Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:40

Yviertje schreef:
Vandaag me ook weer een beetje zitten ergeren aan anderen in het verkeer. En daardoor bedacht ik me een vraag aan degene die hier aangeven rustiger en zuiniger onder de maximale snelheid te blijven (denk dus max is 120, jij rijdt 100) Stel je rijdt dus 100 en wilt een vrachtauto inhalen, want die rijdt sowieso langzamer. Rijden jullie dan stug met 100 er langs, ookal komt er dus achterop iemand die wel de maximale snelheid rijdt of geven jullie gas tot de 120 tot je er langs bent en laat je je dan weer terug zakken naar 100?

Want dat irriteert mij dus wel.

Ik rijd 90/100 op de snelweg. Soms blijf ik gewoon achter een vrachtwagen plakken.
Soms rijd ik dus inderdaad de hele tijd 100 en dan dus niet.
Als ik dan inhaal rijd ik hem tot 110, nooit tot 120 eigenlijk.

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:41

Mensen die niet hands-free bellen in de auto en totaal niet merken dat ze langzaam zijn gaan rijden.
Vaak blijven ze ook nog links rijden, zitten helemaal op hun eigen eilandje.
Het valt mij op dat het vaak de duurdere merken auto's zijn BMW, Audi met van die zogenaamde snelle jongens.
Wel geld voor een dikke auto maar geen geld voor een hands-free setje?

Vrachtwagens die gaan inhalen omdat ze 5 km harder willen dan hun voorganger.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:42

Dat is inderdaad een mooie! De niet handsfree bellers.
Vind dat in mijn autootje altijd zo'n mooi beeld.
Autootje van 11 jaar, met een mooie parrot erin, hehe
(geen simpele, groot kleurenscherm)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:47

zap schreef:
Tiggs schreef:
Mensen die hun knipperlicht te vroeg aanzetten op de invoegstrook. Pas aanzetten als je daadwerkelijk van baan gaan wisselen begrijpt helaas niet iedereen.

Mwah, ligt er ook maar net aan waar je rijdt. Er zijn heel veel invoegstroken die ook gelijk uitvoegstrook zijn voor weer een andere afrit. Dan vind ik het juist heel fijn als mensen gelijk hun richtingwijzer aanzetten. Dan weet je namelijk waar ze heen willen (op de baan blijven of toch invoegen) en hoef jij niet af te wachten.

Mensen die er af gaan horen gewoon de hele afrit hun knipperlicht naar rechts aan te zetten. Zodat de mensen die in willen voegen gewoon hun linker knipperlicht aan zetten zodra ze in gaan voegen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:19

Pien28 schreef:

als je 12 uur per dag op de weg zit, maakt die 5 km harder een verschil van 60 km. Kan ervoor zorgen dat je net wel op je bestemming raakt, en niet een halfuur van thuis je combi aan de kant mag zetten en overnachten in je wagen ...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:37

Duhelo schreef:
Pien28 schreef:

als je 12 uur per dag op de weg zit, maakt die 5 km harder een verschil van 60 km. Kan ervoor zorgen dat je net wel op je bestemming raakt, en niet een halfuur van thuis je combi aan de kant mag zetten en overnachten in je wagen ...

Die regels zijn er niet voor niets, iets met veiligheid enzo ;)

Dat zou een mod toch moeten weten.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:55

Duhelo schreef:
Pien28 schreef:

Blijf mij er ook over verbazen dat het blijkbaar zo geaccepteerd is dat vrachtwagens structureel te hard rijden. De wettelijke maximum snelheid voor vrachtwagens is 80 km/h en ze staan allemaal te hoog afgesteld. Als iedere vrachtwagen met die mooie geijkte sneldheidmeters die ik hier zo vaak voor bij zie komen gewoon eens instelt op 80 km/h dan hoeven ze ook niet continue de wet te overtreden door elkaar in te halen. Geeft een veel rustiger verkeersbeeld en voorkomt ook ontzettende veel files. :)*

Ingrid_92

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:01

- langzamer rijden dan toegestane snelheid
- geen richtingaanwijzer gebruiken (vooral bij rotondes, zoooo irritant!! en op de snelweg ook...)
- inhalen bij bochten of vlak voor er een tegenligger aan komt
- inhalende vrachtauto's :S
- bumperkleven
- midden op de straat stil blijven staan om met iemand te kletsen, terwijl je erachter zit
- doorduwende tegenliggers terwijl jij voorrang hebt (in smalle weggetjes, dus niet even wachten tot je gepasseerd bent, maar gewoon doorrijden)

kan nog wel even doorgaan :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:30

Ailill schreef:
Duhelo schreef:
Pien28 schreef:

Die regels zijn er niet voor niets, iets met veiligheid enzo ;)

Dat zou een mod toch moeten weten.

Zoals je ziet ben ik van belgie, hier is de wetgeving gelijk getrokken met de europese wetgeving, dus dat wil zeggen dat er hier géén inhaalverbod is. (behalve indien het aangegeven is op een bepaalde weg.Uiteraard, vrachtwagens die op een weg rijden waar er niet mag ingehaald worden is het logisch dat die dan ook gewoon op het eerste vak blijven.)
Als ik me ook niet vergis is de snelheid hier 90.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:02

Huh mis ik iets? Er is in NL helemaal geen inhaalverbod vrachtwagens, behalve dan op sommige wegen (tijdens de spits). Mij lijkt het beter dat de trucks op 90km/h worden begrensd ipv 85 zodat ze iets vlotter kunnen inhalen. Ik erger me trouwens veel meer aan alle mensen die met 100km een sliert vrachtwagens gaan inhalen dan aan de vrachtwagenchauffeurs die gaan inhalen. Zij zijn bezig met hun werk. De automobilist is gewoon ronduit associaal. Linkerbaan? Prima maar gas erop dan. Er wordt je niet voor niets geleerd om vlot in te halen bij je rijlessen. Mijn autootje rijdt heel zuinig maar niet als ik telkens van 130 terug moet naar 110 omdat iemand niet op snelheid langs een vrachtwagen durft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:14

DarkShines schreef:
Mij lijkt het beter dat de trucks op 90km/h worden begrensd ipv 85 zodat ze iets vlotter kunnen inhalen.

