Pesten zelf in de hand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:39

Ibbel schreef:
Ik zou eerder willen beweren dat er een hele liefdevolle band is (in ieder geval van het kind uit) als het kind zijn of haar ouders wil sparen voor zijn of haar wanhoop... Juist uit liefde wil je jouw ellende niet delen met degenen die naast je staan.

dat... of weten dat je niet bij je ouders terecht kunt en het zelf moet zien te redden. -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:41

Kwanyin schreef:
bello2005 schreef:
je staat er nog versteld van hoeveel kinderen zelfmoord plegen omdat ze zo diep zitten in het gepest worden. maar ik vind als ouder zijnde dat je dat moet zien. zo niet ben je in mijn ogen een slechte ouder

Hier zeg je wel degelijk dat je een slechte ouder bent als je de signalen van je kind niet hebt gezien.

edit: waarop jij zegt dat jouw moeder je zo goed kende dat ze heus wel zag als er iets mis was. Waarop ik jou gewoon vraag of het bij jou ooit zo mis zat, dat je aan zelfmoord dacht, en dat ze zelfs dat van je gezicht kon aflezen. En zo nee, hoe jij dan kan weten dat andere ouders dat wel moeten kunnen zien aan hun kinderen, dat het niet goed in hun vel voelen zelfs tot zelfmoordgedachten aan toe is :) .

Hier ging het om en hier brei jij op verder dat je als ouder maar moet zien als je kind anders doet dan normaal.

Ja, elk kind kan anders doen dan normaal en elk kind kan eens een dipje in het leven hebben die je als ouder wel eens opmerkt. Maar moet je daarom ook direct weten dat je kind problemen heeft met pesten, gaat een kind die een goede band heeft daarom ook automatisch vertellen waarom hij zich niet goed voelt? Ik vind dat je de dingen allemaal veel te simpel voorstelt. Het is niet omdat je als ouder niet doorhebt dat je kind zo gepest wordt, dat je daarom een slechte ouder bent.

bello2005

Re: Pesten zelf in de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:48

je ziet/hoort je kind toch ook over vriendinne etc praten ? en je ziet normaal gesproken toch ook wel vriendinnen over de vloer komen ? die kun je ook altijd benaderen.
als je kind altijd maar op de kamer blijft zitten, is het logisch dat ze gepest word en zich buitensluit van de buitenwereld.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:49

Wat een bullshit :') Alsof altijd op je kamer zitten gelijk staat aan gepest worden :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:50

je leest niet goed..

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 23:51

bello2005 schreef:
je ziet/hoort je kind toch ook over vriendinne etc praten ? en je ziet normaal gesproken toch ook wel vriendinnen over de vloer komen ? die kun je ook altijd benaderen.
als je kind altijd maar op de kamer blijft zitten, is het logisch dat ze gepest word en zich buitensluit van de buitenwereld.

Wauw zeg wat een onzin. Ik word nu niet meer gepest.
Maar ik hou er gewoon van om op mn kamer te zitten. Echt onzin dit

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:52

we hebben het toch over op school zitten en gepest worden, vooral in de puberteit

ook jij leest niet goed

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 23:53

bello2005 schreef:
we hebben het toch over op school zitten en gepest worden, vooral in de puberteit

ook jij leest niet goed

Ik zit op school en zit in de puberteit ?
Ja ik weet dat het over pesten gaat. Maar ook niet gepeste kinderen zitten graag op hun kamer. Zonder bedoelingen

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:53

jemig wat een gekat af en toe zeg, oke oke het is een discussie forum maar er word wel erg hard met feiten en fabels gegooid op het moment, natuurlijk als je altijd op je kamer zit maak je geen enkel sociaal contact en weet je niet hoe je met mensen om moet gaan in het 'echt' dus ja kan me voorstellen dat je dan makkelijker gepest gaat worden. en als ouder kun je ook op je kind letten, maar he je kan niet in hun hoofd kijken! zelfmoord is iets wat de meeste mensen niet zo 1,2,3 op tafel gooien dus kan me daarin vinden dat mensen zeggen dat je dat niet kan zien aankomen
Laatst bijgewerkt door Vereentjex op 10-08-13 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:55

SindyKaya schreef:
bello2005 schreef:

ook jij leest niet goed

Ik zit op school en zit in de puberteit ?
Ja ik weet dat het over pesten gaat. Maar ook niet gepeste kinderen zitten graag op hun kamer. Zonder bedoelingen

ja dan heb jij er toch niets mee te maken. ( als je 'maar ook niet gepeste kinderen' op je eigen doelt)
dan voel jij je toch goed in je vel. dus het heeft geen toegevoegde waarde op jouw

