Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sccount123 schreef:bigone: Ik wil heel graag een stuk omheinen, maar als jij weet hoe precies mn vriend is, durf je het niet meer, ik wil het wel, hier moeten nog kozijnen geverfd worden, tegels gevoegd worden, brand alarm op hangen, ik vraag aan hem, zou ik dat doen? welke kleur wil je de voeg hebben. Dat doe ik zelf wel zegt hij dan!.
die brandmelders liggen er nu 3 maand, heb vorige week gezegd moet ik dat blauwe er afhalen en kan ik zo boren.
Kreeg ik als reactie, waarom die haast laat mij dat nou maar doen, ik wil niet dat je overal in gaat boren..
ik WIL wel maar MAG niet.
en als ik het wel doe heb je ruzie.
Sccount123 schreef:ik kan het namelijk niet begrijpen dat hij niks op papier wil, heb heb nu zeker 5 x gezegd ik niks met het huis te maken wilt hebben, alleen dat ik goed achterblijf, dus dat ik mn rechten heb qua subsidie en pensioengeld van mn overleden partner, ik hoef geen huis, geen schuren, geen paarden!.. ik kan dat toch niet allemaal opbrengen als ik alleen achterblijf met 4 kinderen.
Wil gewoon dan een stek voor mij zelf met de rechten die elke weduwe heeft.
Sccount123 schreef:en als ik het wel doe heb je ruzie.

Sccount123 schreef:sassenfas: haha jij verteld het wel heel makkelijk, nou een tuin op een boerderij vind ik zelf erg fijn, aangezien er geen hek is op ons erf, en je dus zo de straat op kan. de kinderen lopen overal, ik kan zelf niet stil zitten als ze buiten zijn omdat ik niet kan zien wie wat waar is, een stukje omheining maakt het veiliger als er ineens iemand het erf op komt jagen, met een tank, trekker of een auto of iets. Ook vind ik het een fijn idee, dat de kleintjes niet het weiland in kunnen.
Je hoort zo vaak dat de opa, vader, iemand ze onder gereden hebben omdat ze ineens achter de trekker stonden,
Trouwen wil hij niet, heb hem zo vaak gevraagd, maar nope, na zoveel pogingen doe ik het niet meerWas wel mn meisjes droom, heb het maar laten varen haha.
kiki1976 schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik je op een bepaalde manier in een slachtoffer rol kruipen, en alles negatief op je vriend afschuift.
Aan de ene kant wil je zelfstandigheid maar aan de andere kant ben je oh zo afhankelijk van hem. En doet werkelijk alles om maar naar zijn pijpen te dansen. Maar als hij het andersom niet doet is het niet goed.
Je zeurt dat je schoonmoeder hem als een klein kind behandeld, maar dat doe je ergens zelf ook.
Komop hang zelf die rookmelder op, sla wat palen in de grond en een stukje gaas ertussen. Dan heb je in ieder geval een veilig stukje voor de kinderen. En als hij dan wel tijd heeft kan hij dat op z'n gemak doen.
Je man maakt hele lange dagen met z'n werk en daarnaast de paarden. De bouw is lichamelijk zwaar werk, vergeet dat niet.
En eerlijk is eerlijk als je dan moe uit je werk vandaan komt heb je weinig zin in een vrouw die allerlei klaagzang over z'n moeder, werk wat er nog in huis moet gebeuren, en meer begint te zeuren.
En ergens kan ik ook zijn weerstand tegen een samenlevingscontract goed begrijpen. Ik bedoel, jij wilt voor verzekerd zijn dat jullie goed achterblijven als hem iets overkomt (iets wat ik volledig kan begrijpen). Maar bedenk eens hoe dat op hem overkomt, het huis waar jullie in wonen is niet van hem. Dus hoe kan hij regelen dat jij en de kids er bv in kunnen blijven wonen. Snap je wat ik bedoel? Bekijk het eens vanuit zijn kant.
En ik zeg dit niet om je af te katten, maar je de andere kant vanuit zijn standpunt te laten zien.
hoor, want ja hij kan dat beter en hier schiet het ook niet op.

Peppertree schreef:Brainless: Dus hij slaapt totdat zij de kinderen in bed heeft. Tijdens het verhaaltje gaat hij alvast de paarden doen waarna zij hem komt helpen. Dat is weer heel wat anders.
kiki1976 schreef:Ik denk ergens dat haar man ook bang is om alles te gaan regelen.
Ik bedoel het huis en de grond is allemaal van zijn ouders, alleen de schuren zijn van hem. Hij kan het met de paarden etc alleen maar betalen als ze daar blijven wonen. Dit heeft hij ook aangegeven toen TS begon over het huisje wat ze van haar schoonouders kunnen huren (€ 750.- p/mnd).
Als zijn ouders overlijden is alles voor haar man. Ik hoop dat dit ook zwart op wit op papier staat.
Want wat als hij net als TS vol ingaat tegen zijn moeder en de bom ontploft. Als ze kwaad willen hebben ze helemaal niets meer vrees ik. Want tja wat heb je dan aan schuren die van jouw zijn maar niet op de grond van je zelf.......
En ik denk dat daar ergens zijn angst zit, bang om alles kwijt te raken wat hij heeft opgebouwd.