Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:41

Leuk om te lezen dat het sommige mensen al (bijna) lukt. Ik heb weer lucide gedroomd vannacht. Mijn droom speelde zich af op mijn werk, waar een ontruimingsoefening was. Iedereen moest het gebouw verlaten via het trappenhuis. (Dat ik dit droomde is trouwens niet zo gek, want gistermiddag heb ik gezien dat er een rondleiding was waarbij dit werd uitgelegd. Daar werd ook gezegd dat de enige uitgang helemaal beneden is omdat je vanuit het trappenhuis niet op de verdiepingen kunt komen.) Eenmaal beneden aangekomen met al mijn collega's bleek er beneden echter geen uitgang te zijn. Mijn collega's wilden daarom weer naar boven gaan, maar ik had daar geen zin in omdat ik wist dat dat toch niet zou werken. Het kwam mij allemaal bekend voor omdat ik wel eens vergelijkbare (niet precies dezelfde) dromen heb gehad. Hierdoor realiseerde ik mij vrij plotseling dat ik droomde. Het koste me wat moeite om in de droom te blijven (ik weet nog dat ik tegen mezelf zei dat ik me moest ontspannen en niet wakker moest worden) maar het lukte wel. Ik werd meegevoerd in de stroom van collega's die weer op weg waren naar boven, maar ik sprong over de trapleuning naar beneden. Ik vloog/fladderde naar beneden en kwam in een zaaltje terecht waar inderdaad geen deur was. Ik maakte zelf een opening in de muur en het mooie was dat je daardoor zo naar Frankrijk kon gaan. Er stond al een auto met caravan klaar (terwijl ik nooit op die manier naar Frankrijk ben geweest). :') Ik stapte in de auto en we reden zo door de uitgang naar Frankrijk. Wat er daarna gebeurde herinner ik mij niet goed meer. Ik denk dat ik wakker werd of verder droomde, maar dat was dan niet lucide meer. Volgens mij ben ik aan vakantie toe. _O-

Axel_Clauw

Re: Lucide dromen aanleren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:58

Haha ik ging reallitycheck doen in mijn slaap waar ik achteraf heel erg om moest lachen toen ik wakker was.

In mijn droom ging ik testen of ik droomde door middel van in mijn arm knijpen, dit lukte niet. In mijn droom dacht ik: nou dan probeer ik het een andere keer weer.

Toen ik wakker werd besefte ik pas dat knijpen altijd moet lukken en ik dus droomde hahaha.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 16:08

_O- Leuk geprobeerd!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:13

Hihi! :P Dat is een goed begin toch!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 23:37

Het feit dat je gaat testen betekent in elk geval al dat je jezelf bewuster wordt :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:53

Hm ik ben hier altijd wel geïnteresseerd in geweest, maar ik denk niet dat dit voor mij heel makkelijk is om te bereiken. Ik slaap héél erg diep, waardoor ik echt nooit dromen onthou en me gedurende de hele nacht echt nergens van bewust ben... :') Ik meen dat je wat lichter zult moeten gaan slapen voor je lucide kunt worden, en eigenlijk vind ik het wel prima dat ik zo goed slaap, hihi.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:02

Haha ik heb ook een keer een reality check gedaan in mijn droom.
Mijn theorie was (op dat moment volledig logisch) dat ik moest gaan liggen zoals ik normaal in bed lig en als het een droom zou zijn dan zou ik dan wakker worden. :))
Ik werd niet wakker dus was het geen droom. :j
Achteraf een tamelijk bizarre gedachtegang maar heb dat wel vaker in dromen. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:07

Bewust worden in mijn droom lukt mij ook nog niet...
Maar onthouden wel.
Achteraf denk ik dan echt heel vaak, hoe kan ik gedacht hebben dat dat echt was :+
Ik droom echt de meest bizzare dingen!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:56

Ik had vanmorgen iets raars...

