Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:God laat zich juist erg vaak zien, het probleem is dat de mensen hem niet kunnen of willen zien door al het kwaad dat op de wereld is. De wereld waar we nu op leven is niet de wereld zoals God het bedoelt heeft, die wereld komt nog, aan het eind der tijden. Daarom zitten we nu nog in de gebakken peren in de wereld van het kwaad wat de mens zichzelf aandoet door zich niet aan de geboden van God te houden. Je hoeft niet ver te kijken om te zien dat nu het kwaad regeertGods wereld komt nog, als je het offer wat Jezus voor je heeft gebracht aanvaard.
Gods wereld ís duurzaam maar wij verpesten de aarde. Gods wereld komt nog
verootjoo schreef:Hij heeft ook al ingegrepen en Jezus gestuurd die voor onze zonden is gestorven. Iedereen die zijn offer aanvaard heeft toegang tot een eeuwig leven bij Goddeze wereld is nog niet het laatste, het echte leven moet nog beginnen
Danique_G schreef:Hahaha unihorses, lotgenoot gevonden ja? Was 1 keer een man en die wilde maar niet ophouden over de weg naar god. Heb al meerdere keren aangegeven dat ik niet geinteresseerd was dus ja dan kan hij de volle laag verwachten. Ik overal kijken (achter de deur, in de brievenbus..).. uuh wat doe je? Ja ik zoek de weg naar god. Werd niet gewaardeerd![]()
Ben het wel met je eens, die bijbel wordt steeds herschreven en steeds weer verteld. Dan is het net dat door vertel spelletje in de kleuterklas, uiteindelijk komt er wat anders uit. Bijvoorbeeld die 10 geboden, is het wel echt zo verteld (als ik uitga van dat mozes echt op die berg stond enz enz)?
Ontopic.
Verootjoo, ik zie dat je een beetje onder vuur ligt misschien heb je mijn vraag niet gelezen. Ik stel hem lekker nog een keer
Hoe ervaar jij dat god zich laat zien?
Als ik het goed begrijp ben jij meer protestants/calvinistisch/zwarte kousen oid?
Zie jij het leven als een soort werkje dat je moet afmaken om in de hemel te komen/leef je naar de dood/memento mori?
edit: oei zie dat je nu weer iets zegt wat ik net anders opving.. @Verootjoo
Fiffill schreef:Het gaat er bij mij ook niet in dat als er een God zou zijn, gelovigen een streepje voor zouden hebben. Dat vind ik echt zo'n suf idee.
Fiffill schreef:Ik ook, zeker als je ziet wat er uit naam van een geloof allemaal uitgevroten wordt. Maar hé, we duiken even een heilige rivier in of biechten ergens onze zonden op en krijgen vervolgens weer enkele credits om naar de hemel te mogen. En ik, die met de beste bedoelingen probeert haar leven te leiden, maar dat toevallig doet omdat ze dat zélf wil en niet omdat er ergens een buurman, priester, familielid zegt dat ik dat moet doen uit naam van een bepaalde entiteit, ga naar de hel.Toch heb ik er niet zoveel mee, dat deel van het christendom (of hoe veel christenen dat interpreteren). Jezus die gestorven is voor onze zonden etc, vreselijk. Ik vind het idee van geloven erg mooi maar dat hoeft van mij niet. Het gaat er bij mij ook niet in dat als er een God zou zijn, gelovigen een streepje voor zouden hebben. Dat vind ik echt zo'n suf idee.
En het begint al met het straffen van Adam en Eva... dat hele zonden/straffen/narigheid gebeuren is voor mij veel te erg aanwezig.
Persoonlijk vind ik het idee van meerdere goden vele malen leuker
Fiffill schreef:verootjoo schreef:God laat zich juist erg vaak zien, het probleem is dat de mensen hem niet kunnen of willen zien door al het kwaad dat op de wereld is. De wereld waar we nu op leven is niet de wereld zoals God het bedoelt heeft, die wereld komt nog, aan het eind der tijden. Daarom zitten we nu nog in de gebakken peren in de wereld van het kwaad wat de mens zichzelf aandoet door zich niet aan de geboden van God te houden. Je hoeft niet ver te kijken om te zien dat nu het kwaad regeertGods wereld komt nog, als je het offer wat Jezus voor je heeft gebracht aanvaard.
Ik vind dit altijd zo'n deprimerende instelling, ik maak er liever nu wat moois van - ik vind het jammer dat er bij het christendom zo'n focus ligt op negativiteit. Zonden dit, verboden dat, ga zo maar door. Terwijl sommige stukken uit de Bijbel best mooi zijn.
saskiakefie schreef:Oh ga hier alsjeblieft niet te ver in, want als het niet zo is, wat dan? Als de dood toch de dood is, ja dan weet je het ook niet meer maar ik vind het altijd zo zonde/zielig als mensen er zo erg van overtuigd zijn...
verootjoo schreef:God laat zich juist erg vaak zien, het probleem is dat de mensen hem niet kunnen of willen zien door al het kwaad dat op de wereld is. De wereld waar we nu op leven is niet de wereld zoals God het bedoelt heeft, die wereld komt nog, aan het eind der tijden. Daarom zitten we nu nog in de gebakken peren in de wereld van het kwaad wat de mens zichzelf aandoet door zich niet aan de geboden van God te houden. Je hoeft niet ver te kijken om te zien dat nu het kwaad regeertGods wereld komt nog, als je het offer wat Jezus voor je heeft gebracht aanvaard.
verootjoo schreef:God wil geen marionetjes, God wil mensen die vrijwillig voor hem kiezen. Want zeg nou zelf, kies jij vrienden die verplicht moeten doen wat jij zegt? Of heb je liever vrienden die vrijwillig je vriend zijn
[***] schreef:saskiakefie schreef:Oh ga hier alsjeblieft niet te ver in, want als het niet zo is, wat dan? Als de dood toch de dood is, ja dan weet je het ook niet meer maar ik vind het altijd zo zonde/zielig als mensen er zo erg van overtuigd zijn...
Ook hallo, laat haar lekker geloven wat zij gelooft.
Over respect gesproken, als zij dat gelooft dan is dat voor haar zo ( en ik geloof het ook ).
Ik ga toch ook niet zeggen tegen jou : ik vind het altijd zo zonde/zielig als mensen er zo erg van overtuigd zijn dat er geen God bestaat.
Het is ieder zijn/haar eigen keus, waarom zou je dan zeggen dat iemand daar niet te ver in moet gaan omdat het volgens jou zomaar zou kunnen dat het niet zo is ?
Loesje88 schreef:Maar hoe kan je dan nu wel vertellen wat God wel en niet wil? Is dat niet een interpretatie van hoe gelovigen God graag willen zien?
Maaike162 schreef:Loesje88 schreef:Maar hoe kan je dan nu wel vertellen wat God wel en niet wil? Is dat niet een interpretatie van hoe gelovigen God graag willen zien?
Ik denk dat er daarom zoveel discussies en verschillen in de kerken zijn. Geloven is zo iets persoonlijks, net zoals een huwelijk. Ieder huwelijk is anders. Zo is het ook met de relatie met God. Zelf vind ik het vaak ook lastig om te zeggen of God iets wil of niet. Vaak heb ik wel een stemmetje van binnen dat ik hoor knagen als het niet goed is, dat heeft iedereen, lijkt me. Door veel in de bijbel te lezen en te praten met God (bidden) kom ik wel veel verder.