vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:46

Mooi gezegt Lusitana!
Het is heus niet zo dat een oudere man denkt "ik zoek even lekker een jong meisje"
Je word verliefd of niet.
Ik heb mijn vriend dan ook heel bewust gevraagt waarom hij op mij viel, kwa leeftijd.
Daarop zei hij ook dat hij op mij viel, en niet op mijn leeftijd.
Als iemand tegen mij had gezegt een jaar geleden dat ik met iemand van 12 jaar ouder ging,
Had ik ook gezegt ben je wel wijs, maar als het goed voelt, dan voelt het goed.
En dan maakt dat leeftijdsgetal ook niet meer uit...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:18

xSlvna schreef:
Precies, je zegt het zelf, wat moet een 18 jarige dan van een 51 jarige? :')

Het ging over de zogenaamde viezerik, het stempel dat de oudere accuut krijgt.
Die 18 jarige vindt die een ouder persoon misschien aantrekkelijk omdat die leefwijze van een doorleefde persoon met kinderen heeft? :D Ieder zijn meug. :+

xSlvna schreef:
Ik vind dat, net als ik iemand lelijk kan vinden en iemand anders mooi, zonder hier argumenten voor te hebben. Ik vind dat, net als ik rood een mooie kleur vind en paars niet.

Kleuren hebben met smaak te maken, dat heeft niet met een vooroordeel te maken.
Heb je het bv over "je kunt geen rode gordijnen in een slaapkamer hebben" kun je dat wel degelijk beargumenteren. Bv omdat het een energiegevend kleur is en je moet juist rusig worden om te kunnen slapen. En die kunnen ook weer weerlegd, trouwens. ;)
Als er onvermogen is om met een argument te komen of een mening te onderbouwen, hoe kan ik dan een mening als waardevol zien? Wat voegt het toe? Het is dan hetzelfde als schelden... Je komt met een aanval die totaal ongegrond is.

Ik zal eens wat anders in de groep gooien om te laten zien wat het is om alleen maar te komen met "vies" en "ziek":
Er zijn mensen die beweren dat meiden paardrijden omdat het hen zogenaamd op zou geilen.
Dat zegt meer over de ignorantie en perverse gedachtegang van die mensen dan over meisjes die paardrijden, niet waar?
We weten als vrouw dat er heel andere redenen zijn en heel andere gevoelens zijn.

Zo weet iemand die in zo'n relatie zit zelf dat ze om heel andere redenen bij elkaar zijn dan wat anderen op ze afvuren.

Ja, er zijn er vast wel bij die op een paard zitten om te geilen en ja er zijn er bij die met verkeerde bedoelingen jonge meisjes of oude mannetjes zoeken (de laatste om zijn geld te erven bv), maar dat wil niet zeggen dat er ook een heleboel zijn die gewoon echte liefde beleven met elkaar.
En om nou alles op 1 hoop te gooien....

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:06

HAHAHA daar moest ik even hardop van lachen. Dat heb ik nog nooit gehoord.

Overigens was het geen persoonlijke aanval zoals jij beweerde... Maar een 'jij' in het algemeen (net als de post van een ander persoon) naar de mensen die het normaal vinden. Alleen jouw quote stond erboven. *D

Mij zal het verder ook niets interesseren hoe iemand erbij loopt, al is die pimpelpaars. Alleen zouden mijn kinderen bepaalde dingen niet moeten doen zolang ze bij mij in huis wonen. Plus dat zij om een mening vroeg. Ja dan kun je die krijgen. Ik vind het gewoon goor, net als het stappen in een hondendrol.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:24

Dat van die meiden rijden om te geilen? Moet je maar eens als vrouw in een kroeg met mannen over paarden beginnen...

Ik heb gewoon moeite met de manier waarop sommigen zich uiten. Er kan best gezegd worden dat je bruine bonen niet lekker vindt, maar het is wat anders om te zeggen dat bruine bonen eten ziek is of niet kan of dat je niet goed bij je hoofd bent als je het normaal vindt dat mensen bruine bonen eten.... Dan veroordeel je iedereen die bruine bonen eet op niks af, alleen omdat jij er een hekel aan hebt....

Als je met een argument komt waaruit blijkt dat bruine bonen eten gevaarlijk is voor de gezondheid, is het weer wat anders, dan kun je gewoon dat argument op tafel leggen en dan wordt er ook wel begrepen dat het misschien niet verstandig is om bruine bonen te eten. (En dan nog, die dan alsnog bruine bonen willen eten moeten het zelf weten).

