.En natuurlijk gaan er bij NS structureel dingen fout. Bij welk bedrijf zo groot als NS is dat niet zo? Maar omdat NS een publiek bedrijf is valt het meer op. Ze hadden de boel toendertijd nooit moeten privatiseren en in stukjes moeten hakken.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.Puera schreef:Schiet me nog een te binnen... ik in m'n eentje naar de grote stad Amsterdam. Uitgerekend in een weekend waar er overal werkzaamheden aan het spoor waren én de laatste dag van de Libelleweek of zoiets.
Ik moest in Amersfoort overstappen, met mij uiteraard meer reizigers. Staan we braaf op perron 6 te wachten... Wordt er via de intercom omgeroepen dat de trein richting Amsterdam vertrekt vanaf perron 7. Dus hup, iedereen naar perron 7.
Een aantal minuten later wordt er omgeroepen dat de trein richting Amsterdam vertrekt vanaf perron 6, dus weer iedereen naar het andere perron. Geloof dat we in totaal drie keer van perron gewisseld zijn. Zal een mooi gezicht zijn geweest... *ding dong* en iedereen heen en weer.
Uiteindelijk stonden we in de file, bleek er een bus op een soort van.. poepwagen? geknalt te zijn. Overal poep op de weg
Na een uur vertraging mocht ik lekker in mn eentje met een begeleider een mooie rit maken
Al met al een bijzondere ervaring
Roelke_ schreef:Hier in het noorden weinig gekke acties eigenlijk..
Heb wel 1 keer meegemaakt dat ik op station Leeuwarden stond de wachten op een vriendin die met de trein uit Heerenveen kwam. Die trein kwam met een behoorlijke snelheid het perron op rijden. Blijkbaar was de machinist vergeten om tijdig te remmen. Vervolgens werd er "bukken, goed vasthouden allemaal" omgeroepen waarop de trein het stootblok zo het perron op/in reed en de trein zelf nog een beetje omhoog kwam aan de voorkant.. Was een beste knal ook. Oeps..
kynshiri schreef:ho wacht ff... belgische spoorwegen zijn hier ook goed in.
mijn lijstje op de 4 (!!) maanden dat ik dagelijks met de trein ga:
- ontbreken van een machinist
- conducteur staat nog op het perron in het vorige station
- deuren die niet open gaan of niet meer sluiten
- zelfdoding
-(...)
- staking
Sammie schreef:kynshiri schreef:ho wacht ff... belgische spoorwegen zijn hier ook goed in.
mijn lijstje op de 4 (!!) maanden dat ik dagelijks met de trein ga:
- ontbreken van een machinist
- conducteur staat nog op het perron in het vorige station
- deuren die niet open gaan of niet meer sluiten
- zelfdoding
-(...)
- staking
Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik vind zelfdoding nou niet echt in dit lijstje thuis horen.. Dat zijn pas écht onvoorziende omstandigheden. In Nederland gemiddeld 1 per dag. Voor de conducteur een verschrikkelijke ervaring, zo niet voor de medemens die het ziet gebeuren..
Puera schreef:Klopt, perron 6 en 7 zijn inderdaad een geheel, om het zo maar even uit te leggen en het was niet ver lopen. Maar het was best grappig, met z'n allen heen en weer lopen.
Vivian__ schreef:Waarom niet? Het gaat toch om de vertraging die de trein oploopt... En helaas gebeurt het kennelijk niet alleen in ned dus
Citaat:Nog meer leuke/vreemde vertragingsverhalen?
maaike5581 schreef:Ten tweede zolang de trein nog in de wissel staat blijft zijn sein rood en zal de mcn dus echt niet door rood rijden.
Mcn zal nooit maar dan ook nooit een extra risico nemen mbt stoptonende seinen.
Ten derde moet de mcn ten alle tijden toestemming krijgen om de trein te mogen keren van de treindienstleider.
maaike5581 schreef:1 voorbeeld van broodje aap?
Prima, trein achteruit rijden bij verkeerd liggende wissel.
Kan en mag niet eens, aan beide kanten staat een sein, ten eerste als de mcn door rood rijd mag hij geen meter meer rijden, en moet hij zijn testen opnieuw maken en kan consequenties hebben.
Ten tweede zolang de trein nog in de wissel staat blijft zijn sein rood en zal de mcn dus echt niet door rood rijden.
Ten derde moet de mcn ten alle tijden toestemming krijgen om de trein te mogen keren van de treindienstleider.
