Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:59

Haha denk dan dat het ook voor enen groot deel aan je beslag ligt :p ik heb altijd gewoon kant en klaar pannenkoek beslag waar alleen maar water bij hoeft. Hrb andera altijd of geen melk of niet genoeg eieren in huis.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:08

2 Weken geleden liet ik de suikerpot vallen. Dekseltje ging eraf dus werkelijk óveral lag suiker, álles zat onder! Ik schelden, vloeken, tieren, stampvoeten... vriendlief lief aankijken, maar die trapte er helaas niet in. Toch maar de stofzuiger gaan halen en de hele boel opgezogen. Suikerpotje opnieuw gevuld en veilig in de kast gezet.

Zou je denken! Want nog geen minuut later viel 'ie weer!
-:(- Ik ben werkelijk een (oké, misschien een halve) week lang chagrijnig geweest...

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:42

Heb appel-kaneel muffins in de oven staan! Het maken is goed gelukt, nu nog kijken wat het eindresultaat is..

heb paar weken terug met een ander recept ook appel-kaneel muffins gemaakt, maar die waren echt vies :') weet alleen niet of het aan mij of aan het recept ligt haha.

als ze vandaag weer mislukken, geef ik het op -O-

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:03

Aleeneh schreef:
BaileyMix schreef:
Ik kan echt niet koken -O- Net ging ik nasi maken... Dat werd een rijstpapje met nasi-smaak :)) Te veel water bij de rijst ofzo, geen idee :')

Hoe maak jij nasi dan? :')

Oh oh :')

Water koken, rijst erbij sodemieteren en af en toe roeren :') Dan water koken en prut-uit-een-zakje erbij, dat even laten staan. Dan vegetarische 'kip' stukjes erbij en groente... Dan prut-uit-een-zakje mengsel bij de 'kip' en groente en roerbakken, vervolgens rijst bij roerbakgroente :))

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:07

ik mis het stukje rijst afgieten, of heb je dat wel gedaan?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:14

ja idd, rijst afgieten mist in dit rijtje

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:16

Ik zou ook de nasikruiden maar in een héél klein beetje water laten wellen.... en echt goede nasi maak je met droge/koude rijst.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:51

Oh ja uiteraard ook rijst afgegoten :)) Bedoeling was inderdaad 'droge' rijst, weet ook nog steeds niet wat er verkeerd ging :') Ik denk teveel water ofzo bij de rijst?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:54

ah gelukkig :=

teveel water kan, maar ik meet dat zelf ook nooit af, wordt bij mij niet papperig..

ik bak het altijd nog wel even als het eenmaal allemaal bij elkaar in zit..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:46

Meestal staat er op het zakje hoeveel water er bij de prut moet, misschien dat het daar mis gaat? En anders idd nog even nabakken, alles bij elkaar.

Ik heb zelf weinig echte blunders gehad, maar vraag me niet hoe. Ik heb wel een keer mijn appeltaart in de fik gestoken, had m heel even onder de grill gezet in de oven (er zat zo'n suikerlaagje op dat even moest bruinen), maar blijkbaar vond het bakpapier dat in de springvorm zat dat niet zo fijn :+

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:52

Zelf niet zoveel blunders, maar we waren een keer bij vrienden en die hadden de oven aangezet voor mini pizza's opeens een dikke steekvlam bij de oven vandaan :oo stond iemand vlakbij die gelukkig niet geraakt was.
Bleek dat er een aansteker die op de oven lag naar achteren was geschoven en op het ijzeren gedeelte achter de oven was beland en dat kon die niet hebben.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:55

Maar doe je de kip en de groente dan bij het prutje?
Ik kook de rijst, zet hem na het afgieten met de deksel op de pan weg. Dan bak je de kip, wel je de kruiden (apart), bak je de groente even mee met de kip en dan doe je daar de kruiden weer bij. Uiteindelijk meng je rijst erdoor en warm je het zo nog ff door. Werkt altijd bij mij en ben echt niet bepaald een sterrenkok ;)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:48

ik dacht broodjes te bakken dus heel enthousiast de oven aangezet om voor te verwarmen.. uiteindelijk mijn moeder uit bed gerammeld omdat ik de broodjes niet kon vinden bleken ze in de oven te liggen :') en die stond laag dus had ze niet gezien

off het wafelijzer aanzetten en het plasticbeschermdingetje er niet tussen uit halen wat resulteert in een half uur plastic krabben :')

en een van vorige week, ik had een vriend beloofd een keer met hem te gaan koken met een vriendin van mij die lust niet zoveel dus wij twee pakjes voor lasagne en twee zakjes voorgesnede ui haha wat dus uiteindelijk resulteerde in ui met saus en een beeeeetje gehakt :') toen toch maar naar de mac gegaan :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:13

Hilli schreef:
Je weet wat ze zeggen: kinderen zijn net pannenkoeken, de eerste mislukt altijd een beetje :+

<<) Ik ben een eerste kind maar best goed gelukt hoor :D Van die pannekoeken kan ik beamen, de eerste lukt idd echt nooit!

