Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:42

Josien_ schreef:
Ben het volledig eens met bovenstaande post, er zijn nou eenmaal twee kanten.

Als iedereen in deze wereld gewoon respect voor elkaar kon opbrengen was er niets aan de hand ;)

en zo is het maar net! :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:55

Ik ben blij dat er mensen zijn die het met mij eens zijn :D

@ Jans: wat jij zegt, klopt ook helemaal. Levensgevaarlijk als wielrenners binnenkant bocht nemen als ze niet zien of er een auto aankomt of niet. Velen wanen zich in de Tour de France, maar helaas zijn bij hen de wegen NIET afgesloten voor verkeer, dat willen ze weleens vergeten blijkbaar. :?

Het is zoals Josien zegt, als iedereen gewoon maar respect voor elkaar zou hebben, zou er niets aan de hand zijn.

Dinopino

Re: Je kunt de krant nog niet open slaan, of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:18

Winged ik bedoel dat wanneer je aan het openbare verkeer meedoet je in die zin niet kunnen trainen. Stel je traint op conditie en je harstslag zit op het goede punt en je wil dit zeg 5 minuten vol houden. Rij je dan een kind omver of geef je een auto geen voorrang? Wanneer je aan het joggen bent kun je nog op de plaats verder joggen. Maar je kunt dat niet met fietsen.

Moeten oudere mensen en gehandicapten dan maar binnen blijven omdat er een peleton fietsers langs kan komen. Ook met de niet vlotte medemens moet je rekening houden en haast heeft in het verkeer niets te zoeken. Je kunt in het bos met je paard aan conditietraining doen, maar wanneer er verderop voetgangers lopen kun je daar niet in volle galop voorbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:26

Ik snap echt niet dat iedereen zich zo drukt makt om wielrenners. We hebben er heel veel hier in de buurt en heb er werkelijk nog NOOIT last van gehad.

Ik heb wel met grote regelmaat last van groepen recreatie-fietsers die midden op een druk kruispunt van fietspaden in het bos rustig hun kaart gaan staan lezen, tegen anderen aanschreeuwen als ze niet met een groot genoege boog om ze heen gaan enz.. Of groepen schooljongeren die midden op de weg fietsen en ouders met kleine kindjes die alle kanten op slingeren.

net als dat eeuwige gezeik van mensen over mountainbikes op de wandelpaden en het bouwen van "boomdammetjes" om dit te voorkomen :') . kom op mensen, laat elkaar een beetje een eigen hobby hebben. De mensen die daarover zeuren zijn dezelfde als die met hun buggy midden op het ruiterpad staan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-13 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:26

Daarom zeg ik ook 'je hoort je ten alle tijde aan de verkeersregels te houden.' Ik heb ook nergens gezegd dat je je vooral niet aan de regels moet houden. (sterker nog, wat mij betreft mag de wet aan worden gescherpt wbt automobilisten vs fietsers. Nu ben jij als automobilist vrijwel altijd de schuldige als je een fietser onder je auto krijgt, maar ik kom ontzettend vaak wielrenners tegen die op plekken rijden waar een duidelijk fietsverbod geldt... Waar dhr/mevr. wielrenner doodleuk voorrang neemt en ik met 80km per uur flink op de rem moet staan om dhr/mevr niet te raken := )

Als jij plank gas wil fietsen moet je dat ten minste in een gebied doen waar dat ook werkelijk kan. Dus buiten dorpen/steden trainen, op plekken waar jij MAG fietsen en vooral blijven anticiperen in het verkeer. Ik ben wel van mening dat iedereen - snel of langzaam - zijn plekje op de weg verdient.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:37

Fellor die heb recreatiefietsers hebben wij hier ook. En dat is heel vervelend. Maar zeg eens eerlijk hoeveel tijd verlies je er nu eigenlijk echt mee wanneer je op de rem moet of rustig moet wachten om te passeren.

