Ik mis je... WINTER!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Ik mis je... WINTER!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:14

Hoe doen jullie beslagen-paard-eigenaren het met de sneeuw? Hoe hou je in godsnaam die bonken er onder vandaag :+

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:16

Sneeuwbeslag! Werkt perfect.

Afbeelding Kunnen ze gewoon mee in de wei

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:17

Ik heb dan geen kalkoenen erbij, alleen die rubber ring erin, geen klompen niks.. Kan gewoon rijden door de sneeuw

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:32

ok... denk dat dat dan ook een optie gaat worden voor die van mij

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:40

Kost 30 euro voor 4 hoeven, maar ik doe er de hele winter mee.. Sindsdien geen last meer van klompen, kunnen in de paddock op de wei en alles.. echt ideaal..

IN de sneeuwlanden lopen ze daar ook mee voor de wagen.. Afgelopen jaar op wintersport gweest in frankrijk waar alles met slee ging en de paarden daar liepen er ook mee

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:45

aha ok... ja ik sta nu voor het eerst op een stalletje met alleen een buitenbaan (wel perfecte bodem trouwens) en voor iemand die eerst op een stal stond met 2 binnenbakken en een binnen longeerbaan en padock is het nogal eng... die winter :+ Maargoed, paard staat nu dagelijks buiten, ook in de winter dus ik offer mezelf graag op :+
Maar vooral omdat ik wel een wedstrijd ruiter ben en graag wil blijven starten ben ik me in alle winterdingen aan het verdiepen :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:55

Mijn shetje heeft in de winter altijd wat probleempjes. Van mij mag het nog wel even wachten, hoewel het nu ook alleen maar aan het regenen is.

Afbeelding

en nog eentje voor de sfeer

Afbeelding

Rijden in de sneeuw gaat ook heel goed zonder ijzers

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:00

Winter *\o/*

Ik hou van een zomer zoals we gehad hebben, maar ook van een koude winter vol sneeuw. Zolang het overdag maar droog is met zonnetje erbij als het kan, dan ben ik gelukkig. Regen, gure wind, lage wolken... bleh. Dat soort winter mag weer snel vertrekken, idem met najaar en voorjaar. Maar droog weer, niet teveel wind en aangepaste kleding en ik kan er ook weer tegenaan. Paard weer lekker in fluffy wintervacht, rijden in een bevroren bak, 's ochtends in een winterzonnetje met nog mist in de velden een lange staprit maken... Heerlijk!
De pony's ga ik dit jaar voort eerst de hele winter door op de weide proberen houden. Hooi is voorzien, schuilhok ook en ook ongevoerde regendekens mochten ze toch nog een extraatje nodig hebben. Heb dus 1 paard volpension omdat ik die wil gaan starten en 3 pony's op eigen land. de pony's staan ijzerloos, paardlief heeft nu wel ijzers omdat ik toch 1 à 2x/week ermee de straat op wil en er is best wat asfalt helaas. Nog geen idee hoe ik het deze winter aanpak.

Waar ik afgelopen 2 winter wel van genoten heb (stond half pension en ook alleen buitenbak, helaas onbruikbaar) is bij de paarden zijn 's ochtends vroeg wanneer de zon opkomt als het gesneeuwd heeft. Prachtig gewoon, en ben altijd vol energie wanneer ik erna thuiskom.

En verder... goh. Ga dit najaar officieel samenwonen en kijk er zo naar uit! Met vriendje op de bank onder mijn fleece dekentje, beide een beker warme chocolademelk, filmpje op. 's Avonds lekker dicht tegen elkaar onder de dons in bed, warme douche na sporten in open lucht. Stamppotjes, ovenschotels, pannenkoeken bakken of cakes en koekjes. Genieten van elkaars rode neus en blozende wangen bij een dagje shoppen in de stad. Kan zo nog even doorgaan :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:01

ja die van mij kan niet zonder ijzers helaas... na zijn operatie in 2009 is een deel van zijn wand en aderen afgestorven door de bloedvergiftiging (lang verhaal :') bij intresse kan het via PB)... dus zonder beslag vallen ze na een paar weken uit elkaar :')

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:18

Lopen in de winter kan ook echt zalig zijn, zolang het goed droog blijft. Dan thuis komen, een goeie douche, en 's avonds een stevige grog.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:20

Bonny_CT schreef:
Kost 30 euro voor 4 hoeven, maar ik doe er de hele winter mee.. Sindsdien geen last meer van klompen, kunnen in de paddock op de wei en alles.. echt ideaal..

