Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:18

Dani schreef:
kyara1989 schreef:
Nee ze eisen echt het perfecte gewicht en dat is ook het geen waar ik zo mee zit! Want ik ben zo i zo geen smal gebouwd iemand... En dat verwachten ze wel dat maakte ons ook zo kwaad!

Ik pik deze quote er even uit. TS, is dit echt wat je denkt? Dat 30 kilo eraf het 'perfecte gewicht' is voor jou en dat de artsen je pas verder willen helpen als je er perfect uitziet? Je hebt het in het topic ook snerend over mensen met 'een maatje 36' - denk je dat jij dat ook moet bereiken?

Voor zover ik kan beoordelen op basis van je profielfoto eisen ze namelijk geen perfectie, maar slechts het minimum om te voorkomen dat jij en je kindje behoorlijke risico's gaan lopen. Ik ben dan wel benieuwd hoe jij dat ziet, en of je geen vertekend beeld hebt van je eigen gewicht en uiterlijk. En je zegt dat het ziekenhuis 'niet eerlijk' is, waarom vind je dat? Jij kan namelijk voor jezelf wel denken 'ik ben bereid het risico op pijn of ziekte te nemen', maar realiseer jij je dat een kindje eveneens klachten kan krijgen door ernstig overgewicht van de moeder?

Inderdaad ts, dus knokken!! Super dat je al afgevallen bent en het is nog een weg maar ga ervoor en desnoods zoek je hulp. Ik snap ook niet waarom je de gang van zaken van het ziekenhuis niet eerlijk vind..

(Mijn zus is zelf verloskundige en nu 22 wkn zwanger. Voordat ze ging stoppen met de pil is ze gaan sporten en gezonder gaan eten om een gezonder gewicht te hebben. Als geen ander weet ze van de risico's).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:23

chevax schreef:
anneliesdj schreef:
Maar TS, heeft de arts het ook gehad over je vriend? Want zijn vruchtbaarheid is verminderd, heeft hij hem ook gezegd dingen te doen of laten om zijn zaad gezonder te maken?

Het is niet zo dat je zaad per definitie gezonder kan maken. De ene man heeft betere kwaliteit dan de andere. Het is niet zo dat je er altijd zelf voor kunt zorgen dat het helemaal in orde is.

Dat weet ik ook wel, maar ik wil weten wat erover gezegd is in het ziekenhuis.
Hebben ze daar gezegd dat ze allebei gezonder moeten leven, of hebben ze gezegd dat hij lekker kan blijven doen waar hij zin in heeft en dat het probleem bij TS ligt?
Als dat het geval zou zijn, is het niet gek dat ts boos is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:24

Nouja.. Ik snap wel dat ze dan heel even boos is.. Maar als hij er weinig aan kan doen en zij klaarblijkelijk wel.. Kan je hoog of laag springen maar dan zal je het toch echt moeten doen.. :Y)

Edit: misschien even kort door de bocht getypt, maar als het inderdaad het geval is dat de man van TS weinig aan zijn spul kan veranderen, en het gewicht verminderen van de TS er wel degelijk voor kan zorgen dat het in ieder geval minder risicovol is om de behandeling te starten, dan is dat toch wat je doet als het je wens is?

Ik snap best dat het heel rot overkomt hoor en dat het niet iets is waar je op zit te wachten; je gaat naar het ziekenhuis om voor te bereiden op je behandeling en je komt terug met de mededeling dat je moet afvallen en daar mag je best heel even boos om zijn. Maar je kan moeilijk boos op het ziekenhuis worden als ze hebben gezegd dat je af moet vallen.. Wat ik eerder al zei, ja ze hadden beter wat meer tekst en uitleg kunnen geven.. Aan de andere kant.. Kan je dit ook zelf vragen..
En boos worden en boos blijven heeft dan echt geen zin.

En ik wil nogmaals zeggen dat ik het echt al hartstikke goed vind dat TS al aan het afvallen is en ik hoop echt dat ze snel aan de slag kunnen met haar kinderwens. Maar boos blijven heeft geen nut en helpt niemand verder, en is ook nog eens slecht voor je hart en zonde van je energie :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-13 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt

juval

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:27

wat vervelend voor jullie dat zwangerworden niet zo makkelijk gaat. Ik heb ook overgewicht, geen 30kg, maar toch flink. ik heb het geluk gehad dat het wel in een keer is gelukt om zwanger te worden, ik hoop dat het bij jullie ook snel spontaan zal lukken zonder hulp van het ziekenhuis.
is het geen optie om eventueel bij een ander ziekenhuis voor een second opinion te gaan? Misschien hanteren andere ziekenhuizen weer andere regels. Afvallen is natuurlijk het beste, voor je eigen gezondheid, maar dat weet je al.. het valt niet mee.
veel succes!!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:28

antje_vip schreef:
justkid schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen en ik vraag me nu af; TS hoe wil je geholpen worden en kunnen wij Bokkers daarin iets voor je betekenen?

