Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ceriadwen schreef:eilleen333 schreef:Heel veel van die 'rijke stinkers' werken zich helemaal uit de naad bij hun stressvolle baan voor meer dan 60 uur in de week, niemand wordt slapend rijk hoor
En eigenlijk is het al raar dat ze meer dan 50% van hun verdiensten al af mogen dragen... Maar goed, dat is weer een hele andere discussie. Terug naar de taxibusjes :
Precies, die mensen zitten dus de helft van hun tijd op hun werk, moeilijke dingen te doen om ons allemaal van voorzieningen te voorzien die ons alleen maar verwend hebben gemaakt.
Moet je je voorstellen hoe gelukkig je dan bent met je 60 urige werkweek, wetende dat je er 30 draait voor de gemeenschap, en dan ook nog eens als klap op de vuurpijl rijke stinkert genoemd te worden die ook nog eens egoistisch en asociaal is.
. Toch eens een rijke vent aan de haak slaan... Vanillia schreef:eilleen333 schreef:Maar veel van die rijke stinkers hebben of hard gewerkt, of waren zo snuggen om goed te beleggen... Nou ja, hebben zij even mazzel...
Heel veel van die 'rijke stinkers' werken zich helemaal uit de naad bij hun stressvolle baan voor meer dan 60 uur in de week, niemand wordt slapend rijk hoor
(zegt degene wiens vriend een riant salaris verdient met z'n werk maar die nauwelijks tijd heeft om er iets leuks mee te gaan doen vanwege datzelfde werk)
Magrathea schreef:Vanillia schreef:
Heel veel van die 'rijke stinkers' werken zich helemaal uit de naad bij hun stressvolle baan voor meer dan 60 uur in de week, niemand wordt slapend rijk hoor
Precies... hard werken mag best beloond worden(zegt degene wiens vriend een riant salaris verdient met z'n werk maar die nauwelijks tijd heeft om er iets leuks mee te gaan doen vanwege datzelfde werk)
Bovendien is het ook niet de schuld van die harde werkers dat er mensen zijn die kinderen willen. Zélfs de mensen die een erfelijke aandoening hebben waardoor hun kind misschien wel net zo'n zorgenkind wordt. Of die op kosten van de staat een peperdure IVF behandeling laten doen, want ze willen het zo graag. Nou ik wil heel graag een paard, denk maar niet dat dat vergoed word door de staat
) uitleggen? truus1970 schreef:Ik schrik van de reacties van sommigen hier. mijn zoon gaat met taxibusje naar school, cluster 4, waarschijnlijk moet hij volgend schooljaar ook met OV. Hij wordt dan 15. Hij mag spontaan 'genezen'. Ik laat hem echt niet alleen gaan met ov. Moet hij op centraal station de goede bus opzoeken en ook nog opletten waar hij loopt. Die 2 prikkels zijn al teveel voor hem.
De jongste zit met rugzakje op regulier. En dat gaat goed. Je moet niet eens willen dat kinderen die geindenticeert zijn voor een cluster school op regulier komen. Komt er van leren in de hele klas niks meer.
Ik kan me TS begrijpen. Cluster scholen liggen niet en paar kilometer verder op, om maar even dagelijks heen en weer te rijden. Er moet ook gewerkt worden. En het kost een vermogen. Mijn zoon gaat 45 kilometer verderop naar school, als ik die moest brengen en halen. Werd armoe hier. Niet kunnen werken en wel veel autokosten.
De kinderen gaan niet voor niks naar speciaal onderwijs. Is een strenge indicatie voor.
Ik hoop voor TS dat ze de taxi geregeld krijgt. Net als hier 2 zorgen kindjes.
Ik zou veel willen zeggen tegen diegene boven mij. Beter is dat ik me stil houd. Wat zij zegt gaat heel ver, te ver.
Ceriadwen schreef:truus1970 schreef:Ik schrik van de reacties van sommigen hier. mijn zoon gaat met taxibusje naar school, cluster 4, waarschijnlijk moet hij volgend schooljaar ook met OV. Hij wordt dan 15. Hij mag spontaan 'genezen'. Ik laat hem echt niet alleen gaan met ov. Moet hij op centraal station de goede bus opzoeken en ook nog opletten waar hij loopt. Die 2 prikkels zijn al teveel voor hem.
De jongste zit met rugzakje op regulier. En dat gaat goed. Je moet niet eens willen dat kinderen die geindenticeert zijn voor een cluster school op regulier komen. Komt er van leren in de hele klas niks meer.
Ik kan me TS begrijpen. Cluster scholen liggen niet en paar kilometer verder op, om maar even dagelijks heen en weer te rijden. Er moet ook gewerkt worden. En het kost een vermogen. Mijn zoon gaat 45 kilometer verderop naar school, als ik die moest brengen en halen. Werd armoe hier. Niet kunnen werken en wel veel autokosten.
De kinderen gaan niet voor niks naar speciaal onderwijs. Is een strenge indicatie voor.
Ik hoop voor TS dat ze de taxi geregeld krijgt. Net als hier 2 zorgen kindjes.
Ik zou veel willen zeggen tegen diegene boven mij. Beter is dat ik me stil houd. Wat zij zegt gaat heel ver, te ver.
Dus omdat jij niet in armoe wil leven, zoals zoveel werkende mensen op dit moment ook moeten om oa die vervoerskosten te kunnen financieren, wil jij je baan niet opzeggen om jouw kind naar school te brengen?
