Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 23:31

serendip ik doe mijn best echt waar ik heb nu twee brieven een is best brutaal en dan de brief die ik eerder heb overgeschreven maar wat nu de boel neer leggen en morgen weg gaan dat kan ik toch niet maken

@wilma ik zou mensen laten weten waar ik ben geen probleem

nobody05

Re: Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 23:35

tweede brief

---------------------------
ik snap best dat je dingen niet vertrouwt en het is ver en ik ben zwak maar ik wil deze kans niet missen ik weet dat ik de juiste persoon heb gevonden en ik hoop dat je dat accepteerd

ik ken alle risicos en regels maar dit is belangrijk voor mij voor wie ik ben en voor mijn toekomst! want ik weer dat dit is wat IK wil.

ik hou heel van je maar ik wordt gek van de spanning dat ik bang ben dat ik "nee" zegt of boos wordt ik wil heel graag en zo snel mogenlijk. ik weet 100% zeker dat ik veilig ben of jij dat geloof is aan jou en de reactie die je hierop gaat geven is ook aan jou maar bedenkt dan wel dat ik mijn geluk gevonden heb.
de keuzen is aan jezelf hoe je erop reageert maar ik wil deze kans NIET missen.

je vroeg net waarom ik niet beneden ben. dit is een van de redenen ik stress me dood omdat ik ban ben maar ik wil dit zo graag!
----------------------------

waarschijnlijk een heel foute brief maar het lijkt mij wel duidenlijk dat ik klaar ben?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:38

Best brutaal? Dat mag als je het gewoon meent en het kunt onderbouwen, dan is het niet brutaal, dan is het duidelijk laten maken wat je wil! En als je dat niet doet, dan blijf je hier altijd tegen aan lopen.... Alleen jij kan dit veranderen, dus doe dat dan ook! En ook al loopt het even uit de hand, ze draait wel weer bij :)

Gewoon geven, weer naar boven gaan, kan ze reageren en morgen ga je gewoon lekker doen wat je wil :) Niet te moeilijk overdoen... ze kunnen je niet in een glazen kooitje opsluiten...

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 23:40

ze ligt al op bed ik denk dat ik het straks om twee uur ofzo op de keuken tafel leg

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:42

Blijf erbij, je stresst nu voor niets en je maakt je druk om niets.... En nu je het uitstelt.... blijf je stressen....

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 23:43

ik stel het niet uit? om twee uur ben ik zeker dat ik snel slaap en dat zij slaapt.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:44

Ik lees mee, en ik wil je even moed inspreken.

Je brieven zijn goed, allebei, en je hoeft er niet per se bij te blijven. Laat haar maar lezen en even nadenken, dat is alleen maar goed...

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 23:46

dankjewel

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:48

Ik weet niet of ze zich druk maakt om niks, dat kunnen wij niet beoordelen serendip, wij hebben geen idee van wat daar thuis allemaal speelt.

Wel weet ik dat daar hulp moet komen, in ieder geval voor de Ts.
Als je toch bang bent om je eigen moeder iets te vragen....dat is wel heel erg!

Ik ben zelf moeder en als mijn kinderen bang voor me zouden zijn dan zou ik iets heel heel erg verkeerd doen denk ik.

Ook hier zijn regels waar ze zich aan moeten houden maar alles is wel bespreekbaar. Altijd! En die van mij zijn bovendien nog geen 18. Tegen die tijd hoop ik ze toch voldoende bagage meegegeven te hebben dat ze zelf doordacht beslissingen kunnen nemen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 23:58

zou het slecht zijn als ik haar vraag te antwoorden via brief of sms?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:00

Je druk maken om een brief die nog niet eens gelezen is? Dat vind ik onnodig druk maken. En zolang je het blijft "uitstellen" ook al is het maar om een brief ergens neer te leggen, zolang zit je er mee (zie het als een moeilijk tentamen waar je tegenop zit, de ochtend op de dag van het tentamen zit je te stressen, na het tentamen is het voorbij, je hebt je best gedaan en klaar..)

Dat is met zoiets hetzelfde, ze heeft 2 goede brieven geschreven, nu is het haar moeders beurt om eens na te denken.