In mijn droom lag ik te slapen en droomde ik ( dus een droom in een droom ), droom begon leuk maar op een gegeven moment werd het een hele akelige droom.
Ik heb HEEL hard geroepen dat ik wakker moest worden, dus ik werd wakker IN mijn droom en een paar tellen later schrok ik ook in het echt wakker.
Alleen ik was er niet bewust van dat ik droomde helaas... dat lukt nog steeds niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:28

Bedenk je wel dat lucide dromen voor de meeste mensen niet over één nachtje gaat, dat kan maanden duren al verschilt het per persoon - maar ga er niet vanuit dat als je denkt "en nu ga ik lucide dromen" het ook meteen lukt, of de nachten erop.

Dat luchtzwemmen, ik zie het helemaal voor me :') dat heb ik echt nog nooit geprobeerd eigenlijk. Ik verander mezelf meestal in een hele grote vogel als ik ergens aan moet ontsnappen, dat vind ik ook leuker dan een menselijke vorm. :))

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:08

Ik ben vannacht geconfronteerd met het begin van lucide dromen. Heb twee keer in mijn droom een realitycheck gedaan. Op de klok met kromme wijzers kijken deed zeer aan mijn hoofd dus daar stopte ik snel mee. Ik had toen wel door dat ik droomde en stuurde kleine dingen maar heb geen grote details aan mijn droom veranderd.
Eigenlijk heb ik hem alleen realistischer gemaakt. Zo kwam ik onderweg speksteen tegen en dacht: oh die moet ik mee naar huis nemen! En vervolgens: nee daar hebben we thuis toch de materialen niet voor (wat we ook niet hebben)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:10

Hmmm, het lucide dromen lukt mij nog steeds niet.
Al had ik deze week wel veel enge dromen, dan denk ik "ik kan nu ook gewoon wakker worden."
Maar op de een of andere manier doe/lukt ik/me dat niet...
:')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 12:30

Wat goed Douce!

Bij mij lukt het totaal niet.. Herinner me al een week/anderhalf geen dromen meer.. :')

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:39

Ik meld mij ook even. :)

Ik droom iedere nacht (soms meerdere keren) en herinner het mij (vrijwel)altijd.
Soms heb ik een droom die ik al eens eerder heb gehad, dan weet ik al wat er gaat gebeuren en ga ik op de tijd vooruit lopen.
Ook zijn mijn dromen echt te bizar voor woorden.

Zo had ik laatst weer dezelfde droom voor de 2e keer, ik word aangevallen door iemand die ik niet kan zien (hij/zij is helemaal in zwart gewikkeld) na een lang gevecht vermoord ik hem/haar met een haardpoke. Dan stamp ik hem met een aardappelstamper helemaal tot pulp (Ja slaat nergens op, ik weet het) en ik doe het op-andijvie-lijkende prutje op een bordje. [dan besef ik dat ik deze droom al eens gehad heb, en dat de dader/man/vrouw die ik zojuist vermoord heb dalijk ineens door die zwarte deur naar binnen komt] waarop ik mij niet opnieuw laat verrassen en richting die deur ren, en op voorhand al roep: IK WEET DAT JE HIER BENT! en dan gooi ik die deur open en dat weet ik dat daar de dader staat. Dan zie ik ineens wel wie het is. Het is de moeder van mijn beste vriendin. (maar de dader veranderd iedere keer als ik de droom heb)

Ik neem dus wel ineens de controle over mijn droom, ik weet dan ook dat ik droom. :j

Dit is wat wordt bedoeld met lucide dromen toch?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:28

Lucide dromen, voor veel mensen best moeilijk, voor mij totaal niet.
Ik droom al heel lang, en bijna iedere nacht lucide.
Ik controleer mijn droom en er gebeurt alleen wat ik wil.
Nadeel is dat dit niet geheel vrijwillig is, het lukt mij namelijk niet meer om niet lucide te dromen.
Dat is hetgene waar ik toch eigenlijk veel naar verlang, dat ongecontroleerde element van een gewone droom.

Iemand tips hiervoor?