Een mening heeft meer waarde voor TS als het onderbouwd wordt.

Als jij je kinderen duidelijk kunt maken waarom je dingen niet okee vindt, heb je meer kans dat ze zich er aan houden dan als je het domweg verbied, want daar gaan ze dan gewoon tegen in.
Maar dat hoort eigenlijk meer thuis in de opvoed discussie.... :D

Maar je hebt dus liever dat je kind ongelukkig is dan gelukkig samen met een persoon die jou misschien niet aanstaat om welke reden dan ook?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:31

Ik vind het ook goor dat een volwassen man (of vrouw) op een kind valt. Vind dat toch wel veel weg hebben van pedoseksualiteit. Zet echt wel mijn vraagtekens bij zo iemand. En als een volwassen iemand valt op een kind dat amper nog secundaire kenmerken heeft is dat gewoon ziekelijk.

Wil hier niet mee zeggen dat ik ertegen ben. Iedereen doet maar wat ze zelf willen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:31

Ik vind adt je dit heel goed uitlegd Lusitana :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:34

Geryon schreef:
Ik vind het ook goor dat een volwassen man (of vrouw) op een kind valt. Vind dat toch wel veel weg hebben van pedoseksualiteit. Zet echt wel mijn vraagtekens bij zo iemand. En als een volwassen iemand valt op een kind dat amper nog secundaire kenmerken heeft is dat gewoon ziekelijk.

Wil hier niet mee zeggen dat ik ertegen ben. Iedereen doet maar wat ze zelf willen.

Ik denk niet dat mensen van 16-18 jaar zich onder de kinderen geschaard willen zien.
Dat is een leeftijd waarop je het huis uit kan en je eigen brood kunt verdienen, en een groot deel ook uitgaat en sex heeft. (Vaak al eerder). En dus ook gewoon een relatie aan kunnen gaan.

Daarbij valt die volwassene juist vaak op jongeren die een ouder voorkomen hebben dan hun werkelijke leeftijd.

Je kunt idd vraagtekens zetten bij mensen die op zoek gaan naar puur een kinder uiterlijk. Maar dan heb je het niet over wederzijdse gevoelens en verliefd worden he, dus wat anders.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 06-06-13 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:35

Als iemand het over kinderen heeft, denk ik aan personen t/m een jaar of 15.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:41

Ik tot een jaar of dertien. "Kinderkaarten" is vaak t/m 12, dus ik sta daar niet alleen in.

Daarboven zijn ineens heel grote verschillen. Sommigen blijven lang kinderlijk, anderen zijn heel volwassen, en het ligt er ook heel erg aan of ze al in de puberteit zijn of niet.
Een meisje dat met tien puberteit raakt en met 13 een totaal vrouwenlichaam heeft (kijk bv een snaar Turkse meisjes, om maar wat te noemen) is wat anders dan een die met 14 pas de puberteit raakt en met 16 pas een beetje op een vrouw gaat lijken....
De een is ook eerder geinteresseerd in sex dan dan de ander.

Ik mag aannemen dat als een meisje van 16 een relatie heeft, ze bij het soort hoort dat al heel bewust sexueel bezig is en daar naar uit ziet en reageert.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:31

Oei daar ben ik het zo niet mee eens.
Ik werk al jaren met kinderen in deze leeftijd (12-17), kinderen ja, want in al die jaren heb ik er nog nooit ook maar 1 ontmoet die 'volwassen' was...
Wel heel veel die zichzelf volwassen vinden maar dat is iets anders ;)
Daarbij weet het overgrote deel nauwelijks nog iets over ' bewust met sex bezig zijn'.

Excuses voor eventuele spelfouten ivm typen op mobiel ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:49

Ik weet niet niet wat jouw area van werk is, misschien kun je daar iets over vertellen, maar misschien heb je wel net niet te maken met de jongeren die zelfstandig wonen of in een relatie zitten, maar juist met die gewoon nog aan alle kanten steun nodig hebben?

Ik kan me zo voorstellen dat als je met dakloze jongeren werkt een ander beeld krijgt dan als je met christelijke jongeren uit beschermde gezinnen werkt, om maar even twee uitersten te noemen.

