Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chubby schreef:blokje schreef:Maar is straf dan iets wat later volgt?
In een aantal gevallen wel ja.
Chubby schreef:HF, ook dat is direct op het overtreden van grenzen en zonder de bedoeling als vergelding te tellen. Grenzen stellen dus. Eerlijk is eerlijk: paarden en chimps hebben geen communicatie zoals wij hebben en zullen hun grenzen dus op fysieke wijze moeten duidelijk maken.
horseyfries schreef:, dus ik denk dat je jezelf er nu wat uit probeert te praten
blokje schreef:Maar dan even in de zin van een tik op de vingers geven dat is dan toch direct en net zoals bij dieren?
Chubby schreef:blokje schreef:Maar dan even in de zin van een tik op de vingers geven dat is dan toch direct en net zoals bij dieren?
Als het is om een grens aan te geven wel. Mijn kind zal mss zelfs wel eens een tik op de vingers krijgen als het zijn vingers uitsteekt naar een haardvuur of beker hete thee. Vanuit het idee hem dus te beschermen, in een soort reflex.
Maar niet om hem iets af te leren, als straf dus, ik hou niet van fysiek geweld.
horseyfries schreef:Chubby schreef:
Als het is om een grens aan te geven wel. Mijn kind zal mss zelfs wel eens een tik op de vingers krijgen als het zijn vingers uitsteekt naar een haardvuur of beker hete thee. Vanuit het idee hem dus te beschermen, in een soort reflex.
Maar niet om hem iets af te leren, als straf dus, ik hou niet van fysiek geweld.
Je leert hem toch af haardvuur of beker hete thee aan te raken??
Chubby schreef:Definitie van straf: Een straf betekent in het algemeen een onaangename maatregel die aan de dader(s) van onaanvaardbaar gedrag wordt opgelegd door een persoon of instantie die daartoe de macht en bevoegdheid heeft. Overdrachtelijk spreekt men ook van straf wanneer een onaangenaam gevolg 'verdiend' lijkt zonder opgelegd te zijn.
Chubby schreef:Definitie van straf: Een straf betekent in het algemeen een onaangename maatregel die aan de dader(s) van onaanvaardbaar gedrag wordt opgelegd door een persoon of instantie die daartoe de macht en bevoegdheid heeft. Overdrachtelijk spreekt men ook van straf wanneer een onaangenaam gevolg 'verdiend' lijkt zonder opgelegd te zijn.
Chubby schreef:horseyfries schreef:Je leert hem toch af haardvuur of beker hete thee aan te raken??
Natuurlijk. Maar dat betekent niet dat het nooit kan gebeuren. Heb jij kinderen of werk je met kinderen?