Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:40

Vliegtickets zijn duur inderdaad.. Ookal gooien mijn vriend en ik er ook best wat geld doorheen :')
Afgelopen weekend ben ik donderdagavond naar hem toe gereisd met de trein (Nijmegen), zijn we zaterdag met de auto naar mij (Apeldoorn) gereden omdat we op mijn hond moesten passen, zondagavond weer terug naar Nijmegen met de auto en maandagavond weer naar Apeldoorn.
En vanochtend is hij weer vertrokken naar Nijmegen :')

Hij heeft zijn eigen plaatsje en ik woon nog thuis, zit dan ook 7 jaar verschil tussen dus mag ook wel dat hij op zichzelf woont :')

Sheran

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:43

Dat vind ik ook knap, Nachtlampje, als je een relatie vol kan houden als de 1 nog thuis woont en de ander zijn eigen plaatsje heeft :)
Is een treinabonnement niet wat voor jullie dan?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:57

Daarom zijn we ook vooral bij hem thuis Sheran ^^. Gelukkig kan hij het goed met mijn ouders vinden en heb ik best een ruime kamer voor als we hier zijn, en heeft hij geen last van het opeens weer onder ouders zijn enz.
Maar toch is bij hem echt lekker. Doen wat je wilt, herrie kunnen maken als je om half 3 's nachts nog zit t praten of film zit te kijken. (en andere leuke dingen om half 3 's nachts :o <<) )

Ik heb zelf het oude kortingsabbonement van de NS (eigenlijk altijd 40 procent korting behalve tussen 7 en 9 's ochtends doordeweeks) en ik reis nu gemiddeld 4 keer per maand naar hem toe. Hij brengt mij thuis met de auto/haalt me op. Een maandabbo of jaarabbo zou dus veeeeeel duurder zijn :P

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:24

Ik woon ook nog bij mijn ouders, en hij op zichzelf (ik ben 21 en hij 27 dus mag ook wel :P), ook vast een reden waarom ik meer naar hem ga dan hij hierkomt, maar veel last hebben we er niet van, aangezien hij toch 1600 km verderop woont :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:43

Hebben jullie geen last dat jullie een heel ander soort leven hebben? :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:52

Last, nee niet echt. Alleen dat het het wel een stuk lastiger maakt om samen te wonen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:06

Jackieboy, het was bij ons inderdaad wel deels de afstand. Ook nog wel andere redenen hoor :) Ik zag het gewoon niet meer zitten en voelde niet meer genoeg voor hem, en vind mezelf nog te jong om er dan echt voor te vechten, daarnaast was hij nog maar mijn eerste vriend. Simpel was het van mijn kant gewoon over. Heb wel gemerkt dat het, zeker met zo'n afstand, heel belangrijk is echt te blijven praten en tijd vrij te maken voor elkaar. :) Veel geluk allen! Was wel erg blij trouwens dat wij nog geen enorm tijdverschil hadden := dat lijkt me echt bijna onmogelijk!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:13

Sheran schreef:
Hebben jullie geen last dat jullie een heel ander soort leven hebben? :)

Nee, eigenlijk niet. We kennen elkaar van een groep mensen welke in leeftijd (en dus ook soort leven) verschilt van 18 tot 35 ongeveer, en waar iedereen het goed met elkaar kan vinden en iedereen elkaar in diens waarde laat. Dat als "start" heeft al heel erg geholpen.

Mijn vriend gaat volgend jaar misschien wel weer studeren (hij is nu fulltime werkend), en dan ga ik ook studeren en op kamers.

Daarnaast.. Voor mijn gevoel zijn onze levens niet zo anders.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:19

Onze levens zijn eigenlijk totaal anders. Toch voelt dat prima, hebben er helemaal geen last van :) nog niet tenminste. Wat scheelt is dat we dezelfde leeftijd hebben en in dezelfde levensfase zitten. Ook werken we in dezelfde sector :) maar dan ook de andere kant van de wereld haha

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:52

Eigenlijk verschillen we niet zoveel qua levens. Hij is alleen altijd druk met vanalles regelen, bij familie en vrienden langs, werken.. En ik zit maar een beetje thuis :+
Ik moet zeggen dat ik nu ook gericht op zoek ben naar werk bij hem in de omgeving, zodat ik bij hem kan intrekken (tijdelijk) :o

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:43

Ik kwam er gisteren achter dat mijn vriend zich vanaf zijn 18e nog steeds niet heeft ingeschreven bij de gemeente voor een huis. Dat duurt minimaal hier 6 jaar voordat je in aanmerking komt. Weet niet hoe het precies bij hem ligt, maar zijn we lekker mee :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 13:30

Balen Yunaa! Maar vaak zijn er op bijvoorbeeld Kamernet ook wel dingen te huur waar je met z'n tweeën in mag.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:42

Mijn vriend moet ws het hele weekend werken..... wat een mood-killer

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:47

Sheran schreef:
Balen Yunaa! Maar vaak zijn er op bijvoorbeeld Kamernet ook wel dingen te huur waar je met z'n tweeën in mag.

