Catfish

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

danielle_x

Re: Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:59

Zelf heb ik ook zo soort iets meegemaakt alleen was ik nog een stukje jonger en was het niet mijn vriend waar ik verliefd op was geworden maar een jongen waar ik en nog een vriendin erg goed mee om gingen.
Later bleek die jongen geen jongen te zijn maar een meisje heel gedoe (ondertussen ruim 5 jaar geleden) en nog wilde dat meisje mij 2 weken geleden toevoegen op twitter.. ze begrijpt nog steeds niet dat ik na 5 jaar geen contact meer wil...

Als je het hele verhaal wilt horen kan je mij altijd pb'en maar vind het te veel om allemaal in je topic te zetten.
Ben ook erg benieuwd naar zijn berichtje via facebook.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 09:42

Depende.. Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik niet boos ben. De reden dat we hem het liefst zouden aangeven is om er voor te zorgen dat hij stopt met nep accounts aanmaken en zo eventueel andere 'slachtoffers' kan maken. Daarnaast is plagiaat wel degelijk strafbaar voor zo ver ik dat weet en is het in Amerika zeker wel strafbaar wat hij gedaan heeft. Omdat we geen volledige echte naam hebben en het adres waarschijnlijk ook nep is kunnen we niet zo veel.

Danielle_x dat is ook heftig zeg!

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:55

Wat een verhaal. Het gebruiken van valse identiteit is echt een fluitje van een cent geworden op het internet, maar dit geval lijkt me wel uitzonderlijk vergaand. Een vertrouwensrelatie aangaan met iemand op het internet wordt steeds gevaarlijker. Ik zou er echter niet te veel energie meer in stoppen, volgens mij weet deze persoon goed hoe hij zijn identiteit moet indekken. Veel sterkte, hopelijk heeft het je algemene vertrouwen in personen niet te veel aangetast.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:29

Ik heb nog geen pb ontvangen. Maar als je hem niet wil sturen hoeft het niet hoor :D .
Ik wens je verder nog veel sterkte en hoop dat je snel gewoon verder kunt met je leven :j

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 13:30

Ik stuur hem je Noblesse... Heb er zoveel gestuurd dat het kan dat ik iemand vergeten ben :P .

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:31

Nynke, ik blijf ook nieuwsgierig :))

Vind 't fijn om te lezen dat je inmiddels druk bezig bent met het omboeken van je ticket zodat je een leuke vakantie kunt hebben en dit voor zo ver het al kan achter je gaat laten!

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:05

Ik heb je topic gevolgd en vind het knap dat je er zo mee om gaat! Ik ben meteen afleveringen gaan kijken van catfish, en het is echt ongelooflijk hoe mensen je kunnen bedriegen. Je moet wel blij zijn dat je er nu achter gekomen bent en niet pas in Amerika! En ik lees in je onderschrift dat je een heel leuk, schattig en lief nieuw vriendje hebt! Ik hoop dat je het af kunt sluiten voor jezelf en je kunt richten op leuke dingen/mensen om je heen.

Zou ik ook nog een pb'tje mogen met zijn laatste berichtje? Het maakt me wel nieuwsgierig ;).

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:14

Wauw ts dit is nogal wat.

Ten eerste vind ik het super van je dat je dit deelt en dat je andere hier ook voor waarschuwt. je hebt het goed opgelost en een wijs besluit genomen om niet te gaan.
lekker op vakantie en tijd aan jezelf besteden, je hebt het meer dan verdient na zo iets! :j

stiekem ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar wat hij je stuurde. maar als je het liever niet stuurt dan begrijp ik dat ook! :o

Veel liefde en succes gewenst TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:29

TS wat ga jij er ontzettend sterk en volwassen mee om. Daar heb ik respect voor.

Zoals je het omschrijft kan ik me heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Maar ook dat je het niet door hebt gehad, als je zo'n klik hebt verwacht je dat ook gewoon niet. :(:)

Ik vind het ongelooflijk laf van hem dat hij nu alsnog berichten stuurt, want naast het FB bericht (zou ik dat ook mogen lezen?) begreep ik ook dat hij je nog smst?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 14:33

Bedankt Jans.

