Tjah, van een fotoshoot naar het ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marionnnn

Re: Tjah, van een fotoshoot naar het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:25

Super Jolijn... Knap hoe je je erdoor slaat en mooi om te lezen hoe gedreven je bent om het tot een goed einde te brengen. Zal echt niet altijd makkelijk zijn, geef het tijd...

Je doet het top!!!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:33

:wow:
En operatie goed gelukt *\o/* en geen gips :j en je doel (wc :D ) van vandaag al gehaald :wow:
Wat supers voor je +:)+

(ja, ik probeer er gezien de omstandigheden maar het beste van te maken; dat merk je ;) )

Hopelijk dat je morgen lekker na huis mag en Mo spoedig kan zien :+:

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:38

Oef, wat vreselijk!
En dan ook ind nog net boven je heup.

Je operatie is dus goed gegaan, super!
In het ziekenhuis liggen is echt bagger, ik ben vorige week donderdag opnieuw voor de 2de x geopereerd aan mn arm, maar ik was na 1 nachtje weer naar huis. Daar herstel ik altijd sneller dan in het ziekenhuis.
Metj ou breuk is wel wat ander verhaal natuurlijk, maar thuis voel je 100x beter :j

Woon je nog thuis of samen? Je zal wel behoorlijk awt hulp in huis moeten hebben met koken, wassen etc.

Bij je heup/been is erg vervelend! Bij mij hebben ze stuk bot uit mn heup gehaald en in mn arm gezet (12 juli) Nou toen ik wakker werd was dato ok geen pretje. Nu na 1,5 week kan ik weer normaal wat lopen.

Sterkte met je revalidatie, hier ben ind nog wel even zoet mee..

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:43

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:51

positief blijven! dan maar een fotoshoot in het ziekenhuis! :') (zwart wit)

mooi dat het zo goed gaat!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:00

Fijn dat je zo goed uit de operatie bent gekomen! Je klinkt echt heel veel positiever dan gister! :) Ik vind het superknap van je dat je meteen gaat oefenen en bewegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:25

Haha ik was gisteren echt chagrijnig idd!
Ben ook al zelf naar een echte wc geweest, 15 meter verderop! Krijg er echt handigheid in!

Zal echt heus wel wat dips krijgen maar goed, het gaat gewoon even duren!

Morgen heel even voor ik naar mijn ouders ga langs mijn poonie! Gewoon even een aai geven en janken natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:28

Ik woon eigenlijk samen maar wij hebben een klein huis waar ik niet kan oefenen met lopen en douche boven! En bovendien moet mijn vriend gewoon werken en kan en wil ik geen hele dagen alleen zijn.
Mijn ouders hebben een aangepast huis met alles beneden, veel ruimte om met krukken te oefenen en een tuin! En zijn beiden veel thuis! Dus een stuk leuker!

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:32

Ga je naar je ouders....Goed geregeld maar minder dichtbij :(

Snel opknappen dat je weer in je eigen huisje uit de weg kunt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:15

In het weekend ben ik waarschijnlijk gewoon in Tilburg! Net bezoek gehad van 3 mensen, nu echt kei kapot van het 'vele' lopen en alles er om heen dus doe ff mijn oogjes dicht!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:21

Trusten!! Goed hoor allemaal :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:24

Hoe gaat het nu met je?

Ik heb zelf mijn bovenbeen ook gebroken gehad, wel iets lager als jou, maar compleet door, stond naast elkaar.

Heeft 3 maanden geduurd, toen op een paard geklommen, ging voor geen meter dus snel er weer af. Blijf als je slim bent lang genoeg met krukken lopen, ik heb dat te snel weg gegooit en heel lang mank gelopen..

Uiteindelijk dachten ze bij mij ook dat rijden moeilijk zou zijn maar rij er nu zo weer 3 op een dag. Wel nog altijd minder kracht het been van de breuk.

Lopen in het begin is erg lastig, je krijgt je been niet naar voren terwijl je wel wilt.

Succes ermee

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:49

Veel beterschap en een voorspoedig herstel Jolijn, wat een rotsmak!
En fijn dat je bij je ouders terecht kan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:49

Ik lees vandaag wat je is overkomen, allemensen wat heftig... van fotoshoot naar röntgenfotoshoot, naar operatiekamer... en nog kramp ook in een gebroken been... %) (heb net griep gehad, en voel me opnieuw bleekjes worden bij het idee alleen al) ik wens je een voorspoedig herstel en voldoende pijnstillers... en een aai voor je paardje zodra je dat zelf weer kan geven! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:53

Zo, volgens mij was ik bekaf, ruim 2 uur onder zeil geweest! Heerlijk!
Zometeen weer eens een eindje hobbelen naar de toilet en kijken of ik dan mijn bezoek van vanavond in de stoel kan opwachten :)

Been naar voren gaat eigenlijk wel, is vooral het in het bed omhoog tillen wat echt niet wil!
Ik merk wel dat mensen wat lastige vragen gaan stellen over Mo.... Wil ik allemaal even niet over nadenken nog! Eerst haar morgen maar weer eens zien, mis haar echt!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:03

Heel veel sterkte! Ik lees verhalen van mensen die er jaren over doen om weer normaal te kunnen rijden en lopen, dus ik dacht ik kom je even een succesverhaal vertellen om je moed te geven! In december heb ik mijn been op 3 plaatsen gebroken, en in mijn onderbeen is ook een pin geplaatst. Die zit er nu nogsteeds. Maar dankzij fysio, oefeningen en écht niet eerder belasten dan dat het mag, zat ik na 3(!!) maanden weer op mijn pony! Nee, natuurlijk kon ik nog niet echt rijden en verliep alles soepeltjes. Na 5 maanden was ik weer de oude, rennen, fietsen, paardrijden, alles lukte me weer :) Alleen mijn spieren waren erg slecht geworden dus nu, na ongeveer een half jaar, voel ik er écht niks meer van en vergeet ik het zelfs af en toe.

