Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikolletje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:44

Heb vanmorgen ook aardig wat advertenties erop gezet.

Alles via tegen elk aannemelijk bod, ben benieuwd wat ik voor reacties krijg. Als je een bod krijgt op de advertentie, wat antwoorden jullie dan altijd?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:49

Als ik meteen een bod krijg, stuur ik meestal een mailtje met: bedankt voor het bod, maar aangezien de advertentie er net opstaat, wil ik nog even afwachten of er meer reacties komen. Ik zal er uiterlijk... op terugkomen. Mocht er hoger geboden worden, dan ga ik daar mee verder.

Wordt er dan hoger geboden, kom ik ook niet meer terug bij de eerste bieder. Soms is dit wel handig, want een hoger bod wil niet zeggen dat er reactie op komt na goedkeuring en zo kun je altijd nog terug naar de eerdere bieder(s).

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:02

Ik kan er zo slecht tegen, maak ik een leuk prijsje.. krijg ik tegenbod van zoveel inclusief verzendkosten.. dus 1,75 minder.. Word ik echt niet goed van. Niet dat die 1,75 uitmaakt maar het was al een lage prijs.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:23

Samy schreef:
Oh mijn koper die een hoesje had gekocht, maar die nog steeds beneden in de brievenbus zit, gaat morgen aangifte doen bij de politie tegen mij.
Hij heeft gezegd contact te hebben gehad met PostNL, maar hij wilt nu zijn geld terug en niet 31 mei, wat ik afgelopen week in mijn email contact naar hem stuurde, aangezien ik eerst af wil wachten wat PostNl doen.

Nu ben ik stiekem toch héél benieuwd wat jij voor zo'n hoesje vraagt, de politie, maak em nou :=
Als je nou een flatscreen "achterhield", oké.. :')

NoekAa_ schreef:
Ik kan er zo slecht tegen, maak ik een leuk prijsje.. krijg ik tegenbod van zoveel inclusief verzendkosten.. dus 1,75 minder.. Word ik echt niet goed van. Niet dat die 1,75 uitmaakt maar het was al een lage prijs.

Herkenbaar! :D Heb ook af en toe mensen die een boek kopen van 20,- ofzo en dan gaan afdingen op de verzending -O-
(als je hetzelfde boek op bol wilt kopen zit je rustig rond de 65,- , maar toch, die 1,50 kunnen er ECHT niet meer bij! )

Verder gelukkig ook af en toe leuke kopers, die netjes bedanken als het ontvangen is etc. :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:26

als mensen bij mij gaan afdingen met 1/2 euro verkoop ik het niet eens meer, het vreet geen biks en ligt me niet in de weg en gaat me dan gewoon om het principe!

morgen komt er iemand kleren kopen bij me ( 3 dingen: 3 euro ps) wil eerst passen, vind ik ook zoiets raars :+

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:30

_l_amanda_l_ schreef:
Samy schreef:
Oh mijn koper die een hoesje had gekocht, maar die nog steeds beneden in de brievenbus zit, gaat morgen aangifte doen bij de politie tegen mij.
Hij heeft gezegd contact te hebben gehad met PostNL, maar hij wilt nu zijn geld terug en niet 31 mei, wat ik afgelopen week in mijn email contact naar hem stuurde, aangezien ik eerst af wil wachten wat PostNl doen.