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:56

Vereentjex schreef:
jemig wat een gekat af en toe zeg, oke oke het is een discussie forum maar er word wel erg hard met feiten en fabels gegooid op het moment, natuurlijk als je altijd op je kamer zit maak je geen enkel sociaal contact en weet je niet hoe je met mensen om moet gaan in het 'echt' dus ja kan me voorstellen dat je dan makkelijker gepest gaat worden. en als ouder kun je ook op je kind letten, maar he je kan niet in hun hoofd kijken! zelfmoord is iets wat de meeste mensen niet zo 1,2,3 op tafel gooien dus kan me daarin vinden dat mensen zeggen dat je dat niet kan zien aankomen

over zelfmoord word niet gepraat, je zult dit ook nooit te weten komen.
maar je ziet het aan je kind, dat ze/hij diep zit.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 23:56

Dus als gepeste kinderen in hun kamer zitten, sluiten ze zich af van de buiten wereld?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:59

je leest niet goed, lees enkele posts van me nog eens terug

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 00:03

bello2005 schreef:

Dus als een kind altijd op haar kamer blijft zitten word ze gepest en sluit ze zich af.
Dat is wat je zegt.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:07

lees is goed ze zegt toch altijd, niet voor even nee voor altijd dus helemaal geen contact zoekt met anderen. en ze maken kans om meer gepest te worden omdat ze op dat gebied dus sociaal niet goed ontwikkelt zijn omdat ze altijd maar op hun kamer zitten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:08

en wat staat er nog meer in mijn post ?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 00:09

Vereentjex schreef:
lees is goed ze zegt toch altijd, niet voor even nee voor altijd dus helemaal geen contact zoekt met anderen. en ze maken kans om meer gepest te worden omdat ze op dat gebied dus sociaal niet goed ontwikkelt zijn omdat ze altijd maar op hun kamer zitten.

Als ik naar school ga, kom ik ook echt alleen maar beneden om te eten ?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:09

bello2005 schreef:

Serieus?
Niet alle kinderen hebben evenveel behoefte aan een groten vriendenkring en kunnen zich prima zelf amuseren op de kamer, maar dat maakt niet dat ze daarom automatisch gepest worden of zichzelf buiten sluiten. En bij mij zijn en komen er nauwelijks vriendinnen thuis over de vloer, ook in periodes dat het heel goed ging, gewoon om praktische redenen.
En mijn ouders zullen zeker gezien hebben dat mijn vriendenkring minder uitgebreid was dan die van mijn zus bv, dat vaker lekker thuis bleef dan naar een vriendin. Maar moeten ze daarvan echt gaan aflezen of ik dan gepest zou worden? Of mijn vriendinnen daar mee lastig vallen?

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:11

SindyKaya schreef:
Vereentjex schreef:

Als ik naar school ga, kom ik ook echt alleen maar beneden om te eten ?

ja dat doe ik ook, maar als jij nou in de vakantie 24/7 op je kamer zit? en in het weekend? alleen maar op je kamer, altijd? dat doe ik persoonlijk niet hoor, ik ga met vriendinnen iets doen en naar buiten enz. dat bedoelt ze

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 00:12

Kwanyin schreef:
bello2005 schreef:

Serieus?
Niet alle kinderen hebben evenveel behoefte aan een groten vriendenkring en kunnen zich prima zelf amuseren op de kamer, maar dat maakt niet dat ze daarom automatisch gepest worden of zichzelf buiten sluiten. En bij mij zijn en komen er nauwelijks vriendinnen thuis over de vloer, ook in periodes dat het heel goed ging, gewoon om praktische redenen.
En mijn ouders zullen zeker gezien hebben dat mijn vriendenkring minder uitgebreid was dan die van mijn zus bv, dat vaker lekker thuis bleef dan naar een vriendin. Maar moeten ze daarvan echt gaan aflezen of ik dan gepest zou worden? Of mijn vriendinnen daar mee lastig vallen?

Je kunt het niet beter verwoorden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:12

Maar wat heeft dat te maken met kunnen zien dat je kind gepest wordt? Niet elk gepest kind gaat zichzelf opsluiten op haar kamer hoor, en niet elk kind dat zich opsluit op haar kamer wordt gepest.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:24

Kwanyin schreef:
bello2005 schreef:

Serieus?

ik heb het niet over een grote vriendengroep.

en dan klopt er in mijn ogen iets niet met je kind, als die alleen maar op zijn/haar kamer zit.

noem je zoiets jouw vriendinnen lastig vallen ? een vriendin weet meestal iets meer dan je ouders.
waarom mogen ouders dan niet met je vriendinnen praten en vragen of zij iets aan je kind merken. dat noem ik geen vriendinnen lastig vallen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:34

Kwanyin schreef:
Maar wat heeft dat te maken met kunnen zien dat je kind gepest wordt? Niet elk gepest kind gaat zichzelf opsluiten op haar kamer hoor, en niet elk kind dat zich opsluit op haar kamer wordt gepest.

dat zeg ik ook nergens

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:01

Maar Bello, is dat hele "op je kamer zitten" gedoe niet iets wat de laatste jaren steeds meer terug komt? Kinderen krijgen laptops, speel computers en tv's op hun eigen kamers. Als hun interesses meer daar liggen dan bij het onderhouden van sociale contacten, hoeft dat toch niet gelijk te betekenen dat het kind gepest wordt?

