en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:49

Ik zit ook in het weggeeftopic. Als je in het zoekbalkje rechts bovenaan Bokt 'weggeeftopic' invult, kom je denk ik vanzelf op het juiste topic terecht. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:45

Agossie schreef:
Blijheid, waar is dat weggeeftopic? Is dat op Bokt Markt?
Ik ga namelijk a.s. zaterdag naar een stichting die dieren opvangt en wil daar graag zo veel mogelijk voor meenemen. Ze hebben werkelijk àlles nodig...

[LZP] [Centraal] Het weggeeftopic.

Je mag alleen nergens om vragen, alleen aanbieden en als je iets leuks ziet bij een ander dan per PB reageren. Anders werd het erg onoverzichtelijk :)

Agossie

Re: en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:13

Tja, ik wilde dus wel ergens om vragen, alleen niet voor mijzelf. Houdt het op voor mij, helaas.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:00

Ik word ten eerste ontzettend blij van dit topic. Heb alles doorgelezen en een paar keer tranen in m'n ogen gehad.
Verder:
- lieve manegekindjes die helemaal blij en trots zijn als je ze helpt en het lukt opeens wél
- oppaskindje dat me een kaart geeft met 'je voelt een beetje als een zus' <3
- mensen die duidelijk liefde uitstralen, voor een ander/dier

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:31

Ik maak elke dag (ok, als het er niet bij inschiet :) ) een dankbaarheidslijstje.
Eens kijken waar ik die dag dankbaar voor ben.
Is een mooie afsluiting :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:39

Nutter, ik hoef geen lijstje te maken. Ik kijk elke avond zeer dankbaar in de ogen van mijn hond voor het slapen gaan. Ben haar immens dankbaar. (naast een heleboel anderen, natuurlijk!)

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:06

Dat is mooi in al zijn eenvoud :)
Voor mij werkt het om even dat moment te nemen.

Zo heeft iedereen zijn/haar manieren.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:51

Wat een leuk topic! :)
Ik moest me erg inhouden bij dat andere topic zeg. Wat een vooroordelen sommige hebben over andermans uiterlijk/kleding... := Had mijn onderschrift er erg toepasselijk gevonden. :o

Ik word spontaan blij van een meisje van het laatste jaar op mijn school. Heeft knalrood geverfd haar, de bijpassende make-up en heeft altijd zo'n mooie kleren. Ze is van de gothic style en valt me zo fel op, echt een heel mooi meisje vind ik haar met haar style, krijg altijd spontaan een glimlach als ik haar zie. Ik wil haar eigenlijk al lang complimenteren maar ik durf haar niet aan te spreken. :o
Ik word ook gewoon blij van blij personeel in de winkel.:D Altijd leuk als ze je zo spontaan en vriendelijk begroeten. Of gewoon mensen op straat die vriendelijk naar je lachen, dan lach ik altijd wel even terug.^^

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:16

DezeNaam, als je haar dag helemaal goed wil maken (en de jouwe ook) spreek je haar erop aan. Dan zijn 2 mensen blij! Wat wil je nog meer?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:20

Indeed, ik weet dat ik het best kan zeggen (ik en mijn vriendin komen soms misschien nogal stalkerig over, we komen haar redelijk vaak tegen in de gang xD). Ik heb nu helaas twee weekjes vakantie, ik wou het eigenlijk voor de vakantie doen maar de moed zakte me in de schoenen. :') Maar na de vakantie ga ik ervoor. :))

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:09

Ik vind mensen die ondanks een aandoening of ziekte(soms echt extreem erg in de ogen van een gezond persoon) doen wat ze willen doen(echt grenzeloos) heel inspirerend.
Kunnen heel veel mensen een voorbeeld aan nemen.
Ook als mensen iets opgeven waar zij zelf beter van worden, om een ander te helpen. de pure onbaatzuchtigheid.
Dat vind ik heel mooi.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:24