Ik heb een vriendin die met 16 de wereld in trok met een vriend, die tot zijn dood een vriend gebleven is ook al was ze inmiddels bij hem weg.
Ik heb een andere vriendin die met haar dertiende met name viel op oudere mannen, die heb ik toen wel gezegd om te wachten met sex tot ze 16 was en om ook iemand van haar eigen leeftijd te proberen. Ze heeft verkering gehad met twee of drie van ongeveer haar eigen leeftijd (iets ouder) en dat ging gewoon niet omdat ze die intellectueel en qua interesses voorbij ging (ze vond ze niet volwassen genoeg);samengewoond met iemand waar ze als dertienjarige al op viel (hij was toen in de twintig), maar inmiddels was ze twintig en hij dertig ofzo, maar die bleek ook niet erg volwassen, en uiteindelijk is ze terecht gekomen bij een nog oudere man waar ze twee kinderen bij heeft en tig jaar mee getrouwd is geweest. Ze zocht eigenlijk gewoon desperately een man die qua intelect op haar niveau stond en die zich volwassen gedroeg, en vond dat niet in haar eigen leeftijd, ook niet toen ze al in de twintig was.
Je kunt dit soort mensen niet kwalijk nemen dat ze uiteindelijk gaan voor een rijpere man.

Ik weet verder niet of het nou zo slecht is of je onder de hoede van een oudere te ontwikkelen op sexueel gebied... Ik kan me zo voorstellen dat je daar best wat aan kunt hebben.

Ik wil wel even duidelijk maken dat ik niet een relatie met een groot leeftijdsverschil zit te promoten ofzo. Ik heb alleen begrip en heb iets tegen uiten van vooroordelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 07:05

Lusitana schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat als je met dakloze jongeren werkt een ander beeld krijgt dan als je met christelijke jongeren uit beschermde gezinnen werkt, om maar even twee uitersten te noemen.

Grappig dat je dit aanhaalt, want over christelijke jongeren uit beschermde gezinnen heb ik ook nog wel ene uitgesproken mening.

Ter aanvulling; ik werk in het middelbaar onderwijs. De laatste paar maanden in het speciaal onderwijs en de 8 jaar daarvoor in het regulier onderwijs. Ik ben dus bekend met de leeftijdgroep waarover we spreken inclusief verschillende culturen en bevolkingsgroepen ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:11

Okee. Bedankt voor die aanvulling want dat geeft wel een beter beeld!
Ik geef alleen aan dat verschillende achtergronden verschillende opvattingen geeft. Ga maar eens over homosexualiteit beginnen bv. Sommigen kunnen erg uitgesproken zijn met hun (aangeleerde) anti meningen waar straatjongeren en hippie achtige mensen eerder de schouders ophalen en veel wel best vinden.
Maar in de leeftijd waarmee je werkt heb je natuurlijk ook te maken met juist afzetten tegen de ouders, ik zie plotseling in hoe die jongeren uit christelijke gezinnen juist rebels kunnen zijn. :D

Wat betreft volwassen gedrag, mijn zus had op haar zestiende verkering met een wat oudere jongen (20). Die wilde vrij snel wel settelen en zij heeft het toen uitgemaakt omdat ze vond dat ze er niet aan toe was.
Ze is veel later in haar leven alsnog met hem getrouwd trouwens want het was wel de liefde van haar leven.
Het is niet zo dat elke 16 jarige een kip zonder kop is.
Zij heeft dit gekozen, anderen kiezen wel voor huisje boompje beestje omdat ze dat wel graag willen.

Maar ja, in nederland wordt je voor gek verklaard als je met je 18e een kind wilt...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:40

Maar eh, Goof, vind je dat jongeren per defintie geen verkering mogen hebben of relaties aan mogen gaan?

