Dani schreef:kyara1989 schreef:Nee ze eisen echt het perfecte gewicht en dat is ook het geen waar ik zo mee zit! Want ik ben zo i zo geen smal gebouwd iemand... En dat verwachten ze wel dat maakte ons ook zo kwaad!
Ik pik deze quote er even uit. TS, is dit echt wat je denkt? Dat 30 kilo eraf het 'perfecte gewicht' is voor jou en dat de artsen je pas verder willen helpen als je er perfect uitziet? Je hebt het in het topic ook snerend over mensen met 'een maatje 36' - denk je dat jij dat ook moet bereiken?
Voor zover ik kan beoordelen op basis van je profielfoto eisen ze namelijk geen perfectie, maar slechts het minimum om te voorkomen dat jij en je kindje behoorlijke risico's gaan lopen. Ik ben dan wel benieuwd hoe jij dat ziet, en of je geen vertekend beeld hebt van je eigen gewicht en uiterlijk. En je zegt dat het ziekenhuis 'niet eerlijk' is, waarom vind je dat? Jij kan namelijk voor jezelf wel denken 'ik ben bereid het risico op pijn of ziekte te nemen', maar realiseer jij je dat een kindje eveneens klachten kan krijgen door ernstig overgewicht van de moeder?
Inderdaad ts, dus knokken!! Super dat je al afgevallen bent en het is nog een weg maar ga ervoor en desnoods zoek je hulp. Ik snap ook niet waarom je de gang van zaken van het ziekenhuis niet eerlijk vind..
(Mijn zus is zelf verloskundige en nu 22 wkn zwanger. Voordat ze ging stoppen met de pil is ze gaan sporten en gezonder gaan eten om een gezonder gewicht te hebben. Als geen ander weet ze van de risico's).