Winged en buiten de dorpen vind je dan juist de recreatiefietsers. De fietspaden zijn niet aangelegd voor wielrenners. Dan hadden ze net zo goed de brommers op de fietspaden moeten mogen blijven rijden. ( is mijn mening) Wanneer je in een racetempo op een fietspad zit zie je sowieso niets van de omgeving dus waarom doe je dat niet op een baan en maak je daar je kilometers.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:02

Omdat baan en wegwielrennen compleet niet is te vergelijken. Buiten rijden of in een bak galopperen is toch ook anders.
En het blijft gewoon rekening houden met elkaar... Het ligt altijd nog aan de persoon die op het vervoermiddel zit, hoe die in het verkeer is en niet aan de fiets, paard, scooter etc.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:08

Die recreatiefietsers mogen ook wel wat inschikken hoor, als ik er met de auto aankom :+ Tjonge jonge, er is altijd wel wat. Autorijders zeiken op de (recreatie)fietsers, de ruiters schelden op de automobilisten. Wielrenners en recreatiefietsers zeiken op elkaar :+ We zijn denk ik gewoon mensen :')

Ik doe trouwens ook wielrennen, maar daar heb ik weinig zin in als het zo warm en druk op de weg is, geen zin om steeds te moeten remmen, dus ik fiets 's ochtends vroeg of 's avonds en vind ook eigenlijk dat die wielrenners niet zo moeten zeuren verder, als je er een probleem mee hebt, fiets dan 's avonds of 's ochtends. En die recreatiefietsers mogen best ook wat inschikken want je mag bijv. met z'n 2e fietsen langs elkaar mits je het overige verkeerd niet hindert, nou, ze gaan écht niet achter elkaar fietsen als ik met de auto langskom en dáár heb ik hinder van ja :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:11

Maar wanneer je echt gaat trainen puur op hartslag en tijd hoor je in mijn ogen thuis op een baan. Zo heb je geen last van omstanders en hoef je ook niet veder op te letten of je je aan de verkeersregels houd. Ik vind zulke hoge snelheden voor een fiets levensgevaarlijk wanneer er niet optijd kan worden gereageerd op de verkeerssituatie.

Autoracen hoort ook niet op de openbare weg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:16

Winged schreef:
Dinopino schreef:
Vindt sommige groepen wielrenners ook hoog irritant. Ik vindt persoonlijk dat wanneer je voor een sport traint dit niet op de openbare weg hoort te doen. Op de openbare weg ben je gewoon verkeersdeelnemer en moet je remmen en stoppen en oppassen voor oudere die niet goed om kunnen kijken. Die je dan vriendelijk passeert.

Was een keer een een paardenvierdaagse die begon in een mooi gebied. We vertrokken allemaal lekker relaxed. Kwamen er een stel wielrenners die volgens mij claimden dat het hun gebied was. Dan ga je toch volgens mij van een heel verkeerd standpunt uit en zul je altijd gefrustreerd zijn.

Claimen dat het hun gebied was is verkeerd, dat ben ik met je eens. Maar niet elke sport kun je in een sporthal/rijbak/zwembad beoefenen. Als jij gaat buitenrijden ben jij misschien niet aan het trainen, maar je bent wél aan het sporten. Mag je dan ook niet meer met je paard naar buiten?

Ik denk dat je als logische 'regel' aan moet houden dat je je ten alle tijden aan de verkeersregels houdt. Dus netjes links inhalen, anticiperen, indien nodig afremmen en elkaar de ruimte geven.

Jawel, maar je mag niet op de weg een piaffe gaan oefenen en verwachten dat de andere weggebruikers maar uit kijken, omdat jij aan het piafferen bent. Als je niet meer mag buiten rijden zou je niet meer mogen fietsen op de baan want een paard is net als een fiets gewoon een voertuig voor de wet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:25

Winged schreef:
Maar niet elke sport kun je in een sporthal/rijbak/zwembad beoefenen.

Wielrennen is prima op een baan te doen. Motorcross, autocross, etc. zitten toch ook gewoon op een circuit? Wordt nog lachen als iemand met zijn raceauto op volle snelheid door het verkeer scheurt 'omdat hij moet trainen'. En dat is wel het argument van wielrenners. Niks verder tegen de sport, maar als je gaat trainen moet je rekening houden met de rest van de wereld. Ik stuif ook niet volle gas door het bos alle andere recreanten ondersteboven omdat mijn paard wel baat heeft bij een galoptraining.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:11

Dinopino schreef:
Fellor die heb recreatiefietsers hebben wij hier ook. En dat is heel vervelend. Maar zeg eens eerlijk hoeveel tijd verlies je er nu eigenlijk echt mee wanneer je op de rem moet of rustig moet wachten om te passeren.

