Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:17

Ja het was echt leuk! Inderdaad een danspartner die ondanks dat hij weet dat ik beginner ben wel wat uit durft te proberen!
Ik hoor wel vaker wat over Zeewolde schijnt erg gezellig te zijn altijd.
Wat houd een Matinee in? :? :oo

altijd leuk schoenen kopen! Ik heb hele goedkope dansschoenen :+ Maar ze dansen fijn dus dan vind ik het al gauw prima

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:59

Ja, ik hoor bij ons op de dansschool ook goede verhalen over Zeewolde en morgen gaan ze een uurtje langer door (het is daar altijd 'vroeg', van 17.00 tot 22.00 maar morgen dus tot 23.00). Da's wel lekker zo op de zondag als je de volgende dag weer moet werken (ik niet maar voor anderen dus).

Matinee is 's middags. Bij onze dansschool betekent dat van 16.00 tot 20.00 uur. Er is dan ook iets eetbaars te koop aan de bar en volgens de gevorderden die al vaker naar matinees zijn geweest is dat vaak heel gezellig. Zondag 5 januari is het de eerste keer en ik verwacht dat de meesten van onze eigen dansschool er zullen zijn en ook veel oud-dansers, die steeds meer terug aan't komen zijn op de vrijdans avonden.
Da's wel heel leuk, jongens die vroeger gelest hebben maar nu niet meer maar horen dat het op donderdag de laatste tijd zo gezellig is bij 't nadansen, komen nu weer vaker langs om een stukje mee te dansen. Zo ontdekte ik dus al dat een jongen waar ik op party's best tegenop keek gewoon een oud-lesser van Esta Manera is en heb ik meerdere dansjes met hem gedaan tijdens 't vrijdansen. Die durf ik nu op andere party's dus ook te vragen (eerder 1 of 2 keer met hem gedanst maar vond 't altijd wel 'spannend' omdat hij zo ontzettend goed is).

Ik had ook goedkope schoenen en zeker m'n zwarte zaten echt prima, maar beide paren zijn twee weken terug stuk gegaan. De zilveren echt beyond repair (ja, kan ze vast wel laten maken maar dat gaat geheid meer kosten dan ze waard zijn, ik heb ze voor 15 euro van marktplaats). M'n zwarte (ook 15 euro van MP) heeft m'n zusje van nieuwe bandjes voorzien dus daar kan ik nog even op door, maar doordat het leer wat ze had wat zachter is, rekken ze heel ietsje en dat maakt m'n schoenen nu wat minder 'stabiel'. Verder zit het materiaal (nepleer) bij de neus ook al dicht tegen scheuren aan, op de plek waar je voet buigt zeg maar. Ze gaan dus denk ik heel vlot ook helemaal stuk dus ben gewoon echt aan nieuwe schoenen toe en nu dus maar in één keer goed. Ik dans gewoon te veel voor goedkope flutjes en koop nu liever in één keer goede waar ik een paar jaar mee doe dan weer iets wat over een paar maanden stuk is, dan blijf ik aan de gang.
Ik had zelf al een paar modellen uitgezocht die allemaal van Werner Kern bleken te zijn en dat merk adviseerde de dame van de shop me ook, omdat ze heel stevig zijn maar ook bekend staan als heel comfortabel en toch betaalbaar, bijna alle modellen kosten tussen de 109 en 129 euro. Da's voor goede schoenen een vrij nette prijs ben ik al achter.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:02

Als je zoveel danst is een paar goede schoenen zeker het geld waard :)
http://excento.nl/wordpress/wp-content/ ... re-003.jpg
Ik heb kerstavond nog even snel deze schoenen gekocht bij Excento.
Fijne service daar! Tweede kerstdag meteen 5 uur mee gedanst op een Christmas party.
Zaterdag in Parijs wezen dansen, erg leuk, we waren wel de enige die schoenen wisselden, echt iedereen keek ons verbaasd aan.
En toen er kizomba kwam, leek het meer een degger-striptease-show,.. wat dansen wij beschaafd kizomba :D
Maandag eindgala feest gehad, waren er gelukkig vroeg want na 11e was het zo druk, dan was bachata nog te doen maar salsa was echt uitkijken.
Schoenen dus meteen goed ingedanst :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:33

Oh, salsa in Parijs, dat lijkt me gaaf! Dansen ze in Parijs soms meer Cuban style? Dan is't niet zo gek dat ze geen schoenen wisselen. Ik Cuba (en andere landen die kant op) wordt er gewoon op straat gedanst dus dan heb je niet zo veel aan luxe dansschoentjes.

