Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Re: Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:55

TS, weet je zeker dat je nog van hem houd en dat je nu niet gewoon aan het zoeken bent wat er gebeurd als je uit elkaar gaat, zodat je weet wat er te wachten staat? Dat gevoel wek je hier anders wel op ...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:57

Sccount123 schreef:
bigone: Ik wil heel graag een stuk omheinen, maar als jij weet hoe precies mn vriend is, durf je het niet meer, ik wil het wel, hier moeten nog kozijnen geverfd worden, tegels gevoegd worden, brand alarm op hangen, ik vraag aan hem, zou ik dat doen? welke kleur wil je de voeg hebben. Dat doe ik zelf wel zegt hij dan!.
die brandmelders liggen er nu 3 maand, heb vorige week gezegd moet ik dat blauwe er afhalen en kan ik zo boren.
Kreeg ik als reactie, waarom die haast laat mij dat nou maar doen, ik wil niet dat je overal in gaat boren..
ik WIL wel maar MAG niet.
en als ik het wel doe heb je ruzie.

maar als hij zegt dat hij het doet.... kun je toch zeggen dat hij het binnen 1 week moet doen en anders dat jij het zelf gaat doen?
hij heeft de keuze, simpel.
Als hij dan boos wordt, dan kun je zeggen dat dat de afspraak was en hij z'n kans heeft gehad. Net als kinderen opvoeden.... ;)

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:12

Sccount123 schreef:
ik kan het namelijk niet begrijpen dat hij niks op papier wil, heb heb nu zeker 5 x gezegd ik niks met het huis te maken wilt hebben, alleen dat ik goed achterblijf, dus dat ik mn rechten heb qua subsidie en pensioengeld van mn overleden partner, ik hoef geen huis, geen schuren, geen paarden!.. ik kan dat toch niet allemaal opbrengen als ik alleen achterblijf met 4 kinderen.
Wil gewoon dan een stek voor mij zelf met de rechten die elke weduwe heeft.

Je hebt het hier nu enkel over hoe je achterblijft als jouw vriend iets overkomt. Dat hoort in een testament.

Wat je daarnaast ook nodig hebt is een samenlevingscontract. Dat gaat onder andere over het hier en nu (dus wat is van wie, wie krijgt wat bij het overgaan van de relatie, welke afspraken zijn er omtrent de kinderen, etc.). Het is echt meer dan normaal dat je dat ook laat opstellen, zeker in deze situatie (met 4 kinderen en wonend in het huis van een ander).
Ik raad je (jullie) daarom een gesprek met een notaris aan, die kan in een vrijblijvend gesprek uitleggen wat in jullie situatie slim is.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:16

Sccount123 schreef:
en als ik het wel doe heb je ruzie.

Ik lees hier steeds maar dat jullie ruzie hebben als jij je mening geeft. Weet je zeker dat jullie echt ruzie hebben op zo'n moment of start je man gewoon een discussie n.a.v. jouw mening en komt dat op jou over als ruzie? Ik heb ook eens een keer een relatie gehad met iemand die vond dat we ruzie hadden, als ik mijn mening gaf en eens een keer tegen hem in ging.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:11

Gewoon die rookmelders ophangen, hij ziet het waarschijnlijk niet eens en een het fijne van ruzie maken is het goedmaken. Wees niet zo bang en word wat zelfstandiger.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:33

Hier krijgt hij ook de kans om het zelf te doen of te laten doen, maar als hij het niet regelt regel ik het. Ik zou maar eens met een rookmelder beginnen, dat is nog niet erg ingrijpend en dat kan je prima verdedigen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:41

Hier hetzelfde :j

Net zoals bvb. je kinderen niet bepalen wat ze willen eten maar je ze wel de keuze kunt geven uit 2 mogelijkheden, zo doe je dat ook met een man en schoonmoeder zodat zij de indruk hebben dat ze echt iets te kiezen hebben, maar jij lekker de touwtjes in handen hebt binnen je grenzen ;)

Schoonmoeder kan of zelf niet meer zomaar binnen komen stappen of er komen sloten op de deur.
Man kan of zelf een toilet aanleggen of jij laat het doen.