Hij had mij inderdaad ge smst..Ik kreeg een sms: 'And now people are running their mouths on FB about me, thanks'. Toen besloot ik op Facebook te gaan kijken en zag ik dat hij ongeveer een uur eerder dat berichtje al had gestuurd.

Ik doe je een pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:35

Omg.. -O- ik stuurde het al in de PB, maar als je melding maakt bij de NL/Amerikaanse politie, kunnen ze dan niet via IP adres, of via zijn mobiele nummer hem achterhalen?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 14:48

Ik heb je net een pb terug gedaan wat betreft het IP adres. Dat hebben we al geprobeerd en leverde niks op. Telefoonnummer heb ik zelf opgezocht in een database, waar een naam uit kwam van een 64 jarige man. Toen ben ik hem gaan googlen en kwam ik bij twee verschillende telefoonnummers uit, nummers gebeld en beide telefoons waren afgesloten. Daarna kwam ik ook nog op een fake identity site terecht en toen werd het mij zelf iets te ingewikkeld allemaal. De Nederlandse politie hier gaat er helaas niks mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:49

Politie kan wel meer achterhalen dan wij via internet :) dat scheelt vermoedelijk al.

Maar het is ook alleen als je zelf wat wil doen natuurlijk, niemand kan jou daartoe dwingen. Als je het voor je gevoel gewoon goed afsluit zonder melding / aangifte oid, dan is dat natuurlijk helemaal goed :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:11

Bedankt voor je tips, Jans :j

deus_ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:36

IP adressen zijn inderdaad niet altijd even makkelijk te achterhalen naar de juiste locatie, er zijn wat wegen om dat te omzeilen via proxy.

Vraag me alleen af of zo'n randdebiel daar überhaupt aan denkt.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 11:39

Nou daar heeft hij zeker aan gedacht deus_ex want hij had het inderdaad omzeild via proxy :j .

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:43

Ik denk het wel hoor dat hij dat zorgvuldig allemaal heeft gedaan, hij is schijnbaar op geen enkele manier te lokaliseren.

Ik vind het nogal een laf berichtje. Hij is degene die de boel verneukt maar hij draait het gewoon om, dat zijn echt labiele lui die enkel aan zich zelf denken. Alles draait om hun, ten koste van een ander.
Meid, ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent !
Het lekker laten zitten, gewoon alles nog negeren een ander nummer nemen eventueel dan kan hij je ook niet meer bereiken en kan je het helemaal achter je laten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:45

DSaar denkt hij juist aan, zulke mensen zijn zo gehaaid en vindingrijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:50

Pff het hele topic gelezen, en wat moet jij je belabberd hebben gevoeld toen je erachter kwam zeg. En ook al is het 'maar' internet, dat kan inderdaad een hele impact hebben gehad, en dat kan het nog steeds hebben. Ook via internet kan je om iemand geven en van iemand houden. Ik vind dat je je ontzettend knap staande houdt, en je lijkt ontzettend koel en rustig te zijn onder de situatie, petje af hiervoor! Ik kan niet zeggen wat je zou moeten voelen of doen, maar ik denk zoals je ermee omgaat, dat dit de beste manier is. Ik weet niet wat voor bericht hij heeft gestuurd via facebook (mag via PB als je wil) maar hoe kwetsend, vervelend, k.u.t. en achterlijk het berichtje ook is geweest, bedenk jezelf met alles wat hij nog wil zeggen maar 1 ding; wat is hij nou, iemand die blijkbaar zelf niks gaat zijn in z'n leven en daarom maar een leven 'faket', om gewaardeerd te worden. Weet niet of oppakken en opsluiten de beste behandeling is voor 'm, al denk ik wel dat ie heel verknipt in z'n hoofd is en wellicht z'n zelfbeeld naar de knoppen is, waardoor hij vast wel het een en ander aan psychische hulp zal kunnen gebruiken. Maar goed, dat is een kwestie van afwachten tot iemand het een keer doorheeft ofzo, want zoals je zegt, hij is erg zorgvuldig te werk gegaan met proxy's e.d. dus hij zal niet snel op z'n plaat gaan...
Ik wil je een dikke virtuele knuffel geven, het is echt heel oliebol nu maar ook dat trekt bij, dat is een kwestie van tijd! En je bent een hele sterke meid, met een sterke persoonlijkheid, en ik weet zeker dat jij echt wel een sterk en eerlijk persoon gaat ontmoeten die het helemaal is voor je!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:46

Niet om het een of ander maar er zitten hier nu toch wat tweakers op bokt, kunnen die niet iets handig betekenen?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:53

Tweakers zijn er al aan te pas gekomen :)
Stond een paar pagina's terug.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:55

Wat heeft hij je via sms gestuurd?

