Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSlvna schreef:Precies, je zegt het zelf, wat moet een 18 jarige dan van een 51 jarige?
Ieder zijn meug.
xSlvna schreef:Ik vind dat, net als ik iemand lelijk kan vinden en iemand anders mooi, zonder hier argumenten voor te hebben. Ik vind dat, net als ik rood een mooie kleur vind en paars niet.

Geryon schreef:Ik vind het ook goor dat een volwassen man (of vrouw) op een kind valt. Vind dat toch wel veel weg hebben van pedoseksualiteit. Zet echt wel mijn vraagtekens bij zo iemand. En als een volwassen iemand valt op een kind dat amper nog secundaire kenmerken heeft is dat gewoon ziekelijk.
Wil hier niet mee zeggen dat ik ertegen ben. Iedereen doet maar wat ze zelf willen.

Lusitana schreef:Ik kan me zo voorstellen dat als je met dakloze jongeren werkt een ander beeld krijgt dan als je met christelijke jongeren uit beschermde gezinnen werkt, om maar even twee uitersten te noemen.
Lusitana schreef:Maar eh, Goof, vind je dat jongeren per defintie geen verkering mogen hebben of relaties aan mogen gaan?
Geryon schreef:Misschien wat wetenschappelijke onderzoeken opzoeken? Opleidingsniveau is al aan heel veel gekoppeld (zoals zelfs overgewicht) en het verbaast me daarom echt niets als dat ook is te koppelen aan leeftijdsverschillen in relaties.
Kirsha schreef:Nou wauw, dat zijn dan al 5 (ongeveer) koppels die dit wetenschappelijk bewezen feit onderuit moeten halen. Daar winnen we een oorlog mee. In mijn omgeving ken ik meerdere koppels met ruim 10 jaar leeftijdsverschil, allemaal VMBO tot MBO opgeleid.
Geryon schreef:Ik heb vanaf mijn 16e een relatie die erg serieus is (ben over een aantal dagen 18). Ik ga niet om met leeftijdsgenoten, omdat ik ontzettend anders in het leven sta. Ik denk dan ook dat ik nogal wat volwassener ben vergeleken met de rest, als ik zo dit topic lees. Alsnog zou ik mijn vraagtekens zetten bij een man die op mij verliefd wordt..
Kind is kind, jong is jong, of je nou volwassen bent voor je leeftijd of niet. Daar hoor je imo als volwassen iemand niet op te vallen. Zoals ik al zei vind ik zo iemand eerder pedoseksueel.
Lusitana schreef:Geryon schreef:Ik heb vanaf mijn 16e een relatie die erg serieus is (ben over een aantal dagen 18). Ik ga niet om met leeftijdsgenoten, omdat ik ontzettend anders in het leven sta. Ik denk dan ook dat ik nogal wat volwassener ben vergeleken met de rest, als ik zo dit topic lees. Alsnog zou ik mijn vraagtekens zetten bij een man die op mij verliefd wordt..
Kind is kind, jong is jong, of je nou volwassen bent voor je leeftijd of niet. Daar hoor je imo als volwassen iemand niet op te vallen. Zoals ik al zei vind ik zo iemand eerder pedoseksueel.
Die wil een prepuberaal kind. 16 is voor hen echt te oud. Die hebben al kenmerken van een volwassene.
De mensen die verliefd worden op een bepaald iemand van 16 hebben over het algemeen in de eerste instantie niet door dat die 16 is. Dat staat nl niet op je voorhoofd, en er zijn mensen die er gewoon ouder uitzien en zich ook begeven in kringen die geassocieerd worden met "volwassen" en hebben interesses die bij die van volwassenen liggen. Ze vinden dingen van leeftijdsgenoten kinderachtig en kunnen daar niks mee. Zoals jij dus.
Ze begeven zich dus in kringen waar de oudere geen jongere van 16 verwacht en hij/zij zal dus die persoon van 16 niet in eerste instantie als 16 jarige inschatten. Ze worden verliefd op de persoon, de leeftijd speelt geen rol.
Op het moment dat die duidelijk wordt zijn er nog genoeg die zich terugtrekken, maar soms is het gewoon al meteen erg "raak".
Ik vind het dus vergezocht om iemand die verliefd wordt op een bepaalde 16 jarige die hij/zij ontmoet in een volwassen sfeer, te vergelijken met een pedoseksueel, die per definitie "op jacht gaat" naar kinderen om er seks mee te hebben.
Als jij er "sophisticated" uitziet en in een chique restaurant aan een wijntje zit en Johnny Depp (ik noem maar een sexsymbool, je kunt zelf invullen) vraagt of hij bij je mag zitten, zeg je "nee want ik ben te jong voor je, ga weg pedoseksueel?" of mag hij plaatsnemen en je gaat een gesprek aan, met het gevaar dat er een vonk over kan slaan? En als die dan overslaat, vecht je tegen je gevoel om het feit dat de ander zoveel ouder is?