Dat helpt niet echt lijkt me: ze rijden allemaal min of meer tegen hun begrenzer aan. Die grens ophogen geeft weinig verschil denk ik.

Citaat:
Zij zijn bezig met hun werk. De automobilist is gewoon ronduit associaal. Linkerbaan? Prima maar gas erop dan.

Hoe weet je dat die automobilist niet met z'n werk bezig is? En waarom is die automobilist verplicht om z'n snelheid aan te passen aan jouw wensen? De wet verplicht dat niet.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:58

Mijn grootste ergernis is toch wel te langzaam rijden. Ik heb nog maar 2 en een halve maand mn rijbewijs maar ik kan me er zo ontzettend aan ergeren dat ik ook wel eens inhaal op plekken waar dat niet al te handig is :P ik zit mezelf dan toch zo op te vreten, terwijl ze soms maar 4/5 km te langzaam rijden

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:59

Ik rij op de snelweg ook eigenlijk altijd 100 lekker benzine besparen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 23:09

Hebben jullie de reis een beetje overleefd met de sneeuw?

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:15

Ik denk dat ik dit topic maar oversla.. niet goed voor mijn hart denk ik,
als ik over de priusrijders ga klagen,
mensen die met 100 gaan inhalen, net als ik er met 130 aan kom zetten,
mensen die links blijven rijden, terwijl er rechts zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee van ruimte is,
mensen die treuzelen,
Vrachtwagens die elkaar inhalen, terwijl de andere de snelweg afgaat
uhm... :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:17

Pieter25 schreef:

Hoe durven ze! Iedereen moet toch weten dat je meteen ruim baan moet maken! Mensen die 130 rijden hebben immers voorrang :j

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:23

Shadow0 schreef:
Pieter25 schreef:

Hoe durven ze! Iedereen moet toch weten dat je meteen ruim baan moet maken! Mensen die 130 rijden hebben immers voorrang :j

Ik rij ook soms 100, als het erg druk is (spits).. dan wacht ik gewoon (in de spiegels kijken), tot dat ik netjes,snel kan inhalen en de snelheid weer terug kan laten zakken, sommige denken daar anders over :')

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:32

Ik haal dan alleen wel in als er plek is en trek dan wel door tot 120. Alleen diegene die dan dus met 130 achterop komen bonken die laat ik gerust ff wachten...

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:36

Tooske schreef:
Ik haal dan alleen wel in als er plek is en trek dan wel door tot 120. Alleen diegene die dan dus met 130 achterop komen bonken die laat ik gerust ff wachten...

+:)+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:50

Tooske schreef:

Topplan! Files maken! Heel vriendelijk zijn naar je mede weggebruikers!

Als je langzamer wil rijden dan de toegestaande snelheid, val andere daar dan lekker niet mee lastig.
100 rijden op een 130 weg, linker baan en expres langer links blijven? Weet je dat dat een boete waardig is ;)?

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:52

Zo ontstaan files.. in het filmpje moeten de mensen precies de zelfde snelheid aanhouden :')

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:54

Pieter25 schreef:
[ Video ]

Zo ontstaan files.. in het filmpje moeten de mensen precies de zelfde snelheid aanhouden :')

treintje rijden xD

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:55

0152141488 schreef:
Pieter25 schreef:
[ Video ]

treintje rijden xD

Accordeon effect noem ik het altijd.. in de spits hoeft er maar 1tje, de rem aan te raken en krijg je dit :')

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:04

oooooeh leuk dit! Mijn irritaties zijn een beetje het zelfde als de rest hier! :P

Bumperklevers vind ik zwaar irritant, ik ga dan ook expres langzaam/in de weg rijden dat ze ook niet langs kunnen!
Mensen die geen richting aangeven.
Mensen die te langzaam rijden! (En dan vooral mensen die 30 rijden waar je 50 mag)
Mensen die op de snelweg langzaam en tegelijker tijd links blijven rijden!
Of mensen die langzaam rijden totdat je ze inhaalt en dan gaan ze ineens gas geven...grrrr!

Maarja ik rij dan ook niet perfect dus er zullen vast veel mensen die mijn rijstijl zwaar irritant vinden! :') O:)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:09

smurffie schreef:
Tooske schreef:

Topplan! Files maken! Heel vriendelijk zijn naar je mede weggebruikers!

Als je langzamer wil rijden dan de toegestaande snelheid, val andere daar dan lekker niet mee lastig.
100 rijden op een 130 weg, linker baan en expres langer links blijven? Weet je dat dat een boete waardig is ;)?

Hier in de buurt waar ik rij zijn bijna geen 130 wegen. En zoals ik zeg rij ik dan met inhalen 120 waar je 120 mag.
Dus ik doe helemaal niks verkeerd hoor. Maar mensen die denken dat ze dan nog harder moeten en door me heen willen ja daar heb ik schijt aan...