[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:02

Hier als sinterklaas weer in zijn boot zit, dan begin ik mijn kerstboom op te bouwen, kerststerren te kopen. Ik heb zelfs de opslag verplaatst van de kelder naar een kamer.
En heeft 1 van de katten decoratie gesloopt en kan ik weer nieuwe kopen.... Yesssss
Ik heb een nephaard (nog wel) en heb daar speciale dingen voor gekocht zodat ik kerstsokken op kan hangen :j
Ik wil graag meer authentieke hebben, ik heb nu 3 reuze sokken :D

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:23

moelly schreef:
Haha, dat stond in de OP. En ik ben met kerst jarig

Ik 2 dagen ervoor. :D Vroeger vond ik het dubbel: stom omdat iedereen het te druk had om op visite te komen, leuk omdat ik heeeeel af en toe wel eens het allerleukste kadootje kreeg: sneeuw! :D

Dais_ schreef:
Ik vind sneeuw ook helemaal geweldig <3 Enig nadeel is dat ik 50 km moet rijden naar mijn werk en dat ik autorijden doodeng vind als het glad is := Daar zie ik dan wel tegenop.. :=

Slipcursusje?

Trouwens, leuke aanrader is het Dickensfestijn in Deventer. Over romantische kerstevenementen gesproken... <3 Heeeel leuk!

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:34

Ook ik ben een echt wintermens! Kan me nu al verheugen op de sfeervolle dagen, kerstmarkt, shoppen bij Intratuin, kaarsjes en houtkachel aan :) gezellig hoor! En een witte kerst natuurlijk *\o/*
Maar.... in januari en februari ga ik voor het droge vriezende weer! Dus liever geen papsneeuw en rommel op de weg.
(misschien dat iemand dit verzoekje even kan doorgeven?)

Op stal is het bij ons trouwens wel goed geregeld; Het terrein wordt schoongeveegd (of er worden paden schoongeveegd) zodat je er in ieder geval kunt lopen. Daarnaast is alles onder één dak; boxen, poetsplaats en binnenbak. Dus als je eenmaal de voordeur binnen bent, geen risico meer op uitglijden etc. Er staat bij flinke vorst continue een kachel te blazen, waardoor het in de stal aangenaam blijft. Het is dan wel even schrikken als je de koude binnenbak inrijdt, maar daarna weer lekker snel bijkomen in stal.

Ik heb overigens op het moment het eerste griepvirus al te pakken, dus dat heb ik dan maar gehad voor komende winter!
(hoop ik...)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:50

fietse net door de regen heen, klets nat terug gekomen.. lekker omgekleed en lekker bakkie thee <3 heerlijk!!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:01

Gezellig dat dit topic er weer is, ik meld me vanzelfsprekend weer :)) Heb net alle 12 pagina's even door zitten lezen en ja hoor, ik ben helemaal in de winter/kerststemming :Y) Ik ga lekker een kop thee zetten!
Wil dit jaar ook graag naar een kerstmarkt. Vorig jaar zou ik met mijn moeder naar Wezup (Drenthe) maar dat ging toen helaas niet door. Dit jaar in de herkansing, is iemand daar wel eens geweest?

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:54

Apochewinta schreef:
Ook ik ben een echt wintermens! Kan me nu al verheugen op de sfeervolle dagen, kerstmarkt, shoppen bij Intratuin, kaarsjes en houtkachel aan :) gezellig hoor! En een witte kerst natuurlijk *\o/*
Maar.... in januari en februari ga ik voor het droge vriezende weer! Dus liever geen papsneeuw en rommel op de weg.
(misschien dat iemand dit verzoekje even kan doorgeven?)

Schaatsen! *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:55

Ik meld mij ook. :D

Als je naar huis fiets lekker in de kou of regen en dan heerlijk omkleden in je huispak (alias trainingsbroek en fleecetrui) en bijkomen met een kop thee. <3 De donkere romantische avonden. <3 Kerstmuziek <3.

Ofwel: <3

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:24

Oeh, de winter <3

Zo lang ik alleen maar naar buiten hoef, als ik er zin in heb (voor een lekkere wandeling ofzo), hoor je mij niet klagen :P

Voorgaande jaren moesten we het doen met een super ongeïsoleerd huis met gaskachels met onvoldoende capaciteit..
Over 3 weken verhuizen we naar onze nieuwbouwwoning met vloerverwarming <3

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:28

SuSem schreef:
Oeh, de winter <3

Zo lang ik alleen maar naar buiten hoef, als ik er zin in heb (voor een lekkere wandeling ofzo), hoor je mij niet klagen :P

Voorgaande jaren moesten we het doen met een super ongeïsoleerd huis met gaskachels met onvoldoende capaciteit..
Over 3 weken verhuizen we naar onze nieuwbouwwoning met vloerverwarming <3

Ik kom bij jullie op de vloer kamperen :+

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:32

en we gaan van afwassen met de hand naar een vaatwasser, van een boiler die slecht werkt naar een keukenkraan waar gewoon warm water uit komt, van een k lote bed naar een heerlijke boxspring van 180 breed, van geen ruimte naar een huge woonkamer, 3 grote slaapkamers en een joekel van een zolder en van een ielige douchestraal naar een fantastische regendouch!