Die van mij zijn al 2 winters gebruikt en eind oktober gaan ze er weer onder. Ze vallen nog steeds niet uitelkaar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:10

Om te lopen mag het ook niet te glad zijn, ga nog even afwachten hoe de straten er bij vriendje bij gaan liggen. Want dat haat ik dan weer aan de winter: in mijn dorp is alles zo snel mogelijk gestrooid, zeker de grote banen en zelfs mijn doodlopende straat in de woonwijk krijgt minstens 2x/dag de zoutkar op bezoek, zelfs al om 5u30! De stad vlakbij daarentegen, daar mag je al blij wezen als er überhaupt (voldoende) gestrooid wordt. Vorige winter was het daar schaatsen met je auto, en in mijn pokkedorp was alles piekfijn. Moest van bij mij thuis naar vriendje, ik reed en hij zat naast me. Hij was stomverbaasd dat we bij de overgang aan het doorstreepte bord van mijn gemeente met het stadsgebied letterlijk van een vrije straat op een spiegelgladde sneeuwbaan gingen rijden.
Helaas voor mezelf ga ik dus naar een dorp verhuizen dat bij die stad hoort, en zelfs de uiterst drukke steenweg van de stad richting Brussel wordt amper gestrooid...

Het is wel bergaf naar het station, kan nog op mijn kont naar de trein toe glijden :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:09

Varekaj schreef:
Het is wel bergaf naar het station, kan nog op mijn kont naar de trein toe glijden :))

zou je dat dan willen filmen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:27

Breng me niet op ideetjes :)) Slee klaar, goeie afzet en hopsa, 200m snelheid maken en dan hopen dat ik niet met mijn snufferd over de sporen vlieg.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:29

sneeuw <3
Sinterklaas <3
kerst <3

ik hou van de winter :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:30

Hier nog een winter liefhebber !

Kou/regen/donker/oliebollen/kerst en buitenritjes in de regen/sneeuw *\o/*

Iedereen klaagt hier maar over het weer, en ik vind het zo gezellig die regen op de ramen..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:33

Als ik een auto had gehad was de winter een stuk aangenamer. Helaas heb ik die nog niet! :')

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 22:08

BounceBabe schreef:
Als ik een auto had gehad was de winter een stuk aangenamer. Helaas heb ik die nog niet! :')

Ik hoop dat ik niet hoe af te rijden tijdens de sneeuw.... :brr:

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:26

Wat ik heel hard ga missen, de bliksem! Omg ik hou daar zoveel van, word er echt hyper van. Zo stond ik samen met een vriendin om half 7 's ochtends aan de schoolpoort in de gietende regen, want het ging bliksemen. :D Het heeft ook vréselijk hard gebliksemd die dag. :)) Ik vind winter op zich niet erg, maar de 'storm' in de zomer ga ik wel missen, in de sneeuw fietsen is wel leuk. :))

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:56

Sneeuw! <3
Kou! <3
Schaatsen! <3
En dan hè... het aller áller ALLER leukste en fijnste aan de winter, die arme adem van ponylief op je handen. <3

Minder leuke dingen vind ik die ijskoude tenen tijdens het rijden... :n

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:19

Ik ben een kerstkindje (gelukkig nèt 2e kerstdag... ben om 00:08 geboren :+ )
Maar vanaf m'n 25e begon ik elke verjaardag steeds minder te waarderen :Y) Dus daar kijk ik ook al niet naar uit :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:24

Ik vindt de winter alleen maar leuk als ik vakantie en weekend heb :')

Anders vindt ik het vreselijk, niet meer kunnen rijden (aangezien ik elke dag 16.30 u vrij ben), ijkoud, ijs hakken .. nee geef mij maar zomer :+

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 22:37

Toen ik zag dat het vandaag weer rond de 20 graden werd werd ik echt niet blij.. Ik wil naar de 10 graden!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:57

Ik vindt het weer, de kou en de sneeuw niet zo erg. Maar dat het zo vroeg donker is, ik kan niks met de paarden in de winter.

maar op een of andere manier heb ik er ook wel zin in, gezellig sinterklaas, kerst, mijn verjaardag (op 1e kerstdag :') ), oud en nieuw. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:04

BenteMaxime schreef:
Toen ik zag dat het vandaag weer rond de 20 graden werd werd ik echt niet blij.. Ik wil naar de 10 graden!

Pff jij bent niet goed snik hahahaha :P heerlijk nog zo die laatste dagen dit weer :)