Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:06

Cassidy schreef:
Dan zul je als man van 20 met het risico moeten leven dat je ongewild vader wordt, of echt genoeg zelfdiscipline moeten hebben om de daad niet te doen. Ik had het overigens ook niet over tijdelijke anticonceptie. Mannen die zo panisch zijn om alimentatie te moeten betalen voor een kind dat door hun toedoen ergens rondhobbelt, hebben genoeg middelen om ervoor te zorgen dat er geen kind komt. Al dan niet permanent.

Ja want wij vrouwen zijn zwakke wezens en wij hebben geen zeggenschap over wanneer we veilig vrijen. Ik doe ook altijd mijn ogen dicht wanneer ik seks heb, ik kijk wel wat er gebeurt.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:06

Sizzle schreef:
Nogmaals: als de man het kind wil houden en de vrouw niet.
Mag de man dan de zwangerschap afdwingen en daarna alimentatie van de vrouw eissen?

Zo niet, dan is er geen eerlijke verdeling en slaat het nergens op dat de vrouw dit wel mag afdwingen.

Precies! Haha! ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:07

lieveli schreef:
Ja want wij vrouwen zijn zwakke wezens en wij hebben geen zeggenschap over wanneer we veilig vrijen. Ik doe ook altijd mijn ogen dicht wanneer ik seks heb, ik kijk wel wat er gebeurt.

Jeetje, wil je erover praten?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:08

Cassidy schreef:
lieveli schreef:

Waarom mag een vrouw wel kiezen een kind niet te willen en een man niet?

Cassidy

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:09

Omdat een man zijn leven er niet voor op het spel zet en de vrouw wel?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:10

Cassidy schreef:
lieveli schreef:

Ik heb denk niet echt spreekrecht, ik woon in San Francisco, 1972.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:10

pmarena schreef:
Toch is dat een keuze, tegen abortus zijn en het kind dus houden.

De man heeft die keuze niet, dan moet hem toch minstens de keuze geboden worden om wel of niet een verdere rol in het leven van het kind te spelen.

Het is niet echt eerlijk als de vrouw als enige kan kiezen of de zwangerschap afgebroken wordt, èn ook nog eens als enige kan kiezen of die man de moet gaan betalen.

Ik vind dat eerlijk gezegd ook een stukje emancipatie maar raar genoeg zijn veel vrouwen alleen maar geëmancipeerd op de punten waarop het hun wel goed uitkomt -O-

Ik snap overigens wel het idee dat een man toch een bepaalde verantwoordelijkheid heeft hoor, maar gezien de keuzemogelijkheden die een vrouw tegenwoordig heeft vind ik dat er tegenover rechten ook (morele) verplichtingen staan :)

Mooi gezegd, ben ik ook mee eens.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:11

Cassidy schreef:
Dan zul je als man van 20 met het risico moeten leven dat je ongewild vader wordt, of echt genoeg zelfdiscipline moeten hebben om de daad niet te doen. Ik had het overigens ook niet over tijdelijke anticonceptie. Mannen die zo panisch zijn om alimentatie te moeten betalen voor een kind dat door hun toedoen ergens rondhobbelt, hebben genoeg middelen om ervoor te zorgen dat er geen kind komt. Al dan niet permanent.

Je kan als vrouw ook gewoon je benen bij elkaar houden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:11

lieveli schreef:

Aangezien ik weet dat je daar niet zit, is dat geen argument. :D
En anders, de USA is daar wat stricter in dat NL.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:12

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:
Vroeger had je als vrouw geen keuze en dat vinden we allemaal vreselijk. Nu heeft de man geen keuze en vinden we dat de gewoonste zaak van de wereld.

En maar recht banketstaaf wat krom is :').

Ayasha schreef:
waarbij je opnieuw als man, afhankelijk bent, van de keuze van de vrouw.. Daar gaat het net om.

De man geen keuze? Hij kan ervoor kiezen om de daad niet te doen. Hij kan ervoor kiezen om zich te laten sterliseren als hij echt 99,9% zeker wil van zijn dat er geen kinderen komen.

Hij was toch niet alleen, toen hij seks had? ;)

Cassidy

cam schreef:

Dat was ook geen argument volgens velen hier. Het ging om het feit: vrouw wil kind, man niet, en moet dan dokken.

Asciugamano

cam schreef:
Cassidy schreef:

Exact!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:13

Cassidy schreef:
lieveli schreef:

Aangezien ik weet dat je daar niet zit, is dat geen argument. :D
En anders, de USA is daar wat stricter in dat NL.

Oh, vorige keer zei je dat je dat juist niet zeker wist. Je brengt me in de war verdorie!