Nu ben ik stiekem toch héél benieuwd wat jij voor zo'n hoesje vraagt, de politie, maak em nou :=
Als je nou een flatscreen "achterhield", oké.. :')

Schrik niet, dit hoesje was dúúúr ...
11 euro inclusief verzendkosten

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:07

Oepps verkeerde topic, maar elf euro ia wel errrrg duur hoor :j

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:10

ik zit zelf al vet in de stress omdat ik zaterdag moet gaan verhuizen en nu wil iedereen tegelijk dingen van me kopen _O- vind ik geen probleem natuurlijk maar het staat er al weet ik hoe lang op en niemand had ooit interesse en als het niet uitkomt is er ineens wel interesse. Maarja alleen maar beter, dan heb ik weer wat extra's :) en wat ruimte hier thuis over

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:27

Wat herkenbaar......... :D Ons huis staat te koop, dus we hebben van alles naar de bergzolder gedaan i.v.m. bezichtigingen. Nu moeten we steeds op zoek naar dingen die op Marktplaats staan..... (en dan ben je van de week meerdere keren voor vragen over iets naar boven geweest, en nu hoor je niets meer.... }:0 )

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:31

ja bij ons staat het grootste gedeelte inderdaad ook in de schuur in grote dozen, maar dat ga ik ook niet meer verkopen. Ik heb echt geen tijd om dat ook nog allemaal uit te moeten zoeken, heb het al druk zat. Maar alles wat hier op m'n kamer staat kan zo weg, moeten mensen alleen wel meewerken en niet pas na 3 dagen geld willen overmaken want dan wordt het zo'n gedoe om het nog te verzenden :')

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:13

Alja schreef:
als mensen bij mij gaan afdingen met 1/2 euro verkoop ik het niet eens meer, het vreet geen biks en ligt me niet in de weg en gaat me dan gewoon om het principe!

morgen komt er iemand kleren kopen bij me ( 3 dingen: 3 euro ps) wil eerst passen, vind ik ook zoiets raars :+

Ik ook niet.. heb teruggemaild dat ik er echt dat ronde bedrag aan over wilde houden.. ; niets meer terug gehad :P Nou dan toch niet?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:36

Hmm, mijn verhaal met die man die een aanklacht in ging dienen gaat nog verder.
Ik kreeg vanmiddag een email op het zelfde hoesje, van een meisje die graag een hoesje wou. Mijn gevoel zei al dat het om dezelfde koper zou gaan. Ze wou het hoesje op komen halen, maar daar doe ik niet aan (Vind je het heel raar, als ik een andere woonplaats neer zet dan waar ik zelf woon, om mezelf voor andere redenen in te kunnen dekken...), dus toen wou ze van de koop afzien, omdat ze dat niet vertrouwd.
Toen kreeg ik net een half uurtje geleden een berichtje van iemand die 5 hoesjes wou overnemen en wat ik daarvoor vroeg. Ik even gekeken wat mijn inkoop prijs was en mijn bedrag door gemaild, krijg ik direct een email terug dat ze het niet vertrouwd, omdat er dus een waarschuwings advertentie op marktplaats staat.

Marktplaats werkte toch niet mee met mijn koper, dus heeft hij maar een advertentie gezet dat ze met mij moesten oppassen.
Want ik kwam met een banketstaaf smoes dat de brievenbus nog niet was geleegd en ik deed niet aan ophalen.
Hij zei ook, dat ie zijn geld niet terug kreeg, maar dat is wel heel raar, aangezien ik hem toch echt beloofd heb om op 31 mei zijn geld terug te storten.
Heb inmiddels mijn advertenties verwijderd, woonplaats en naam aangepast ;)
En uiteraard Marktplaats een mail gestuurd, dat ik wil dat ze de advertentie verwijderen, omdat ik mijn klachten neer heb gelegd bij de Post en ze dit voor mij nog aan het uitzoeken zijn (wel heel raar, 4 post-pakketjes kwijt bij 1 brievenbus leging).
Marktplaats, mag van mij de emails met de des betreffende meneer en mijn tweets/emails met PostNL hebben, want hij krijgt gewoon donderdag zijn geld.