Vind ik ook wel heel jammer :(:) Ik moet voorlopig nog 3 jaar aan de studie, en hij 4 jaar.
Ik was dan van plan om na mijn 3 jaar een jaar hier te werken in mijn omgeving. Dan moet hij nog een jaar naar school. Als hij na die 4 jaar dan klaar is, ben ik onderhand ook alweer 4 jaar ouder en toe om eindelijk samen te wonen omdat we dan al onderhand 6 jaar uit elkaar wonen op afstand.
Maar dat zal wel moeilijk gaan omdat hij zich nog niet ingeschreven heeft. Dan moeten we nog 2 jaar wachten :( Hij zei dat we dan wel na die 4 jaar bij hem en zijn ouders konden wonen, maar ik weet het niet.. Ben dan ook wel van plan om na al die lange jaren eindelijk ons eigen stekkie te hebben.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:35

Ik heb mijn vriend vandaag nog niet gesproken.. :( Wat duurd het lang als je wacht op een whatsappje!
Hopelijk komt hij snel is online!! :o

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:45

Balen dromenlies! Zouden jullie dit weekend samen hebben?

Wie weet valt het mee Yunaa, als hij zich meteen inschrijft heeft hij misschien wel mazzel over 4 jaar! Hier is de wacht tijd geloof ik 4 jaar normaal, maar me zus had toen ook mazzel en kon al eerder terecht ergens. Bij iemand zijn ouders intrekken zou ik niet kunnen denk ik, haha heb al genoeg aan me eigen ouders.

Ik weet hoe je je voelt SSmonamiSS, wat duurt wachten dan lang! :D is hij ondertussen al online geweest?

Ik heb Andy vanmorgen even gebeld :) Nu spreek ik hem van het weekend pas weer, pfff. Gelukkig wel op de skype! :D

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:20

Ja hij heeft zich gemeld om 10 voor 10.. GELUKKIG!! :o Hoe blij iemand je kann maken met alleen maar online te komen en wat te zeggen!! _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:22

Inschrijven was wel handig geweest maar soms heb je vreselijk veel geluk. Ik heb toen we drie jaar samen waren me ingeschreven in zijn stad, hij pas een half jaar later. (echt een heeeeele hoop jaren te laat..)

Ben nota bene via Marktplaats een ontzettend leuk huisje tegen het lijf gelopen met 4 slaapkamers en een tuin, dus mijn tip: Houd MP in de gaten. :))

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:27

Balen zeg, Yunaa. Heeft hij zich inmiddels al wel ingeschreven? Alle wachttijd die hij op kan bouwen is toch weer een stapje dichterbij een huisje voor jullie samen.
Monami, erg he, hoe vrolijk je kan worden van een simpel berichtje. Ik vind het heerlijk dat als ik thuis kom van stappen of als ik heel vroeg wakker wordt en niet meer kan slapen, het bij jullie gewoon midden op de dag is.

Pfff, vriendlief belde gisterenavond even (doet hij eigenlijk nooit, we skypen of whatsappen altijd) omdat hij er even doorheen zat met zijn werk. Twee weken voor ik vertrok is hij begonnen met een nieuwe baan, maar die is helaas niet wat hij verwacht had. Toen voelde ik me even enorm schuldig dat ik zo ver weg zit, ik zou nu graag bij hem zijn om hem wat meer te kunnen steunen.

Tegelijkertijd ben ik zelf ook maar eens begonnen met nadenken wat voor baan ik wil (als ik terug ben in Nederland ben ik bijna helemaal klaar met mijn studie). Blijkt nog knap lastig te zijn, een baan vinden als je zelf eigenlijk nog niet weet welke richting je uit wilt. Ik weet alleen wat ik niet wil, maar het is zo deprimerend om het vanuit die richting te gaan bekijken ;-)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:00

SSmonamiSS schreef:
Ja hij heeft zich gemeld om 10 voor 10.. GELUKKIG!! :o Hoe blij iemand je kann maken met alleen maar online te komen en wat te zeggen!! _O-

Hahah gelukkig maar, wachten op iets is namelijk echt heel vervelend ! :o

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:06

Roulette_ schreef:
Balen zeg, Yunaa. Heeft hij zich inmiddels al wel ingeschreven? Alle wachttijd die hij op kan bouwen is toch weer een stapje dichterbij een huisje voor jullie samen.
Monami, erg he, hoe vrolijk je kan worden van een simpel berichtje. Ik vind het heerlijk dat als ik thuis kom van stappen of als ik heel vroeg wakker wordt en niet meer kan slapen, het bij jullie gewoon midden op de dag is.

