Josien_ schreef:Ben het volledig eens met bovenstaande post, er zijn nou eenmaal twee kanten.
Als iedereen in deze wereld gewoon respect voor elkaar kon opbrengen was er niets aan de hand
en zo is het maar net!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. kom op mensen, laat elkaar een beetje een eigen hobby hebben. De mensen die daarover zeuren zijn dezelfde als die met hun buggy midden op het ruiterpad staan.
)
Tjonge jonge, er is altijd wel wat. Autorijders zeiken op de (recreatie)fietsers, de ruiters schelden op de automobilisten. Wielrenners en recreatiefietsers zeiken op elkaar
We zijn denk ik gewoon mensen
Winged schreef:Dinopino schreef:Vindt sommige groepen wielrenners ook hoog irritant. Ik vindt persoonlijk dat wanneer je voor een sport traint dit niet op de openbare weg hoort te doen. Op de openbare weg ben je gewoon verkeersdeelnemer en moet je remmen en stoppen en oppassen voor oudere die niet goed om kunnen kijken. Die je dan vriendelijk passeert.
Was een keer een een paardenvierdaagse die begon in een mooi gebied. We vertrokken allemaal lekker relaxed. Kwamen er een stel wielrenners die volgens mij claimden dat het hun gebied was. Dan ga je toch volgens mij van een heel verkeerd standpunt uit en zul je altijd gefrustreerd zijn.
Claimen dat het hun gebied was is verkeerd, dat ben ik met je eens. Maar niet elke sport kun je in een sporthal/rijbak/zwembad beoefenen. Als jij gaat buitenrijden ben jij misschien niet aan het trainen, maar je bent wél aan het sporten. Mag je dan ook niet meer met je paard naar buiten?
Ik denk dat je als logische 'regel' aan moet houden dat je je ten alle tijden aan de verkeersregels houdt. Dus netjes links inhalen, anticiperen, indien nodig afremmen en elkaar de ruimte geven.
Winged schreef:Maar niet elke sport kun je in een sporthal/rijbak/zwembad beoefenen.
Dinopino schreef:Fellor die heb recreatiefietsers hebben wij hier ook. En dat is heel vervelend. Maar zeg eens eerlijk hoeveel tijd verlies je er nu eigenlijk echt mee wanneer je op de rem moet of rustig moet wachten om te passeren.
Winged en buiten de dorpen vind je dan juist de recreatiefietsers. De fietspaden zijn niet aangelegd voor wielrenners. Dan hadden ze net zo goed de brommers op de fietspaden moeten mogen blijven rijden. ( is mijn mening) Wanneer je in een racetempo op een fietspad zit zie je sowieso niets van de omgeving dus waarom doe je dat niet op een baan en maak je daar je kilometers.
Urielle schreef:Winged schreef:Maar niet elke sport kun je in een sporthal/rijbak/zwembad beoefenen.
Wielrennen is prima op een baan te doen. Motorcross, autocross, etc. zitten toch ook gewoon op een circuit? Wordt nog lachen als iemand met zijn raceauto op volle snelheid door het verkeer scheurt 'omdat hij moet trainen'. En dat is wel het argument van wielrenners. Niks verder tegen de sport, maar als je gaat trainen moet je rekening houden met de rest van de wereld. Ik stuif ook niet volle gas door het bos alle andere recreanten ondersteboven omdat mijn paard wel baat heeft bij een galoptraining.
.
Josien_ schreef:Urielle schreef:
Maar niet elke sport kun je in een sporthal/rijbak/zwembad beoefenen.
Wielrennen is prima op een baan te doen. Motorcross, autocross, etc. zitten toch ook gewoon op een circuit? Wordt nog lachen als iemand met zijn raceauto op volle snelheid door het verkeer scheurt 'omdat hij moet trainen'. En dat is wel het argument van wielrenners. Niks verder tegen de sport, maar als je gaat trainen moet je rekening houden met de rest van de wereld. Ik stuif ook niet volle gas door het bos alle andere recreanten ondersteboven omdat mijn paard wel baat heeft bij een galoptraining.
.
[/quote]Josien_ schreef:Endurance ga je toch ook niet trainen door 3 uur rondjes in de bak te rijden

.
. Josien_ schreef:Mijn uitspraken zijn natuurlijk met de vanzelfsprekendheid dat iedereen elkaar met respect behandeld
Conditie op zich is op een afgesloten rondje te trainen idd. Maar er komt nog wel meer bij kijken dan alleen conditie.
Maar ik durf te zeggen dat 90% van de wielrenners waar jullie last van hebben recreanten zijn die niet voor wedstrijden trainen.
Deze hebben vaak het idee dat ze op de openbare weg records moeten breken.
Uiteraard zijn er ook genoeg mensen die gewoon voor het plezier fietsen en deze neiging niet hebben.
hier zo'n u rijd te hard bordje ( die dus je snelheid geeft, en dan een smiley
of een
) moet ik toch altijd eventjes hard fietsen.. hellaas hebben ze hem weggedaan omdat hij op het gegevenmoment dacht dat iedereen 110 reed
Josien_ schreef:Mijn uitspraken zijn natuurlijk met de vanzelfsprekendheid dat iedereen elkaar met respect behandeld
Conditie op zich is op een afgesloten rondje te trainen idd. Maar er komt nog wel meer bij kijken dan alleen conditie.
Maar ik durf te zeggen dat 90% van de wielrenners waar jullie last van hebben recreanten zijn die niet voor wedstrijden trainen.
Deze hebben vaak het idee dat ze op de openbare weg records moeten breken.
Uiteraard zijn er ook genoeg mensen die gewoon voor het plezier fietsen en deze neiging niet hebben.
labyrinth schreef:Ik denk dat het er meer om gaat dat renners die niet alleen op de baan willen fietsen, zich moeten beseffen dat ze buiten de baan gewoon in het verkeer zijn. Hoe vervelend het ook is, dan moet je gas terugnemen als je iemand passeert. En ja, dat is heel vermoeiend, maar dan is het ook een kwestie van goede rustige locaties en tijdstippen uitzoeken.