Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MondyJoker

Re: Kan ik hiermee verder of kies ik voor mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:15

Ik vind niet perse dat ze bij elkaar moeten blijven, ik ben alleen wel van mening dat de schuld telkens bij 1 partij in de schoenen is geschoven. Dus ipv optie 1 optie 4. Uiteraard moet de ts kijken wat voor haarzelf het beste is.

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:17

Ik zou kiezen voor je eigen geluk.
Mensen veranderen toch niet. Dat zit in iemand.
Ga van je leven genieten ipv dat je ongelukkig blijft zitten.

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:18

Verdergaan met de chatvriend is sowieso dom. Die ken je toch helemaal niet? Je hebt alleen maar met hem gechat?

De optie van Mondy werkt maar ten dele. Je kunt maar tot op een bepaalde hoogte veranderen en als die grens bereikt is dan zal je moeten accepteren dat je elkaar daar gewoon nooit in tegen gaat komen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:27

Blijkbaar hebben die paard dagen je echt deugd gedaan. Kan begrijpen dat het moeilijk is, natuurlijk ook voor je huidige partner die zelf niet goed lijkt te weten wat hij wil. Je hoeft je niet schuldig te voelen omdat je voor jezelf kiest. Je gaat toch niet in een relatie blijven uit medelijden of schuldgevoel ? Voor mij is optie 3 de waardigste. Kun je even op jezelf terugvallen en jezelf alle tijd geven om na te denken.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:18

_Mondy_ schreef:
Ik vind niet perse dat ze bij elkaar moeten blijven, ik ben alleen wel van mening dat de schuld telkens bij 1 partij in de schoenen is geschoven. Dus ipv optie 1 optie 4. Uiteraard moet de ts kijken wat voor haarzelf het beste is.

Tja als zij niet tevreden is over de relatie en hij wel, dan lijkt het me logisch dat hij degene is die moet veranderen wil hij de relatie laten slagen? Dit gaat hier nergens over 'schuld', wel over niet meer gelukkig zijn binnen een relatie.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:24

Ja, of je doet zelf ook wat water bij de wijn zo bedoelde ik meer.
Maar zoals ik het nu zie moet ze voor optie 3 gaan want ik denk dat dat ook is wat ze wil.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:25

Nooit in een relatie blijven omdat je je partner niet alleen wilt achterlaten. Als je zelf niet gelukkig bent op deze manier, dan is het voor de relatie ook slecht. Jullie worden nu beide tegengehouden door elkaar.
Kies voor jezelf en je eigen geluk. Hervindt jezelf, ontdek wie je bent zonder je partner en kijk dan pas verder. Optie 3 lijkt mij de gezondste keuze, hoe moeilijk ook :(:)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:59

Ok ik ben eerlijk geweest tegenover mijn man en tegenover S. dat ik ook gevoelens heb voor hem.
Die laatste vertelde mij nu net dat hij de gelukkigste man is op aarde maar dat hij mij altijd gezegd heeft dat hij niet de reden wil zijn van mijn scheiding. Hij wil het proberen maar hij geeft me drie maanden de tijd. Als ik dan nog van mijn man weg ben dan gaan we ervoor.

Ik voel mij verschrikkelijk opgelucht dat ik nu eindelijk weet waarvoor ik sta. Ik ga proberen een tijdje weg te gaan thuis want ik voel mij zooo beklemd dat mijn man zo emotioneel is en ik heb schrik dat ik bij hem blijf omwille van zijn emoties.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:07

Goed dat je de keus maakt om even weg te gaan, even tijd voor jezelf :j
Vind alleen dat s niet echt het recht heeft om te zeggen dat hij nu de gelukkigste man op aarde is... maar dat ben ik.
Bedenk goed of je je daarin wilt storten of gewoon de tijd voor jezelf neemt :)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 17:14

nu ja zijn exacte woorden waren de volgende: F, you have made me such a happy man. i would like nothing better then to give us a try. But i have always said to you I don't want to be the cause of your divorce. i never ever wanted you to split up with your husband. So i think it's better if we don't speak anymore. In 3 months time it you are still split up from your husband I would like to give it a try.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:16

Netjes van hem :)

En goed dat je tijd voor jezelf neemt +:)+

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:25

Mijn hemel, waar woont die chattende joker? Nigeria?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 17:38

In Engeland op 4 uur afstand van mij met de trein

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:50

Ik vind dat altijd zo'n bullshit als iemand zegt ik wil niet de reden zijn van een scheiding... Blijf dan ook weg bij mensen die getrouwd zijn :( Dit expres even in kleine letters zodat ts zelf kan bepalen of ze erop wil reageren, maar hoor en zie dit zo vaak voorbij komen. Als je niet de reden van een scheiding wilt zijn, moet je ook niks beginnen met iemand die een relatie heeft. Je weet nl dat de kans heel erg groot is dat zodra het uitkomt je alsnog de reden van de scheiding bent.

Ik hoop dat je (ex)man en jij er samen op een goede manier uitkomen trouwens, gewoon netjes :j En dan echt even je rust en tijd voor jezelf pakken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:50

En die drie maanden zijn ook banketstaaf.
Mafkees, wat denkt ie wel niet..
Hij moet jou de ruimte geven..en geen ultimatum stellen.

Ik denk echt dat je beter een geruime tijd los van alles kunt staan, en dan kijken of je de scheiding door wilt zetten.
Dan komt die S eventueel nog wel ergens om de hoek kijken!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:54

Dat is toch precies wat S zegt, even geen contact en dan zien we over 3 maanden wel of het iets kan worden.