Ik had vandaag weer een blunder. Ik heb een tijdje geleden een pasta machine gekocht. Basic ding maar heb dankzij dat ding heerlijke ravioli en lasagne kunnen maken (zonder deegrol spierpijn en frustraties) Nu wilde ik voor de eerste keer spaghetti maken. In het recept stond dat het snel klaar was en dat als het klaar was de pasta naar boven zou komen drijven in de pan. En ik maar wachten... en wachten... en wachten. Na 8 minuten toch maar een stukje geproeft; slijmerige, bloemige drab! :r Grootste deel van de pasta was ook 'opgegaan' in het kookwater... Gelukkig had ik veel gemaakt en de tweede partij was heerlijk! Nadat ik iedere minuut wat had geproeft :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:17

Eten klaar aan het maken, en mezelf na een hele tijd afvragen waarom het in hemelsnaam zo lang duurde voordat het gaar was.... maar het is uiteraard ook wel handig om het gas aan te steken :') _O-
En het mooiste nog, ik heb het vlees nog gedraaid ook en niks door hebben, stomme muts

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:33

Oh haha Sunshine dat is best erg :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:43

Heb ik ook wel eens gedaan :') Pan eventjes van het vuur afgehaald en toen terug gezet op de verkeerde pit :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:00

Ik doe dat dan weer andersom, zeker weten dat ik het vuur laag heb gezet tot de zwarte wolken de huiskamer binnendrijven :D

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:26

Dat de eerste pannenkoek niet lukt is volgens mij gewoon omdat je pan dan niet warm genoeg laat worden. En de pan moet echt gloeiend heet zijn voordat je de eerste beslag voor pannenkoek erin gooit.

Hier nog nooit een drastisch mislukte eerste pannenkoek gehad in ieder geval, haha.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:08

Ik heb weleens kerrie en kaneel door elkaar gehaald. Kipkaneel! :9 :') Tsjah, verder ben ik nog weleens té enthousiast met een mes, en ik houd van dingen uitproberen, die gaan ook weleen niet helemaal naar verwachting.

Oh bedenk me net dat ik nog een hele mooie heb. Woonde net in m'n eigen huis en m'n ouders zouden komen eten. Dus ik risotto met kip en doperwten maken. Was bijna klaar, moest alleen nog even parmezaanse kaas erover raspen. Ouders zaten netjes te wachten in de woonkamer, horen ze ineens een hoop lawaai en veel gevloek uit de keuken komen. Had ik met m'n arm in een beweging zó die pan van het fornuis geveegd, die had een halve draai gemaakt en lag op zn kop op de grond -O- Nohh wat was ik kwaad! :o

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:01

Ik heb een keer een pasta gemaakt. Zelf saus gemaakt met verse zelf gesneden groenten en zo. Best ff mee bezig geweest. Beetje olie over de pasta. Ik schep dit op een plat bord. Ik wil de keuken uit lopen, dus draai om met het bord in mn hand, en alle spaghetti glijdt zo van mn bord af door de draai die ik maakte.. ik was niet blij..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:28

Doet me denken aan mijn oma die een cake uit de oven haalde, struikelde, en zo de cake in het afwaswater kieperde :(:)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:30

Ik ging paar dagen terug wat bonen opwarmen in de magnetron. Doe ik wel vaker en er gebeurt nooit wat. Maar nu had ik net van tevoren broodjes gebakken, dus hij was nog wat heet (combi :P). Dus niet veel later hoor ik geplof en gespetter. Ik kijken, mijn bonenprutje ontploft -O- Kon ik die hele magnetron schoon gaan maken... Mijn stiefmoeder was allang blij, hoefde zij het niet meer te doen :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:41

Hilli schreef:
Over erwtensoep gesproken: niet opwarmen in de magnetron zonder een dekseltje erop of folietje erover. Anders zit het ook overal behalve nog in je kommetje.... :+

Had het dus wel een keer gedaan, kwam er ook goed uit.. totdat ik ging roeren terwijl ik er met m'n gezicht boven hing. Zat blijkbaar een luchtbel in die knapte, zo die hete soep in m'n gezicht :\

Of mijn eerste keer koken, lekker makkelijk spaghetti gemaakt! Zag er keurig uit, moest alleen nog even afgieten. Dat besloot ik te doen dmv een deksel er met een kiertje open op te houden, totdat ik in mijn lompigheid de deksel liet vallen tijdens het afgieten en al de spaghetti in de gootsteen viel. :')

Oja! En pannenkoeken maken, je beslag in de pan gieten en erachter komen dat je er nog geen boter in hebt gedaan! Dus snel de pan van het vuur en onder de kraan houden, terwijl je de PLASTIC beslagkom neerzet.. op de kookplaat....
Terwijl je dat beseft snel de pan in de gootsteen leggen en de beslagkom oppakken, waardoor de hele kookplaat en vloer onder het overige beslag komt te zitten aangezien de plastic kom van de onderkant helemaal is weggesmolten. Meh ;( En ik had zo'n zin in pannenkoeken..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:57

Ik moet zeggen dat ik kooktechnisch niet heel erg vaak blunder. Hooguit een keertje aardappels laten aanbranden of iets laten vallen.

Dit weekend wilden we snel even pizzatje eten. Vriend zet de oven aan (met rooster er nog in) om voor te verwarmen, ik boodschappen doen in de super. Bij thuiskomst de pizza's uit de doos, ik pak het rooster uit de oven en leg het op het aanrecht met een onderzettertje eronder. Vriend legt de ene pizza op de bakplaat en stopt die in de oven, vervolgens wil hij het rooster met pizza in de oven stoppen. Hij denkt er even niet bij na dat dat ding net uit de over kwam: Daar lag mijn pizza...en mijn vriend had mooi de blaren op zijn vingers...auw!