Maarja als jij het moet laten doen moet je wel bij het geld kunnen natuurlijk :=

Sowieso wel meer je plek innemen en je laten gelden :j

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:51

Sccount123 schreef:
sassenfas: haha jij verteld het wel heel makkelijk, nou een tuin op een boerderij vind ik zelf erg fijn, aangezien er geen hek is op ons erf, en je dus zo de straat op kan. de kinderen lopen overal, ik kan zelf niet stil zitten als ze buiten zijn omdat ik niet kan zien wie wat waar is, een stukje omheining maakt het veiliger als er ineens iemand het erf op komt jagen, met een tank, trekker of een auto of iets. Ook vind ik het een fijn idee, dat de kleintjes niet het weiland in kunnen.
Je hoort zo vaak dat de opa, vader, iemand ze onder gereden hebben omdat ze ineens achter de trekker stonden,

Trouwen wil hij niet, heb hem zo vaak gevraagd, maar nope, na zoveel pogingen doe ik het niet meer ;) Was wel mn meisjes droom, heb het maar laten varen haha.

maar vraag 1 heb je dan niet beantwoord in jou quote, mijn eertse vraag was............ hou je van hem ??? dat is het allebelangrijkst

( en geloof me, ik heb ook met baby 1 in een wandelwagen, en baby twee in de maak. mijn eigen babypaleis gemaakt/ palenboor, palen en een lang stuk schapengaas, en opa wil je vast helpen )

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:11

Om heel eerlijk te zijn vind ik je op een bepaalde manier in een slachtoffer rol kruipen, en alles negatief op je vriend afschuift.

Aan de ene kant wil je zelfstandigheid maar aan de andere kant ben je oh zo afhankelijk van hem. En doet werkelijk alles om maar naar zijn pijpen te dansen. Maar als hij het andersom niet doet is het niet goed.
Je zeurt dat je schoonmoeder hem als een klein kind behandeld, maar dat doe je ergens zelf ook.

Komop hang zelf die rookmelder op, sla wat palen in de grond en een stukje gaas ertussen. Dan heb je in ieder geval een veilig stukje voor de kinderen. En als hij dan wel tijd heeft kan hij dat op z'n gemak doen.
Je man maakt hele lange dagen met z'n werk en daarnaast de paarden. De bouw is lichamelijk zwaar werk, vergeet dat niet.
En eerlijk is eerlijk als je dan moe uit je werk vandaan komt heb je weinig zin in een vrouw die allerlei klaagzang over z'n moeder, werk wat er nog in huis moet gebeuren, en meer begint te zeuren.

En ergens kan ik ook zijn weerstand tegen een samenlevingscontract goed begrijpen. Ik bedoel, jij wilt voor verzekerd zijn dat jullie goed achterblijven als hem iets overkomt (iets wat ik volledig kan begrijpen). Maar bedenk eens hoe dat op hem overkomt, het huis waar jullie in wonen is niet van hem. Dus hoe kan hij regelen dat jij en de kids er bv in kunnen blijven wonen. Snap je wat ik bedoel? Bekijk het eens vanuit zijn kant.

En ik zeg dit niet om je af te katten, maar je de andere kant vanuit zijn standpunt te laten zien.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:25

kiki1976 schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik je op een bepaalde manier in een slachtoffer rol kruipen, en alles negatief op je vriend afschuift.

Aan de ene kant wil je zelfstandigheid maar aan de andere kant ben je oh zo afhankelijk van hem. En doet werkelijk alles om maar naar zijn pijpen te dansen. Maar als hij het andersom niet doet is het niet goed.
Je zeurt dat je schoonmoeder hem als een klein kind behandeld, maar dat doe je ergens zelf ook.

