Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:31

Blarhiminn schreef:
Ik ben tegelijk jarig met mijn moeder en tante! Alle 3 op 22 juli jarig :)

Van al die dagen in het jaar.. Vind het toch best bijzonder :)

Zo heeft mijn oma 7 kleinkinderen en 1 kind die allemaal op de 13e jarig zijn. Maar wel allemaal verschillende maanden. Zo ben ik op 13 januari jarig. En mijn vader op 13 april. En een nichtje van andere kant van de familie is weer tegelijk jarig met mijn vader.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:08

Een liedje in je hoofd hebben en prompt komt het op de radio heb ik geregeld

Tijdens mijn vakantie is een client waar ik clientverantwoordelijke van ben overleden. Het ging al slechter met haar en ik had al een voorgevoel dat ze mijn vakantie niet ging redden, de eerste twee weken redt ze nog wel maar die derde week............... dat weet ik niet zei ik al tegen de dvc'er
In de derde week word ik in de nacht van woensdag op donderdag om 4.00 uur wakker en ben zelf heel onrustig en moest meteen aan haar denken.
smorgens meteen de mail gecheckt of er wat was omdat ik vakantie had zouden ze me niet in de nacht bellen, wel overdag, maar ik kon niks vreemds in de mail ontdekken
mijn laatste vakantiedag is ze overleden.
toen ik terug kwam van vakantie vertelde ik bovenstaand verhaal tegen mijn collega. bleek dat die nacht de eerste waaknacht is geweest...........

Anoniem

Re: Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:51

Mijn kleine nichtje is op kerstavond jarig, mijn neef op nieuwjaarsdag, ik op 16 april en mijn oudere nicht op 16 mei!

Onienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:49

Ik had gister weer een grappige (niet extreem raar)
Ik had de gemeente gebeld om ons geregistreerd partnerschap te bespreken, wij wilden graag op 11-11, dit kon allemaal, nog wat dingen besproken en opgehangen. Kijk ik op m'n telefoon na het ophangen en hoe laat is het? Juist 11:11 uur. Als dit niet "meant to be" is, weet ik het ook niet meer :P

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 00:03

Nog een toeval verhaal... Lang niet zo bijzonder als de rest hier.
Zo'n 4 à 5 maanden geleden gingen wij kijken voor een hond. We zijn destijds verliefd geworden op een reutje en een teefje. Na heel veel twijfelen, wikken en wegen besloten te kiezen voor het reutje. (Dit omdat wij beide werken en het reutje speelser was en wat minder 'aan mensen hing'. Het teefje was een knuffeling eerste klas, wat KAN betekenen dat ze absoluut niet alleen kan zijn.. Maar dat even terzijde) onze keuze was dus gevallen op het reutje (Pim), al bleef het teefje toch wel een plekje in ons hart hebben. Al die tijd hebben wij het teefje nog 'gevolgd' omdat we haar toch niet 100% los konden laten. Nu, zo'n 5 maanden later, blijkt dat het teefje wegens privé omstandigheden weg moet bij haar huidige baasje. Degene van wie wij Pim weg hebben heeft meteen contact met ons opgenomen (zij wist dat het teefje ons hart ook heeft veroverd) en nu komt het teefje (mits het klikt met onze Pim natuurlijk!) waarschijnlijk ook bij ons wonen!
Meant to be?

(Buiten dit alles is het voor het teefje en haar huidige baasje natuurlijk erg sneu! De rede waarom ze waarschijnlijk naar ons komt is dus ook echt niet leuk)

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:30

Dit is ongeveer 15 jaar geleden gebeurd , maar ben het nooit vergeten .

Wij woonde in een klein dorp op het platteland , en hadden op die dag in een in de buurt gelegen stadje wat boodschappen gedaan .
Toen wij terug reden over de smalle landwegen kwam er met een noodgang een auto voorbij scheuren , echt heel aso voor deze wegen en wij doken echt de kant in .
Toen wij weer doorreden zagen wij enkele honderden meters verder en stuiptrekkende kat op de weg liggen , duidelijk net aangereden en wij legde de link met de roekeloze chauffeur .