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:39

zo, dit topic loopt een beetje dood...

nou, ik had vandaag mijn eerste slaapverlamming... :(
toen ik terugkwam van de manege was ik heel moe en ging ik maar op mn bed zitten.
toen viel ik in slaap. eerst droomde ik heel vaag maar toen ik dacht: zo, en nu ga ik weer eens wakker worden, werd ik ook wakken. maar er was 1 probleempje: ik kon niet meer bewegen :D
het voelde idd alsof er een hele grote druk op me stond en alsof ik meegetrokken werd in een donkere slaap.
ik probeerde ertegen te vechten en uiteindelijk kon ik mijn armen weer een beetje bewegen maar wel echt met héél veel moeite.
met de paniek viel het mee, want ik wist eigenlijk meteen door dit topic dat ik een slaapverlamming had.
maar het rare was dat toen ik mn armen weer een beetje kon bewegen, ik de rand van mijn bed voelde. maar als ik naar mijn armen keek, lagen die nog steeds op de zelfde plek. net alsof een youtube-filmpje vastloopt en het geluid doorgaat.
maar voor de rest vond ik het eigenlijk een best leuke ervaring :)
vroeg me namelijk al een tijdje af hoe het zou voelen als je verlamd zou zijn :j :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:21

Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Eerlijk gezegd ook nooit van gehoord. Maar als ik zo het topic door lees, komen wel veel dingen bekend voor.
Als ik wil kan ik ook over een bepaald iemand dromen. Kan die dingen zelf regelen, en ook wat ik met diegene ga doen. Bijvoorbeeld naar de stad met een vroegere vriendin van mij. Terwijl ik besef dat het een droom is... Vreemd :\

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:07

ik had als kind vaak nachtmerries over uitbarstende vulkanen en brand en dat ik bijna niet kon rennen maar altijd bij nachtmerries kan ik mezelf wakker krijgen. laatst droomde ik dat ik met mn beste vriend zou zoenen 2 weken later gebeurde het ook egt en hij had ook nog dezelfde kleding aan dat was egt heel raar. ik ga me ook verdiepen in het lucide dromen lijkt me best leuk om te kunnen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:47

Even een schopje.. Excuses, ik weet dat het een oud topic is maar altijd beter dan een nieuwe openen toch?! :D

Hoe gaat het bij jullie? Bij mij heeft het een hele poos stil gelegen.
De laatste tijd ben ik er weer wat meer mee bezig. (Na, het zien van de film Inception. B-))
Ik ben nu zo ver dat ik elke nacht in ieder geval een droom onthoud en in een goede nacht zelfs 4 of 5.
Ook begin ik me meer en meer bewust te worden dat hetgeen dat in m'n droom gebeurd niet echt klopt..

Binnenkort hoop ik de tol uit Inception binnen te krijgen om mijn onderbewustzijn nog meer te kunnen triggeren en het te kunnen gebruiken als reality-check. De anderen werken bij mij niet. :')

Jainy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:16

Ook ik meld me. Heel interessant. Ben benieuwd of het mij gaat lukken!
Wist eerlijk gezegd niet eens dat het bestond.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:20

Bij mij is het ook begonnen met Inception!

Eerst had ik er echt nachtmerries van. Nu kan ik in een droom tegen mezelf zeggen dat het een droom is! Best handig!

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:22

Stipje :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 09:41

Hoe gaat het bij jullie?
Ik heb er van vannacht 7 onthouden.. :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:10

Ik heb er geen één onthouden. Ik heb nog een boekje liggen van een paar jaar geleden, toen ik ze nog opschreef. Best leuk om terug te lezen.
Ik heb weleens dat ik iets droom en dat er de volgende een gerelateerd stuk in de krant staat. Ik droomde van een lesauto en de volgende stond in de krant dat een lesauto een ongeluk had veroorzaakt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 22:06

Ohh dat is ook apart.. Dat heb ik nooit gehad.. Gelukkig maar aangezien ik de laatste twee nachten over zombies heb gedroomd.. :+ Ik besef me wel op de een of andere manier dat het allemaal niet klopt en dat ik droom want zodra ik er genoeg van heb dan denk ik 'Oke genoeg, wakker worden hup.' en dan word ik ook direct wakker.. Alleen moet ik nog even omschakelen van dat ik wakker wil worden naar droom besturen.. :+