Komop hang zelf die rookmelder op, sla wat palen in de grond en een stukje gaas ertussen. Dan heb je in ieder geval een veilig stukje voor de kinderen. En als hij dan wel tijd heeft kan hij dat op z'n gemak doen.
Je man maakt hele lange dagen met z'n werk en daarnaast de paarden. De bouw is lichamelijk zwaar werk, vergeet dat niet.
En eerlijk is eerlijk als je dan moe uit je werk vandaan komt heb je weinig zin in een vrouw die allerlei klaagzang over z'n moeder, werk wat er nog in huis moet gebeuren, en meer begint te zeuren.

En ergens kan ik ook zijn weerstand tegen een samenlevingscontract goed begrijpen. Ik bedoel, jij wilt voor verzekerd zijn dat jullie goed achterblijven als hem iets overkomt (iets wat ik volledig kan begrijpen). Maar bedenk eens hoe dat op hem overkomt, het huis waar jullie in wonen is niet van hem. Dus hoe kan hij regelen dat jij en de kids er bv in kunnen blijven wonen. Snap je wat ik bedoel? Bekijk het eens vanuit zijn kant.

En ik zeg dit niet om je af te katten, maar je de andere kant vanuit zijn standpunt te laten zien.

maar juist dan, wil je toch als vader zijnde dat je kinderen goed terecht komen mocht er iets gebeuren?
mijn man wilde ook niet meer trouwen, maar we zijn wel getrouwd omdat we een kind wilde en dat dan alles gelijk goed geregeld is.
en verdorie die man is 40jr! kom op zeg dan weet je wel hoe de wereld in elkaar zit!
en dat je alles goed geregeld moet hebben.

ik snap dus helemaal niet waarom hij weerstand heeft tegen een samenlevings contract.......je kan daar alle wensen kenbaar in maken
en juist omdat er nog niks van hem bij is moet je nu wat regelen
stel dat hem wat overkomt.........wat heeft hij geregeld voor zijn kinderen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:30

Ik zie dat er een stuk is weg gevallen na het gedeelte van het samenlevingscontract.
Er stond nl nog achter:
Dat het in jullie geval waarschijnlijk handiger is om een testament te laten maken. Zo kan hij precies omschrijven wat wel van hem is en hij achter laat aan z'n kinderen en jouw.
En dan blijft hetgene wat van zijn ouders is buitenschot. Want ik vermoed dat daar de schoen wringt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:30

Maar Kiki, die man heeft kennelijk helemaal geen bezit want alles is van zijn pa en ma.. dus, als hij eerder de pijp uit gaat dan de ouders valt er niks weg te geven. Een levensverzekering met een behoorlijke uitkering na overlijden lijkt me meer op z'n plaats.
Ik denk dat het niet onverstandig is als de TS 's even gaat informeren bij een notariskantoor hoe het in dit specifieke geval zit. En dat zou wel 's goed kunnen tegenvallen.
Ik vind het persoonlijk ook behoorlijk debiel dat een man die wel vier kinderen bij een vrouw verwekt, met hen samenleeft, niet het fatsoen heeft om iets voor hen gezamenlijk te regelen. Een samenlevingscontract is wel het minste wat je kunt doen want zonder enige formele afspraak kan ze straks - nu of over 40 jaar - fluiten naar enige vorm van recht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 07:29

Ik heb nog steeds geen antwoord gezien op mijn vraag: Als je de staatsloterij zou winnen, zou je dan blijven of gaan?
Dat is iets wat je je goed moet afvragen. Dat geeft de intentie van je relatie weer. Zou je het met hem willen delen en met hem gelukkiger worden of zou je weggaan met de kinderen en daar het geld voor gebruiken?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:31

Dat zeg ik toch ook Jannepauli, dat het huis van zijn ouders is. Kijk dat van de levensverzekering ben ik met je eens.
Ik denk dat jij mijn post verkeerd begrijpt. Want ik begrijp TS wel wat dat betreft
Maar alles bij elkaar gezien kan ik ergens ook haar man begrijpen. niet dat ik alles goed praat. En zoals aangegeven was mijn post bedoeld om het eens van de andere kant te laten zien.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:00

Het was juist het stukje 'testament' dat mij triggerde Kiki.. want vooralsnog kun je een prachtig testament maken, maar als hij niks weg te geven heeft.... hij zou per testament niet eens kunnen bepalen dat zijn vriendin en kinderen in het ouderlijk huis mogen blijven wonen, dat houdt ook geen stand ..