Heeel veel beterschap, en ik hoop dat het bij jou net zo snel gaat als bij mij! De artsen zeiden tegen mij ook, paardrijden..nou dat kan nog wel even duren hoor! Blijf positief en geloof in jezelf, luister goed naar je lichaam en leg je er bij neer, dan gaat de tijd veel sneller. Tijdens mijn periode van niks doen heb ik me vermaakt met tekenen met pastelpotloden, heel erg leuk om te proberen als tekenen je leuk lijkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:08

Ik leer hier godzijdank meer positieve verhalen, dat is echt heel fijn. Dat is ook waardoor ik het nu volhoudt... (godverdorie, ga ik weer janken) ik moet en zal weer op mijn poownie kunnen rijden, heb eindelijk het paardengeluk weer een beetje gevonden, dat laat ik me niet zomaar afnemen!

Al duurt het een jaar, maakt me niet uit, maar rijden zal ik!

Ik probeer niet te veel te kijken naar wat ik wel kon en nu niet kan, meer naar wat ik per dag vooruit ga...

Had trouwens vanmiddag helemaal zelf een boxer aan gekregen, had ik dat al verteld??

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:57

Boxer zelf aangetrokken *\o/*
Van onafhankelijk naar afhankelijk is ook niet niets, ik zou dan ook moord doen voor boxer aan
kunnen trekken en naar de wc kunnen.

Wel super dat je bij je ouders terecht kan met alles gelijkvloers, daar lekker oefenen tot je weer beetje
uit de voeten kan en dan weer naar je eigen huisje.

Nogmaals beterschap.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:00

Je moet je niet zo laten beinvloeden door allerlei verhalen hier. Vind het ook niet echt toepasselijk dat ze hier sommige verhalen plaatsen maar jah.

Elk herstel is anders en ieder persoon ook. Loop niet te hard van stapel en laat het een beetje over je heenkomen... elke dag is een nieuwe dag. Steeds een stapje verder.
Morgen even lekker Mo knuffelen en de volgende dag weer verder kijken :(:)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:05

Het komt allemaal goed meid! Ik heb echt bewondering voor je, je gaat zo snel!
Goed hoor, wees maar trots op jezelf!

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:08

Oh lieve schat, ik kan je er alles over vertellen! Heb negen maanden geleden zo'n breuk (subtrochantere breuk) opgelopen. Eveneens na een val van mijn paard. Je gaat een lang herstel tegemoet!!!!

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:11

Bonny_CT schreef:
Hoe gaat het nu met je?

Ik heb zelf mijn bovenbeen ook gebroken gehad, wel iets lager als jou, maar compleet door, stond naast elkaar.

Heeft 3 maanden geduurd, toen op een paard geklommen, ging voor geen meter dus snel er weer af. Blijf als je slim bent lang genoeg met krukken lopen, ik heb dat te snel weg gegooit en heel lang mank gelopen..

Uiteindelijk dachten ze bij mij ook dat rijden moeilijk zou zijn maar rij er nu zo weer 3 op een dag. Wel nog altijd minder kracht het been van de breuk.

Lopen in het begin is erg lastig, je krijgt je been niet naar voren terwijl je wel wilt.

Succes ermee

Helemaal mee eens! Niet te snel wegdoen die krukken. Ik ben er ook kast scheef door gaan lopen en uiteindelijk de krukken er weer bij gepakt. Je kunt beter 10-12 weken met die dingen blijven lopen. Datz uiteindelijk sneller gaan!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:11

Heel veel sterkte!
ben zelf een keer aangereden op mijn brommer en had ook mijn bovenbeen helemaal kapot, heb er ook een pen in gekregen met schroeven etc, en moest ook opnieuw leren lopen :S

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:46

Jeetje ik hoorde t verhaal vandaag en ben net bij je topic uit gekomen schrik me de mallemoer! :(:)
Onwijs heel veel sterkte toe gewenst en doe vooral rustig aan. het is in ieder geval heel fijn dat je weer snel naar huis mag (en je Mo kunt zien) jij bent niet zo'n typetje die het lang volhoud in het ziekenhuis bed volgensmij!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:35

ik heb afgelopen november mijn linkerboven been gebroken. Ik wilde op mijn 4 jarige stappen die schrok van de wind en draaide 180 graden om zn as en ik ben rottig teval gekomen.
Ik had een dubbele breuk net boven mijn knie.

dit was op 29 nov 2011 en mei 2012 zat ik voor het eerst weer op mijn 4 jarige. Ik heb heel lang op krukken gelopen ga vooral niet haasten en een handige tip voor het in bed hijsen van je been gebruik een handdoekje in je knieholte dan kun je je been begeleiden. Goed dat je al in een stoel kan. Voor thuis is een looprek handig op krukken is toch ook erg lastig.

Bij mij zit er ook een pin in en die hoeft er niet uit tenzij mijn lijf hem afstoot.
Succes met je herstel neem de tijd!

Ps ik merk nu nog steeds dat ik minder kracht heb links trek zeker 9 maanden tot een jaar uit voor volledig herstel!