Goed dat je de knoop door gehakt hebt TS, hopelijk vind je de rust die je nodig hebt om te kijken hoe je je leven gaat indelen.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 19:56

Als ik meer tijd nodig heb zal S die mij wel geven daar ben ik wel zeker van. Heb net aan mijn man verteld dat ik tijd nodig heb. Ik kan voor onbepaalde tijd bij een vriendin logeren. Naar hij begrijpt het niet. Hij wil nu een antwoord of ik verder wil of niet. Al die emoties daar kan ik niet meer tegen. Ik ben zo verschrikkelijk moe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:09

mariposa schreef:
Ik zou kiezen voor je eigen geluk.
Mensen veranderen toch niet. Dat zit in iemand.
Ga van je leven genieten ipv dat je ongelukkig blijft zitten.

Daar ben ik het dus niet mee eens!
Mensen kunnen wel degelijk veranderen maar doen dit niet wanneer een ander dat verplicht.
Maar uit liefde voor de ander kun je wel degelijk veranderen en dat kan je dan omdat je dan van iemand houdt.
Echter willen veranderen is een keuze en als je beide niet bereid bent tot veranderen, houd je simpel weg niet genoeg van elkaar.

Ik ben daar zelf een voorbeeld van :o

TS Afstand nemen van elkaar is op dit moment wel het beste, bij iemand blijven uit medelijden of schuldgevoel is niet eerlijk ten opzichte van je man.
Bij iemand blijven doe je omdat je van iemand houdt.
Voor jou is het beter om na te gaan of er nog gevoel is voor je man en of je het nog een kans wilt geven.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:16

Pff ik ken dat ook, mijn man wilde perse die dag direct een antwoord hebben van mij.

Ik heb hem nog een kans gegeven en hij ging echt veranderen.... We zijn 9 maanden verder en al 3x hetzelfde gesprek gehad.....

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:46

MarisdB schreef:
Mijn hemel, waar woont die chattende joker? Nigeria?

ik vind jou echt heeeeeeeel naar reageren :j

TS, zet 'm op.
En fiets 'em all. Echt. Iedereen heeft er kaas van gegeten, iedereen heeft (goedbedoelde) adviezen. Jij bent de kapitein van je schip. Happy Sailing.
En mocht je op je bek gaan, dan ga je op je bek, en leer je daarvan. Leven, heet dat. :)

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:45

vanLotje schreef:
En mocht je op je bek gaan, dan ga je op je bek, en leer je daarvan. Leven, heet dat. :)

_/-\o_

TS, ik lees al een poosje mee, ik wens je veel wijsheid.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:41

Ik heb alles tot pagina 10 doorgelezen,
Daarna niet meer excuses als er iets dubbels staat ofzo.

Maar ik vind dit topic wel heel egoistisch aangelegd als ik eerlijk mag zijn.
Ik moet gelukkig zijn, ik wil dit, ik wil dat..

Je bent getrouwd. Het is wat jullie willen. En hier moeten jullie ook aan werken.

En dat je zit te chatten met die man? Onbegrijpelijk. Dat je hem dat aan kan doen.
Ik heb dit van dichtbij gezien en die man deed ook alsof het hem niks uitmaakte. Maar hij ging er wel degelijk kapot aan.

Natuurlijk vind je die andere man nu spannend. Maar heb je hem ooit weleens in het echt gezien?
Dalijk is het 1 of andere oude viespeuk, of iemand die je alleen gebruikt voor de seks.
En dan wil je na een tijdje weer terug naar je man, omdat je liefde vriendschap en weet ik het allemaal mist.

Ik ben 18 dus ik heb er misschien een andere kijk op.

Mijn moeder heeft ook een VEEL hoger libido dan mijn stiefvader.
Zij wilt elke dag, hij ongeveer eens in de 2 weken.
Hier werken ze samen aan, en soms hebben ze meer seks, soms minder.
Maar mijn moeder DENKT er al niet aan het bij een andere vent te gaan zoeken.
Ze is stapelgek op hem en kan zich geen amder voorstellen.

Nu las ik ook wel dat er bij jullie meerdere zaken meespelen,
Maar misschien dat het allemaal gevolgen van zijn? :)

Dat hij zijn ouders moet loslaten en andersom ben ik wel met je eens.

Nogmaals sorry als ik de laatste pagina's dus iets gemist heb.

Maar mijn advies zou zijn: die chatman lekker laten gaan, en in therapie gaan met je man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:43

Nikilover, ik denk dat je even verder had moeten lezen. De laatste twee pagina's geven een hoop antwoorden.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:48

Heb ik ook even gedaan.
Alsnog blijf ik nog wel bij mijn standpunten,
Zelf had ik het heel anders aangepakt.

Voor TS wel fijn dat ze even alleen is geweest en alles beter
op een rijtje heeft kunnen zetten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:59

In mijn ogen is er ook allang een andere afslag genomen hoor... alleen de ts durft de grote stap niet te nemen.
Maar wie A zegt moet ook B doen.. of volledig nieuw aan C beginnen.
Je bent een chatvriend gestart, en gaat daar gewoon mee door.. dat kan toch niet TS.
Of je stopt met chatten en gaat voor jezelf/of/en je man... of je kapt je relatie.
Je houd je man nu aan het lijntje.
Dat hij dit uberhaupt van je pikt... al zolang chatten.. en zelfs de afgelopen weken chat je gewoon door..
Hoe kun je dit nou doen?

Raap je ballen op en begin te leven TS!

Gun jezelf een leuker leven, en gun je man een gelukkiger leven alleen of met een vriendin die niet met een andere man chat maar volledig voor hem gaat!
Als je dan zo begaan met hem bent... laat je hem niet zolang zitten met een vriendin die tussen twee mannen hangt.