DezeNaam schreef:
Indeed, ik weet dat ik het best kan zeggen (ik en mijn vriendin komen soms misschien nogal stalkerig over, we komen haar redelijk vaak tegen in de gang xD). Ik heb nu helaas twee weekjes vakantie, ik wou het eigenlijk voor de vakantie doen maar de moed zakte me in de schoenen. :') Maar na de vakantie ga ik ervoor. :))

Gewoon doen. Als je het oprecht meent, moet ze dat wel doorhebben toch.
Ik heb een hele kleurrijke rok die ik in de zomer wel eens draag. Heb ik wel eens spontaan in de supermarkt een opmerking over gekregen van een onbekende, dat ze er zo vrolijk van werd. Geloof me, zoiets is echt leuk om te horen hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:30

Ik doe af en toe vrijwilligerswerk bij Loesje (van de posters) en daar kwam vandaag een mevrouw de winkel in, om te vertellen dat ze zwanger was ten tijde van de aller eerste Loesje posters (de tekst was 'Heel Arnhem vol verwachting van Loesje') en het zo'n leuke naam vond dat ze haar dochter Loesje had genoemd! Haar dochter was inmiddels 30, en beiden waren ze nog steeds lid van Loesje want ze vonden de posters altijd mooi en inspirerend.
'Wij zijn, eh, hoe zeggen ze dat toch tegenwoordig....Wij zijn Fan van Loesje' :j

Zo mooi, iemand die speciaal langskomt om zoiets te vertellen :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:38

NoeskaMoos schreef:
DezeNaam schreef:

Gewoon doen. Als je het oprecht meent, moet ze dat wel doorhebben toch.
Ik heb een hele kleurrijke rok die ik in de zomer wel eens draag. Heb ik wel eens spontaan in de supermarkt een opmerking over gekregen van een onbekende, dat ze er zo vrolijk van werd. Geloof me, zoiets is echt leuk om te horen hoor :D

Ik weet ook hoe het voelt. Al is het iets van 20 jaar geleden, ik denk er nog steeds aan. Ik liep met een vriendin in lekkere zomerkleding op straat. Een automobilist stopte om ons over te laten steken. De man stapte zelfs uit zijn auto om ons een applaus te geven. Zomaar op straat, van een wildvreemde en we hadden echt geen sexy kleding aan. (maar zagen er wel leuk en zomers uit) Ik vergeet dat nooit meer en het doet mij nog steeds goed!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:14

Vandaag ook iets leuks. Reed met de auto op een heel smal weggetje met een paard en ruiter voor mij. Ik ken deze man toevallig alleen zag hij niet dat ik het was. Maar goed, ik bleef dus een heel stuk achter hem rijden, terwijl ik er ook langs had gekund. Toen het wat breder werd er rustig langs gereden. Meneer met een grijns op zijn gezicht, duim omhoog, omdat hij zo blij was dat ik geduldig met voldoende afstand bleef wachten tot ik genoeg ruimte had om er langs te kunnen.

Van de week was ik ook aan het prutsen met iets in een tasje doen bij de supermarkt. Mevrouw naast mij vroeg spontaan of ze even het tasje open moest houden.

Ik fietste met een bananenschil, nadat ik de banaan al op had, geen prullenbak in de buurt. Stond te wachten bij een stoplicht toen een meneer naast me vroeg of ik nog lang moest fietsen. Hij wilde de schil wel meenemen want hij was toch bijna thuis.

En natuurlijk de mensen die een praatje met je aanknopen als ze wat langer moeten wachten, mensen die gewoon goedendag zeggen.

"It's the sweet, simple things of life which are te real ones after all."

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:56

Een muntje extra krijgen op de kermis, met een knipoog.

Vriendelijk geholpen worden bij de klachtenbalie, terwijl die medewerksters niet anders horen dan klachten de hele dag,

-edit:- oh wacht, deze nog:
Een Kermis zonder Knokken!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:14

Gewoon mensen met good old-fashioned manieren. Daar kan ik ècht super blij van worden, ik bedank hen dan ook altijd! :j

Mensen die durven praten over hun angsten/problemen/zwakke punten; dikke pluim!