Pfff, vriendlief belde gisterenavond even (doet hij eigenlijk nooit, we skypen of whatsappen altijd) omdat hij er even doorheen zat met zijn werk. Twee weken voor ik vertrok is hij begonnen met een nieuwe baan, maar die is helaas niet wat hij verwacht had. Toen voelde ik me even enorm schuldig dat ik zo ver weg zit, ik zou nu graag bij hem zijn om hem wat meer te kunnen steunen.

Tegelijkertijd ben ik zelf ook maar eens begonnen met nadenken wat voor baan ik wil (als ik terug ben in Nederland ben ik bijna helemaal klaar met mijn studie). Blijkt nog knap lastig te zijn, een baan vinden als je zelf eigenlijk nog niet weet welke richting je uit wilt. Ik weet alleen wat ik niet wil, maar het is zo deprimerend om het vanuit die richting te gaan bekijken ;-)

Hij heeft zich inmiddels nog steeds niet ingeschreven nee.. Terwijl hij wel 2 dagen vrij was :')
Hij zei wel dat hij het snel zou gaan doen. Dus als ik hem morgen zie, dan zal ik gelijk zeggen dat hij het volgende week wel echt geregeld moet hebben. Dan schrijf ik mij in voor deze regio en hij voor de regio waar hij woont. Waar we dan eerder een huis kunnen krijgen, kunnen we daar dan over 4 jaar intrekken.

Lastig zeg in jullie situatie. Maakt het ook nog eens lastiger door de crisis, dus de banen zijn nihil. Ik zou hem gewoon veel bellen en steunen, dan ben je er ook voor hem :) !

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:09

Morgen zie ik mijn vriend eindelijk weer na 2 weken. <3 Jeetje zeg, wat zat ik er gister doorheen. Ik miste hem zo onwijs erg :o Ik heb echt respect voor de gene die hun vriend buiten Nederland hebben wonen +:)+

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:14

Yunaa schreef:
Morgen zie ik mijn vriend eindelijk weer na 2 weken. <3 Jeetje zeg, wat zat ik er gister doorheen. Ik miste hem zo onwijs erg :o Ik heb echt respect voor de gene die hun vriend buiten Nederland hebben wonen +:)+

wat leuk voor je!! Heel veel plezier morgen!! :D

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:32

Yunaa schreef:
Hij heeft zich inmiddels nog steeds niet ingeschreven nee.. Terwijl hij wel 2 dagen vrij was :')
Hij zei wel dat hij het snel zou gaan doen. Dus als ik hem morgen zie, dan zal ik gelijk zeggen dat hij het volgende week wel echt geregeld moet hebben. Dan schrijf ik mij in voor deze regio en hij voor de regio waar hij woont. Waar we dan eerder een huis kunnen krijgen, kunnen we daar dan over 4 jaar intrekken.

Lastig zeg in jullie situatie. Maakt het ook nog eens lastiger door de crisis, dus de banen zijn nihil. Ik zou hem gewoon veel bellen en steunen, dan ben je er ook voor hem :) !

Ah, blijkbaar heeft hij een goede welgemikte schop onder zijn kont nodig ;-) Verstandig dat jullie inschrijven in beide regio's, grotere kans dat jullie snel iets vinden.

Ik geloof dat vriendlief zelf zich wel gesteund voelt en het scheelt dat hij er voor onze vakantie toch niets aan wil doen, het is geloof ik vooral mijn eigen gevoel. De crisis zal wel loslopen denk ik, we hebben beide een studie gedaan die nog steeds nodig is en waar veel te weinig scholieren/studenten voor kiezen.

Heel erg veel plezier morgen, Yunaa!!!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:07

Roulette_ schreef:

Vervelend voor je vriend, gelukkig kan je tegenwoordig heel makkelijk toch contact hebben. Bellen is niet het goedkoopst maar op zulke momenten wel heel fijn dat het gewoon kan. Stel je voor hoe dat vroeger ging, met brieven schrijven enzo := kan ik me echt niet voorstellen haha

Spannend hoor om een baan te gaan zoeken. Hoe lang zit je nog in australie (heb je vast eerder gemeld, maar is me even ontgaan)? En welke studie heb je dan gedaan?