brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:12

Die van mij doet t het liefst zelf, daarom vind ik het juist leuk om af en toe 's morgens alles al klaar te hebben liggen als hij beneden komt. Als het even lukt ook al boter op z'n brood.. koffie klaar :) de rest doet ie zelf. Ik begin zelf veel later, en hoe voor mezelf dus meestal niks of weinig te maken, dat scheelt. Als ik mezelf ook al moest haasten, of hij erom ging vragen, dan zou ie zelf weer mogen smeren :Y)

Nummus

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:16

Als ie zelf niks eet tot het avondeten kan ik me voorstellen dat je zijn brood smeert ja, lijkt me doodeng!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:18

Wauw niks eten tot het avondeten. De mijne kan niet zonder de hele dag door eten :=

Hij eet ook altijd zo verschillend, dat ik vaak de moeite niet eens meer neem om de tafel alvast te dekken. Want dan pak ik weer een bord terwijl hij een kom nodig heeft :+ En dat beslist ie natuurlijk pas op het allerlaatste moment.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:18

Wisselt, meestal moet hij het helaas doen met droog brood bij gebrek aan geschikt beleg. Maar ik snij dan toch vaker zijn boterhammen voor hem. Ook al hoef ik nergens heen en moet hij uiterlijk 6 uur weg. Of we ontbijten samen. Dan duik ik daarna mijn bed wel weer in.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:19

Tis ieder voor zich hoor, ik denk "doe het lekker zelf, je bent het huis al lang uit, ik ben je moeder niet" want ik werk gemiddeld 60 uur in de week. Ik heb niet voor niets een poetsvrouw :D
Het zal heel anders zijn als je, zoals schijnbaar meerdere hier, de hele dag thuis bent. In ieder geval geen baan buitenshuis hebt. Maar die situatie ken ik niet.
En iemand had het over "mannendingen". Dat zijn geen mannendingen, misschien vroeger, maar de laatste 50 jaar is het niet meer "vrouwtje thuis aan het aanrecht en mannetje werkt en brengt al het geld binnen". Vrouwen wonen nu gewoon alleen, of men heeft allebei een baan. Vrouwen zijn er net zo goed in hoor, alleen proberen het vaak niet eens.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:21

Ook bij werk of school buitenshuis smeerde ik de boterhammetjes als ik sneller klaar was. Of omgekeerd. Heb heel wat bijna hele broden staan wegsmeren vroeger. Er gingen er 18 mee met manlief. Waarom niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:23

GamblersCup schreef:
Tis ieder voor zich hoor, ik denk "doe het lekker zelf, je bent het huis al lang uit, ik ben je moeder niet" want ik werk gemiddeld 60 uur in de week. Ik heb niet voor niets een poetsvrouw :D
Het zal heel anders zijn als je, zoals schijnbaar meerdere hier, de hele dag thuis bent. In ieder geval geen baan buitenshuis hebt. Maar die situatie ken ik niet.
En iemand had het over "mannendingen". Dat zijn geen mannendingen, misschien vroeger, maar de laatste 50 jaar is het niet meer "vrouwtje thuis aan het aanrecht en mannetje werkt en brengt al het geld binnen". Vrouwen wonen nu gewoon alleen, of men heeft allebei een baan. Vrouwen zijn er net zo goed in hoor, alleen proberen het vaak niet eens.

Ik vind sleutelen aan auto's, verbouwen etc. wel mannendingen en zal dat denk ik mijn hele leven doen :D Bedoel daarmee niet dat vrouwen dat niet doen of horen te doen. En 'vrouwtje thuis aan het aanrecht en mannetje werkt en brengt al het geld binnen' heeft er helemaal niets mee te maken :')

Alesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:24

Vroeger wel gedaan voor mijn mannetje, maar ......dan vergat hij het mee te nemen of kreeg ik klachten over het beleg. Hij doet het nu maar lekker zelf. Hij vind dat geen probleem.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:27