Jullie snappen dat ik aan het aftellen ben? *D

Sorry, dat was nogal off topic :P

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:40

SuSem schreef:
en we gaan van afwassen met de hand naar een vaatwasser, van een boiler die slecht werkt naar een keukenkraan waar gewoon warm water uit komt, van een k lote bed naar een heerlijke boxspring van 180 breed, van geen ruimte naar een huge woonkamer, 3 grote slaapkamers en een joekel van een zolder en van een ielige douchestraal naar een fantastische regendouch!

Jullie snappen dat ik aan het aftellen ben? *D

Sorry, dat was nogal off topic :P

Snap zeker dat je aan het aftellen bent. Heerlijk!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:46

Haha snap het helemaal SuSem!
Ik ga na de kerst samenwonen, moet me dus nog éven inhouden met leuke kerstspulletjes shoppen voor in ons nieuwe huis. Gelukkig zijn mijn ouders ook echte kerstliefhebbers en is hun huis ook altijd héél gezellig met veel bomen, lampjes, kaarsjes en decoratie :+:

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:48

dat is ideaal Sabine, na de kerst worden de kerstspullen ontzettend afgeprijsd!
Ik heb tijdens het inpakken de doos met kerstspullen van de trap laten vallen, alles kapot.. Dus ik moet nu alles nieuw kopen, hoe vervelend O:)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:51

Héél vervelend :)) Ik heb ook al een doos of 2 met spullen trouwens := Maar da's allemaal leuk spul van 'vroeger', als ik in een nieuw huis woon moet er ook wat nieuwe decoratie natuurlijk O:)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:23

Dit jaar verheug ik me echt enorm op kerst! Afgelopen twee jaar heb ik rond de 22e/23e december nog tentamens gehad, dus heb de hele kerst periode gemist door studie. Momenteel heb ik even studie pauze tot februarie, dus kan heeeeerlijk genieten van de kerstsfeer dit jaar :D Kerstavond is bij ons trouwens echt een heel speciaal familie feest en wordt ook heel intiem gevierd. Alleen mijn ouders, zus en ik. (Mijn broer en zijn vrouw vieren zelf en komen de eerste of tweede kerstdag op bezoek). M'n moeder maakt er ook een groot feest van om het huis te versieren en de kerstboom op te zetten enz. Echt heerlijk, mooiste tijd van het jaar!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:34

Ik kijk er ook echt naar uit :j, die gezellige sfeer in huis, ik heb nog een flink bedrag aan cadeaubonnen van Intratuin, die komen zeker weten van pas :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:49

Wij vieren kerst dit jaar bij ons thuis. Is traditie om met mijn moeders kant de eerste kerstdag door te brengen. Ene jaar bij m'n opa en oma, jaar erna bij ons, dan bij mijn tante, en dan de jongste tante. En natuurlijk al m'n nichtjes en neefjes. Echt een familiedag!

Tweede kerstdag vieren mijn broertje en ik het bij mijn vader.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:52

Wij hebben beiden maar een kleine familie die ook nog eens weinig waarde hechten aan de feestdagen...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:00

Bij ons is het altijd lastig qua plannen, hebben te maken met meerdere gezinnen en ook nog eens gescheiden ouders..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:11

@Jiwa: Ik vind het een godsgeschenk en het mooiste cadeau op mijn verjaardag als er niemand komt :')
Kan ik heerlijk doen wat IK wil: als er ijs ligt schaatsen, naar m'n paardjes toe, enz.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:53

Ben ik overigens de enige die stiekem alweer een beetje nadenkt over het kerstmenu?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:35

secricible schreef:
Ben ik overigens de enige die stiekem alweer een beetje nadenkt over het kerstmenu?

Nee.... Ik begin dit weekend met proefkoken, of het moet erg warm zijn

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:40

Ik ga dit keer ook voor een hoogstandje :) Een lekker ovengerecht ofzo, uit mn supersonische combi-oven :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:48

Hihi, gelukkig... In dat geval durf ik wel een topic te openen op voedertijd!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:49

Ik weet nog niet eens waar ik eet, laat staan nadenken over een menu. Nee, nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik al wel bijna zeker weet wat ikzelf ga maken als toetje.