Sofy schreef:Ik vind het vervelend dat dit voor de TS problemen oplevert.
Maar: als ik naar m'n werk wil, moet ik de kosten daarvoor zelf betalen. Als mijn werk ver weg is, moet ik verhuizen. Ik verwacht niet van mijn werk dat zij op hun kosten mij iedere dag een taxi sturen.
Waarom is het zo'n gek idee om te verhuizen naar een woning dichter bij de school waar je dochter heen gaat?
Als ik midden op het platteland in Friesland woon en de dichtstbijzijnde school is 15 km verderop, dan zijn er toch ook maar 3 opties? Fietsen, OV of zelf brengen? Hoe dan ook ben ik er zélf verantwoordelijk voor dat m'n kids op school aankomen. Waarom is dat bij gehandicapte kinderen anders?
Ik vind het niet per sé verkeerd en ik misgun het niemand, maar ik snap het eerlijk niet. Kan iemand het mij misschien (het liefst zonder allerlei verwijten) uitleggen?
chelle_dora schreef:Inderdaad. Was er niet onlangs een topic dat iemand graag een IVF behandeling wilde hebben, maar afgewezen werd vanwege het overgewicht en daar ontzettend boos over was? Moest ook allemaal gewoon maar kunnen want daar had ze "recht" op.
Ik wil inderdaad ook een hele hoop, maar ben allang blij dat al m'n ziekenhuisbezoeken worden vergoed op het moment
truus1970 schreef:nee, ik wil graag mijn kind naar school brengen, maar auto rijd niet op water en dagelijks 180 km is best veel benzine, waar al het geld dus in gaat zitten en ik dan geen tijd meer heb om te werken. Dan nog niet eens over het onderhoud van die auto die dagelijks 180 km moet rijden. plus de rest. En wanneer moet ik dan mn jongste naar school brengen. geld voor bso heb ik dan niet,
Even verder denken dan wil niet en kan niet..
quera schreef:Ceriadwen schreef:
Dus omdat jij niet in armoe wil leven, zoals zoveel werkende mensen op dit moment ook moeten om oa die vervoerskosten te kunnen financieren, wil jij je baan niet opzeggen om jouw kind naar school te brengen?
Als die baan er niet is.... Hoe ga je dan je huis/auto enz betalen. Want dat komt ook niet uit de lucht vallen hoor.
Ceriadwen schreef:truus1970 schreef:nee, ik wil graag mijn kind naar school brengen, maar auto rijd niet op water en dagelijks 180 km is best veel benzine, waar al het geld dus in gaat zitten en ik dan geen tijd meer heb om te werken. Dan nog niet eens over het onderhoud van die auto die dagelijks 180 km moet rijden. plus de rest. En wanneer moet ik dan mn jongste naar school brengen. geld voor bso heb ik dan niet,
90 kilometer enkele reis? Dat is bijna 4 uur reistijd op een dag? Hoe laat moet dat arme kind diens bed uit om op tijd op school te zijn? en hoe laat is die in hemelsnaam weer thuis?
En inderdaad, kind gaat voor werk, dus werk opzeggen en voor je kind kiezen en die zelf naar school brengen en bezuinigen op de dagelijkse dingen zodat je de kosten van het vervoeren zelf kan dragen net zoals iedereen anders dit moet doen?
Ceriadwen schreef:truus1970 schreef:nee, ik wil graag mijn kind naar school brengen, maar auto rijd niet op water en dagelijks 180 km is best veel benzine, waar al het geld dus in gaat zitten en ik dan geen tijd meer heb om te werken. Dan nog niet eens over het onderhoud van die auto die dagelijks 180 km moet rijden. plus de rest. En wanneer moet ik dan mn jongste naar school brengen. geld voor bso heb ik dan niet,
90 kilometer enkele reis? Dat is bijna 4 uur reistijd op een dag? Hoe laat moet dat arme kind diens bed uit om op tijd op school te zijn? en hoe laat is die in hemelsnaam weer thuis?
En inderdaad, kind gaat voor werk, dus werk opzeggen en voor je kind kiezen en die zelf naar school brengen en bezuinigen op de dagelijkse dingen zodat je de kosten van het vervoeren zelf kan dragen net zoals iedereen anders dit moet doen?
Sofy schreef:Bedankt quera! Ik snap inderdaad dat het voor iemand met een handicap lastiger is om een traject af te leggen. Maar waarom is het dan opeens de verantwoordelijkheid van de overheid om daar een oplossing voor te vinden, en niet nog steeds van de ouders? De moeilijkheid heeft toch niet zo veel te maken met de verantwoordelijkheid?
Anders zou ik in mijn voorbeeld van zelf op het platteland wonen, 15km van school, zonder OV in de buurt (verzinnen we er even bij) toch ook op steun moeten kunnen rekenen? Dan heb ik immers zelf bijna geen opties meer, dus dan is automatisch de overheid verantwoordelijk?
quera schreef:Ceriadwen schreef:
Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet zomaar hun werk opzeggen. Hoe graag sommige dat zouden willen. Want er moet nog steeds eten op tafel komen en de auto kost ook geld.
quera schreef:Ik werk zelf in Nootdorp. 40 km verderop.
In de auto 30-45 minuten maar met OV. Al ruim 1.5 uurgeen doen dus.