Als ik het brood smeer voor de kinderen om mee te nemen naar school dan smeer ik in 1 moeite mijn man zijn brood ook mee. Maar hebben de kinderen bijv vakantie dan maakt hij zelf maar zijn brood klaar voor onder weg :Y)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:28

Geryon schreef:
Ik vind sleutelen aan auto's, verbouwen etc. wel mannendingen en zal dat denk ik mijn hele leven doen :D Bedoel daarmee niet dat vrouwen dat niet doen of horen te doen. En 'vrouwtje thuis aan het aanrecht en mannetje werkt en brengt al het geld binnen' heeft er helemaal niets mee te maken :')

Die dingen bedoelde ik niet, verbouwen en aan auto's sleutelen. Hoewel ik genoeg vrouwen ken die rustig onder de auto liggen te sleutelen hoor ;) Maar de simpele dingen als een gaatje boren om wat op te hangen, je olie of water bijvullen van de auto, grasmaaien, kom op zeg, dat zijn al 50 jaar geen "mannendingen" meer. Dan stel je je wel héél erg als "meisjevrouwtje-tuitlipjes-ik-kan-het-niet-zo-zwak-ben-ik" op, gatver. Die mogen hopen dat hun kerel nooit van ze af wil, want die gaan dood, alleen in deze maatschappij.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:30

Och van mijn kant is het toch alleen maar speculatie want ik heb geen vriend/man en ik studeer fulltime. :+

MarliesV

Ik heb het altijd wel gedaan. Inmiddels wonen wij niet meer samen maar daarvoor dus wel.

Als ik er toch sta in de ochtend zijn die 4 bammetjes extra maar een kleine moeite toch.
Heb dat altijd met liefde gedaan.

liedje89

Nemurin schreef:
Als ie zelf niks eet tot het avondeten kan ik me voorstellen dat je zijn brood smeert ja, lijkt me doodeng!

Dan leid ik schijnbaar een heel spannend leven want ik eet ook wel eens niets tussen ontbijt en dineer, maar echt als mijn partner het van belang vind om in de gaten te houden of ik voldoende eet en me zelfs gaat voeren dan zou ik die boterhammen echt naar zijn hoofd slingeren, daar heb ik een moeder voor :')

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:31

Mijn vriend en ik hebben allebei een baan waarbij we vroeg beginnen. Dus meestal smeren we in de avond ons brood al. De ene keer smeer ik het voor ons beide, de andere keer smeert hij het voor ons beide. Of je nou 4, 8 of 10 boterhammen smeert, dat maakt dan ook niet meer uit.

Meestal laat de ander de hond uit, best eerlijk, toch!?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:33

Liedje als ik bevriend met je was in het echt zou ik jou ook boterhammen naar je hoofd slingeren als ik erachter kwam denk ik. ETEN ZUL JE!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:33

GamblersCup schreef:
Geryon schreef:

Die dingen bedoelde ik niet, verbouwen en aan auto's sleutelen. Hoewel ik genoeg vrouwen ken die rustig onder de auto liggen te sleutelen hoor ;) Maar de simpele dingen als een gaatje boren om wat op te hangen, je olie of water bijvullen van de auto, grasmaaien, kom op zeg, dat zijn al 50 jaar geen "mannendingen" meer. Dan stel je je wel héél erg als "meisjevrouwtje-tuitlipjes-ik-kan-het-niet-zo-zwak-ben-ik" op, gatver. Die mogen hopen dat hun kerel nooit van ze af wil, want die gaan dood, alleen in deze maatschappij.

Gelukkig zijn er nog zat kerels die juist 'die man' willen zijn die al dat soort dingen doet.

Er zit ook een verschil tussen een gaatje niet willen boren omdat je een vrouw bent (dat is imo niet zo walgelijk als over geëmancipeerd zijn) of het gaatje laten boren door je man omdat je het meer een mannending vind, maar het niet erg vind als je het even zelf moet doen.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:35

Ik smeer altijd zijn brood. :D Anders eet hij gerust de hele dag niet. Of hij haalt vette hap, dit was naar verloop van tijd zo erg, dat er ong 200,- euro in de maand uitging aan vette hap en broodjes langs de snelweg. Nou sorrie, maar dat vind ik werkelijk weggegooid geld.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:36

GamblersCup schreef:
Geryon schreef:

Verschrikkelijk, dit doet me denken aan een man.
Ik was m'n ruitenvloeistof aan het bijvullen, en ik persoonlijk vind dat elke bestuurder dat moet kunnen net zo als oliepeil checken, komt er een vent... Lukt het of moet ik je even helpen???