Al met al denk ik dat het belangrijkste is dat de TS een héél stuk assertiever wordt; alle problemen die genoemd zijn , zijn voornamelijk ontstaan door een groot gebrek aan duidelijkheid en communicatie. Als je overal toestemming voor gaat vragen dan wordt je uiteindelijk ook als een onzelfstandig en onmondige behandeld.. kleine klussen kun je heel goed zelf, je bent een dwaas als je gaat vragen of die rookmelder wel geplaatst kan worden. Gewoon doen, helemaal niet moeilijk en weer een 'ergernis' uit de weg.
Kom op TS je hebt al drie kinderen op de wereld gezet - dat lijkt me heel wat 'pijnlijker' en zwaarder dan een keer een flinke ruzie met je vent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:12

Ik zou een advokaat zoeken, briefje van onvermogen krijg je meteen, scheiding aanvragen, boedelscheiding aanvragen. En dan....weet ik zeker dat er gesprekken op gang komen, dat alles ineens bespreekbaar is, maar laat alles op papier zetten!!

Als je eenmaal gescheiden bent, dan veranderd jullie leven zo drastisch dat de zorgplicht ineens niet meer zo vanzelfsprekend is en alles war je aan waarden uit mededogen achterlaat ben je gewoon kwijt...

Alleenstaande met 4 kinderen wordt niet zomaar in de steek gelaten door de gemeente, alleen zil je eerst moeten scheiden..

Testament is fijn, zij erft niets, want dat zal de direkte familie aanvechten en als hij overlijdt, dan zit die moeder er nog in en daar zal ok een constructie op zitten..de kinderen kunnen niet onterft worden, die krijgen een kindsdeel, maar of dat pas na het overlijden. Van die moeder is omdat zij recht heeft in het huis te blijven, zal ze moeten uitzoeken.

Testamenten zal iets zijn voor de kinderen...eenmaal gescheiden vervalt haar automatische recht. Bijf je getrouwd, dan zal je je rechten houden, maar hoe zit dat dan nu? Dan heb je geen vangnet, ben je volledig afhankelijk van hem en als hij niets te delen heeft, dan krijg je niet, ook geen uitkering.

Overigens snap ik wel dat hij niet wil dat je klust, wij hebben geen inzicht in jouw manier van klussen en even boren? Ja dat kan, maar correct boren moet je kunnen...hier ook een handige man, maar denk jij maar niet dat ik effe mag boren hoor!
En met schilderen, kei leuk, maar hij heeft alles geschilderd :D hoor, want ja hij kan dat beter en hier schiet het ook niet op.

Join de club, veel vrouwen hebben dat, tant pis, c'est ca! Dat is een mannending, kijk maar eens naar die programma's... :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:27

Maar in een testament kan hij wel beschrijven wat wel van hem is, alle schuren etc, de paarden en wat hij hun kinderen en ts nalaat.
Dat van het huis bedoelde ik dus ook zo, precies wat jij zegt alleen anders omschreven hihi. Het is niet van hem dus daar heeft hij niets over te zeggen.
Maar goed dat wist TS toen ze erbij ging wonen in de boerderij van haar schoonouders.

Maar een andere vraag, hoe staan je schonouders er tegen over dat jij een eigen douche en toilet gelegenheid wil maken?

@Russel, ik meen dat TS en haar man juist niet getrouwd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:32

Dan heeft ze een probleem, zal ze wel bijstand krijgen en alleen alimentatie voor de kinderen, maar dan zal ze best overleven...