En, niet specifiek aan iemand:

We vinden over het algemeen dat onderwijs aan jongeren door ouderen moet worden gedaan. We gaan er dus, lijkt het, van uit dat de jongeren van ouderen meer kunnen leren dan van mensen van hun eigen leeftijd.
We hechten blijkbaar grote waarde aan wat een oudere te bieden heeft aan een jongere.
Waarom gaat dat dan plots niet meer op als daar liefde en sex bij komt (bij wederzijdse gevoelens, niet om een machtsverhouding) ?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:16

Lusitana, fout. Als ik klaar ben met school kan ik pas een opleiding kiezen, logisch, hier moet ik zekerder van zijn en ik moet dit goed kunnen, dit moet doordacht zijn en go on. Dan begint de opleiding en kun je met een jaar of 22, 23, 24, 25 aan de slag, eerder ook niet. Dan heb je dus gelijk dat jongeren les krijgen van ouderen, of je het nu wilt of niet. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:05

Ik zei ook "lijkt" ik bracht het niet als stelling. :D

Die oudere heeft wel een weg afgelegd die de jongere nog moet afleggen. Dat lijkt mij wel op zich waardevol.
Maar je hebt gelijk als je instant die kennis zou hebben zou je met 13 jaar ook voor de klas kunnen staan. Maar zou je dan hetzelfde effect op je leerlingen hebben, vraag ik me af, maar ik denk dat dan dat weer aan je persoonlijkheid ligt. Tenslotte zijn er genoeg hoogbegaafde jongeren in situaties tussen volwassenen waar ze gewoon serieus genomen worden.
Maar als er geen school bestond? Zou er niet vanzelf een soort oudere neemt jongere onder de hoede ontstaan?

Ik ben nu even hardop aan het denken en het wordt nu meer filosoferen dan discussieren... Excuus.
Het ging even om het feit dat in sommige situaties het gewaardeerd wordt of misschien is dan getolereerd een beter woord, dat jongeren met ouderen omgaan en van hen leren en in andere situaties is de oudere plots een slechterik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 18:41

Lusitana schreef:
Maar eh, Goof, vind je dat jongeren per defintie geen verkering mogen hebben of relaties aan mogen gaan?

Jawel, juist wel. Op die leeftijd moet je juist gaan ontdekken wie je leuk vindt en wat je wilt.

Het ging erom dat je op die leeftijd niet volwassen bent, dat staat los van het wel of niet hebben van vriendjes, scharrels of wat dan ook.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:40

Maar ik ken zoveel mensen die vanaf hun 16e een relatie hebben,
En jaren later nog steeds harstikke gelukkig zijn :)
Het zegt niks, je moet het van persoon tot persoon bekijken.
De ene is met 16 volwassener dan de ander.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:06

Ik heb vanaf mijn 16e een relatie die erg serieus is (ben over een aantal dagen 18). Ik ga niet om met leeftijdsgenoten, omdat ik ontzettend anders in het leven sta. Ik denk dan ook dat ik nogal wat volwassener ben vergeleken met de rest, als ik zo dit topic lees. Alsnog zou ik mijn vraagtekens zetten bij een man die op mij verliefd wordt..

Kind is kind, jong is jong, of je nou volwassen bent voor je leeftijd of niet. Daar hoor je imo als volwassen iemand niet op te vallen. Zoals ik al zei vind ik zo iemand eerder pedoseksueel.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:06

zijn wij toch een uitzondering op. Ik studeer momenteel aan de universiteit Twente en mijn 10 jaar oudere vriend is net begonnen aan zijn Premasters die hij naast zijn reguliere werk volgdt.

Geryon schreef:
Misschien wat wetenschappelijke onderzoeken opzoeken? Opleidingsniveau is al aan heel veel gekoppeld (zoals zelfs overgewicht) en het verbaast me daarom echt niets als dat ook is te koppelen aan leeftijdsverschillen in relaties.

Weet ik niet.. Is wel interessant inderdaad. Ik kan het verband tussen bijv. overgewicht en opleidingsniveau logisch ergens nog wel volgen (met 'minder kennis over voeding' en 'vaak een lager salaris, dus minder geld om gezond eten te kopen' als mediators), maar een verband tussen leeftijdsverschillen binnen relaties en opleidingsniveau is niet een verband dat ik zo 1,2,3 kan beredeneren.[/quote]

Onderstaand nieuwsartikel is een universiteit aan te pas gekomen, ik twijfel wel een beetje aan de correctheid maar het staat er toch in:

"De onderzoekers vergeleken bevolkingsdata zoals opleidingsniveau, inkomen, intelligentie en zelfs uiterlijk van stellen met grote leeftijdsverschillen met de data van stellen van gelijke leeftijd. Het bleek dat de koppels met grote leeftijdsverschillen in het algemeen minder intelligent, lager opgeleid en armer zijn."

