mijn werk ver weg is, moet ik verhuizen. Ik verwacht niet van mijn werk dat zij op hun kosten mij iedere dag een taxi sturen.

Waarom is het zo'n gek idee om te verhuizen naar een woning dichter bij de school waar je dochter heen gaat?

Als ik midden op het platteland in Friesland woon en de dichtstbijzijnde school is 15 km verderop, dan zijn er toch ook maar 3 opties? Fietsen, OV of zelf brengen? Hoe dan ook ben ik er zélf verantwoordelijk voor dat m'n kids op school aankomen. Waarom is dat bij gehandicapte kinderen anders?

Ik vind het niet per sé verkeerd en ik misgun het niemand, maar ik snap het eerlijk niet. Kan iemand het mij misschien (het liefst zonder allerlei verwijten ;) ) uitleggen?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:00

truus1970 schreef:
Ik schrik van de reacties van sommigen hier. mijn zoon gaat met taxibusje naar school, cluster 4, waarschijnlijk moet hij volgend schooljaar ook met OV. Hij wordt dan 15. Hij mag spontaan 'genezen'. Ik laat hem echt niet alleen gaan met ov. Moet hij op centraal station de goede bus opzoeken en ook nog opletten waar hij loopt. Die 2 prikkels zijn al teveel voor hem.

De jongste zit met rugzakje op regulier. En dat gaat goed. Je moet niet eens willen dat kinderen die geindenticeert zijn voor een cluster school op regulier komen. Komt er van leren in de hele klas niks meer.

Ik kan me TS begrijpen. Cluster scholen liggen niet en paar kilometer verder op, om maar even dagelijks heen en weer te rijden. Er moet ook gewerkt worden. En het kost een vermogen. Mijn zoon gaat 45 kilometer verderop naar school, als ik die moest brengen en halen. Werd armoe hier. Niet kunnen werken en wel veel autokosten.
De kinderen gaan niet voor niks naar speciaal onderwijs. Is een strenge indicatie voor.

Ik zou veel willen zeggen tegen diegene boven mij. Beter is dat ik me stil houd. Wat zij zegt gaat heel ver, te ver.

Dus omdat jij niet in armoe wil leven, zoals zoveel werkende mensen op dit moment ook moeten om oa die vervoerskosten te kunnen financieren, wil jij je baan niet opzeggen om jouw kind naar school te brengen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:03

Ceriadwen schreef:
truus1970 schreef:

Dus omdat jij niet in armoe wil leven, zoals zoveel werkende mensen op dit moment ook moeten om oa die vervoerskosten te kunnen financieren, wil jij je baan niet opzeggen om jouw kind naar school te brengen?

Als die baan er niet is.... Hoe ga je dan je huis/auto enz betalen. Want dat komt ook niet uit de lucht vallen hoor.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:03

nee, ik wil graag mijn kind naar school brengen, maar auto rijd niet op water en dagelijks 180 km is best veel benzine, waar al het geld dus in gaat zitten en ik dan geen tijd meer heb om te werken. Dan nog niet eens over het onderhoud van die auto die dagelijks 180 km moet rijden. plus de rest. En wanneer moet ik dan mn jongste naar school brengen. geld voor bso heb ik dan niet,

Even verder denken dan wil niet en kan niet..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:04

Sofy schreef:
Ik vind het vervelend dat dit voor de TS problemen oplevert.

Maar: als ik naar m'n werk wil, moet ik de kosten daarvoor zelf betalen. Als mijn werk ver weg is, moet ik verhuizen. Ik verwacht niet van mijn werk dat zij op hun kosten mij iedere dag een taxi sturen.

Waarom is het zo'n gek idee om te verhuizen naar een woning dichter bij de school waar je dochter heen gaat?

Als ik midden op het platteland in Friesland woon en de dichtstbijzijnde school is 15 km verderop, dan zijn er toch ook maar 3 opties? Fietsen, OV of zelf brengen? Hoe dan ook ben ik er zélf verantwoordelijk voor dat m'n kids op school aankomen. Waarom is dat bij gehandicapte kinderen anders?

Ik vind het niet per sé verkeerd en ik misgun het niemand, maar ik snap het eerlijk niet. Kan iemand het mij misschien (het liefst zonder allerlei verwijten ;) ) uitleggen?

Omdat gehandicapte kinderen vaak veel meer begeleiding nodig hebben dan normale kinderen.
Vooral mensen met autisme kunnen dan teveel prikkels binnen krijgen die ze niet kunnen reguleren :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:04

chelle_dora schreef:
Inderdaad. Was er niet onlangs een topic dat iemand graag een IVF behandeling wilde hebben, maar afgewezen werd vanwege het overgewicht en daar ontzettend boos over was? Moest ook allemaal gewoon maar kunnen want daar had ze "recht" op.