Maar dan zijn je schoenen idd goed ingedanst zeg. ;) Ik heb niet heel veel salsa gedanst met kerst en oud en nieuw, laastste salsa was de party voor kerst, daarna alleen nog 'gewoon' gedanst tijdens jamsessie in SamSam en op een Motownparty met oud en nieuw. Even rustig aan gedaan, kan me zoveel feestjes eigenlijk niet veroorloven.
Vanavond wel weer lekker les, hopelijk knap ik in de loop van de dag nog wat op want ik ben al een paar dagen behoorlijk verkouden en gammel. En dan zondag onze eerste Matinee-party in Deventer, dat lijkt me ook wel gezellig eigenlijk.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:44

Hey wat leuk een salsa topic. Ik ben aan het overwegen om salsa les te gaan nemen. Wat ik mij afvraag hebben jullie je toen met of zonder partner aangemeld? Wat is gebruikelijk?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:49

Ik heb me met partner aangemeld, omdat ik dat zo gewend was vanuit het stijldansen en ook omdat ik samen met mijn vriend wat wou "ondernemen". Maar ik zie ook veel mensen die zich alleen aanmelden, er zijn zelfs lessen speciaal voor mensen zonder partner!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:50

@Joyce dat is een snelle reactie bedankt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:18

Geen probleem hoor, als ik toch online ben kan ik net zo goed antwoorden ;)

Waar ergens woon je? Dan kunnen we je misschien advies geven over leuke scholen!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:00

Bij ons op de dansschool kan je je met en zonder partner aanmelden. Je wisselt sowieso de hele les van danspartner bij ons

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 02:59

Bij ons kun je gewoon zonder danspartner aanmelden, zowel mannen als vrouwen. Ik ben zelf single maar er dansen bij ons ook single mannen (of mannen wiens partner niet danst). Er zijn bij ons ook geen aparte lessen, koppels en singels dansen gewoon in één les, er zijn altijd wel wat mannen uit gevorderde lessen die mee willen mee dansen als we mannen tekort komen en anders draaien we gewoon in (maar da's zelden nodig). Er wordt veel gerouleerd bij ons dus iedereen danst sowieso met iedereen. Daar leer je tenslotte 't meest van.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:45

Bij ons kan je ook alleen aanmelden. Wordt altijd gezorgd voor voldoende assistentie en ik was de eerste les met vrienden die toen toch afhaakte (les tijden kwamen niet handig uit). Ben toen toch alleen verder gegaan en heb juist het idee dat door dat je in de les danst met iemand die het figuur al kent, je het veel makkelijker oppikt.

Er zit veel verschil in dansscholen, maak dus zeker gebruik van de workshops/open dagen.
Dan krijg je een indruk en kan je kiezen wat jou het meeste aanspreekt.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:55

Ik ben ook alleen begonnen, kende niemand. In het begin veel gewisseld, waar ik erg veel van geleerd heb. Ik weet niet waar je woont, maar zoek een leuke dansschool, bij ons in de buurt zijn er komende weken open dagen (eindhoven) dat is altijd leuk om een indruk op te doen!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:03

Tnx allemaal voor jullie reacties! Leuk om leuke ervaringen te lezen. Ik was sowieso van plan om naar open dagen te gaan, helaas zitter er hier in de buurt volgens mij niet heel veel dansscholen. Ik woon in de buurt van: Bodegraven, Alphen aan den Rijn, Leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:31

Ik ga me toch aanmelden hier!

