'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:36

Stiekem wacht ik nu op nog meer 'griezel'verhalen!!
Ik denk dat het niet alleen met het gebouw te maken heeft.
Maar ook met de grond waar het op staat en alles in de omgeving.
Overal zijn wel mensen in al die jaren gestorven, dus er zal hier en daar allicht wat zijn.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 07:26

Poess91 schreef:
Stiekem wacht ik nu op nog meer 'griezel'verhalen!!
Ik denk dat het niet alleen met het gebouw te maken heeft.
Maar ook met de grond waar het op staat en alles in de omgeving.
Overal zijn wel mensen in al die jaren gestorven, dus er zal hier en daar allicht wat zijn.

Jup, denk dat op elke vierkante meter in de wereld wel iemand ooit eens is gestorven :') .

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:06

Inderdaad Sabinee!
En aangezien het niet eens alleen mensen maar ook dieren kunnen zijn, is de kans groot dat er in elk huis wel wat zit :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:19

Ja hoor :j
Ik heb jarenlang in zo'n huis gewoond :j

Ons terrein was heeeeeel vroeger van het dorp, en staat een flink eind van dit dorp af waardoor we best lekker rustig wonen.
Vroeger vond het dorp dit ook, mooi afgezonderd van de rest, dus alle lepra lijders en andere enge zieken werden ( tegen hun zin) op ons erf gedumpt en moesten daar verplicht wonen en dus doodgaan.
Ze kregen een zogenaamde 'lier' om mee te ratelen om outsiders te waarschuwen dat ze daar zaten.
Ons huis heeft dan ook officieel twee namen, liermanshutte, en de veerte ( in de verte) vanwege dit fenomeen.
We weten redelijk zeker dat die mensen NIET netjes in het dorp zijn begraven,maar waarschijnlijk op ons erf begraven liggen.

Of we het merken? Jazekers, er is een hoek waar ik altijd flink de kriebels krijg, en waar de paarden ook veel minder staan en grazen. Waar die plek is? Daar waar het oude huis en de waterput hebben gestaan ( zijn 100 jaar geleden verhuisd naar een andere plek op het erf). De kriebels had ik trouwens al voor ik van dit verhaal afwist.

In het huidige huis is er een zoon van de vorige eigenaar om de hoek bruut door een ongeluk om het leven gekomen, en er heeft ooit een flinke brand gewoed waardoor een van de bewoners zichzelf van de bovenste verdieping naar beneden heeft gegooid ( wel overleefd gelukkig := )
We hebben een redelijk huis en erf met historie dus!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:54

Poess91 schreef:
Inderdaad Sabinee!
En aangezien het niet eens alleen mensen maar ook dieren kunnen zijn, is de kans groot dat er in elk huis wel wat zit :')

Het gaat niet om het sterven. De meeste gestorven mensen blijven niet rondhangen.
Als er iets engs te voelen is in een huis, heeft dat te maken met iets negatiefs. Mensen die geleden hebben en daat kwaad om zijn, omgebracht en daar kwaad om zijn of zelfmoord gepleegd en niet door hebben dat ze echt dood zijn etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:58

Ja denk dat op elk stukje aarde wel wat gebeurd is , geloof dat mijn ouders op een oude bomenplantage wonen (je hebt drie straten , Eiken-Beuken en lindenlaan) , denk ook iets van weiland.. Maar dat is een lekker huis , voelt niet zwaar..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:58

Ik heb echt geen idee of ik dat zou doen.
Het is toch je huis, en een spotprijsje is een spotprijsje voor een dergelijk huis, maar eigenlijk hebben we het dan ook wel over honderduizenden euro's, en het is toch knap zonde als je zoveel geld geeft voor een huis waar je je eigenlijk niet prettig in voelt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:01

Sabinee__ schreef:
Jup, denk dat op elke vierkante meter in de wereld wel iemand ooit eens is gestorven :') .

Dat is wel heel uit overbevolkt land gedacht. Er zijn nog plekken op de wereld waar nooit mensen zijn geweest of zo zelden dat je er zeker van kunt zijn dat er ook niemand is gestorven. En dan gaat het om honderden hectaren op alle continenten.

