En dat is ook het enige dat ik snap van kaatsen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

pony33 schreef:En Kaatsen doen ze alleen boven Sneek
Onder Sneek weet niemand hoe het werkt en wordt het amper gedaan![]()
Flink onder Sneek op de grens tussen Jubbega en Hoornsterzwaag (vandaar 'Op e grins') wordt er flink fanatiek gekaatst 
Coby schreef:pony33 schreef:En Kaatsen doen ze alleen boven Sneek
Best verdrietigFlink onder Sneek op de grens tussen Jubbega en Hoornsterzwaag (vandaar 'Op e grins') wordt er flink fanatiek gekaatst
http://www.kaatsenopegrins.nl/
Geboren en getogen in Friesland. Friestalig, maar ook zeker nederlandstalig. Zelf woon ik in een besloten gemeenschap van enkele huizen, dus echt ons kent ons. En inderdaad een beetje aanpassen aan de Friese cultuur en ook taal is hier dan ook een pre. Doe je dit, dan wordt je met liefde onthaald. Aan 'snobisme' heeft een Fries vaak een hekel. 'Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg'.
Vermaken in de vorm van makkelijk een bioscoopje of even te winkelen is inderdaad even een ritje met de auto. Maar door de rust en vooral de ruimte en erf heb je voldoende mogelijkheden om je te ontspannen. Of 's avonds heerlijk bij het kampvuur een biertje met de buren te drinken
wij kwamen uit t westen uit een gewone wijk nou daar werden we wel een beetje op aangekeken 
Matheno schreef:takkie_muis schreef:KloptMooie bios de Ikea
, en gaasterland is echt mooi Matheno! Ik zat altijd op school in gaasterland en ging altijd even de bossen in
Jaaa, kan niet wachten om de paarden te verhuizen en eens een flinke bosrit daar te maken!
, wat gaan de paarden dan ook genieten! (hopelijk geen horzels ><) 
Mayflower_ schreef:pony33 schreef:En Kaatsen doen ze alleen boven Sneek
Dat is niet waar. Kaatsen doen ze ook fanatiek boven Dokkum en omstreken, Franeker (PC) en zelfs in Gorredijk/Akkrum etc.
Mijn vriend heeft ook altijd fanatiek gekaatst.
Smee__ schreef:Fiffill schreef:Oh en waar ze ook van houden in Friesland: rotondesman wat een rotondes
Ja!Vlak voor Oenkerk zit zo'n vervelende, tis iedere keer weer boven op de rem daar door die rotonde
Coby schreef:. En inderdaad een beetje aanpassen aan de Friese cultuur en ook taal is hier dan ook een pre. Doe je dit, dan wordt je met liefde onthaald. Aan 'snobisme' heeft een Fries vaak een hekel. 'Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg'.
vuurneon schreef:Miepie77 schreef:Weet iemand of je je ook voor huurwoningen kunt inschrijven in Friesland als je daar geen familie hebt (familiaire binding)?
Waarom zou dat niet kunnen