"Waarom ben ik wel ziek en jij niet?"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:39

Brr, kan me niet voorstellen hoe dit moet zijn, maar kan me er wel een duidelijk beeld bij vormen. Wat moet het heftig zijn als je broertje van 3 aan je vraagt waarom hij wel en jij niet :(:)

Hier zijn geen woorden voor... Het enige wat ik kan doen is je broertje, jou en je familie ontzettend veel sterkte en kracht toewensen om door deze ontzettende zware, moeilijke tijd door te komen :(:)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:43

Injoy schreef:
Ik heb het kaartje gisteren op de bus gedaan, een knabbel en babbel kaartje. Met 3 postzegels erop, want ik stuur nooit kaartjes dus ik had geen idee hoeveel erop moest maar ik wilde dat hij aan zou komen. :)

ik ook, maar ik zit te bedenken dat ik vergeten ben een postzegel op te plakken.
ik dacht in de winkel doe ik thuis wel, en toen kwam ik een brievenbus tegen en heb hem erin gegooit.
|( :o
bij de volgende kaart zit een postzegel extra.
ik schaam me kapot. :o

Dagmar_1995

Re: "Waarom ben ik wel ziek en jij niet?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:16

mijne is ook gister (of eergister?) op de post gegaan! :)

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:31

Brrr krijg ook kippenvel van dit topic. Wat mooi geschreven. Heel erg veel sterkte voor je broertje en een knuffel voor jou :(:)

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:39

Heel veel sterkte toegewenst voor je broertje en natuurlijk ook de familie.
Als je tijd heb voor een PB zal ik ook een kaartje sturen :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:40

Wat ben jij een fantastische zus TS!

Je broertje is een vechter, hij is deze draak vast de baas! Zodra ik jullie adres heb (heb al en pb gestuurd) gaat het kaartje de bus op!

:(:) Sterkte

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 21:09

Mijn broertje is vandaag thuis gekomen.
Daar heeft hij de kaarten uitgepakt van: Tineke, Tobias & Sabine, Mariska, John & Robin, Aukelizzy, Lisa, Melina, Linda, Marion, Jorinda, Dagmar, en Juiëtte.
Super veel dus!
Hij vond het helemaal geweldig :j

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:23

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:29

Ik herken het verhaal uit de openingspost. Het eerste wat bij mij op kwam was het volgende verhaal.

Ik ben in 2003 geopereerd aan een hersentumor met een zeer goed gevolg. Ik heb een hele tijd moeten revalideren en ben begin 2004 met het revalidatiecentrum gaan snowboarden in Zoetermeer. Hier was de Nederlands kampioene gehandicapt snowboarden ook bij. En uiteraard als er zoiets is, dan is er ook media bij.

Krijg ik op een gegeven moment een camera in mijn gezicht geduwd met bijbehorende intervieuwer die de volgende vraag stelt:
Hij: "jij hoort ook bij het revalidatiecentrum?"
Ik: "jazeker"
Hij: "maar jij ziet er helemaal niet ziek uit"

Het bloed begon te koken bij zulke vooroordelen dat je er blijkbaar ziek uit moet zien om ziek te zijn.

Ik: "nee, dat klopt. Ik heb een hersentumor. Aan de buitenkant zie je het misschien niet, maar aan de binnenkant zit het niet helemaal lekker. Soms zie je het wel en soms zie je het niet aan mensen"

Hij stond met zijn bek vol tanden.

Ik wil jou en je broertje heel veel sterkte wensen in deze strijd. Ik zal misschien niet altijd reageren, maar ik volg jullie wel.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 22:06

Marieke_K Wauw super!
Bedankt dat je het even meldt :j

Leliev Wat een super goede reactie!
Ik snap indd wat je bedoelt, mijn broertje krijgt ook wel eens reactie's naar zijn hoofd geslingerd.
"Waarom hebben jullie zijn haar afgeschoren? Nu lijkt het net of hij kanker heeft."
Ik zeg dan meestal niks en loop gewoon weg. Op de meeste vragen geef ik antwoord, maar zulke brutale vragen niet.

Toen ik met mijn broertje een paar maanden geleden in de speeltuin aan het spelen was kwam er ook een vrouw naar mij toe. Zij moest zo nodig de vraag
"En, hoe lang heeft je broertje nog te leven?" stellen.
Uhm... pardon?
Op die vraag heb ik ook geen antwoord gegeven, ben toen gewoon weg gelopen.
Mensen die zulke kansloze vragen stellen verdienen gewoon geen (eerlijk) antwoord.
Als mensen vragen waarom mijn broertje kaal is of waarom hij een slangetje in zijn neus heeft (dat had hij eerst wel, nu niet meer) dan geef ik gewoon antwoord.
Er was ook een keer een kindje dat vroeg waarom hij zo stom haar had. Toen stak mijn broertje gewoon zijn tong uit en liep vrolijk weg.
O:)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 22:11

Nou ik heb mijn brief geschreven en die gaat morgen op de bus !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:27

Kaus schreef:
Er was ook een keer een kindje dat vroeg waarom hij zo stom haar had. Toen stak mijn broertje gewoon zijn tong uit en liep vrolijk weg.
O:)

Whahaha wat een held jouw broertje!! _/-\o_ *\o/*

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:46

Fijn dat mijn kaartje is aangekomen!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:52

