Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mear schreef:Jans schreef:En juist dat schermen met een labeltje maakt dat je als anders gezien wordt. En dat trekt ook niet iedereen, ik wil niet weten dat iemand anders is als ik met hem of haar praat. Ik wil gewoon een gesprek voeren als gelijken zonder die verdere kennis, als ik al een gesprek wil voeren.
Precies goed verwoord wat ik dacht, ik kwam alleen niet uit hoe ik het moest neerzetten
antje_vip schreef:Als er bij wildvreemden iets misgaat, zak ik door de grond en hoop ik die persoon niet weer tegen te komen... Maar ik ga dan echt niet direct in de verdediging schieten van: ja maar ik heb autisme, jij moet rekening houden met mijn aandoening, ik heb het al moeilijk genoeg blabla...
Waarmee ik maar wil zeggen: ieder heeft zijn ding en hoe moeilijk ook, daar moet je zelf je weg in zien te vinden. Loop je tegen mensen aan die je onvoorwaardelijk steunen of die meteen rekening met je houden, is dat mooi meegenomen. Maar je mag er niet vanuit gaan. chevax schreef:Shiloh, je kunt toch geen begrip vragen van mensen die jou niet kennen en die gewoon op een terras zitten om met vrienden bij te praten? Wie weet heeft die persoon zelf ADHD, PPD-NOS of MCDD, dan wordt het allemaal wel ingewikkeld hè, met rekening houden en begripWaarmee ik maar wil zeggen: ieder heeft zijn ding en hoe moeilijk ook, daar moet je zelf je weg in zien te vinden. Loop je tegen mensen aan die je onvoorwaardelijk steunen of die meteen rekening met je houden, is dat mooi meegenomen. Maar je mag er niet vanuit gaan.

Shiloh schreef:Mensen met een etiket doen hun hele leven lang niks anders dan zich constant aanpassen, inhouden en zich bewust bezig zijn met hun gedrag. Elk contact dat je hebt met mensen betekend in feite dat je op je hoede moet zijn, zodat je gewenst gedrag kunt vertonen ipv wat je natuurlijk toe komt. Dat is vermoeiend! Dood vermoeiend! Maar heel simpel is het: aanpassen of uitgekotst worden. En met heel veel inzet en gewenning kan dat steeds een klein beetje makkelijker gaan. Maar dat kost tijd! Heel veel tijd. Hoe hard je ook je best doet, zoiets leer je niet van de 1 op de andere dag. En het doet dan zo zeer als je zo hard je best doet, dat mensen dat gewoon niet willen zien. Dat mensen je verklaringen niet willen horen en alleen maar roepen "je past je maar aan".
Shiloh schreef:Ik ben het er niet mee eens dat ze daarom direct in die categorie valt. Overigens geeft ze volgens mij juist aan dat mensen het niét tegen haar zeggen, maar achter haar rug om tegen de kroeg baas en dat de kroeg baas niet haar een voorbeeld kan geven van de laatste keer dat er geklaagd is (terwijl voorbeelden nou juist zo hard nodig zijn, het aanpassen van gedrag gaat vaak over het aftasten van de details van wat kan wel en wat kan niet).
Ik lees in de berichten van de TS dat ze graag geliefd wilt zijn, dat ze het graag goed wilt doen. Dat ze het probeert maar het moeilijk vind. Ik lees ook dat ze zelf gewoon niet goed door heeft wat ze nou precies doet dat het vervelend maakt voor andere mensen en ik lees ook dat ze die grens dat het vervelend wordt niet goed aanvoelt. Ook lees ik dat als mensen zeggen "zou dit gedrag van jou een reden kunnen zijn", dat ze open staat voor suggesties en dat ook beaamd dat dat zo zou kunnen zijn. Bovendien lees ik ook dat ze op zich open staat voor tips en aangeeft dingen te willen proberen. Ik lees wel een lichtelijk pessimisme in haar berichten dat ze twijfelt of de tips zullen werken. Dat vertrouwen zal ze nog moeten krijgen, maar dat komt nog wel.
Kortom, ik vind heb niet de indruk dat de TS haar situatie negeert en alleen maar roept 'ik kan dat niet', ik heb de indruk dat ze er wel degelijk mee aan de slag wilt.
Ze heeft wel degelijk aangegeven dat mensen zeggen dat ze veel praat en dat ze daarna nog aangeeft dat ze ADHD heeft. franka75 schreef:En dat is dus een van de redenen dat6 ik geen werk heb en afgekeurd benen ik had een burn out.
franka75 schreef:en ga uiteraard niet meteen zeggen wat ik heb tezij ze zeggen dat ik veel praat dan leg ik het uit .
Mear schreef:Lees even mijn post terug, er staat namelijk: En op het moment dat je dus zo doet, kom je bij mij automatisch in de categorie "mensen die het als excuus gebruiken".
Ik heb het even dik gedrukt. Dit houdt dus niet is dat ze automatisch in die categorie KOMT, maar dat BIJ MIJ dat wél het geval is. Kan je het er niet mee eens zijn, maar het is helaas eenmaal mijn meningZe heeft wel degelijk aangegeven dat mensen zeggen dat ze veel praat en dat ze daarna nog aangeeft dat ze ADHD heeft.
Ik zeg ook nergens dat ze roept 'ik kan dat niet'.
Even 2 quotes van de TS:franka75 schreef:En dat is dus een van de redenen dat6 ik geen werk heb en afgekeurd benen ik had een burn out.franka75 schreef:en ga uiteraard niet meteen zeggen wat ik heb tezij ze zeggen dat ik veel praat dan leg ik het uit .

Shiloh schreef:En ik leg uit waar dat ik het niet eens ben met jou conclusie en waarom ze bij mij niet gelijk tot de categorie valt.
1 van de, dat betekend dat er meer aan de hand is. Afgekeurd word je echt niet zomaar, ook niet met adhd.
En dan legt ze dat uit, maar zie jij staan of ze daarna door gaat? Kan toch ook zijn dat ze zegt "sorry, ik heb adhd, ben altijd wat druk en heb dat niet door." en vervolgens niet door gaat? We weten dat niet, want dat zegt ze er niet bij. En wellicht heeft ze dat toen wel gedaan, maar is ze zich nu pas bewust dat dat niet gewenst is, en zal ze dat in het vervolg niet meer doen. Dat weten we ook niet? We zijn er niet bij.
Ik ben van het type dat mensen graag het voordeel van de twijfel geeft eb de kans geeft zich te beteren.

Hanafubuki schreef:En juist dat schermen met een labeltje maakt dat je als anders gezien wordt. En dat trekt ook niet iedereen, ik wil niet weten dat iemand anders is als ik met hem of haar praat. Ik wil gewoon een gesprek voeren als gelijken zonder die verdere kennis, als ik al een gesprek wil voeren.
franka75 schreef:En het is niet de eerste keer , mensen klagen achter mn rug dat ik met ze praat en ze daar geen zin in hebben,
....... heeft ook adhd?
cherell0 schreef:ik ben autist en er word veel achter mijn rug om gepraat .
ps: ik ben trouwens juist geen prater , maar er word toch wel achter je rug om gepraat .
Blijkbaar was ik ook het gesprek van de dag. Mear schreef:Maar gaan sowieso hier niet samen eens worden. Mijn mening is gekomen door dingen die ik om me heen zie. We gaan nu van alles ook invullen waarom de TS wel of niet dingen heeft gezegd, ik kan alleen vanuit mijn visie praten en daar blijf ik ook zeker bij