Testament zal zijn moeder op moeten maken, zij bepaald wat er van hem is, het huisdeel zal op zijn naam staan als hypotheek, maar als hij geen hypotheek heeft, dan staat zijn deel niet apart vermeld in het kadaster..testamenten kunnen ten alle tijde veranderd worden...ze zal een overeengekomen boedelscheiding moeten gaan aanvechten, dus moeten aantonen wat zij aan geld heeft binnengebracht en een goede advokaat kan misschien iets met het feit dat ze nooit een eigen carriere heeft kunnen opstarten ivm met het krijgen van niet mis te verstaan 4 kinderen!

Verschillende info inwinnen bij scheidingsadvokaten..

Vrees overigens dat ze niets krijgt, alleen het wettelijke minimum aan alimentatie voor de kinderen, als hij dat kan betalen van zijn salaris, want doen of je niets hebt, is heel makkelijk..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:36

Nou nou Russel, dat is wel erg van 'dik hout zaagt men planken'.. :)
Roepen dat iemand maar gewoon even moet scheiden.. makkelijk zeggen als het jezelf niet betreft.
De TS moet gewoon leren voor zichzelf op te komen, haar zaakjes zelf te regelen en haar mond opendoen ipv hier te mokken. Hoe moeilijk kan het zijn om tegen schoonmoeder eindelijk 's te zeggen dat ze het niet fijn vindt dat schoonma aan haar spullen zit. Enzovoorts..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:52

Ik denk ergens dat haar man ook bang is om alles te gaan regelen.

Ik bedoel het huis en de grond is allemaal van zijn ouders, alleen de schuren zijn van hem. Hij kan het met de paarden etc alleen maar betalen als ze daar blijven wonen. Dit heeft hij ook aangegeven toen TS begon over het huisje wat ze van haar schoonouders kunnen huren (€ 750.- p/mnd).
Als zijn ouders overlijden is alles voor haar man. Ik hoop dat dit ook zwart op wit op papier staat.

Want wat als hij net als TS vol ingaat tegen zijn moeder en de bom ontploft. Als ze kwaad willen hebben ze helemaal niets meer vrees ik. Want tja wat heb je dan aan schuren die van jouw zijn maar niet op de grond van je zelf.......
En ik denk dat daar ergens zijn angst zit, bang om alles kwijt te raken wat hij heeft opgebouwd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:53

Peppertree schreef:
Brainless: Dus hij slaapt totdat zij de kinderen in bed heeft. Tijdens het verhaaltje gaat hij alvast de paarden doen waarna zij hem komt helpen. Dat is weer heel wat anders.

IK had mijn paarden niet thuis en ging, 's avonds als ze op bed lagen, ook nog binnen zetten en voeren.

En niet werken... ik had ook 3 kids terwijl de oudste nog niet naar school ging.
Ik heb voor de kids een drukke baan gehad (PZ en met 60 uur als nog werk mee naar huis moeten nemen) en ja, ik vond 3 kids thuis en paarden buitenshuis minder druk dan die baan. Mijn man is ook weg van 7 tot 7-8 uur maar daarin zijn wij (TS en ik) absoluut de enige niet in.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:14

kiki1976 schreef:
Ik denk ergens dat haar man ook bang is om alles te gaan regelen.

Ik bedoel het huis en de grond is allemaal van zijn ouders, alleen de schuren zijn van hem. Hij kan het met de paarden etc alleen maar betalen als ze daar blijven wonen. Dit heeft hij ook aangegeven toen TS begon over het huisje wat ze van haar schoonouders kunnen huren (€ 750.- p/mnd).
Als zijn ouders overlijden is alles voor haar man. Ik hoop dat dit ook zwart op wit op papier staat.

Want wat als hij net als TS vol ingaat tegen zijn moeder en de bom ontploft. Als ze kwaad willen hebben ze helemaal niets meer vrees ik. Want tja wat heb je dan aan schuren die van jouw zijn maar niet op de grond van je zelf.......
En ik denk dat daar ergens zijn angst zit, bang om alles kwijt te raken wat hij heeft opgebouwd.