Ik ben dol op bachata dansen en helemaal weg van prince Royce <3
Laatst (nouja laatst) in augustus naar zomerfeest in Essen geweest wat ontzettend gaaf was salsa/reggaeton/bachata en dus ook Kizomba. Mijn vriend vind het geen dans :P ik vind het geweldig. Zag dat er volgende week open dag was dus denk dat ik hem toch maar meesleep :j

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:46

Gezellig! Welkom :D
Inderdaad, gewoon meeslepen die vriend van je, die gaat het vast vanzelf leuk vinden! ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:36

Prince Royce is leuk :)

Afgelopen zaterdag leuk nieuwsjaarsfeest gehad, super gezellig en veel gedanst.
Enige minpuntje was een gast die salsa wilde dansen, wij leuk salsa dansen, nog een nummer wilde dansen, oké, maar daarna kwam er kizomba en had ik zoiets van nee. Hij zei 'nee bachata, kom we gaan bachata dansen', ik dacht nog huh.. maar het was toch echt kizomba en hij kon er dus helemaal niks van, pfff, werd een heel ongemakkelijk dansje en hij was helemaal enthousiast nog een dansje, hield mij ook echt vast maar ik wilde toch echt weg. Ben snel naar vriendje gerend "hellup".
Wijze les, volgende keer is nee echt nee :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:25

Oh, da's altijd wel jammer ja, van die mannen die geen 'nee' snappen. Ik kom op party's ook zo'n soort meneer tegen. Ragt en 'gooit' met je, echt niet leuk meer en zodra hij de kans krijgt om een bachata met je te dansen dan neemt'ie je in een houtgreep waar je bijna niet meer uit komt.
Aangezien ik eigenlijk nooit nee zeg ben ik dus altijd druk met hem ontwijken als hij een keer op een party is.

Jippiejee!! Net een mailtje binnen van Flashdance, een aantal van de schoenen die ik wilde passen (gelukkig degenen die ik 't leukst vond) zijn binnen dus ik kan er heen om te passen! Even zien wanneer m'n zusje kan maar hopelijk lukt het begin volgende week, dan heb ik voor de 18e (party in SamSam) goeie schoenen! M'n oudjes beginnen het nu echt op te geven, ook bij de neus komt nu een scheurtje in het 'leer'.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:28

Ja vervelend dat er zulke mannen tussen zitten. Mijn eigen dansleraar zegt altijd: melden, die gooi ik buiten.
Maar dat vind ik dan ook weer zo overdreven, misschien ervaren andere het wel als leuk en de salsa's die we hebben gedanst waren wel leuk.
Ik zeg ook geen nee tegen salsa en bij bachata zeg ik dat ik nog geen cursus heb gehad en dan niet zo close dansen ;)
Met kizomba vind ik dat toch een stuk lastiger, dat dans ik het liefst met vriendje.
Zaterdag ook gedanst met iemand die dus al jaren salsa danst en er nog steeds niks van kan, die gooit op 3 je hand in een richting en dan moet je maar gokken welke draai hij bedoeld, ook telkens compleet uit de maat, braaf een dansje mee doen en hopen dat het een kort nummer is :D

Leuk, snel richting Flashdance dus! Wel echt nodig als je schoenen scheuren!
Wat voor modellen ga je passen?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:20

Ethelate schreef:
braaf een dansje mee doen en hopen dat het een kort nummer is :D

:') Ja, en dan de pech hebben dat het zo'n 8 minuten durende extended version is... *kreun* Heel herkenbaar idd...

De modellen die ze binnen heeft zijn deze:
De Francis (uiteraard 8-) )
Afbeelding

Claudia <3
Afbeelding

Asta
Afbeelding

Ines
Afbeelding

en de Linda
Afbeelding

en dan allemaal met de 6,5 cm. hakhoogte (sommigen zijn er ook met lagere hak maar ik vind die 6,5 cm. een prettige hoogte)
Eigenlijk had ik ook de Andrea
Afbeelding

Patty
Afbeelding

en Peggy
Afbeelding

ook nog willen passen, maar van de schoenen met gesloten neus vond ik de Ines en Linda toch wel de leukste (nou ja, en de Andrea, da's eigenlijk de enige waarvan ik 't jammer vindt dat ze die niet heeft, maar mocht ik twijfelen dan kan ik die natuurlijk altijd nog laten bestellen. Zo'n bandje over de wreef heb ik nu ook en ik vind dat wel prettig, maakt de schoen stabiel. De peeptoes is echt uitproberen, op zich vind ik de Francis en helemaal de Claudia (die puntjes zijn blingsteentjes) wel heel leuk maar ik weet niet of ik op een open-teen-schoen kan dansen en of ik 't mooi vind aan m'n voeten. Ik vind het vaak zo'n dom gezicht als je tenen daar zo schuin uit steken en hoe vaak ik geen dames met hun tenen óver de rand van de schoenen zie komen... echt zó'n vreselijk gezicht vind ik dat! Dat wil ik dus écht niet, dan worden het gewoon weer gesloten neuzen en dan kies ik denk ik tussen de Ines en de Andrea, die vind ik 't mooist.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:02

Ik vind de peeptoe schoenen juist heeeerlijk zitten! Vind ze ook veel mooier aan m'n voeten zitten, maar dat komt ook gewoon doordat de pasvorm perfect is. Maar die van mij lijken meer open ruimte aan de voorkant te hebben dan de schoenen die jij hierboven laat zien.