Dier opgepakt en dat was eigelijk meteen dood , hebben hem toen in de berm gelegd en omdat er maar een paar huizen stonden in de buurt zijn we gaan aanbellen , of hen mogelijk hun kat was , het voelde zo triest .
Bij geen van de huizen werd opengedaan en wij zijn toen doorgereden naar huis , ca 2 km verderop .

Eenmaal thuis , boodschappen uitgepakt , even koffie gezet , en toen voelde/hoorde ik een soort zachte vrouwenstem stem over mij komen er werd mij gezegd ga terug , je moet meer mensen waarschuwen dat die poes daar ligt het is belangrijk.
Ik was helemaal uit mijn doen door de heftige emotie die er bij dit gebeuren los kwam .

Heb dit tegen mijn man gezegd en die zei , oké ik rij wel mee terug , samen hebben wij die kat uit de berm gehaald en zijn toen naar wat huizen verder gelopen , de poes hadden wij niet mee die hadden we dichter bij de huizen in de berm laten liggen .
( vond het zo luguber om met een dode poes aan een deur te gaan staan )

Toen wij aanbelde bij een huis , deed een huilende man open en op de achtergrond zagen wij allemaal huilende mensen , daar bleek de moeder/ vrouw gestorven te zijn na een langziekbed .
De kist stond daar in huis en de mensen waren daar om afscheid te nemen .
Wij schrokken toch wel van wat wij zagen en wilde weglopen .

Toen de man vroeg , waar kwamen jullie voor ? , vertelde wij van de poes , en dat wij wilde weten bij wie die hoorde .
Toen begonnen bijna alle mensen hartverscheurend te huilen , wat bleek het was de kat van die vrouw geweest , hij heeft haar gehele ziekte bed bij haar op bed gelegen en is tot het laatste uur bij haar geweest .

De man liep met ons mee en we hebben hem de poes gegeven , dit was zo verschrikkelijk verdrietig ik heb erbij staan huilen .
Alle zeiden hij heeft met haar meegewild , bij zijn vrouwtje blijven in alles.
De poes is meegegaan de kist in neergelegd op het plekje naast haar waar ie ook op haar ziekbed altijd lag en is zo bij haar gebleven .

Nooit heb ik die mensen durven vertellen dat ik een vrouwenstem heb gehoord die mij terug gestuurd heeft om te gaan zoeken van wie die kat is .
Maar ben dit nooit meer vergeten , dit was zo heftig .

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:37

Jeetje Harmonie6, ik begrijp dat je dit nooit bent vergeten!!!
Griezelig en ontroerend tegelijk.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:59

Woow Harmonie, kreeg gewoon kippenvel van je verhaal.
Dat is wel erg bijzonder!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:25

Ik ben ooit een op konininnendag in Amsterdam mijn zus tegengekomen. Ik geloof dat ze toen net als ons een rondvaart wilde maken.
We wisten niet van elkaar dat we in Amsterdam waren
@Harmonie6, dat is wel een heel bijzonder verhaal.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:30

Wow wat bijzonder Harmonie!

Ik heb zelf ook een toevalsverhaal, van een paar jaar geleden. Het was een donkere, regenachtige dag en mijn vriend en ik gingen samen met de bus naar huis vanaf school. Hij brengt mij dan altijd thuis achterop zijn fiets, en toen ook. We waren de regen wel zat aan het worden toen we door de stromende regen naar mijn huis onderweg waren, dus zei ik dat als wij echt van elkaar hielden, het dan bij mijn huis zou stoppen met regenen. Bij mijn huis aangekomen sprong ik van het achterrekje af, en ja hoor: het stopte ineens met regenen en het werd weer licht. Dat voelde ook wel heel bijzonder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:57

Wat een mooie verhalen hier! Heb er ook 1, niet zo heel bijzonder maar toch mooi..