Winged en buiten de dorpen vind je dan juist de recreatiefietsers. De fietspaden zijn niet aangelegd voor wielrenners. Dan hadden ze net zo goed de brommers op de fietspaden moeten mogen blijven rijden. ( is mijn mening) Wanneer je in een racetempo op een fietspad zit zie je sowieso niets van de omgeving dus waarom doe je dat niet op een baan en maak je daar je kilometers.

Niet veel, maar ik heb nooit last van wielrenners dus die heb ik liever.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:42

Urielle schreef:
Winged schreef:

Wielrennen is prima op een baan te doen. Motorcross, autocross, etc. zitten toch ook gewoon op een circuit? Wordt nog lachen als iemand met zijn raceauto op volle snelheid door het verkeer scheurt 'omdat hij moet trainen'. En dat is wel het argument van wielrenners. Niks verder tegen de sport, maar als je gaat trainen moet je rekening houden met de rest van de wereld. Ik stuif ook niet volle gas door het bos alle andere recreanten ondersteboven omdat mijn paard wel baat heeft bij een galoptraining.

Zo simpel ligt dat niet hoor :D .
Endurance ga je toch ook niet trainen door 3 uur rondjes in de bak te rijden ;)

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:46

Josien_ schreef:
Urielle schreef:

Zo simpel ligt dat niet hoor :D .
Endurance ga je toch ook niet trainen door 3 uur rondjes in de bak te rijden ;)[/quote]
dat zou pas saai zijn

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:51

Josien Endurance kan je prima in de bak doen voor de dressuur training. De conditie kun je in de bergen doen en inderdaad op een renbaan. En lange duur training, ook prima buiten maar ook in het bos moet je wanneer je op je hartslagmetertje kijkt gewoon terug in tempo gaan wanneer er per ongeluk een stel wandelaars op het ruiterpad zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:04

Josien_ schreef:
Endurance ga je toch ook niet trainen door 3 uur rondjes in de bak te rijden ;)

Maar kan wel op de renbaan geoefend worden denk ik.
En ook als enduranceruiter neem ik aan dat je in het bos niet zomaar langs iedereen heenstuift onder het motto: ik ben nu aan het trainen, aan de kannnnnt!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:16

Mijn uitspraken zijn natuurlijk met de vanzelfsprekendheid dat iedereen elkaar met respect behandeld ;)

Conditie op zich is op een afgesloten rondje te trainen idd. Maar er komt nog wel meer bij kijken dan alleen conditie.
Maar ik durf te zeggen dat 90% van de wielrenners waar jullie last van hebben recreanten zijn die niet voor wedstrijden trainen.
Deze hebben vaak het idee dat ze op de openbare weg records moeten breken :P .

Uiteraard zijn er ook genoeg mensen die gewoon voor het plezier fietsen en deze neiging niet hebben :) .

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:19

Josien_ schreef:
Mijn uitspraken zijn natuurlijk met de vanzelfsprekendheid dat iedereen elkaar met respect behandeld ;)

Conditie op zich is op een afgesloten rondje te trainen idd. Maar er komt nog wel meer bij kijken dan alleen conditie.
Maar ik durf te zeggen dat 90% van de wielrenners waar jullie last van hebben recreanten zijn die niet voor wedstrijden trainen.