Kippevel ;( ..
Sterkte voor jou, je familie en je broertje.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:30

Kippenvel bij het lezen van je verhaal!
Mijn nichtje is sinds kort ''genezen'' verklaart van kanker al kunnen ze dat pas over een paar jaar zeggen eigenlijk
Zij heeft gelukkig de kracht kunnen vinden en de draak verslagen zij was 3 toen dit geconstateerd werd inmiddels is ze 8 jaar
Wat dat meisje heeft mee gemaakt gun je je ergste vijand nog niet

Ik hoop dat jullie en vooral je broertje de kracht heeft en deze gruwelijke klote ziekte kan verslaan en over een tijd kan leven zoals ieder kind van zijn leeftijd kan leven zoals wat iedereen zal willen :)
Een onbezorgelijk leven zonder ziekenhuizen en angsten

Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toe wensen die ik jullie maar kan wensen en dat hij deze vreselijke ziekte kan verslaan

Ik zie graag een pbtje tegenmoed met adres gegevens voor een mooie xxl kaart voor je broertje

Een hele dikke virtuele knuffel van mij aan jullie allemaal!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:18

Pff krijg 't even te kwaad ;( |(
Wat een vreselijke ziekte is het toch. En inderdaad, waarom nou juist zo'n jong kereltje die nog z'n hele toekomst voor zich heeft ;(

Een prachtig idee om kaartjes te versturen (net als vorig jaar met een meisje die haar 'transplantatie-verjaardag' vierde, die heeft een heuze kaartenbom ontvangen).

Ik zou hier dan ook erg graag aan meewerken, en een kaartje willen sturen. Zou ik dus ook pb met adres mogen?

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:34

Ik lees al vanaf het begin af aan aandachtig mee, ik zit namelijk in een (bijna) vergelijkbare situatie. Mijn 'broertje' (ik zet het tussen haakjes omdat het niet officieel mijn broertje is, maar wel het zoontje van mensen waar ik jaren bij gewoond heb, en dus ook jaren met hem gewoond heb. We zien elkaar wel als familie), bij hem is 7 weken geleden ook leukemie geconstateerd. De wereld vergaat om je heen.. 3 chemo's per week, het worden er 4. Aan veel medicijnen, en het gaat nog heeeeel lang duren. Ik wil je enorm veel kracht toewensen want het is niet makkelijk!! Mijn PB staat ook altij voor je open, ik weet een beetje hoe je je voelt..
Sterkte!!
Dikke knuffel, ook voor je broertje & ouders!
x

Een gezond mens heeft wel duizend dromen, een ziek mens maar één..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:03

Ik heb de site van Kanjerkralen eens aandachtig doorgelezen; dit kende ik helemaal niet! Wat een práchtig initiatief!

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:06

heftig. Sterkte!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:12

JoyCiej007 schreef:
Ik heb de site van Kanjerkralen eens aandachtig doorgelezen; dit kende ik helemaal niet! Wat een práchtig initiatief!

Ik had heel toevallig pas de film Achtste groepers huilen niet gekeken, daarin heeft zij ook kanker en zo'n ketting. Helemaal leuk om dus terug te zien dat ze dat ''in het echt'' ook gewoon allemaal hebben :j

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:23

De kanjerkralen zijn inderdaad geweldig, toen mijn dochtertje pas in behandeling was waren ze er nog niet en kregen de kids kleine cadeautjes(pruts dingen eigenlijk)
Later heeft mijn dochter ze met terug werkende kracht gekregen en nu kijkt ze nog af en toe naar de kralen, ze weet van sommige de betekenis nog (maar wil dr niet over praten)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 16:09

Wij vinden de KanjerKetting ook helemaal top!
Mijn broertje kent ondertussen ook overal de betekenis van.
Soms dan pakken we m er even bij en dan benoemt hij alle kralen.
Hij herinnert zich niet veel van dingen die een paar weken geleden zijn gebeurd maar toch krijg je wel reactie's bij de kralen.
Bij de chemo kraal bijvoorbeeld (oranje, wit, groen) 'Oh die vind ik niet zo leuk, dan moet ik naar het ziekenhuis. Maar de kraal is wel mooi."
Of de oranje (lijntje voor de VAP aan prikken) "Dan gaat het naaldje er in en mag ik geen koprol doen. Maar als ie er uit is mag ik wel een rondje over de gang rennen."
Net zo als het meisje in 8ste groepers huilen niet is hij ook wel eens heel boos geworden op zijn ketting.
Die wil ie dan niet zien en dan legt ie m onder een grote stapel kussen en knuffels, die zijn namelijk wel lief volgens hem :j

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:15

Kaus, wat heb je dat eerlijk maar hartverscheurend geschreven.

Wil je mij zijn naam en adres pb-en zodat ik hem een kaartje kan sturen?
Wat vind hij leuk? Dieren of auto's of wat anders?

Wens jullie heel veel sterkte en een dikke knuffel.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:16

Heftig! Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:20

Ik volg je verhaal al een tijdje,echt verschrikkelijk wat jullie nu doormaken....
Zou je mij ook het adres en iets wat hij leuk vind kunnen PBen? Dan ga ik opzoek naar een passende kaart :)
Nogmaals heel veel sterkte :(:)