Amy8super schreef:_San87_ schreef:
Dus onomstotelijk bewezen feiten (bijvoorbeeld dat de aarde dus vele malen ouder is dan 6000 jaar) geloof jij niet omdat een fictief boek zegt dat het niet zo is?
Het komt voornamelijk omdat ik zo ben opgevoed![]()
Maar de evolutie theorie klinkt voor mij echt gewoon niet logisch, sorry. Ik heb me niet heel erg verdiept erin, maar van waterdieren naar landdieren in zoveel miljoen jaar is tjah, beetje ongelovelijk. En ja, de bijbel is dat ook. Maja, zo ben ik opgevoed en ben niet van plan om opeens iets anders te geloven![]()
En de bijbel is voor iedereen weer anders, iedereen mag geloven waar hij of zij in wilt geloven. Geloof jij in de evolutie theorie? Dan vind ik dat helemaal best!Dat is jouw manier om te leven en te verklaren en geloven in God is de mijne. Ik vind de bijbel geen fictief boek, maar ik neem ook niet alles letterlijk en er zijn genoeg dingen die ik er niet aan begrijp, maar daarom moet je er ook in geloven. Het hoeft niet perse bewezen te worden.
En ik vraag me alleen wel af hoe ze hebben kunnen "bewijzen" dat een bepaald voorwerp bijv. 30 miljoen jaar oud is? Ik kan dat namelijk écht niet geloven, kzou graag eens willen weten hoe ze dat teweten zijn gekomen.
Oh btw, nu ik er eens goed overna denk.Het scheppings verhaal is 7 dagen hea? Maar je moet niet álles letterlijk nemen, dus het zou ook kunnen dat 1 zo'n dag miss wel 1000 jaar is geweest. Áls dat zo geweest was, dan zou de aarde dus wel ouder kunnen zijn? *hersenspinsel*
Niemand zegt dat je opeens iets anders moet geloven. Het is alleen wel handig om jezelf open te stellen voor feiten die anderen aandragen, je daar desgewenst in te verdiepen en misschien stel je dan je mening wel bij

Er zijn meerdere technieken om te bepalen hoe oud bijvoorbeeld gesteente is