Ik wil inderdaad ook een hele hoop, maar ben allang blij dat al m'n ziekenhuisbezoeken worden vergoed op het moment :+

Ja precies, vind IVF vergoeden sowieso raar. Even evolutionair gezien: je kunt dus geen kinderen krijgen op de natuurlijke manier, en je wil toch een kind. Dat kind gaat er dus ook aanleg voor krijgen om minder goed kinderen te kunnen krijgen. En wat als diegene ook kinderen wil? Ik snap het niet... Als je bij 'mens' 'paard' invult verklaart iedereen je voor gek. En terecht. :+

Maar goed, weer ontopic. @truus, niemand ontkent dat sommige mensen het echt nodig hebben. Er zijn echter ook zat mensen die het niet ECHT nodig hebben, en het is niet eerlijk om daar de maatschappij voor te laten opdraaien. Je kunt dit niet controleren natuurlijk, dus daarom is er een mentaliteitsshift nodig: doe zo veel mogelijk zelf, ga tot het uiterste van wat je kan, vraag voor de rest steun. Daar heeft niemand problemen mee lijkt me.
Oh en mijn broer is hier trouwens een excellent voorbeeld van: hij heeft het Downsyndroom en ben ook van mening dat hij veel te veel is gepamperd door mijn ouders in zijn jeugd. Hij zou best naar zijn werk kunnen fietsen, desnoods in een groepje met iemand van zijn woongroep als begeleiding, of een paar haltes met de bus... maar er komt toch een taxibusje voor die groep. Dat snap ik niet.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:08

Bedankt quera! Ik snap inderdaad dat het voor iemand met een handicap lastiger is om een traject af te leggen. Maar waarom is het dan opeens de verantwoordelijkheid van de overheid om daar een oplossing voor te vinden, en niet nog steeds van de ouders? De moeilijkheid heeft toch niet zo veel te maken met de verantwoordelijkheid?

Anders zou ik in mijn voorbeeld van zelf op het platteland wonen, 15km van school, zonder OV in de buurt (verzinnen we er even bij) toch ook op steun moeten kunnen rekenen? Dan heb ik immers zelf bijna geen opties meer, dus dan is automatisch de overheid verantwoordelijk?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:08

truus1970 schreef:
nee, ik wil graag mijn kind naar school brengen, maar auto rijd niet op water en dagelijks 180 km is best veel benzine, waar al het geld dus in gaat zitten en ik dan geen tijd meer heb om te werken. Dan nog niet eens over het onderhoud van die auto die dagelijks 180 km moet rijden. plus de rest. En wanneer moet ik dan mn jongste naar school brengen. geld voor bso heb ik dan niet,

90 kilometer enkele reis? Dat is bijna 4 uur reistijd op een dag? Hoe laat moet dat arme kind diens bed uit om op tijd op school te zijn? en hoe laat is die in hemelsnaam weer thuis?

En inderdaad, kind gaat voor werk, dus werk opzeggen en voor je kind kiezen en die zelf naar school brengen en bezuinigen op de dagelijkse dingen zodat je de kosten van het vervoeren zelf kan dragen net zoals iedereen anders dit moet doen?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:09

quera schreef:
Ceriadwen schreef:

Als die baan er niet is.... Hoe ga je dan je huis/auto enz betalen. Want dat komt ook niet uit de lucht vallen hoor.

Door te bezuinigen op dingen die je niet nodig hebt maar altijd wel graag wil hebben. Dat noemen ze nou inleveren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:10

Ceriadwen schreef:
truus1970 schreef:

90 kilometer enkele reis? Dat is bijna 4 uur reistijd op een dag? Hoe laat moet dat arme kind diens bed uit om op tijd op school te zijn? en hoe laat is die in hemelsnaam weer thuis?

En inderdaad, kind gaat voor werk, dus werk opzeggen en voor je kind kiezen en die zelf naar school brengen en bezuinigen op de dagelijkse dingen zodat je de kosten van het vervoeren zelf kan dragen net zoals iedereen anders dit moet doen?

45 km zoals ze al zegt, en je moet zelf heen en weer. Dus twee keer heen en weer op een dag is 180 km.
45 km is zo gedaan hoor trouwens, 30-60 minuten is geen rare tijd voor 45 km verderop :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:11

Ceriadwen schreef:
truus1970 schreef:

Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet zomaar hun werk opzeggen. Hoe graag sommige dat zouden willen. Want er moet nog steeds eten op tafel komen en de auto kost ook geld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:11

Sofy schreef:
Bedankt quera! Ik snap inderdaad dat het voor iemand met een handicap lastiger is om een traject af te leggen. Maar waarom is het dan opeens de verantwoordelijkheid van de overheid om daar een oplossing voor te vinden, en niet nog steeds van de ouders? De moeilijkheid heeft toch niet zo veel te maken met de verantwoordelijkheid?