Ik denk dat dit inderdaad een heel verknipte jongen is. In USA staan er flinke straffen op identiteits diefstal. Waarom doet die Sage er niets mee?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 14:27

Dat staat een paar reacties hier boven wat hij mij ge smst heeft..... Of bedoel je het FB bericht? Zoals al eerder verteld hebben wij geen echte naam, geen echt adres en met zijn telefoonnummer komen we ook niet ver.

Gisteren heb ik een goede tip gekregen van Jans dus dat zal ik vandaag even aan Sage voorleggen, dan kan hij kijken wat hij er mee wil doen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:43

Toen je een ticket had geboekt, was dat in de buurt van waar hij woonde ?
Is hij toen ook nooit open geweest waar hij woonde ( wat er van waar kan zijn uiteraard).
Stuurde je hem ook geen verjaardagskaart of zo als hij jarig was ? Hij heeft het allemaal handig gedaan.
En het telefoon nummer waarmee hij je smst..kun je daar niks mee ? ( google, welk netwerk...abbo/ prepaid, een abbo is te achter halen.) Familie ?
Ohw het begint bij mij steeds meer te jeuken allemaal, ik word nou wel nieuwsgierig naar die Loser. Gewoon om te weten wie hij is, en hoe hij er uit ziet.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 17:04

Haha.. Ik heb een ticket geboekt naar Charlotte in NC, hij zou mij daar ophalen en dat is in de buurt van waar hij woont ja. Ik heb een adres en toen ik hem een kaart wilde sturen zei hij wel dat ik dat naar een ander adres moest sturen, want zijn roommate opende ook vaak zijn post. Toen ik daar een beetje verder op in ging zei hij dat zijn roommate die naar zijn zeggen ook Sage heet, gewoon van mij af wist en dat ook niet het probleem was, maar dat hij het niet fijn vond als Sage ook mijn brief of kaartje zou lezen. Adres heb ik helaas nooit gekregen want dat kwam pas kort voor dit alles ter sprake. Ook vertelde hij mij dat hij nog een ander huis had wat nog verbouwd/opgeknapt moest worden. Maar ja, of dat waar is twijfel ik nu ook aan.

Sage heeft al iemand het telefoonnummer laten checken en die zei dat het een prepaid telefoon was, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen maar goed.. We konden het nog door iemand anders laten checken maar dat kostte $375 en als hij niks kon achterhalen, wat met prepaid telefoons zo is, kostte het alsnog $50 voor de gedane moeite.

Verder ( heb ik ook al meerdere malen verteld volgens mij ) heb ik het nummer opgezocht in een betaalde database service. Hier kwam een naam uit waar we eigenlijk niks mee konden. Na wat googlen vond ik nog twee andere telefoonnummers welke ik gebeld heb maar beide nummers werkten niet. Daar zijn we toen ook vastgelopen en hebben we gezegd; we gaan er zelf in elk geval niet achter komen wie hij nu echt is. Daarnaast heb ik via via wat informatie weten te achterhalen bij iemand op Facebook, die alle foto's van een van Ethan zijn paarden op haar Facebook had. Via een l.ul verhaaltje vertelde ze dat, het nummer van Ethan haar nummer is en ook zei ze dat het paard op de foto's van haar was. Ik heb Ethan daar mee geconfronteerd en hij zei dat hij niet wist waarom zij zei dat het nummer wat we hadden doorgegeven van haar was. Over het paard zei hij: "That's not a story for me to tell." Hij voegde er nog wel aan toe dat het wel zijn paard was. Op zulke momenten wordt het mij gewoon allemaal te vaag en begrijp ik er echt niks meer van :P .