Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ah een volksbuurt. Mensen die daar wonen hebben een gebruiksaanwijzing, heb je ze tegen je, dan reken maar dat het zuur wonen is. Heb je ze met je, doen ze alles voor je.
Ik vrees dat je het verkeerd hebt aangepakt door ze niet uit te nodigen om wat te drinken, kennis met ze te maken en ze in je leven toe te laten, tot op zekere hoogte. Misschien niet wat jij wilt, maar het had je integratie in de buurt vele malen makkelijker gemaakt.
Begrijp me niet verkeerd, wat zij doen slaat nergens op en is te belachelijk voor woorden, maar vanuit hun perspectief is het waarschijnlijk als volgt; een nieuwe buurvrouw, die ten eerste al met een hoop gezeur met de vorige bewoonster in de straat is komen wonen, die zich ook nog eens 'afzondert' en dan ook nog eens verwacht dat de muziek zachter gaat en als klap op de vuurpijl ook nog eens de politie belt.
Zij gedragen zich als idioten, maar wel precies zoals verwacht in een volksbuurt.
Liselot schreef:Ik heb me juist helemaal niet afgezonderd. Heb me direct voorgesteld aan mijn buren toen ik de sleutel had en het ook over de vorige bewoners van mijn huis gehad (waar hun hetzelfde over dachten als dat ik deed). Het leken mij hele schappelijke mensen en heb wel vaker even met ze staan praten buiten.
Heb ook een keer bij hun achterthuis gezeten om even wat te drinken en te kletsen, toen ook het geluidsoverlast verhaal tactvol aangekaart en het er even over gehad. Dat ik vaak op zondag vroeg op moet en ik niet kan slapen van de muziek en toen dus ook afgesproken in goed overleg dat het om half 11 zachter zou gaan
FlyAway schreef:Mjetterd schreef:
Dat vind ik zo nep, een beetje aardig gaan doen zodat ze geen rare streken uit gaan halen..
Nou, ik zou er in ieder geval geen zin in hebben om nog gezellig bij deze mensen op de koffie te gaan, daarvoor is al teveel gebeurd.
Nep? Waarom zou dat nep zijn? Dat zie ik even niet hoor.
Er is inmiddels veel gebeurd ja, maar vergeet niet dat wij sowieso maar 1 kant van het verhaal horen. En op basis daarvan gaan bij mij ook de haren rechtovereind, maar daar staat weer tegenover, beide partijen zijn onderdeel van het probleem en dus ook van de oplossing.
Liselot schreef:ik woon al vanaf mijn 22ste in volksbuurten, dus weet prima hoe het er aan toe gaat. Ik heb geen behoefte om de deur plat te lopen bij buren en heb er ook geen trek in dat dat andersom zo is. Wat hun doen moeten ze zelf weten, maar verder dan af en toe een keer een drankje en wat over koetjes en kalfjes praten als je in de voortuin bezig bent hoeft het van mij niet te gaan.
Daarbij woon ik hier nu een week of 8 en heb ik 4 maanden de sleutel. Volgens jou had ik dus elke week bij ze moeten zitten? Sorry hoor, maar ik werk fulltime, heb mijn hobbies en vrienden. Heb daar helemaal geen tijd voor...
Als ze zich gewoon aan de afspraken hadden gehouden, meer respect hadden getoond naar mij was er helemaal niets aan de hand geweest. Ze hebben dit puur en alleen aan hun zelf te danken en dat snappen ze maar niet.
Liselot schreef:ik woon al vanaf mijn 22ste in volksbuurten, dus weet prima hoe het er aan toe gaat. Ik heb geen behoefte om de deur plat te lopen bij buren en heb er ook geen trek in dat dat andersom zo is. Wat hun doen moeten ze zelf weten, maar verder dan af en toe een keer een drankje en wat over koetjes en kalfjes praten als je in de voortuin bezig bent hoeft het van mij niet te gaan.
Daarbij woon ik hier nu een week of 8 en heb ik 4 maanden de sleutel. Volgens jou had ik dus elke week bij ze moeten zitten? Sorry hoor, maar ik werk fulltime, heb mijn hobbies en vrienden. Heb daar helemaal geen tijd voor...
Als ze zich gewoon aan de afspraken hadden gehouden, meer respect hadden getoond naar mij was er helemaal niets aan de hand geweest. Ze hebben dit puur en alleen aan hun zelf te danken en dat snappen ze maar niet.
Joolien schreef:Het feit alleen al dat TS er een topic over start geeft aan dat het voor haar een probleem is tochFlyAway schreef:
Nep? Waarom zou dat nep zijn? Dat zie ik even niet hoor.
Er is inmiddels veel gebeurd ja, maar vergeet niet dat wij sowieso maar 1 kant van het verhaal horen. En op basis daarvan gaan bij mij ook de haren rechtovereind, maar daar staat weer tegenover, beide partijen zijn onderdeel van het probleem en dus ook van de oplossing.