Wordt vervolgd ...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:31

jeetje wat een ellende samy

nou hier weer een MP-pester gehad de hele dag. Eerst veel interesse mails, toen bood ze, daar ging ik niet mee akkoord
Toch tot een bedrag gekomen, geef m'n rekening nummer, en toen kreeg ik ineens een mail dat haar vriendin het nog had (yeah right!!)
Dan zou ik het liefst een boze mail terug sturen maar daar kan ik verder toch niks mee. Tis vast weer pestende jeugd wat niks te doen heeft ofzo. :(

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:35

Marktplaats werkt gelukkig goed mee, hebben de advertentie verwijderd en hopen (net als mijzelf) dat de pakketjes snel weer boven water komen.
Vanacht heb ik de overige 3 kopers, die ook nog steeds niks binnen hebben gehad, op de hoogte gesteld dat de advertenties verwijderd zijn en ze geen argwaan hoeven te krijgen. Netjs uitleg gedaan over het hele verhaal met de koper die dreigde (daar waren ze allemaal al van op de hoogte) en ook verteld waarom ik mijn adres in een andere woonplaats had staan.
Kreeg vanochtend gelijk een email terug van een koper, die mij vorige week mailde waar haar hoesje bleef. Ze vond het heel netjes dat ik hun een email stuurde en vond het vervelend dat het zo moest lopen, maar aangezien ik gewoon netjes in mijn mail contact blijf, vonden ze het geen probleem.
Deze wachten tot morgen op het hoesje, hebben ze hem dan niet binnen willen ze graag een nieuwe en nog wat erbij bestellen.
Ik heb er een hard hoofd in dat het nog binnen komt, dus ik probeer met alle 3 de kopers een mooie overeenkomst te sluiten. Nu had ik dat met 1 al, om iets opnieuw op te sturen, maar mocht het toch nog binnen komen mag ze het nu houden ipv terug sturen.

Benieuwd als er vanavond weer een bericht op marktplaats staat of mijn inbox weer vol gespamd is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:32

Samy schreef:
Hmm, mijn verhaal met die man die een aanklacht in ging dienen gaat nog verder.
Ik kreeg vanmiddag een email op het zelfde hoesje, van een meisje die graag een hoesje wou. Mijn gevoel zei al dat het om dezelfde koper zou gaan. Ze wou het hoesje op komen halen, maar daar doe ik niet aan (Vind je het heel raar, als ik een andere woonplaats neer zet dan waar ik zelf woon, om mezelf voor andere redenen in te kunnen dekken...), dus toen wou ze van de koop afzien, omdat ze dat niet vertrouwd.
Toen kreeg ik net een half uurtje geleden een berichtje van iemand die 5 hoesjes wou overnemen en wat ik daarvoor vroeg. Ik even gekeken wat mijn inkoop prijs was en mijn bedrag door gemaild, krijg ik direct een email terug dat ze het niet vertrouwd, omdat er dus een waarschuwings advertentie op marktplaats staat.

Marktplaats werkte toch niet mee met mijn koper, dus heeft hij maar een advertentie gezet dat ze met mij moesten oppassen.
Want ik kwam met een banketstaaf smoes dat de brievenbus nog niet was geleegd en ik deed niet aan ophalen.
Hij zei ook, dat ie zijn geld niet terug kreeg, maar dat is wel heel raar, aangezien ik hem toch echt beloofd heb om op 31 mei zijn geld terug te storten.
Heb inmiddels mijn advertenties verwijderd, woonplaats en naam aangepast ;)
En uiteraard Marktplaats een mail gestuurd, dat ik wil dat ze de advertentie verwijderen, omdat ik mijn klachten neer heb gelegd bij de Post en ze dit voor mij nog aan het uitzoeken zijn (wel heel raar, 4 post-pakketjes kwijt bij 1 brievenbus leging).
Marktplaats, mag van mij de emails met de des betreffende meneer en mijn tweets/emails met PostNL hebben, want hij krijgt gewoon donderdag zijn geld.

Wordt vervolgd ...

Dikke kans dat je dan ook binnen een paar dagen op www.opgelichtopinternet.nl zal verschijnen, als je er niet al staat..