Ik wilde mijn merrie uiteindelijk toch insemineren vanwege haar kreupelheid, leek me een goed moment. Dierenarts was er toch, paard gescand.. ei was er al af, we moesten als de wiedeweerga sperma gaan halen (van uytert zit gelukkig dichtbij!) en de kans was erg klein want ze had cystes en we wisten niet hoe lang het ei er al af was. Toch was ze in 1 x dragend en heb ik nu een prachtig merrie veulen! (Wilde ook graag een merrie van haar!)
Ik ben er van overtuigd dat het zo heeft moeten zijn en dat het me vast nog duidelijk gaat worden waarom :-)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:46

Ik had altijd een hele goede band met mijn opa.
De avond dat hij stierf, was ik hartstikke onrustig. Kreeg mn eten niet weg.
Ik wist helemaal niet dat het zo slecht ging met hem. Worden we een uur erna gebeld dat hij overleden is.

En wel een leuke. Ik ben van de 21e mn dochter van de 12e (dus omgedraaid) ik ben geboren om 1.46. Mijn dochter om 13.46 (weer het omgedraaide)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:44

dit is ook grappig en soms niet leuk meer :') : Mijn schoonvader is 8 april jarig, mijn vriend is 10 april jarig en mijn schoonmoeder is 12 april jarig.

Veel taart in die week elk jaar :P

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:54

LiiNd_Y schreef:
dit is ook grappig en soms niet leuk meer :') : Mijn schoonvader is 8 april jarig, mijn vriend is 10 april jarig en mijn schoonmoeder is 12 april jarig.

Veel taart in die week elk jaar :P

Ik ben ook op 10 april jarig, m'n nicht en oom ook, goede vriendin en een goede vriend ook en ik ken nog 2 andere mensen die allemaal op 10 april jarig zijn _O-

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:06

Zo,vruchtbare tijden die 9 maanden daarvoor!

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:14

Toen ik nog wat jonger was is mijn opa overleden 10 over 9 's avonds.

Wij hebben een klok staan op onze tv, en heel bizar.. ik keek 2 weken lang precies 10 over 9 op de klok.
Heb ook niet eerder gekeken en dacht er steeds niet meer aan.. en toch keek ik op die klok precies op dat tijdstip >;)
Om het nog gekker te maken is onze heeeele grote klok in de kamer stil gaan staan op 10 over 9....,
ik kreeg echt de kriebels hiervan. De batterijen waren uiteindelijk leeg maar vond het wel bizar.

Verder ben ik ook nog eens geboren om 10 over 9 precies. :wow:
Durfde toen een poosje niet meer op mijn eigen kamer te slapen..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:28

Vorig jaar heb ik mijn paard moeten laten gaan. Hier altijd nog moeite mee.
Pak ik net de paspoorten van de paarden omdat de DA komt enten morgen...
Valt paspoort van mn overleden paard helemaal uiteen... Ben helemaal van mn padje af.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:51

Mooie, verdrietige en bizarre verhalen hier weer. :)

Ik heb al een paar jaar lang dezelfde droom die regelmatig terugkomt en ik heb zelfs de omgeving waar die zich afspeelt een keer getekend zodat ik hem zou herkennen als ik hem ooit tegenkwam. :+ Net moest ik toevallig wat opzoeken over een bieb en vond ik opeens dit: plaatje
Dat is precies waar mijn droom zich afspeelt, alleen op de tekening ik sta dan achter dat glazen 'hek' en kijk naar de boeken. Dat plaatje is het bouwplan, die bieb staat er nog helemaal niet, en ik ben nog nooit in Stockholm geweest.
Vond het toch wel een verhaal voor dit topic. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:01

Zo da's creepy zeg :oo

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:25

Mijn zus had een hele leuke :') Ze was gaan slapen en droomde dat ze naar het buitenland was geweest. Werd ze wakker, kijkt ze op d'r mobiel: 'Welkom in België!' _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:19

Sokje_6 schreef:
Mijn zus had een hele leuke :') Ze was gaan slapen en droomde dat ze naar het buitenland was geweest. Werd ze wakker, kijkt ze op d'r mobiel: 'Welkom in België!' _O-

:') En ze zat ook echt in België?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 15:02