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... niet.dhtml[/quote]

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:23

Kirsha schreef:
Nou wauw, dat zijn dan al 5 (ongeveer) koppels die dit wetenschappelijk bewezen feit onderuit moeten halen. Daar winnen we een oorlog mee. In mijn omgeving ken ik meerdere koppels met ruim 10 jaar leeftijdsverschil, allemaal VMBO tot MBO opgeleid.

Je zal je toch nog even moeten verdiepen in de definitie van een wetenschappelijk bewezen FEIT. Zodra je 1 uitzondering op de regel kan vinden dan is het onderzoekal onderuit gehaald en kloppen de feiten niet. Het is bij het doen van onderzoek juist ook interessant om juist die situatie te vinden die je hypothese onderuit haalt. Even simpel voorbeeld. Hypothese, alle mannen met een baard hebben donker haar. Het is dan makkelijker te zoeken naar een man met een baard van lichte kleur.
Het wordt wat anders als ze de.resultaten in procenten gaan uitdrukken. M
Het is dus geen feit dat grote leeftijdsverschillen binnen een relatie te wijten zijn aan het opleidingsniveau. Er zijn immers uitzonderingen. Het aartikel geeft ook al aan dat er meerdere variabelen zijn die de situatie beïnvloeden. Omgeving, omgang met leeftijdsgenoten ect.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:43

Geryon schreef:
Ik heb vanaf mijn 16e een relatie die erg serieus is (ben over een aantal dagen 18). Ik ga niet om met leeftijdsgenoten, omdat ik ontzettend anders in het leven sta. Ik denk dan ook dat ik nogal wat volwassener ben vergeleken met de rest, als ik zo dit topic lees. Alsnog zou ik mijn vraagtekens zetten bij een man die op mij verliefd wordt..

Kind is kind, jong is jong, of je nou volwassen bent voor je leeftijd of niet. Daar hoor je imo als volwassen iemand niet op te vallen. Zoals ik al zei vind ik zo iemand eerder pedoseksueel.

Die wil een prepuberaal kind. 16 is voor hen echt te oud. Die hebben al kenmerken van een volwassene.

De mensen die verliefd worden op een bepaald iemand van 16 hebben over het algemeen in de eerste instantie niet door dat die 16 is. Dat staat nl niet op je voorhoofd, en er zijn mensen die er gewoon ouder uitzien en zich ook begeven in kringen die geassocieerd worden met "volwassen" en hebben interesses die bij die van volwassenen liggen. Ze vinden dingen van leeftijdsgenoten kinderachtig en kunnen daar niks mee. Zoals jij dus.
Ze begeven zich dus in kringen waar de oudere geen jongere van 16 verwacht en hij/zij zal dus die persoon van 16 niet in eerste instantie als 16 jarige inschatten. Ze worden verliefd op de persoon, de leeftijd speelt geen rol.
Op het moment dat die duidelijk wordt zijn er nog genoeg die zich terugtrekken, maar soms is het gewoon al meteen erg "raak".
Ik vind het dus vergezocht om iemand die verliefd wordt op een bepaalde 16 jarige die hij/zij ontmoet in een volwassen sfeer, te vergelijken met een pedoseksueel, die per definitie "op jacht gaat" naar kinderen om er seks mee te hebben.

Als jij er "sophisticated" uitziet en in een chique restaurant aan een wijntje zit en Johnny Depp (ik noem maar een sexsymbool, je kunt zelf invullen) vraagt of hij bij je mag zitten, zeg je "nee want ik ben te jong voor je, ga weg pedoseksueel?" of mag hij plaatsnemen en je gaat een gesprek aan, met het gevaar dat er een vonk over kan slaan? En als die dan overslaat, vecht je tegen je gevoel om het feit dat de ander zoveel ouder is?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:17

Lusitana schreef:
Geryon schreef:

Die wil een prepuberaal kind. 16 is voor hen echt te oud. Die hebben al kenmerken van een volwassene.