Anders zou ik in mijn voorbeeld van zelf op het platteland wonen, 15km van school, zonder OV in de buurt (verzinnen we er even bij) toch ook op steun moeten kunnen rekenen? Dan heb ik immers zelf bijna geen opties meer, dus dan is automatisch de overheid verantwoordelijk?

Ik vind inderdaad dat je daar deels gelijk in hebt. Het probleem met het het onderwijs voor kinderen met een beperking is dat er minder scholen zijn en dat ze dus vaak minder dicht in de buurt zitten. En die kinderen kunnen dus ook niet met het OV.
Voor reguliere scholen zijn er veel meer locaties en is er vrijwel altijd OV beschikbaar. Echter, betalen de ouders zelf wel die OV kosten voor hun kind. Ik zie dus inderdaad niet waarom ouders van kinderen met een beperking in elk geval een deel van die kosten niet zelf betalen.

Hier in Zwolle zit ook een school waar de kinderen met busjes heen gaan (levensgevaarlijk voor de buurtbewoners overigens, die lui rijden je gewoon van je sokken). Maar redelijk wat van die kinderen komen gewoon uit Zwolle. Waarom die ouders zelf niet rijden is mij een raadsel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:12

quera schreef:
Ceriadwen schreef:

Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet zomaar hun werk opzeggen. Hoe graag sommige dat zouden willen. Want er moet nog steeds eten op tafel komen en de auto kost ook geld.

Maar het taxivervoer waar ze nu gebruik van maken kost ook geld. Maar dat moet uit de bomen komen ofzo? Of is dat vanzelfsprekend omdat ze dat al die tijd al hebben en dus maar 'gewoon' is?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:13

Ik werk zelf in Nootdorp. 40 km verderop.

In de auto 30-45 minuten maar met OV. Al ruim 1.5 uur :( geen doen dus.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:13

Uhh. Nee maar dan blijft er iig nog geld over om de boodschappen ed te doen. :) als je je baan opzegt heb je gewoon geen geld meer..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:14

Ceriadwen schreef:
truus1970 schreef:

Misschien is het dan een optie om een woning dichterbij te zoeken. Ik begrijp het dilemma, maar soms is het niet anders. Ik moest zelf ook verhuizen voor mijn studie... Want heel flauw, de overheid wilde de faculteit diergeneeskunde niet in Zwolle zetten...

Maar die busjes... Die rijden dan dus ook 180 km op een dag en dat keer tig leerlingen... Ik vraag me wel eens af hoeveel geld dat nou precies kost.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:15

quera schreef:
Ik werk zelf in Nootdorp. 40 km verderop.

In de auto 30-45 minuten maar met OV. Al ruim 1.5 uur :( geen doen dus.

Dat ben ik niet met je eens. Ik reis 2 uur (enkele reis) naar mijn universiteit... Niet leuk, niet handig, t kost een hoop geld en omdat ik zoveel reistijd heb kan ik minder werken, maar het is niet anders....
Ik ben in de week dus 16-20 uur kwijt met reizen, als ik geen vertraging heb... Studie is full time en dan werk ik daarnaast ook nog 20-30 uur om alles te betalen. Twee full time banen naast elkaar en nog geen rooie rotcent... En overigens ook geen compensatie...
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 11-12-13 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:16

Ja, want verhuizen is natuurlijk ook heel eenvoudig, je bent je koophuis zo kwijt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:16

Maar je kan ook een andere baan zoeken.

Wat ik al zei eerder, er was ook een bokker die het maar gewoon vond en eigenlijk niet meer dan oneerlijk vond dat haar IVF behandeling dus niet goedgekeurd werd.

Ik denk ook echt dat dat deels de verkeerde instelling is hoor. Zorg, op wat voor manier dan ook, is duur en mag soms best iets minder vanzelfsprekend zijn. En er worden aan alle kanten bezuinigd. Tegenwoordig moet je overal zo snel mogelijk weer weg zijn. Zo snel mogelijk uit het ziekenhuis, zo snel mogelijk van de thuiszorg af na ingrepen e.d.
Waarom? Om zelfstandig te worden en omdat het gewoon ontzettend duur is.
Maar als het om een beperking gaat, mag er ineens nergens op bezuinigd worden en hoort het allemaal te blijven zoals het is. Terwijl er tal van mogelijkheden kunnen zijn, mits je je daarvoor open stelt.