Sorry meneer ik heb jaren in de autobranche gewerkt dus ik red me wel...

Net of je als vrouw meteen bestempeld bent als waardeloos met auto's..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:39

ja, hier smeer ik de boterhammen ook voor mijn vriendlief

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:45

Ook al zat ik de hele dag thuis, dan nog weiger ik zijn brood te smeren haha. Dan had ie mij maar niet gelijk moeten zeiken dat het niet goed was wat ik smeerde :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:55

Geen vriend maar denk niet dat het ik het zou doen. Ik heb zelf ook een fulltime baan, twee paarden, sociaal leven en een huishouden, net zo goed als hij dat heeft. Neem zelf nooit gesmeerd brood mee, bluuhh. Haal altijd een broodje op m'n werk. Wil hij brood mee dan wil ik daar best rekening mee houden in de boodschappen (doe ik altijd na m'n werk) maar brood smeren mag hij lekker zelf doen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:00

Je kunt als je een tuitlipjes-vrouwtje-of-hoe-je-dat-ook-zegt bent toch ook gewoon een klusjesman de gaatjes laten boren? :+
Doet mijn moeder ook met de gecompliceerdere dingen (niet dat zij een tuitlipjes huisvrouwtje is maar ik kan ook niet alles doen hihi).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:03

Ik ben heel zelfstandig in zo'n beetje alles wat ik doe, maar vraag me niet om technische dingen te doen. Ik kan een lamp verwisselen, de olie van mijn auto bijvullen etc. maar een gat in de muur boren? Ik laat waarschijnlijk het hele complex instorten :+ Maar dat geeft niet, ik schaam me er ook niet voor. Tot nu toe heb ik mijn paps voor de grote klussen in huis, ik hoop op een beetje een handige vriend tzt :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:31

Geryon schreef:
GamblersCup schreef:
De vrouw mag voor de kerel brood smeren als ze de huisvrouw uithangt en geen baan buiten de deur heeft. Als de vrouw ook buitenshuis werkt, dan mag de kerel gewoon zelf z'n brood smeren, hij mankeert toch niks aan z'n klauwen? Dan is het gelijk verdeeld. Ik word er altijd een beetje misselijk van als die kerels het grote kind uithangen. Rot op, tis je moeder niet. Ik vind het niet ouderwets als de vrouw (zoals ik al schreef) huisvrouw is zonder betaalde baan. Dan heeft ze er tijd voor en wordt het op die manier eerlijk verdeeld. Maar brood smeren omdat je nou eenmaal de vrouw bent, of je nou een baan buiten de deur hebt of niet, dan leven ze toch echt in het verkeerde tijdperk hoor, de groeten.

Emancipatie wanneer het de vrouw uit komt :P Want er wordt wel gewaardeerd als de mannen weer eens mee helpen met de hekken maken enz.

Wat een kul zeg, ik ben noodgedwongen "huisvrouw" maar ik smeer zijn brood ook niet. Me dunkt dat ik mijn aandeel al draag door voor de rest alles te doen. Zijn bammetjes smeren kan ie zelf.

Het hekwek doe ik trouwens ook zelf en het is dat hij er op stond dat hij de poetsplek mocht maken of ik had die ook zelf in elkaar geknutseld.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:34

Bij mijn niet vorige maar toen vorige vriend(snappie :P ) deed ik het wel want die zat in het leger en moest echt vroeg op en ging meestal ook redelijk betijds naar bed.. Mijn vriend nu heb ik er gelijk korte mette mee gemaakt want zijn moeder deed dus alles voor hem.. En daar heb ik nu na meer als 1 jaar samen wonen nog ruzie over soms :P