De mensen die verliefd worden op een bepaald iemand van 16 hebben over het algemeen in de eerste instantie niet door dat die 16 is. Dat staat nl niet op je voorhoofd, en er zijn mensen die er gewoon ouder uitzien en zich ook begeven in kringen die geassocieerd worden met "volwassen" en hebben interesses die bij die van volwassenen liggen. Ze vinden dingen van leeftijdsgenoten kinderachtig en kunnen daar niks mee. Zoals jij dus.
Ze begeven zich dus in kringen waar de oudere geen jongere van 16 verwacht en hij/zij zal dus die persoon van 16 niet in eerste instantie als 16 jarige inschatten. Ze worden verliefd op de persoon, de leeftijd speelt geen rol.
Op het moment dat die duidelijk wordt zijn er nog genoeg die zich terugtrekken, maar soms is het gewoon al meteen erg "raak".
Ik vind het dus vergezocht om iemand die verliefd wordt op een bepaalde 16 jarige die hij/zij ontmoet in een volwassen sfeer, te vergelijken met een pedoseksueel, die per definitie "op jacht gaat" naar kinderen om er seks mee te hebben.

Als jij er "sophisticated" uitziet en in een chique restaurant aan een wijntje zit en Johnny Depp (ik noem maar een sexsymbool, je kunt zelf invullen) vraagt of hij bij je mag zitten, zeg je "nee want ik ben te jong voor je, ga weg pedoseksueel?" of mag hij plaatsnemen en je gaat een gesprek aan, met het gevaar dat er een vonk over kan slaan? En als die dan overslaat, vecht je tegen je gevoel om het feit dat de ander zoveel ouder is?

Ik bedoelde pedofilie, haal ze altijd door elkaar. Ik snap dat ze niet uit zijn op seks en ik snap ook wat je probeert te vertellen. Dat wat je vertelt is al duidelijk bij iedereen lijkt mij. Echter blijf ik het apart vinden. Het is en blijft een kind en ik vind dat je als volwassene daar niet op hoort te vallen :n

Wat ik op zo een moment doe heeft niets te maken met de vraagtekens die ik bij de man zet. Al wil ik er zelf een relatie mee of het bed mee induiken omdat ik hem helemaal het einde vind. Blijf de man raar vinden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:09

Omdat hij jou aantrekkelijk vind? Dat vind ik dus raar. Als je aantrekkelijk bent en sexueel rijp en je volwassen gedraagt en je in die kringen begeeft is het dan raar dat mannen van welke leeftijd dan op je kunnen vallen?
Er is geen leeftijd waarbij mannen plots een jongedame niet meer aantrekkelijk vinden, hoor.

Er zijn ook zat mensen die homoseksualiteit raar vinden, dat weerhoud homoseksuele mensen er echt niet van verliefd te worden op iemand van hun eigen geslacht....
Zo kunnen mensen ook gewoon vallen voor een persoon die toevallig in een nog jong lichaam zit...(maar er ouder uitziet).

Ik heb al eerder gezegd dat je idd soms vraagtekens kunt zetten bij iemand die een kinderlijk iemand zoekt omdat hij geen volwassen vrouw aankan ofzo, maar ik vind iemand van ongeveer je eigen niveau tegenkomen waar je verliefd op wordt en het gevoel is wederzijds en er dan achterkomen dat die 16-17 is, iets heel anders.

Het is natuurlijk ook soms wel voor hun ego, dat ze de beschermer uit kunnen hangen of dat ze met een groen blaadje komen, maar dat is meestal niet de eerste bewuste reden van verliefd worden, hoewel het onbewust wel mee kan spelen, net zoals jonge mensen soms onbewust een vader/moeder figuur zoeken. Iedereen zoekt uiteindelijk iemand waar ze bij " thuis" zijn. Wat voor hen prettig voelt. En sommigen kijken daarbij alleen maar naar het innerlijk dat hen aanspreekt/bij hen past/waar zij wat aan hebben en aan wie zij wat te bieden hebben.
Eigenlijk vind ik dat wel bewonderingswaardig, welke kant het ook opgaat, ouder, jonger, ongeveer gelijk, eigen geslacht of het tegenovergestelde.

Anders zouden bv gehandicapten ook nooit verkering kunnen krijgen. Sommige mensen kijken verder dan het schilletje.

Maar dat is natuurlijk van het ideale uit bekeken, he.
Uiteraard zijn er mensen die totaal om de verkeerde redenen met een jonger iemand willen die al snel slachtoffer wordt van manipulatie en erger. Een waarschuwing is dus best op z´n plaats, maar ik vind het niet raar als mensen van elkaar houden die een beetje "onk" lijken vergeleken andere stellen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:28

Hebben jullie vandaag dr. Phil gekeken? Moest meteen aan dit topic denken. Ging over een vrouw van 30 die een relatie had met een jongen van 17. Hij vond het kort gezegd geen gezonde relatie.