Maar als je uitgaat van waar huizen staan, ja daar is de kans wel groter.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:54

Interessant topic!
ik denk zelf dat ik echt naar zo'n huis toe moet gaan en voelen hoe de sfeer is.
ik geloof zelf wel in geesten, maar er zijn volgens mij goede en slechte/kwade/onrustige geesten, die hun rust nog niet hebben gevonden. Daar zou je dan last van kunnen krijgen, maar niet elk mens die sterft blijft in zn huis spoken lijkt me.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:57

Interessant topic.
Wij zijn een tijdje terug bij een huis wezen kijken waar ons verteld werd dat de bewoner 3 jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd. Er werd niet gezegd hoe en waar en daar ging ik dus over nadenken. Om die reden (en verder was het huis, gelukkig, ook niet perfect) wilde ik er niet wonen. En dan had ik er nog niet eens over nagedacht dat er misschien een slechte sfeer hing. Heb ik trouwens ook niks van gemerkt toen we er waren maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of ik ''geloof'' dat er nog iets zou zijn.

Hoe zit het dan met huizen ''in de buurt van''? Als ergens iemand is vermoord, zouden jullie dan wel in het huis van bijvoorbeed de buren willen wonen?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:03

Ik werk in een landhuis. En daar maak je ook wel eens gekke dingen mee.
Zoals vanochtend ik was in een grote ruimte aan stofzuigen en een deur slaat opeens open.. Geen openstaand raam ofzo in de buurt. dus zet de deur open en normaal gaat die nooit uit zich zelf dicht en opeens hoor ik een knal en zat de deur weer dicht.. Haha. Ik moest meteen aan dit topic denken..

Dit is het landhuis:

Afbeelding

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:28

Tuttebel schreef:
Zoals vanochtend ik was in een grote ruimte aan stofzuigen en een deur slaat opeens open.. Geen openstaand raam ofzo in de buurt. dus zet de deur open en normaal gaat die nooit uit zich zelf dicht en opeens hoor ik een knal en zat de deur weer dicht.. Haha. Ik moest meteen aan dit topic denken..

Dit is het landhuis:

[ Afbeelding ]

Waaaa super gaaf!!
En zo'n huis wil ik wel is een nachtje slapen

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:31

Ik ook wel, maar volgens mij zou ik nooit daadwerkelijk kunnen slapen in zo'n huis haha..

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:32

Haha nee xMendy daar heb je gelijk in!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 17:56

Oh, daar zou ik dan weer geen problemen mee hebben :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:01

ik geloof niet dat ik in een huis met een verhaal zou willen wonen.

lijkt me heel eng

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:07

Als ik me gewoon fijn voel in het huis, zou ik het zeker gewoon doen.
Ik ben sws niet bang voor geesten. Of ik er in geloof of niet, ben ik nog niet achter. :+ Maar ben er iig niet bang voor en geloof sws niet in demonen ofzo.
Dus als ik me er prettig in voel, zou ik er geen problemen mee hebben.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:13

Poess91 schreef:
Tuttebel schreef:

Dit is het landhuis:

[ Afbeelding ]

Waaaa super gaaf!!
En zo'n huis wil ik wel is een nachtje slapen

ik zou daar ook wel willen slapen. :) :) :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:18

Ik weet niet of ik op zo'n huis zou kunnen vallen als er bv brute moord ofzo gepleegd is
en zeker niet als hier bv een kind slachtoffer was.

Woon zelf wel naast een begraafplaats en ik weet dat er in ons huis de vorige bewoner is gestorven aan een hartaanval in bad
(erg grappig dat vriendjelief dat toen we half jaar met elkaar gingen melde... Terwijl we toen in datzelfde bad zaten) >;)

*(Bad is onder tussen wel vervangen door nieuw bad) :')

Overigens merk ik niets aan het huis zelf dat er negatieve energie ofzo is blijven hangen...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:24

hoe weet vriendjelief dat dan zo goed, dat er iemand in datzelfde bad ooit is overleden?

Wendy1978

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:28

Wendy1978 schreef:
Ik weet niet of ik op zo'n huis zou kunnen vallen als er bv brute moord ofzo gepleegd is
en zeker niet als hier bv een kind slachtoffer was.

Woon zelf wel naast een begraafplaats en ik weet dat er in ons huis de vorige bewoner is gestorven aan een hartaanval in bad
(erg grappig dat vriendjelief dat toen we half jaar met elkaar gingen melde... Terwijl we toen in datzelfde bad zaten) >;)

*(Bad is onder tussen wel vervangen door nieuw bad) :')

Overigens merk ik niets aan het huis zelf dat er negatieve energie ofzo is blijven hangen...

wahaha als ik dat had gehoord had ik geen stap meer in dat bad gezet
is soms maar goed dat je niet alles van te voren weet

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:33

Toen de overdracht was meen ik Ketaki
Of net daarna :j

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:36

is de vorige bewoner niet aan hetspoken

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:38

:n gelukkig niet maar hij ligt wel op de begraafplaats hiernaast
wellicht dat dat toch hoop rust gaf? :')

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:38

:') zou het