Oja, ik heb nog een leuke..
Was dichtbij het NK carrousel Pony's, (B poule) en ik was het jaar ervoor met het inrijden eraf gevallen.. Dit jaar weer op de zelfde pony, en iemand van de manege en ik zeiden al een paar maand van te voren; ''Pictures they are fading.'' Hup, zij bij ons in de auto, nog een vriendin en mn ma.. Doen we de radio aan, PRECIES op dat moment ''pictures they are fading'' En ja hoor, ben blijven zitten :D (Pony steigerde en bokte, had ik niet eens in de gaten.. :o )

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:56

Mijn vader is op 8 juni jarig, mijn oudste broertje op 8 september, mijn jongste broertje op 8 augustus en mijn moeder (6 december) en ik (2 december) zijn ook samen 8.

Vind het wel grappige toeval :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:49

Harmonie6 schreef:
Dit is ongeveer 15 jaar geleden gebeurd , maar ben het nooit vergeten .

Wij woonde in een klein dorp op het platteland , en hadden op die dag in een in de buurt gelegen stadje wat boodschappen gedaan .
Toen wij terug reden over de smalle landwegen kwam er met een noodgang een auto voorbij scheuren , echt heel aso voor deze wegen en wij doken echt de kant in .
Toen wij weer doorreden zagen wij enkele honderden meters verder en stuiptrekkende kat op de weg liggen , duidelijk net aangereden en wij legde de link met de roekeloze chauffeur .

Dier opgepakt en dat was eigelijk meteen dood , hebben hem toen in de berm gelegd en omdat er maar een paar huizen stonden in de buurt zijn we gaan aanbellen , of hen mogelijk hun kat was , het voelde zo triest .
Bij geen van de huizen werd opengedaan en wij zijn toen doorgereden naar huis , ca 2 km verderop .

Eenmaal thuis , boodschappen uitgepakt , even koffie gezet , en toen voelde/hoorde ik een soort zachte vrouwenstem stem over mij komen er werd mij gezegd ga terug , je moet meer mensen waarschuwen dat die poes daar ligt het is belangrijk.
Ik was helemaal uit mijn doen door de heftige emotie die er bij dit gebeuren los kwam .

Heb dit tegen mijn man gezegd en die zei , oké ik rij wel mee terug , samen hebben wij die kat uit de berm gehaald en zijn toen naar wat huizen verder gelopen , de poes hadden wij niet mee die hadden we dichter bij de huizen in de berm laten liggen .
( vond het zo luguber om met een dode poes aan een deur te gaan staan )

Toen wij aanbelde bij een huis , deed een huilende man open en op de achtergrond zagen wij allemaal huilende mensen , daar bleek de moeder/ vrouw gestorven te zijn na een langziekbed .
De kist stond daar in huis en de mensen waren daar om afscheid te nemen .
Wij schrokken toch wel van wat wij zagen en wilde weglopen .

Toen de man vroeg , waar kwamen jullie voor ? , vertelde wij van de poes , en dat wij wilde weten bij wie die hoorde .
Toen begonnen bijna alle mensen hartverscheurend te huilen , wat bleek het was de kat van die vrouw geweest , hij heeft haar gehele ziekte bed bij haar op bed gelegen en is tot het laatste uur bij haar geweest .

De man liep met ons mee en we hebben hem de poes gegeven , dit was zo verschrikkelijk verdrietig ik heb erbij staan huilen .
Alle zeiden hij heeft met haar meegewild , bij zijn vrouwtje blijven in alles.
De poes is meegegaan de kist in neergelegd op het plekje naast haar waar ie ook op haar ziekbed altijd lag en is zo bij haar gebleven .

Nooit heb ik die mensen durven vertellen dat ik een vrouwenstem heb gehoord die mij terug gestuurd heeft om te gaan zoeken van wie die kat is .
Maar ben dit nooit meer vergeten , dit was zo heftig .

Dit is een heel mooi verhaal, echt kippenvel.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:17

Doanique schreef:
Sokje_6 schreef:

:') En ze zat ook echt in België?

Nee, gewoon in d'r bed in Nederland :')