Ik heb vorige week een boek gepost naar iemand, die is tot op de dag van vandaag nog niet ontvangen. Ik baal als een stekker, je zou bijna niks meer door normale brievenbuspost kunnen verzenden zonder dat het lang onderweg is of zoekraakt. :( Het overkomt mij steeds vaker iig.. :(

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:39

Ik geef alles altijd af bij het postkantoor in de supermarkt. Heb daar toch vaak een beter gevoel over dat het dan sneller gaat dan via een brievenbus..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:01

Mijn envelopjes gaan mee met de zakelijke post van het bedrijf waar ik werk. En ook onze zakelijke post gaat niet altijd goed. Echt belachelijk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:07

ik hoop dat het goedkomt samy en tallie1979 :)

moet wel zeggen samy dat ik zelf ook altijd een beetje argwanend word als ik iets niet kan ophalen bij iemand..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:55

ik heb een hele lieve koper hier uit het topic, ik moest door haast m'n pakketje nu al verzenden voordat ik het geld had, maar dan is het altijd fijn om te weten dat er ook mensen zijn die het geld dan nog gewoon over gaan maken zodra het wel lukt, heb ook vaak genoeg meegemaakt dat ze het dan maar niet meer overmaken omdat ze hun spullen al hebben..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:36

Tallie1979 schreef:
Wordt vervolgd ...

Dikke kans dat je dan ook binnen een paar dagen op http://www.opgelichtopinternet.nl zal verschijnen, als je er niet al staat..

Ik heb vorige week een boek gepost naar iemand, die is tot op de dag van vandaag nog niet ontvangen. Ik baal als een stekker, je zou bijna niks meer door normale brievenbuspost kunnen verzenden zonder dat het lang onderweg is of zoekraakt. :( Het overkomt mij steeds vaker iig.. :([/quote]

Ik heb even gekeken, sta er nog niet op en als het staat neem ik contact op met de website, aangezien het nog geen 31 mei is dus ik hem zijn geld ook nog niet terug gestort heb.
Ik ga nu ook maar voortaan in mijn email contact zetten dat het voor de koper is als het pakketje kwijt raakt, of dat ze hem verzekerd moeten laten opsturen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:09

Wat een nare verhalen weer zeg!

Om het topic op te fleuren :
Vandaag afspraak gehad met iemand om een dekje op te halen. Moest daar in de buurt bij een wasserette zijn dus ze zou hem daar komen ophalen met de fiets. Dus ik gebeld dat ik klaar was met rijden en naar de wasserette zou vertrekken. Zij heel vriendelijk dat ze een sms zou sturen als ze zou vertrekken thuis. Dit deed ze ook, netjes de zaak afgehandeld en weer wat eurootjes rijker :D

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:49

Mag ik me melden?

Ik had een poef te koop staan, iemand bood 10,- en of ik de poef dan kon brengen naar het midden van het land (woon zelf in het noorden). Nou nee, dat gaat hem echt niet worden. Voor de rest komen wij daar ook nooit. En je bent dan meer aan benzinekosten kwijt dan dat je eraan verdiend...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:29

Ik snap werkelijk niet dat iemand het lef heeft om dat te vragen.......

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:32

Blijkbaar....

Ook een keer had ik iets te koop staan werd 5,- incl. op geboden, ja sorry hoor. Maar moet met pakket post, dus maak je al helemaal verlies..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:39

Gebeurd ZO vaak!!! En dan even later het bod weg halen met 'U reageerd niet op m'n bod'.... :P
Ik reageer daar niet op.
De laatste paar dagen weer een paar fijne 'zaken' gedaan! Netjes gereageerd, snel betaald en snel op de post. Leuke reacties terug. Daar word ik dan weer blij van :D
Maar dan toch ook weer een. Eerst een bod. Direct een mailtje erachter aan hóe graag ze het wilde hebben. Gelijk haar adres gegeven. Maar geld nooit gezien en reageren doet ze ook niet meer :?