de rest doet ie zelf. Ik begin zelf veel later, en hoe voor mezelf dus meestal niks of weinig te maken, dat scheelt. Als ik mezelf ook al moest haasten, of hij erom ging vragen, dan zou ie zelf weer mogen smeren
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
de rest doet ie zelf. Ik begin zelf veel later, en hoe voor mezelf dus meestal niks of weinig te maken, dat scheelt. Als ik mezelf ook al moest haasten, of hij erom ging vragen, dan zou ie zelf weer mogen smeren
En dat beslist ie natuurlijk pas op het allerlaatste moment.
GamblersCup schreef:Tis ieder voor zich hoor, ik denk "doe het lekker zelf, je bent het huis al lang uit, ik ben je moeder niet" want ik werk gemiddeld 60 uur in de week. Ik heb niet voor niets een poetsvrouw![]()
Het zal heel anders zijn als je, zoals schijnbaar meerdere hier, de hele dag thuis bent. In ieder geval geen baan buitenshuis hebt. Maar die situatie ken ik niet.
En iemand had het over "mannendingen". Dat zijn geen mannendingen, misschien vroeger, maar de laatste 50 jaar is het niet meer "vrouwtje thuis aan het aanrecht en mannetje werkt en brengt al het geld binnen". Vrouwen wonen nu gewoon alleen, of men heeft allebei een baan. Vrouwen zijn er net zo goed in hoor, alleen proberen het vaak niet eens.
Bedoel daarmee niet dat vrouwen dat niet doen of horen te doen. En 'vrouwtje thuis aan het aanrecht en mannetje werkt en brengt al het geld binnen' heeft er helemaal niets mee te maken
Geryon schreef:Ik vind sleutelen aan auto's, verbouwen etc. wel mannendingen en zal dat denk ik mijn hele leven doenBedoel daarmee niet dat vrouwen dat niet doen of horen te doen. En 'vrouwtje thuis aan het aanrecht en mannetje werkt en brengt al het geld binnen' heeft er helemaal niets mee te maken
Maar de simpele dingen als een gaatje boren om wat op te hangen, je olie of water bijvullen van de auto, grasmaaien, kom op zeg, dat zijn al 50 jaar geen "mannendingen" meer. Dan stel je je wel héél erg als "meisjevrouwtje-tuitlipjes-ik-kan-het-niet-zo-zwak-ben-ik" op, gatver. Die mogen hopen dat hun kerel nooit van ze af wil, want die gaan dood, alleen in deze maatschappij.
Nemurin schreef:Als ie zelf niks eet tot het avondeten kan ik me voorstellen dat je zijn brood smeert ja, lijkt me doodeng!
GamblersCup schreef:Geryon schreef:Ik vind sleutelen aan auto's, verbouwen etc. wel mannendingen en zal dat denk ik mijn hele leven doenBedoel daarmee niet dat vrouwen dat niet doen of horen te doen. En 'vrouwtje thuis aan het aanrecht en mannetje werkt en brengt al het geld binnen' heeft er helemaal niets mee te maken
Die dingen bedoelde ik niet, verbouwen en aan auto's sleutelen. Hoewel ik genoeg vrouwen ken die rustig onder de auto liggen te sleutelen hoorMaar de simpele dingen als een gaatje boren om wat op te hangen, je olie of water bijvullen van de auto, grasmaaien, kom op zeg, dat zijn al 50 jaar geen "mannendingen" meer. Dan stel je je wel héél erg als "meisjevrouwtje-tuitlipjes-ik-kan-het-niet-zo-zwak-ben-ik" op, gatver. Die mogen hopen dat hun kerel nooit van ze af wil, want die gaan dood, alleen in deze maatschappij.

GamblersCup schreef:Geryon schreef:Ik vind sleutelen aan auto's, verbouwen etc. wel mannendingen en zal dat denk ik mijn hele leven doenBedoel daarmee niet dat vrouwen dat niet doen of horen te doen. En 'vrouwtje thuis aan het aanrecht en mannetje werkt en brengt al het geld binnen' heeft er helemaal niets mee te maken
Die dingen bedoelde ik niet, verbouwen en aan auto's sleutelen. Hoewel ik genoeg vrouwen ken die rustig onder de auto liggen te sleutelen hoorMaar de simpele dingen als een gaatje boren om wat op te hangen, je olie of water bijvullen van de auto, grasmaaien, kom op zeg, dat zijn al 50 jaar geen "mannendingen" meer. Dan stel je je wel héél erg als "meisjevrouwtje-tuitlipjes-ik-kan-het-niet-zo-zwak-ben-ik" op, gatver. Die mogen hopen dat hun kerel nooit van ze af wil, want die gaan dood, alleen in deze maatschappij.

Maar dat geeft niet, ik schaam me er ook niet voor. Tot nu toe heb ik mijn paps voor de grote klussen in huis, ik hoop op een beetje een handige vriend tzt
Geryon schreef:GamblersCup schreef:De vrouw mag voor de kerel brood smeren als ze de huisvrouw uithangt en geen baan buiten de deur heeft. Als de vrouw ook buitenshuis werkt, dan mag de kerel gewoon zelf z'n brood smeren, hij mankeert toch niks aan z'n klauwen? Dan is het gelijk verdeeld. Ik word er altijd een beetje misselijk van als die kerels het grote kind uithangen. Rot op, tis je moeder niet. Ik vind het niet ouderwets als de vrouw (zoals ik al schreef) huisvrouw is zonder betaalde baan. Dan heeft ze er tijd voor en wordt het op die manier eerlijk verdeeld. Maar brood smeren omdat je nou eenmaal de vrouw bent, of je nou een baan buiten de deur hebt of niet, dan leven ze toch echt in het verkeerde tijdperk hoor, de groeten.
Emancipatie wanneer het de vrouw uit komtWant er wordt wel gewaardeerd als de mannen weer eens mee helpen met de hekken maken enz.
) deed ik het wel want die zat in het leger en moest echt vroeg op en ging meestal ook redelijk betijds naar bed.. Mijn vriend nu heb ik er gelijk korte mette mee gemaakt want zijn moeder deed dus alles voor hem.. En daar heb ik nu na meer als 1 jaar samen wonen nog ruzie over soms