Ik ben gek op sparen! Elke maand weer fijn als het salaris van mijn weekendbaantje gestort wordt haha. Eerst spaarde ik altijd voor 'later', nu voor 3 maanden backpacken in Nieuw-Zeeland over 1,5 jaar als we klaar zijn met de studie.
Ik nog een Eskadron setje, 1 dekje van Eurostar, 1 dekje van HV Polo en een veulen
xSlvna
Geplaatst: 03-04-13 22:31
Ik spaar niet, heb wat van mijn loon aan de kant gezet om met Moederdag of mams verjaardag iets voor haar te kopen (al krijg ik over een aantal weken weer loon, ik zet het voor de zekerheid nu al 'weg').
Nu ben ik me 't bedenken wat ik met de overgebleven €80 doe, €25 reserveer ik voor 20 april (zwemmen met vrienden) dus nog €55 over. En ik hou niet van ongereserveerd geld hebben, dus ik ga me vrijdag maar gezellig een setje kopen
ano0uk
Geplaatst: 03-04-13 22:35
Ik spaar om: 1. mijn spaarpot weer te vullen. Net een andere auto gekocht.. 2. lekker op vakantie te kunnen 3. mijn huurhuis eindelijk eens netjes af te werken.. Zit er al sinds oktober en er zijn nog steeds geen afdekstrips, buitenverlichting, spiegels en foto's waar ik ze wil. En nog veel meer
Joanne1987
Geplaatst: 03-04-13 22:38
Nu voornamelijk voor de beeb! Maar we hebben altijd spaargeld. Laatste en komende tijd gast/ging het hier naartoe: In mei wordt ons laatste kozijn door kunststof vervangen, dit weekend gaan we naar Barcelona incl wedstrijd (zon 1150 euro bij elkaar ), willen andere auto eigenlijk, nieuw bankstel gekocht paar maanden geleden en we willen de douche cabine nog vervangen...
-Het Barok set Sevilla en vigo zwart-zilver -touw voor touwhoofdstel en teugels (mijn 4e hoofdstel ) -setje van (blauw) dekje en bandages -vachtshampoo -manen, staart en vachtglans -zomer-rijbroek -een filmcamera
Dat was het wel zo'n beetje, over 2 jaar ben ik vast wel klaar met sparen (filmcamera )
Eigenlijk voor niet zoveel: * Voor later / om altijd wat geld achter de hand te hebben; * Voor een lekkere zonvakantie deze zomer. Heb verder geen wensen die veel geld kosten. En kleinere dingen zoals kleding, cadeautjes, dagjes uit hoef ik niet voor te sparen.
Mano88
Geplaatst: 04-04-13 10:53
Studie die ik deeltijd ga volgen per september. Dus ik krijg geen stufi oid. Ook betalen mijn ouders niet mee. Dus het wordt een pittige kluif! Maar inmiddels heb ik het geld voor het eerste studiejaar bij elkaar. Maar voor deze studie gaat iedere euro die ik kan missen naar de spaarrekening evenals vakantiegeld en eventuele belastingteruggave.
Even 4 jaar alles 'on hold' gezet (geen vakanties of grote aankopen) puur voor die studie..
Gnome
Geplaatst: 04-04-13 12:03
Wij sparen voor onze verhuizing eind deze maand Heb er zoveel zin in.. helaas zal alles dan ook weer op zijn waarschijnlijk dus ons vakantiegeld komt mooi uit
Ik 'spaar' niet specifiek ergens voor. Zet wel maandelijks geld opzij voor mijn paard . En wat ik iedere maand kan missen gaat naar de spaarrekening (Voor grotere uitgaven, auto, eventueel vakantie etc.)
Anoniem
Geplaatst: 05-04-13 10:29
Nieuwe telefoon, maar dat gebeurt waarschijnlijk pas over een jaar of zo want ik kan niet sparen
Alles wat ik over houd gaat naar aflossing studieschuld. Dat is ook een soort van sparen. Scheelt me zelfs rente, dus in principe spaar ik meer, op die manier.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 05-04-13 14:07
Hier sparen we ook voor een boerderij, de voordeur hebben we al bij elkaar gespaard. Aangezien je hier voor een boerderij met wat land al snel een tonnetje of 7 kwijt kunnen we wel even vooruit met sparen.
Heleennn
Geplaatst: 05-04-13 14:10
Voor niets concreet, maar als ik dan iets wil kopen (wat niet vaak gebeurt, zou mijn halsters nog plakken met plakband of duckttape ) kan ik me het wel veroorloven
Ik spaar ook niet specifiek voor iets, maar zet gewoon geld opzij voor later (huis, auto, paard, zoiets )
romyyxv
Geplaatst: 05-04-13 14:17
Mijn moeder zegt dat ze een nieuw paard niet wil betalen (geloof ik niet echt veel van maarja) Ben dus wel een beetje bezig om hiervoor te sparen Alleen lukt een baantje zoek nog niet echt...