Gewoon passen en dan zie je het vanzelf!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:18

Er is verschil tussen een 'open teen' en een 'peeptoe' joyce, een open teen schoen heeft een open ruimte over de hele breedte van de voet, waarbij alle tenen (eventueel uitgezonderd de kleine teen) uitsteken.
een 'peeptoe' is een schoen met ruimte voor - meestal - alleen de grote teen en de teen er naast of zoals die Asta, alleen de grote teen. je ziet dan ook niet de hele teen maar alleen de nagel of het voorste stukje. Bij die Francis en Claudia zit het er een beetje tussenin, ik denk dat daar 2 of 3 tenen uitsteken en dan ook iets meer dan alleen de nagel.
Ik ga het beleven, dit zijn allemaal Werner Kern modellen en ik heb me laten vertellen dat dat degelijke schoenen zijn die erg comfortabel zitten (hoor ik van meerdere mensen) dus we zien wel wat het wordt. Volgende week woensdag of donderdag ga ik er heen en hopelijk kom ik met een paar dansschoenen thuis. Kan ik ze nog mooi 1 lesavondje indansen voor ik de 18e party heb.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:44

Ik ga zaterdag naar een open dag en een proefles dansen. Hebben jullie nog tips qua schoenen? Ik dacht zelf schoenen met een hak niet te hoog.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:59

Leuk dat je naar proeflessen gaat Happie, je gaat het vast leuk vinden! Wat schoenen betreft: vooral 'comfortabel'.
Schoenen waarop je gewoon lekker kunt bewegen en waar je zeker op staat. Als je geen hak gewend bent dan niet nu ineens wel doen. Neem je wel een schoen met een hak, dan zou ik beginnen met schoenen met een wat bredere hak, geen heel smal naaldhakje of toelopend hakje, je wilt een beetje 'oppervlakte' hebben om op je hak te kunnen landen, hoe kleiner dat oppervlak, hoe groter de kans dat je weg glijdt (vandaar dat meeste salsa dansschoenen 'flair-hakken' hebben die naar onderen toe wat wijder uit lopen).
Voor een proefles is al dan niet kunnen glijden nog niet heel erg aan de orde dus de zool is nog niet zo belangrijk, ga je inderdaad lessen dan is het fijn als je schoenen hebt die wel iets kunnen glijden maar ook weer niet spekglad zijn, je moet ook grip hebben. Van die anti-slip rubberen zolen zijn dus niet echt fijn maar spekgladde leren zolen ook weer niet (vandaar dat dansschoenen suede zolen hebben). Ik heb in het begin op een paar goedkope scapinotjes gedanst die ik nog had, met een hak en een enkelbandje (pumps zonder enkelbandje zijn ook niet handig, schoen moet goed aan je voet blijven zitten).

Heel veel plezier in ieder geval!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:11

Oh, in mijn beleving was "peeptoe" gewon de sjieke naam voor een "open teen" schoen. Wij noemden in de winkel schoenen die over de hele breedte open waren "sandaletten" of "sandaaltjes met hak" (we verkochten hele luxe beenmode, dus vandaar dat het ook vaak over schoenen ging).

Ik heb nog eens goed naar de schoenen van je plaatje gekeken en ik denk dat de ruimte die ik in mijn schoenen heb, ongeveer overeen komt met de Claudia. Ik dacht eerst dat ze allemaal zo dicht waren als de Asta en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi, dan heb ik ze net zo lief dicht. Ik vind 6,5 cm trouwens ook een hele fijne hoogte! Net hoog genoeg om elegant te zijn en laag genoeg om stabiel te staan en het er makkelijk de hele avond op vol te kunnen houden.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:19