TS wil graag horen hoe zielig zij is, dat de artsen echt belachelijk reageerden en dat ze haar gewoon zouden moeten helpen bezwangeren,
dat zij er zelf niks aan kan doen dat ze overgewicht heeft, beetje met haar meepraten. Zeggen dat ze echt niet hoeft af te vallen.

Wat ben je een aardig persoon, echt hier heeft ze nog eens wat aan. Toppie.

Ts, wat goed van je dat je toch al wat kilo's kwijt bent. Ik kan er niet echt over mee praten hoe het is om af te vallen, want ik ben heeeel lang te mager geweest. Maar ik denk dat als je de juiste hulp zoekt, dat het je gaat lukken. Probeer bij je huisarts een afspraak te maken om doorverwezen te worden naar een psygoloog. En misschien kan die je ook helpen naar het zoeken van een profesioneel om te helpen met afvallen.
Ik denk dat dat de eerste belangerijke stappen zijn, en misschien kom je vanuit daaruit wel verder.
En wat betreft je man, die heeft ook een groot aandeel. Die zal ook moeten uitzoeken waar het probleem bij hem ligt en wat hij er aan kan doen. Want je doet het samen dus dan mag hij er ook wel moeite voor doen toch. Misschien doet ie het al en dat is natuurlijk heel goed. Blijf er ook niet teveel mee bezig met zwanger WILLEN worden, dat schijnt ook heel erg tegen te werken. Ook al is dat naturlijk heel lastig om daar niet mee bezig te zijn.
Waar een wil is, is een weg.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:36

Je kunt het!!! Doe je best, blijf denk als ik dunner wordt heb ik meer kans om een kindje te krijgen en dat wil je graag! En het is zoiezo beter voor je! Je kunt het echt doe je best!!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:41

Tjah, misschien niet eigenwijs zijn en gewoon eens luisteren wat een arts zegt? :)
Het is eigenlijk heel simpel.. of ben ik nu zo blond wie het probleem niet ziet?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:47

Een kindje krijgen (of maken ;) ) doe je nog altijd met z'n tweeën.
Dat het probleem bij de ander ligt, betekent niet dat je zelf de natuur ook kan tegenwerken of juist een handje kan helpen.

Ik kan me voorstellen dat het je heel zwaar valt, TS, maar je doet het voor iets prachtigs.
En je bent al bijna op 1/3 met het afvallen, daar mag je best trost op zijn :))

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:43

TS vraagt een behoorlijke investering van de verzekering om haar kinderwens in vervulling te laten gaan, ik vind het niet vreemd dat hier eisen aan gesteld worden welke de ingreep positief beïnvloeden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:45

antje_vip schreef:
justkid schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen en ik vraag me nu af; TS hoe wil je geholpen worden en kunnen wij Bokkers daarin iets voor je betekenen?

TS wil graag horen hoe zielig zij is, dat de artsen echt belachelijk reageerden en dat ze haar gewoon zouden moeten helpen bezwangeren,
dat zij er zelf niks aan kan doen dat ze overgewicht heeft, beetje met haar meepraten. Zeggen dat ze echt niet hoeft af te vallen.

Naarling.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:59

Wat een vervelende boodschap heb jij te verwerken gekregen TS. :(:) Ik denk dat je de mededeling van de arts niet persoonlijk moet opvatten. De arts bedoelt niet dat hij of zij jou niet wil helpen, maar dat eigenlijk niemand in jouw conditie er aan zou moeten denken om te proberen zwanger te worden. Daarom is het voor de arts op dit moment niet relevant waar het aan ligt dat je niet zwanger wordt. Dat sommige vrouwen in een vergelijkbare conditie zonder hulp zwanger worden ligt buiten de invloedsfeer van de arts en waarschijnlijk ziet hij of zij er al teveel ellende door ontstaan. Niet de arts of het ziekenhuis is oneerlijk, maar het leven zelf. Een arts heeft niet alleen rekening te houden met jouw kinderwens, maar ook met jouw gezondheid en dat van het kind. Oneerlijk zou het van de arts zijn om jou nu niet te helpen en iemand anders in een vergelijkbare conditie wel. Dat is nu niet aan de orde. Probeer het positief te bekijken. Misschien is dit net het zetje wat je nodig hebt om aan je gezondheid te werken en helpt dat je niet alleen bij je kinderwens maar ook in de verdere toekomst. Zet hem op. :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:06

Boras schreef:
antje_vip schreef:

Naarling.

Dit is inderdaad de eerste echt onaardige en belachelijke opmerking richting TS.
Ookal heb je nog zo het idee dat dit zo is, dan moet je het fatsoen hebben om dat voor je te houden, een pb-tje te sturen naar TS of gewoon je mond te houden...
Dit is echt laag...

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:10

[/quote]

dat zij er zelf niks aan kan doen dat ze overgewicht heeft, beetje met haar meepraten. Zeggen dat ze echt niet hoeft af te vallen.[/quote]

Naarling.[/quote]

Zeker wat een nare opmerking!