Bij mij thuis was het ook zo. het liefst had ze dat ik heel de dag thuis bleef, naar mijn studie ging, weer thuis kwam. Met mensen die ik kende die zei ook kende, was omgaan geen probleem. Was het een beetje mistig, dan mocht ik bijvoorbeeld niet eens naar een kinderfeestje want stel je voor dat ze met de auto gingen en er zou iets gebeuren. En zo ging dat door, met mijn eerste vriend sprak ik ook "stiekem" af in het begin. Want stel dat.... Doordat ik het zo veel moeilijker maakte omdat ik bang was voor een reactie, (want we hebben genoeg ruzies gehad, zelfs toen ik op mijn 23ste weer terug thuis kwam wonen, begon het weer van voor af aan, ik was al mijn vrijheid kwijt en moest maar weer luisteren... Ik had als smoesjes dat ik naar school moest, avondcollege en die dingen...) Alleen maar omdat ik dacht dat ze het toch niet goed zou vinden of wat dan ook. Uiteindelijk maak je het voor jezelf onmogelijk en lastig, terwijl je ook gewoon een goed en eerlijk gesprek kunt hebben. En ja, ik hik zelfs nog tegen die dingen aan; ook toen ik net iets met mijn vriend had (half jaartje terug) Maar nadat ze hem eenmaal gezien had en gesproken en zag hoe goed die voor mij is, was ze juist blij dat ik met zo'n lieve jongen iets heb.

Maar als ik het toen niet had laten knallen, dan had ik nu nog braaf thuis op de bank gezeten en zat ik ook nog in mijn glazen kooitje.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:02

Nee, dat is juist heel slim! Het nadeel is wel dat je dan echt op het antwoord zit te wachten...
Ik weet niet hoe je moeder is, maar misschien doet ze het uit zichzelf wel, sms'en, omdat ze misschien wel aanvoelt wat voor stap dit voor jou is.

Overigens sluit ik me aan bij de reactie van maikeltje: mijn moeder zegt ook altijd tegen ons dat alles thuis bespreekbaar is en ik zou me geen leven kunnen voorstellen waarbij dat niet zo is. Daarom vind ik ook dat er hulp voor jou moet komen, TS.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 01:44

nou hier gaat het dan.. ik ga de brief (aleen de eerste voor nu) neerleggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:52

en????

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:55

Hoe is het gegaan? Viel het mee?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 10:21

ik lees dat je de brief hebt neergelegd en hoe is het gegaan? Ik vond je eerste brief beter omdat het me opvalt dat je in brief 2 je zelf naar beneden haalt, je zet neer ik ben zwak etc. Wordt wat zekerder van jezelf!! Je gaf ook aan dat je dit topic op slot wilt, zijn er mensen in je omgeving die achter dit topic zijn gekomen dan?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 12:21

Ze heeft m volgens mij niet gezien ze is nu op haar werk.. ..

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 12:23

Ja dito. En ik neem aan dat er meegelezen wordt. Maar momenteel laat me dat koud. Ik wil weg ze mogen lezen wat ze willen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 18:52

dus vanavond nog maar eens.. maar dan blijf ik niet weer zo laat wakker ik denk dat ik rond 11PM het briefje neerleg en dan alleen de eerste weer

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:46

Huh heeft ze de eerste brief niet gezien dan?
Mijn aanbod om even op je te komen 'letten' geldt nog steeds hoor!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 19:54

Nee de brief is niet verplaatst dus ik neem aan dat ze het niet heeft gezien. Wel heel erg bedankt :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:56

Maar iemand moet hem dan toch verplaatst hebben? ;)
En waarom leg je hem nu niet gewoon op tafel?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 20:31

hoe bedoel je iemand moet hem verplaats hebben? hij lag op de keuken tafel en kennenlijk is het niet gezien en anders is het toch wel eng stil.. ik zal vanavond de brief op de normalen tafel leggen

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 21:40

dus ik kom thuis en het blijkt mijn spullen verplaatst zijn alsof er 'gezocht' is naar iets

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:59

Had je de brief al gelegd?

Hmm dat is wel verdacht... Vraag eens aan je moeder of ze iets zocht in je kamer?