Ik denk ook dat er angst zit bij haar man. Sommige mensen willen het liever allemaal niet weten,dan geconfronteerd worden met dingen wat ze niet kunnen overzien. Hij wil zijn ouders iig niet tegen het hoofd stoten en is daar ook erg bang voor.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:17

Vandaar uit kan ik me dus heel goed voorstellen dat hij angst heeft dat kwijt te raken + alles wat hij daarbij heeft opgebouwd aan schuren, stallen, paarden etc.

Voor mijn gevoel zit hij met zijn gevoel tussen 2 vuren. Aan de ene kant zijn vrouw en de andere kant zijn moeder.
En door het getrek van zijn vrouw kan hij dat nu allemaal niet overzien.

Kijk dat er iets geregeld moet worden voor als hij plots komt te overlijden is ook zo hoor, en dit kan dmv een levensverzekering.
Zodat ts iets financieel heeft.

En verder lijkt het me ook eens hoogtijd voor een gesprek met alle partijen. Gewoon om duidelijkheid te scheppen in alles.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:56

Ik heb alle 12 pagina's door gelezen %)

TS ten eerste heb jij wel een baan!
Voor 3 kinderen zorgen(dag en nacht), het eigen huishouden doen, en overgrootmoeder helpen is meer als een behoorlijke dagtaak.
Daarbij ben je nog zwanger van nr 4.

Eerlijk gezegd kan ik er met mijn kop niet bij dat jij je achter elkaar laat zwanger worden terwijl er zo weinig geregeld is.
Je hebt je in een ommogelijke situatie gebracht en dat heb je echt zelf gedaan.
Je man is een behoorlijke bullebak en jij bent een druifje die over zich heen laat walzen.

Begin dus met je eigen leven weer her in te richten.

Ik zou eens met schoonvaders om de tafel gaan zitten want met manlief valt toch niet te praten.
Vraag hem of hij de sloten kan regelen, daar kan zowel schoonmoeder als manlief weinig tegen inbrengen.
Vraag hem of jullie samen een mooi stekje kunnen maken waar hun kleinkinderen veilig kunnen spelen.
Maak hem bondgenoot en het zal een stuk prettiger worden daar.
En ik begrijp dat schoonvader regelmatig met jou man op pad gaat naar shows, kijk eens of hij niet wat dingen kan aankaarten bij je man, van zijn vader zal hij meer aannemen als van jou en niet durven tegenspreken.

Oftewel, speel het spel slim , niet rechtsstreeks waarbij je man toch over je heen dendert maar via iemand waar hij wel respect voor heeft en die ook wat invloed kan uitoefenen bij schoonmoeders.

Wat betreft financiele afspraken, zou ik vanaf nu alles goed vastleggen.
Ga zelf naar een notaris en laat een papier opstellen waarin belangrijke dingen staan.

Ik vraag me ook af of jij zelf wel bij het geld kan, kun jij zelf geld afhalen?
Dat zou bij mij prioriteit nr 1 zijn.

Dat jou man alles zelf wel doen is een mannenkwaal maar als jij dingen gewoon doet en hij ziet dat dat gaat zal hij daar vanzelf makkelijker in worden.
Hij is immers van zijn moeder ook gewend dat ze haar ding gewoon doet zonder hem dat te vragen, dus waarom zou jij dat wel doen?

Tenslotte nog iets over dat boos worden van hem.
Dat is een makkelijke manier om er vanaf te komen maar jij hoeft niet terug te vechten, negeer hem zogauw hij boos wordt en loop aan, blijf niet staan luisteren maar vertrek naar de stallen ofzo, ga ook niet terug in discussie.

In ieder geval heel veel sterkte en ga ajb het nodige voor jou en de kinderen regelen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:57

Maar met het praten met zijn vader kan hij zich ook beschaamd voelen. Dat moet je wel heel tactisch doen en of weten dat de schoonpa heel voorzichtig daarmee kan omgaan.