Ts geeft zelf ook in dit topic aan dat ze best wil afvallen, sterker nog ze is er al hard voor aan het werk! Ze is al 8kg kwijt dus hoezo wil ze horen dat ze zielig is?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:20

Wat is het probleem dan nog?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:26

Dan ga je naar een privékliniek en betaal je het zelf. Dat is ook een optie.

Jouw eventuele IVF wordt door ons betaald. Logisch dat de eisen streng zijn als het met gemeenschapsgeld gebeurt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:29

Misschien een beetje bout gebracht, maar ik kan het wel met Antje eens zijn. hoewel ik ten zeerste TS haar gevoel begrijpen kan is het wel een beetje een "huilenbalk" verhaal. Ts is gewoon te dik voor de procedure en iedereen die het er niet mee eens is krijgt van TS repliek, de mensen die op zijn minst TS wat sneu vinden worden meer gewaardeerd.

Het is ook sneu dat TS door de arts gewoonweg verteld wordt dat ze nog meer af moet vallen, dat is nooit leuk om te horen. Het is echter wel de realiteit en daar moet TS wat mee. Of de droom van kinderen hebben laten varen, of gericht aan afvallen gaan werken. Andere opties zijn er niet. Daar kan je een heel drama verhaal van maken, of je kan er wat mee doen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:31

TS, ik denk dat wanneer ik in jouw schoenen stond mezelf bij elkaar zou rapen en een plan zou maken.
Ik denk dat het best een pittige opgave is die je voor je kiezen krijgt. Ik zou (terug) naar de huisarts gaan en dan dit afvalprobleem voorleggen.
Het is niet zozeer het afvallen waar ik problemen zie maar juist het aanleren en volhouden van een gezonde levensstijl. Je zult je hele leven moeten aanpakken.
Wat wil je je toekomstige kindje meegeven, wat is werkelijk belangrijk voor je/jullie.
Wanneer je uiteindelijk die 30 kilo bent afgevallen en wanneer je dan zwanger mag raken dan moet je goed weten hoe je nieuwe manier van leven kunt volhouden anders kom je zo weer aan (zeker tijdens je zwangerschap heb je dat niet altijd zelf in de hand)
Daarom vroeg ik ook; hoe wil je geholpen worden; Jij bent de eigenaar van je probleem dus de oplossing moet ook bij jou vandaan komen maar er zijn zat mensen die je daarbij willen helpen en steunen.

De opmerking van Antje_vip kun je gewoon laten voor wat het is. Ik vroeg het aan de ts. Niemand kan voor een ander antwoorden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:40

xEmily schreef:
Isegrim schreef:
Dan ga je naar een privékliniek en betaal je het zelf. Dat is ook een optie.

Jouw eventuele IVF wordt door ons betaald. Logisch dat de eisen streng zijn als het met gemeenschapsgeld gebeurt.

+1

Nogmaals als je dat vind moet iedereen die ziek wordt door bv te roken, te drinken oom maar behandeld worden in een privé- ziekenhuis want dat is ook je eigen schuld.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:42

chanel1985 schreef:
Nogmaals als je dat vind moet iedereen die ziek wordt door bv te roken, te drinken oom maar behandeld worden in een privé- ziekenhuis want dat is ook je eigen schuld.

Nogmaals..
Ziek worden is een ziekte... zwanger worden is geen ziekte...
Beetje flauw dat je dat blijft aanhalen, dat geeft ook wel weer dat je het nog niet begrepen hebt.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:43

En is ook nogal off topic

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:44

Volgens mij is het inderdaad niet aan de artsen (laat staan aan ons) om te bepalen of iemand zo'n behandeling verdient. De vraag waar het om draait is of het medisch verantwoord is. In een privékliniek zou TS hopelijk dezelfde mededeling krijgen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:46

ok, dan heb ik het nog altijd niet begrepen...

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 16:47

Nogmaals het ging er mij om dat ze dus niet even uitleg hebben gegeven in het ziekenhuis! Dat ik af moet vallen dat is iets wat ik ook zeker wel weet! En als mensen dan gaan zeggen als je dat niet wil of doet bla bla.... Ik heb geloof ik nergens gezegd dat ik het niet wil of het niet doe! En nee hoef zeker geen aandacht en ik vroeg me gewoon af of ik hier wat mee kon?? En dan gaat iedereen 12 bladzijden zeuren over wat ik moet doen met afvallen en dat weet ik ook zeker wel!
Mensen begrijp me niet verkeerd het is niet dat ik het niet snap maar meer op de manier waarop sommige het brengen en zeker in een ziekenhuis daar mag je toch wel van verwachten dat ze weten wat ze doen en hoe ze het moeten vertellen!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:49

Maar heb je dan geen antwoord gekregen op je vraag of je er wat mee kunt?

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 16:52

Nou het is meer op het afvallen waar mensen over praten en het was meer de vraag of ik het misschien (omdat ik al met mezelf bezig ben) het bij een ander ziekenhuis kan proberen ofzo? En ervaringen van andere hier mee... Dus of hun dit ook ooit te horen hebben gehad en hoe ze hier mee om gegaan zijn? (kan me niet voorstellen dat ik de enige ben namelijk)