Hoe dan ook, een vrouw is er zelf bij wanneer een man geen condoom om doet. Om dan achteraf te gaan zitten janken dat hij heen condoom om had vind ik zwak, de vrouw was er immers zelf bij.

Cassidy

sflj schreef:

It takes two to tango. Maar ook als de vrouw wil en hij niet, gaat er - behalve in geval van een verkrachting - geen daad plaatsvinden.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-08-13 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

demo_love schreef:
lieveli schreef:
Ik ben toch zo blij dat ik met het overgrote deel van bokt geen seks zal hebben..

Ik ben 18 en ik weet heel zeker dat het nog een flinke tijd zal duren voordat ik met wie dan ook de koffer in duik...
I rest my case...

Lijkt me heel verstandig. Is de enige 100% waterdichte manier om niet in dit soort situaties terecht te komen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:14

Cassidy schreef:

Drama is jou niet onbekend, merk ik. Maar serieus, waarom mag een vrouw wel kiezen en een man niet? Alleen omdat zij het kind ook moet dragen (waar ze dan ook nog eens zelf voor kiest)?

lieveli schreef:
Cassidy schreef:

_O-, briljant.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:15

Cassidy schreef:

Wanneer die vrouw dat niet wil, hoeft zij ook d'r leven niet op het spel te zetten. ;)
Alweer een keuze die zij wél heeft... ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:15

lieveli schreef:
Oh, vorige keer zei je dat je dat juist niet zeker wist. Je brengt me in de war verdorie!

De vorige keer ging ik uit van je woonplaats in je profiel. En ik heb helaas een geheugen als een olifant, als jij roept dat je daar niet zit dan onthoud ik dat ook :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:16

Goed idee. Gewoon geen seks hebben, geen kans op kinderen, de vrouw zet haar leven niet op het spel, de man hoeft geen alimentatie te betalen mocht hij het kind niet willen. Bijkomend voordeel, wereldbevolking wordt teruggedrongen want ongelukjes komen niet voor.

En toen ging de wekker :').

Cassidy

sflj schreef:
Cassidy schreef:

Wanneer die vrouw dat niet wil, hoeft zij ook d'r leven niet op het spel te zetten. ;)
Alweer een keuze die zij wél heeft... ;)

Nogmaals, we gingen ervan uit: vrouw wil kind, man niet maar moet dan wel dokken.
Wil vrouw geen kind is er zoiets als abortie, hoeft man ook niet te dokken.
Capisce?

Ayasha
Blogger

Cassidy schreef:
sflj schreef:

It takes two to tango. Maar ook als de vrouw wil en hij niet, gaat er - behalve in geval van een verkrachting - geen daad plaatsvinden.

Dus enkel de man kan en moet verantwoordelijk zijn voor een foutje en vrouwen zijn zwakke zielige wezens die onderhouden moeten worden omdat ze kiezen om een nazaat op te voeden..
Bah, Bah, Bah, ik schaam me haast voor mijn vrouw zijn.

Bovendien lijk jij niet te begrijpen dat het niet gaat om wie het meeste risico loopt, maar om het feit dat de man in deze geen keuze heeft, geen enkel recht, en de vrouw alle keuze en alle recht. Hoe debiel is dat?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:17

Cassidy schreef:
sflj schreef:

Maar na de daad is er nog maar een die mag beslissen zo blijkt nu.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:17

Cassidy schreef:

Dat HOEFT ze niet meer tegenwoordig weet je wel.
Ik ben geen abortus voorstander, maar OF je kiest er zelf voor en valt je ex sexpartner er niet meer mee lastig OF je ex erkend het kind en dan mag hij ook geld geven.
Lekker egoistisch zelf houden, 'heeft ie lekker pech' instelling vind ik walchelijk en voer voor misbruik van dat recht. Wie gaat bewijzen dat het echt een 'oepsie' was en geen achterbakse geplande actie van de vrouw?
Er zijn genoeg vrouwen die ook veel meer verdienen dan de man, maar dan toch lekker wat extra's proberen af te trochelen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:18

cam schreef:
Maar na de daad is er nog maar een die mag beslissen zo blijkt nu.

Idd. Vrouw is baas in eigen buik. Daar mag de staat niet over beslissen en ook geen biologische vader van het kind.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:18

Dat mensen misbruik gaan maken van allimitatie is ook weer een punt. Ik ken bijvoorbeeld een vrouw. Die heeft 4 kinderen, van 4 mannen, en krijgt van allemaal geld. En ze kiest hier dan ook bewust voor.

Ik denk dat in deze situatie's geen streep kan worden getrokken. Maar echt per situatie bekijken..