Harmonie6 schreef:Dit is ongeveer 15 jaar geleden gebeurd , maar ben het nooit vergeten .
Wij woonde in een klein dorp op het platteland , en hadden op die dag in een in de buurt gelegen stadje wat boodschappen gedaan .
Toen wij terug reden over de smalle landwegen kwam er met een noodgang een auto voorbij scheuren , echt heel aso voor deze wegen en wij doken echt de kant in .
Toen wij weer doorreden zagen wij enkele honderden meters verder en stuiptrekkende kat op de weg liggen , duidelijk net aangereden en wij legde de link met de roekeloze chauffeur .
Dier opgepakt en dat was eigelijk meteen dood , hebben hem toen in de berm gelegd en omdat er maar een paar huizen stonden in de buurt zijn we gaan aanbellen , of hen mogelijk hun kat was , het voelde zo triest .
Bij geen van de huizen werd opengedaan en wij zijn toen doorgereden naar huis , ca 2 km verderop .
Eenmaal thuis , boodschappen uitgepakt , even koffie gezet , en toen voelde/hoorde ik een soort zachte vrouwenstem stem over mij komen er werd mij gezegd ga terug , je moet meer mensen waarschuwen dat die poes daar ligt het is belangrijk.
Ik was helemaal uit mijn doen door de heftige emotie die er bij dit gebeuren los kwam .
Heb dit tegen mijn man gezegd en die zei , oké ik rij wel mee terug , samen hebben wij die kat uit de berm gehaald en zijn toen naar wat huizen verder gelopen , de poes hadden wij niet mee die hadden we dichter bij de huizen in de berm laten liggen .
( vond het zo luguber om met een dode poes aan een deur te gaan staan )
Toen wij aanbelde bij een huis , deed een huilende man open en op de achtergrond zagen wij allemaal huilende mensen , daar bleek de moeder/ vrouw gestorven te zijn na een langziekbed .
De kist stond daar in huis en de mensen waren daar om afscheid te nemen .
Wij schrokken toch wel van wat wij zagen en wilde weglopen .
Toen de man vroeg , waar kwamen jullie voor ? , vertelde wij van de poes , en dat wij wilde weten bij wie die hoorde .
Toen begonnen bijna alle mensen hartverscheurend te huilen , wat bleek het was de kat van die vrouw geweest , hij heeft haar gehele ziekte bed bij haar op bed gelegen en is tot het laatste uur bij haar geweest .
De man liep met ons mee en we hebben hem de poes gegeven , dit was zo verschrikkelijk verdrietig ik heb erbij staan huilen .
Alle zeiden hij heeft met haar meegewild , bij zijn vrouwtje blijven in alles.
De poes is meegegaan de kist in neergelegd op het plekje naast haar waar ie ook op haar ziekbed altijd lag en is zo bij haar gebleven .
Nooit heb ik die mensen durven vertellen dat ik een vrouwenstem heb gehoord die mij terug gestuurd heeft om te gaan zoeken van wie die kat is .
Maar ben dit nooit meer vergeten , dit was zo heftig .
Dit is een heel mooi verhaal, echt kippenvel.