Natuurlijk zijn er kinderen die niet zo'n goede band hebben met hun ouder(s), die trekken zich misschien liever terug of draaien de situatie om, ze zijn juist veel bij vrienden. Maar dan zijn ze nog niet direct gelukkiger. Dat cliché zinnetje van "Verschuilen achter een glimlach" of hoe dat ook gaat, dat gaat juist op voor mensen/kinderen/jongeren die altijd vrolijk en gelukkig doen, maar diep van binnen dat niet zijn. Of dat nou door pesten of door iets anders komt. Echt niet elke ouder prikt daar door heen, of het nou een ouder met een goede band met een kind is of niet.

Maar stel dat ik een meisje van 15 ben, zit op de middelbare school en wordt al jaren gepest. Heb geen overgewicht, draag geen bril, stotter niet, slis niet, draag geen beugel, kortom, ik ben een standaard meisje dat niets verkeerd doet. Ik heb alleen wel altijd geleerd dat je pesters niet met pesten verslaat, dus ik pest niet terug. Wat zou ik dan volgens jou moeten doen?

Misschien is het wel handig dat je sommige dingen iets anders verwoordt. Dat het jouw mening is, prima, daarvoor zijn we in Nederland, maar als de meeste meelezers/posters in de topic niet zo goed begrijpen waar je het over hebt, zou je je misschien achter je oren moeten krabben.
In dit geval, Practice what you preach

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 02:39

KoudbloedKim schreef:
RoosG schreef:
Ik vind het een interessante discussie, ik had net een hoop getypt, maar wacht even af of ik echt wat nuttigs heb toe te voegen.
Bello, mag ik je misschien vragen hoe oud je bent?
In 2010 was ze 22, dus dat komt nu op 25. :j

bello2005 schreef:
wat heeft mijn leeftijd met mijn uitspraken te maken ? en niet te vergeten ervaringen
Als volwassene hoor je geleerd te hebben hoe je jouw mening kunt verwoorden in minder kwetsende bewoording. ;)

Zoals deze:
bello2005 schreef:
je staat er nog versteld van hoeveel kinderen zelfmoord plegen omdat ze zo diep zitten in het gepest worden. maar ik vind als ouder zijnde dat je dat moet zien. zo niet ben je in mijn ogen een slechte ouder
Hoe durf jij in godsnaam zoiets te beweren?? :r
Jij beweerd gewoon met je grote... mond dat iedere ouder van een gepest kind, een slechte ouder is.
Waar haal je het lef vandaan!

Ja, zoiets raakt mij, want ik ben ook gepest, tot zelfmoordgedachtes aan toe en mijn moeder kón niks doen, omdat zij ontzettend ziek was en haar bed niet meer uit kon komen.
Jij kwetst mensen op een hele erge manier en zoals ik en anderen al eerder zeiden: Jij bent niks meer of minder dan welke andere pester dan ook en er is meerdere malen aan je gevraagd of je minder kwetsend wil reageren.
Aangezien je daar maling aan hebt en het je niks kan schelen wat je een ander aan doet, is dit ook mijn laatste reactie richting jou, niet alleen in dit topic maar op heel bokt.
Ik ga dit topic dan ook met alle liefde verlaten.

Hopelijk komt er toch nog een FIJNE en VRIENDELIJKE discussie voor alle anderen. :)

De fijne discussiepartner gaat en de eigenwijze, vervelende blijven..

Bello, je bent echt vervelend, weet je dat? je kunt tegen iedereen wel roepen dat zij goed moeten lezen, maar doe zelf eens wat meer moeite ipv lekker overal maling aan te hebben en gwn je eigen ding te doen.
Gepeste kinderen moeten zich aanpassen, Kiss My ass. Jij mag je ook wel eens aanpassen. Is het zoveel moeite om 2x na te denken voordat je weer iets hards post?
Waarschijnlijk lig je nu dubbel om mijn post, gezien je dit topic hilarisch vindt. Ik *zie* je nogal vaak lachen om de reacties. Inlevingsvermogen van een stoelpoot. Wacht, die heeft meer inlevingsvermogen.

Dus. tot 100 tellen en dan eens iets anders formuleren? er is nog weinig tot niks vriendelijks uit je mond gekomen hoor..