Uiteraard zijn er ook genoeg mensen die gewoon voor het plezier fietsen en deze neiging niet hebben :) .

die komen bij mij ook altijd omhoog hoor :D hier zo'n u rijd te hard bordje ( die dus je snelheid geeft, en dan een smiley :) of een :( ) moet ik toch altijd eventjes hard fietsen.. hellaas hebben ze hem weggedaan omdat hij op het gegevenmoment dacht dat iedereen 110 reed :')

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:03

Josien_ schreef:

Ik denk dat het er meer om gaat dat renners die niet alleen op de baan willen fietsen, zich moeten beseffen dat ze buiten de baan gewoon in het verkeer zijn. Hoe vervelend het ook is, dan moet je gas terugnemen als je iemand passeert. En ja, dat is heel vermoeiend, maar dan is het ook een kwestie van goede rustige locaties en tijdstippen uitzoeken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:27

labyrinth schreef:
Ik denk dat het er meer om gaat dat renners die niet alleen op de baan willen fietsen, zich moeten beseffen dat ze buiten de baan gewoon in het verkeer zijn. Hoe vervelend het ook is, dan moet je gas terugnemen als je iemand passeert. En ja, dat is heel vermoeiend, maar dan is het ook een kwestie van goede rustige locaties en tijdstippen uitzoeken.

Dat is zeer zeker voor iedereen die zich in het verkeer begeeft belangrijk!
Ik wil alleen zeggen dat het weren van wielrenners op de weg mijns inziens niet de oplossing is.

Ik ga tenslotte ook niet zeggen dat alle auto's van de weg moeten omdat die mij al ee paar keer afgesneden hebben en vaak genoeg bijna aangereden hebben. :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:36

Brommers hebben veiligheidshelmen en allerlei voorschriften vanwegen hun snelheid. Waarom de Wielrenners dan niet. Een brommer gaat van A naar B een wielrenner heeft als doel zo snel mogelijk van A naar B te gaan en dat past gewoon niet in het openbaar verkeer. Haast heeft niets in het verkeer te zoeken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:07

Een wielrenner heeft echt niet standaard als doel zo snel mogelijk te gaan hoor :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:10

Vandaag heb ik 40 Km door het duin gefietst, uiteraard heel veel wielrenners maar stoorde mezelf mateloos aan de mensen die juist heel langzaam fietsen en midden op het fietspad fietsen. Ik fiets zelf niet mega hard, wel vlot, maar fiets met een brakke opoefiets zonder versnellingen dus keihard door de duinen zit er niet in. Maar toch vond ik de wielrenners netjes vandaag. Ze fietste me gewoon netjes voorbij waar mogelijk was en de grote groepen fietsten achter elkaar, niet naast elkaar

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 21:58

Zelf geen wielrenner hier, maar ik heb inmiddels zo'n vijftien keer van Koedijk naar Amsterdam gefietst en 's avonds dan weer terug; ik moet de echte renners nageven: het remmen voor domme acties van recreatiefietsers op het fietspad is heel irritant. MAAR! Dat hoort erbij, je bent tenslotte op de openbare weg aan het rondtouren.

In elke tak van het verkeer heb je aso's, ik erger me meer groen en geel aan de 'zondagsrijders' op de Amsterdamse ring, dan aan de wielrenners in de polders van Amsterdam Noord, Landsmeer, Durgerdam, etc.

Één keer heb ik de neiging gehad om een renner eens flink van zijn fiets te trappen, dit was nadat hij mijn pony een schop in zijn buik had gegeven. Ja, pony hoort in de berm maar destijds liep ik op advies van de hoefsmid op het harde. Ik liep uiterst rechts met de ponyman (hij stapte achter mij aan) en ik moet bekennen: ik schrok me wild op het moment dat mijn pony ineens in mijn nek hing van paniek.
Dit gebeurde NIET op een smal fietspad, dit was langs een polderweg, waar elke weggebruiker over hetzelfde wegdek moet. De renner kon makkelijk langs mij rijden, daar er geen tegenliggend verkeer aan kwam. En toch vond meneer het nodig om mijn pony te schoppen.
Ik heb me dan ook stuk gelachen toen dezelfde meneer in een dorp verderop van zijn fiets werd gestompt door een hondeneigenaar.

Verder geen hele nare ervaringen met renners, misschien ook wel omdat ik me kan inleven in hun frustraties.
De mensen die zonder remmen door de binnenstad crossen derentegen, zijn géén wielrenners en ze zijn absoluut levensmoe.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:07

Ik heb meestal meer ellende met mountainbikers... die mafketels komen gewoon in volle vaart de hoek op knallen op een ruiterpad. 8)7