Courses schreef:Ik ben echt niet iemand die overal de NS gaat zitten zwart maken, ik bedoel, kom op kan gebeuren hoor. Jullie zijn ook maar mensen, vind reizen geen probleem en kan gebeuren. Als ik ergens echt heel dringend moet zijn neem ik een trein eerder. 't Is wel naar als je met -10 s'ochtends om half 8 op een ijskoud perron staat te wachten, je trein vervolgens niet rijd en je daardoor veel te laat op stage aan komt, maar jullie staan niet ergens op een spoortje met alle conducteurs op een kluitje te gniffelen terwijl jullie water over de rails gooien 'Zo, dan rijd die morgen niet!'. Er zijn genoeg dingen dat ik denk 'Maar dat had toch best wel voorkomen kunnen worden?' echter werk ik zelf ook, en in mijn vak zijn er ook veel verschillende misopvattingen dus hey, dan zit je maar een half uurtje extra. Zolang ik maar thuis of op school kom. Nogmaals, als ik dat hoor, okee. Blijkbaar gebeurt het niet vaak, de keren dat het gebeurde zat mijn exvriend dan toevallig in de trein, so be it. Er gebeuren zo veel rare dingen, mag je van mij part 300 jaar bij de NS werken, maar gekke dingen gebeuren altijdLaat ons er lekker een lolletje om hebben. Lang niet alles wat op die website staat zal ook misschien 100% kloppen, ja eh, jammer. 't Is echt niet dat mensen nu nog even naar de NS een schade claim gaan indienen voor die trein die een uur vast heeft gestaan ofzo. Sorry hoor
Ess_Ramona schreef:Auto aangereden die op t spoor stond ?!
Snap er nog steeds niks van haha.
maaike5581 schreef:1 voorbeeld van broodje aap?
Prima, trein achteruit rijden bij verkeerd liggende wissel.
Kan en mag niet eens, aan beide kanten staat een sein, ten eerste als de mcn door rood rijd mag hij geen meter meer rijden, en moet hij zijn testen opnieuw maken en kan consequenties hebben.
Ten tweede zolang de trein nog in de wissel staat blijft zijn sein rood en zal de mcn dus echt niet door rood rijden.
Sammie schreef:Vivian__ schreef:Waarom niet? Het gaat toch om de vertraging die de trein oploopt... En helaas gebeurt het kennelijk niet alleen in ned dusCitaat:Nog meer leuke/vreemde vertragingsverhalen?
En gezien de toon/sfeer van de rest van het topic vind ik zelfdoding een beetje apart om dat in zon lijstje te zetten. Het valt een beetje buiten de 'toon'.
Eerlijk gezegd moest ik er even om gniffelen. Koper schreef:maaike5581 schreef:Ten tweede zolang de trein nog in de wissel staat blijft zijn sein rood en zal de mcn dus echt niet door rood rijden.
Ja, dat hebben we een tijdje geleden nog gezien, in Amsterdam. Ik was er niet bij hoor, maar de diverse nieuwsteams wel![]()
Zullen we het er maar gewoon op houden dat wat jij schrijft prescriptief is en dat andere posts descriptief zijn?
Koper schreef:maaike5581 schreef:Ten tweede zolang de trein nog in de wissel staat blijft zijn sein rood en zal de mcn dus echt niet door rood rijden.
Ja, dat hebben we een tijdje geleden nog gezien, in Amsterdam. Ik was er niet bij hoor, maar de diverse nieuwsteams wel![]()
Zullen we het er maar gewoon op houden dat wat jij schrijft prescriptief is en dat andere posts descriptief zijn?
Inoterry schreef:Tsja, dat ging dus niet over een trein die terug reed, dat ging over het missen van een stoptonend sein in een zeer onduidelijke situatie. Appels met peren vergelijken dus
maaike5581 schreef:Inoterry schreef:Tsja, dat ging dus niet over een trein die terug reed, dat ging over het missen van een stoptonend sein in een zeer onduidelijke situatie. Appels met peren vergelijken dus
Inderdaad, mcn zijn gewone mensen, mensen maken fouten.
Als een auto door rood rijd hoor je dat niet, ja misschien zie je het een keer maar thats it.
Mcn hebben ook te maken met laagstaande zon etc.
Een mcn zal nooit bewust door rood sein rijden, tenzij dit in opdracht van de treindienstleider.
Die word gegeven bij bv sein en wisselstoringen, en dit word ten alle tijden op band opgenomen.