Sinds wanneer is geluidsoverlast een probleem van beide partijen? Geluidsoverlast mag gewoon niet, klaar en als je na een aantal goede gesprekken die in een gemiddelde samenleving gewoon normaal zijn(dus volksbuurt of niet) nog steeds overlast ondervind is het een keertje klaar.
hobbelheks schreef:en wrs ervaren de buren zelfs een ander probleem
ik zeg ok niet dat ts niets moet doen ik dnek alleen dat een andere aanpak verstandiger is, juist in een volksbuurt kun je door inzet van politie zo enrom veel kapot maken.
en he weet je die proffesional ( wijkagent, buurtbemiddelaar, wijkteammedewerker, woningbouwklantenadviseur) die gaat aan het einde van de dag weer naar huis maar de TS moet daar wonen. daraom het advies om er zelf mee aan de slag te gaan met hulp van en dan beide kanten van het verhaal te horen door een onafhankelijke partij die vervolgens kan sturen op overeenkomsten ipv verschillen en daardoor begrip kweken bij de buren maar ok bij de TS
en er wordt hier gesproken over respect? maar wat is respect daar zal ook iedereen een andere opvatiing over hebben. wrs vinden de buren dat ts onrespectvol is
hiermee zeg ik niet dat het voor TS geen erg vervelende zaak is ( helaas weet ik uit zowel prive als werkervaring dat dit gewoon klote is maar wil wel wat tips meegeven)
Liselot schreef:ja en wat de buren doen is zo ontzetten respectvol... mijn huis vandaliseren getuigt echt van volwassenheid en respect.
Respect vind ik rekening met elkaar houden, heb toen ik aan het klussen was meerdere malen gevraagd of ze geen last van mijn hadden. Als ik bij hun aangeef wél last van hun te hebben verwacht ik dat ze daar rekening mee houden, zulke belachelijke dingen heb ik niet van ze gevraagd
FlyAway schreef:Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe bokt gereageerd zou hebben als de OP was (don`t get me wron, is even hypothetisch creatief schrijven, ik wil TS absoluut niet in diskrediet brengen oid!!!);
Wat wij nou toch meemaken, wij wonen in een heerlijke buurt, ons-kent-ons, we gaan allemaal heel goed met elkaar om. We kunnen echt op elkaar vertrouwen, als er iets is, dan bellen we aan en praten wij er over.
Nou, dat is voorbij hoor! Er is hier een nieuwe komen wonen, die voelt zich te goed voor ons. Er kan nog net een groet van af op straat, maar weinig hartelijks. Vanaf dag 1 dat ze in het huis woont is er geklaag over de muziek die te hard staat. Alsof wij daar erg in hebben, je zit gezellig met de buurtbewoners in de tuin met een hapje en een drankje en lekker te babbelen. Dan heb je dat toch niet in de gaten? Tuurlijk, ze heeft een keer aangebeld of het wat zachter kon. Wij dachten nog, goh leuk, ze komt kennismaken met de rest van de buurt, maar nee hoor, de muziek moest zachter, mevrouw moest de volgende ochtend werken. Natuurlijk hebben wij de muziek zachter gezet. Daarna eigenlijk niks van haar vernomen, behalve een koetjes kalfjes praatje een keertje tussen door. Tot ze ineens voor de deur stond. Ze kwam gezellig achter in de tuin zitten. En ja hoor, ineens bleek waar het om ging; wij moesten voortaan de muziek zachter zetten en wel om half 11! Ze kwam dus niet voor de gezelligheid, maar om uit te leggen hoe het vanaf nu af aan zou gaan in de buurt! Maar goed, we zijn de beroerdste niet, we willen er best rekening mee houden, maar ja, we hebben het gewoon ook niet altijd door. En voor iemand die zich duidelijk te goed voelt voor ons ga ik niet stipt om 22:30 naar de stereo rennen om hem zachter te zetten hoor. Dan ben ik ook wel zo flauw dat ze er voor aan mag bellen. En als we er aan denken, dan doen we het natuurlijk meteen zelf.
We dachten dus, dat loopt wel los, als de stereo te hard staat, dan belt ze wel aan. Maar nee hoor, afgelopen zaterdag deed ze er een schepje bovenop. Wij hadden het weer gezellig en blijkbaar zinde het mevrouw niet en ik geef eerlijk toe, we waren de tijd vergeten, het was al laat, maar in plaats van gewoon even aanbellen zoals je als buren met elkaar omgaat, stuurt ze de politie op je dak! Dan sta je ook wel even te kijken hoor, als je als brave burger die nooit met iemand problemen heeft, de politie op je dak krijgt omdat de buurvrouw zich te goed voelt om even aan te bellen!
Je had de visite moeten horen, nou, dat vrouwtje is wel uitgerangeerd hier hoor. Ik bedoel, als je ergens komt wonen, dan moet je toch een beetje aanpassen? Elkaar leren kennen, beetje geven en nemen. Maar als je binnen een paar weken je buren de politie al op het dak stuurt omdat de muziek te hard staat, dan laat je niet echt zien dat je wilt integreren in je nieuwe buurt.
De kinderen gingen echt uit hun dak. Blijkt dat er een met verf op haar raam heeft gespoten uit woede. Dat kan natuurlijk ook echt niet, maar ze moet natuurlijk niet denken dat ze wel even kan bepalen hoe dat hier in de buurt er aan toe moet gaan vanaf nu. Wij wonen hier allemaal al tientallen jaren en mevrouw net een paar weken! Dit beloofd wat voor de toekomst. Ben benieuwd waar ze nu de politie weer voor gaat laten komen.