En nog ohzoveel meer, maar deze kwamen er meteen uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:35

Onze poes is gisteren onverwachts overleden, en vandaag ligt er al een heel lief kaartje en een reep chocola in de bus van mijn liefste vriendinnetje <3

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:02

Ik ben weer terug verhuisd naar mijn oude stal. Ligt er vandaag een envelopje met een kaart erin van mijn "buurtjes" (naast mijn paard): "Welkom terug!" en een kettinkje met een fototoestel (bedeltje) eraan! Zo onverwacht en zo lief! Dat maakte mijn dag goed. :j

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:28

Van de week hadden we een aantal excursies met een grote bus, en de buschauffeur riep steeds vrolijk dingen door de microfoon en zette hier en daar mensen af/haalde ze op waar eigenlijk geen plek was om te stoppen, zodat die mensen minder hoefden te reizen. Werd vrolijk van die man :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:05

Ik word blij van mensen die oprecht dankbaar zijn voor iets waar ze van mogen verwachten dat het goed is.

Een amazone had foto's nabesteld bij me van haar paard. Groot formaat afdruk en digitaal, niet goedkoop, dus en persoonlijk vind ik dat je dan kwaliteit moet leveren als je ervoor betaald krijgt.

Onzeker als ik ben, hoor ik toch graag wat ze ervan vinden en kreeg direct een mail dat ze de foto's echt prachtig vindt en bedankt me voor alle zorgen! Dat maakt mijn helemaal dag goed! :D

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:29

Ik word blij van een oudere mevrouw in de viswinkel die zei dat ik zo vrolijk en kleurrijk gekleed was :)
Of tegen vreemde mensen gezondheid zeggen als ze niezen, goeiedag zeggen of eet smakelijk inderdaad, heb ik hier ook al een paar keer voorbij zien komen.
Vaak krijg je hele leuke reacties terug en als ik iemand kan helpen dan heel graag.
Laatst was er midden in het bos een auto die langs de kant van de weg stond en een man met krukken die er tegen aan het duwen was, direct gaan helpen en die man zegt er zijn wel 100 auto's voorbij gekomen maar niemand stopte dus was hij maar gaan helpen terwijl hij niet goed kon lopen :oo Maar doordat wij even kwamen helpen kwam er weer een grote glimlach op hun gezicht, daar doe je het toch voor :D
Meestal zijn het de kleine dingen die het doen, zo weinig moeite en je krijgt er zoveel voor terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:49

Laatst in de trein, de coupé was behoorlijk vol maar iedereen was heel stil/rustig behalve één jongen die echt heel erg mooi (en heel zachtjes) zat gitaar te spelen en te zingen.
Bijzondere sfeer, werd er wel blij van :j

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:16

Ik ben net boodschappen gaan doen in de stromende regen, dus stond ik druipend bij de kassa.
Waar een kassa-jongen bijzonder vrolijk en vriendelijk was. Leuk :D

En bij thuiskomst stond mijn huisbaas net buiten. Wijst ie een struik aan die vol in grote paarse bloemen staat. "Want daar word ik zo vrolijk van" :j

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:28

Na mijn werk ga ik met de fiets naar het station, daar moet ik in de gigantische fietsenstalling een plekje vinden. Soms valt dat hard tegen en mag ik nog heel lang zoeken (en dus ook stappen) voor ik hem ergens kan 'parkeren' (Fietsen die niet correct staan, worden onmiddellijk weg gehaald..)
Vandaag kwam ik kletsnat aan en heel in het begin vertrok er een meneer, maar ik had hem niet gezien.
Hij riep me achterna: "Jongedame, ik vertrek hoor! Op deze regenachtige dag, mag er nog iets goed zitten en dat is een parkeerplekje dichtbij voor jou!"
Daar werd ik, in mijn kletsnatte kleren, vrolijk van :)